بازدید 6953

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید ونزوئلا و ایران

روز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۲.۴۷ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال کاهش عرضه ی نفت در بازار این محصول به دلیل ناآرامی های سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران اشاره نمود.
کد خبر: ۸۰۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 22 May 2018

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید ونزوئلا و ایرانروز سه شنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه افزایش یافت و به ۷۲.۴۷ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال کاهش عرضه ی نفت در بازار این محصول به دلیل ناآرامی های سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران اشاره نمود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز دوشنبه ۱۷ سنت (۰.۲ درصد) افزایش یافت و بشکه ای ۷۹.۳۹ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۲۳ سنتی (۰.۳ درصد) بشکه ای ۷۲.۴۷ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که هفته ی گذشته قیمت نفت برنت با عبور از مرز ۸۰ دلار به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود.

بنابر گزارش های منتشر شده، انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به عنوان رییس جمهور ونزوئلا در روز گذشته باعث ایجاد موج جدیدی از انتقادات از جانب مخالفان دولت این کشور شده است. این در حالی است که میزان صادرات نفت ونزوئلا پس از اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور توسط آمریکا به میزان یک سوم کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود از چند دهه پیش تا کنون رسیده است. بر اساس واقعیات موجود انتظار می رود که با شدید تر شدن تحریم ها علیه ونزوئلا میزان تولید نفت توسط این کشور بیش از پیش کاهش یابد.

افزون بر این، برخی از تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند که با اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران قیمت نفت در بازارهای جهانی به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد. لازم به ذکر است که در هفته های اخیر یکی از دلایل افزایش مداوم قیمت نفت در بازارهای جهانی اعمال تحریم های اقتصادی توسط آمریکا علیه بوده است. وزیر امور خارجه ی آمریکا دیروز گفته بود که ایران باید تغییرات سریعی را در سیاست های خود از جمله در رابطه با رها کردن برنامه ی هسته ای و همچنین خروج از سوریه اتخاذ کند در غیر این صورت با تحریم های اقتصادی آمریکا مواجه خواهد شد. بر اساس تخمین ها، بسته به آنکه سایر کشورها تا چه اندازه با تحریم ها علیه ایران همراهی کنند میزان تولید نفت توسط این کشور ممکن است بین ۲۰۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

در پایان باید خاطر نشان گردد که تصمیم آمریکا و چین در رابطه با متوقف کردن تهدید یکدیگر به اعمال تعرفه های جدید تجاری یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر بوده است. این در حالی است که افزایش تولید نفت شل توسط آمریکا می تواند از افزایش غیرقابل کنترل قیمت نفت در هفته های آینده جلوگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار