بازدید 5361

توقف تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین

بر اساس گزارش های منتشر شده، با توافق آمریکا و چین نسبت به عدم تهدید یکدیگر در خصوص اعمال تعرفه های جدید و لزوم دستیابی به یک توافق تجاری جامع تر، جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین به طور موقت متوقف شده است.
کد خبر: ۸۰۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 21 May 2018

توقف تنش های اقتصادی میان آمریکا و چینبر اساس گزارش های منتشر شده، با توافق آمریکا و چین نسبت به عدم تهدید یکدیگر در خصوص اعمال تعرفه های جدید و لزوم دستیابی به یک توافق تجاری جامع تر، جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین به طور موقت متوقف شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today ، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این رابطه اذعان کرده است که ''ما در حال متوقف کردن جنگ تجاری هستیم. در حال حاضر، توافق کرده ایم که اعمال تعرفه های تجاری را متوقف کرده و ساز و کار جدیدی را اجرا کنیم''.

توقف تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین

لازم به ذکر است که پیش از این چین و آمریکا یکدیگر را به اعمال تعرفه های جدیدی که می توانست برای هر یک از آنان میلیاردها دلار هزینه در بر داشته باشد تهدید کرده بودند و این به نوبه ی خود نگرانی هایی را در رابطه با وقوع یک جنگ اقتصادی تمام عیار ایجاد کرده بود. این در حالی است که روز شنبه چین اعلام کرد که با اتخاذ اقداماتی جدید در رابطه با افزایش واردات از آمریکا برای کاهش کسری تجاری این کشور موافقت کرده است. همچنین، در مذاکرات قبلی بین این دو کشور، آمریکا از چین تقاضا کرده بود که ارزش مازاد تجاری خود را تا ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش دهد.

حال با اعلامیه ی جدیدی که این دو کشور اخیرا منتشر کرده اند قرار است که میزان صادرات کالاهای مربوط به کشاورزی و انرژی به چین افزایش یافته تا کسری تجاری ۳۳۵ میلیارد دلاری آمریکا در مبادلات اقتصادی با چین کاهش یابد. در واقع، به گفته ی لری کودلو یکی از مشاوران اقتصادی ارشد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و همچنین وزارت خزانه داری این کشور، هدف از افزایش صادرات آمریکا با چین حل و فصل نابرابری های تجاری در آینده است. به گفته ی وی، ''ما از چین می خواهیم که سیاست بازتری را در خصوص بازار خود اتخاذ کند، تعرفه های اقتصادی را کم کند و موانع غیر تعرفه ای را از میان برداشته (و به ما هم) شانس (فعالیت اقتصادی)‌ دهد''.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی