بازدید 5183

افزایش قیمت نفت با کاهش تنش ها میان آمریکا و چین

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ( آخرین روز هفته کاری گذشته) افزایش یافت و به ۷۱.۵۷ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش شاخص سهام برخی کالاهای اساسی در بازار بورس پس از کاهش تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین اشاره کرد.
کد خبر: ۸۰۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 21 May 2018

افزایش قیمت نفت با کاهش تنش ها میان آمریکا و چینروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ( آخرین روز هفته کاری گذشته) افزایش یافت و به ۷۱.۵۷ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش شاخص سهام برخی کالاهای اساسی در بازار بورس پس از کاهش تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه ۳۵ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۷۸.۸۶ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۲۹ سنتی بشکه ای ۷۱.۵۷ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که هفته ی گذشته قیمت نفت برنت با عبور از مرز ۸۰ دلار به بالاترین حد خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون رسیده بود.

بنابر گزارش های منتشر شده، یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری افزایش ارزش شاخص سهام برخی کالاهای اساسی پس از کاهش تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین عنوان شده است. روز گذشته استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این کشور و چین تصمیم گرفته اند که به تهدید یکدیگر در خصوص اعمال تعرفه های جدید تجاری خاتمه داده و به جای آن بر روی یک توافق تجاری جدید و گسترده کار کنند.

همچنین، لازم به ذکر است که وزرای نفت عربستان سعودی و امارات متحده نسبت به نوسانات اخیر در بازار نفت ابراز نگرانی کرده و قرار است که در این خصوص در اواخر هفته ی جاری با الکساندر نوواک وزیر انرژی در حاشیه ی نشست اقتصادی سن پترزبورگ دیدار داشته باشند. قرار است که در این نشست اقتصادی مسوولان ارشد برخی شرکت های نفتی بزرگ مانند BP و Royal Dutch Shell نیز حضور داشته باشند. باب دادلی مدیر عامل شرکت نفتی BP پیش از نشست سن پترزبورگ روسیه اذعان کرده است که که به کاهش مجدد قیمت نفت بین ۵۰ تا ۶۵ دلار امیدوار است زیرا نشانه ها تا کنون حاکی از آن بوده که تولید نفت شل آمریکا رو به افزایش است و این امکان وجود دارد که اعضای اوپک با توجه به کاهش احتمالی تولید نفت توسط ایران نسبت به جبران این کسری در بازار مبادرت ورزند.

در پایان باید خاطر نشان گردد که علیرغم باقی ماندن قیمت نفت نزدیک به ۸۰ دلار، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که نفت به میزان کافی در بازار عرضه می شود و این عرضه ی کافی پاسخگوی حجم تقاضای فعلی برای این محصول خواهد بود. به گفته ی این تحلیلگران، در صورت بدتر نشدن شرایط ژئوپلیتیک آن ها انتظار دارند که قیمت نفت در هفته های آتی کاهش یابد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار