بازدید 2880

جنگ تجاری به تعویق افتاد

روز دوشنبه، پس از این که وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، اعلام کرد که جنگ تجاری چین-آمریکا، فعلا به تعویق افتاده است، سهام جهان رشد کردند.
کد خبر: ۸۰۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 22 May 2018

روز دوشنبه، پس از این که وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، اعلام کرد که جنگ تجاری چین-آمریکا، فعلا به تعویق افتاده است، سهام جهان رشد کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پس از این که به دنبال توافق آمریکا و چین برای کنار گذاشتن تهدیدات تعرفه‌ای خود که بازارهای مالی را آشفته کرده بود، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا،  اعلام کرد که جنگ تجاری چین-آمریکا، فعلا به تعویق افتاده است؛ این اظهارات موجب شد امروز، بازارهای سهام جهان رشد کند.

روز دوشنبه در معاملات آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ توانست ۰.۶۰ درصد بالا برود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، با سود بالای شرکت‌های چینی، ۰.۵۵ درصد رشد کرد.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۰ درصد جهش کرد. سهام تایوان ۱.۱ درصد اوج گرفت و شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ سهام چین هم ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود.

نیکی ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرد.

منوچین و مشاور اقتصادی ارشد ترامپ، لری کودلاو، گفتند که در توافقی که طی مذاکرات چین و آمریکا به دست آمده است، چهارچوبی برای حل‌وفصل کردن عدم توازن تجاری، طراحی شده است.

با افت تقاضا برای سرمایه‌های امن از قبیل اوراق خزانه‌داری آمریکا، سود اوراق ۱۰ ساله این کشور نزدیک به بالاترین مقادیر ۷ ساله خود (۳.۱۲۸ درصد)، که در روز جمعه ثبت کرده بود باقی ماند و در ۳.۰۶۵ تثبیت شد.

در بازار ارز نرخ سود بالاتر اوراق باعث تقویت ارزش دلار در برابر طیف گسترده‌ای از ارزهای جهان شد.

یورو ۰.۱ درصد افت کرد و به نرخ ۱.۱۷۵۶ دلار رسید.

دلار وضعیت رو به رشد خود در برابر ین را حفظ کرد و با ۰.۲۰ درصد افزایش به نرخ ۱۱۰.۹۷ ین در برابر هر دلار رسید که به رکورد ۴ ماهه ۱۱۱.۰۸۵ ین روز جمعه نزدیک بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر