بازدید 12883
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی/تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق/تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

دیدار صدر و عامری، تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه، توافق سران عرب با نتانیاهو در مورد طرح سازش ترامپ، سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی و استقرار نظامیان فرانسه در نزدیکی دیرالزور، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۰۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 21 May 2018

دیدار صدر و عامری، تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه، توافق سران عرب با نتانیاهو در مورد طرح سازش ترامپ، سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی و استقرار نظامیان فرانسه در نزدیکی دیرالزور، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ارتش سوریه با بهره گیری از تاکتیک های منحصر به فرد جنگی در حال نبرد آپارتمان به آپارتمان در الحجر الاسود در جنوب دمشق با تروریست های داعش است.

به گزارش المنار، منابع سوری اعلام کردند: تروریست ها خیابان های النیل و الخالدیه در شهر حلب را هدف حملات راکتی و خمپاره ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر، پیشروی های ارتش سوریه ضد داعش در جنوب دمشق ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی در جریان عملیات خود ضد تروریست های داعش ادامه می دهند و حلقه محاصره را بر آنها تنگ تر کرده اند. ارتش سوریه تروریست های داعش را در مساحت کوچکی در شمال محله الحجر الاسود به محاصره درآورده است.

خبرنگار سانا گزارش داد: ارتش سوریه از تاکتیک های جنگی برای پاکسازی مناطق باقی مانده تحت اشغال داعش بهره می برد و استحکامات و تونل های آنها را زیر آتش گرفته است

 

سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی/تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق/تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

نیروهای ارتش سوریه از آپارتمانی به آپارتمان دیگر و از ساختمانی به ساختمان دیگر داعشی ها را تحت تعقیب قرار داده است و آنها را در منطقه ای که ساختمانهای بلند دارد به محاصره درآورده است و تروریستها تلاش می کنند با تک تیراندازهای خود و سنگر گرفتن در ساختمانهای مسکونی و تونلها و ساختمان های بلند علیه ارتش سوریه تحرکی انجام دهند اما جانفشانی ارتش سوریه و تجربه بالای آنها همه تحرکات را ناکام گذاشته است و ارتش سوریه در آستانه پاکسازی الحجر الاسود از لوث تروریستها و اعلام غوطه غربی به عنوان منطقه کاملا امن است.

شایان ذکر است که ارتش سوریه از حدود یک ماه قبل دست به عملیات نظامی دقیق برای پایان دادن به حضور تروریستها از جنوب دمشق زد و بر محله الماذنیه، القدم، العسالی، الجوره و بخش اعظم الحجر الاسود مسلط شده است.

دیدار صدر و عامری

«هادی العامری»، رهبر ائتلاف «الفتح» در انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه با «مقتدا صدر» رهبر ائتلاف «سائرون» دیدار و گفت‌وگو کرد. سائرون و الفتح دو ائتلافی بودند که در انتخابات اخیر بیشترین کرسی‌ها را از آن خود کردند.

بنا بر اعلام دفتر صدر، در این دیدار که در منزل او در شهر بغداد، پایتخت عراق، برگزار شده، رهبر ائتلاف سائرون بر ضرورت مشارکت همه «طرف‌های پیروز» در تشکیل دولت تأکید کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «آن‌ها در این دیدار درباره تحولات روند سیاسی در کشور و نتایج انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ صحبت کردند. مقتدا صدر بر لزوم تشکیل هر چه سریع‌تر دولت برای خدمات‌دهی به مردم و پیشبرد خواسته‌های مشروع آن‌ها، تأکید کرد.»

سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی/تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق/تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

این بیانیه به نقل از صدر می‌افزاید: «تشکیل دولت یک تصمیم ملی است و مهم است که همه طرف‌های پیروز مسیری ملی را در تشکیل دولت پیش گیرند.»

در جریان انتخاباتی که هفته گذشته در عراق برگزار شد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد هیچ‌یک از فهرست‌ها نتوانستند به تنهایی اکثریت را در پارلمان به دست آوردند. به همین دلیل رهبران ائتلاف‌های مختلف در حال رایزنی با هم برای تشکیل ائتلاف هستند.

در این انتخابات فهرست سائرون ۵۴ کرسی و فهرست الفتح ۴۷ کرسی را از آن خود کردند. پارلمان عراق ۳۲۴ کرسی دارد و ائتلاف تشکیل‌دهنده دولت باید بیش از نیمی از کرسی‌ها را در پارلمان در اختیار داشته باشد.

تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

یک منبع نظامی در اتاق عملیات هم‌پیمانان سوریه اخبار شهادت دو مستشار ایرانی در رودگاه حماه در دو روز گذشته را تکذیب کرد.

این منبع نظامی افزود: مستشاران نظامی در فرودگاه نظامی حماه حضور ندارند. انبار یا پادگانهای نظامی ایران یا غیره در فرودگاه حماه وجود ندارد.

طبق اعلام رسانه‌های رسمی و دید‌بان حقوق بشر سوریه، روز جمعه چندین انفجار فرودگاه نظامی حماه را به لرزه درآورد.

فرودگاه حماه سومین فرودگاه نظامی بزرگ سوریه محسوب می‌شود و مرکز اصلی پشتیبانی و عملیات هوایی در شمال این کشور است.

توافق سران عرب با نتانیاهو درمورد طرح سازش ترامپ

پایگاه اسرائیلی "دبکا" گزارش داد که اولین توافق میان رهبران عربستان، امارات، مصر و بحرین با نظارت آمریکا درخصوص سازش میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها صورت گرفته که رئیس جمهوری ترکیه با این طرح مخالف است.

دبکا گزارش داد که مسئولان برجسته در واشنگتن و تل آویو تأکید کرده‌اند که طرح ترامپ برای حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل در اواسط ماه میلادی آتی اعلام می‌شود و حتی اگر فلسطینی‌ها با کلیات این طرح در آغاز مخالفت کنند، اما این طرح با بند‌های کاملش در ژوئن ارائه می‌شود.

سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی/تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق/تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

دبکا گزارش داد که پنج تن از مسئولان در دولت آمریکا به رسانه‌ها در این خصوص اطلاع داده‌اند و دستورهایی در این خصوص به جارد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ و جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا به منطقه داده شد تا این طرح را در روز افتتاح سفارت در قدس مطرح کنند، اما مسائلی مانع از این امر شد. این در حالی است که ترامپ به بررسی این طرح با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیهد ابوظبی و تمیم بن حمد، امیر قطر و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پردخته است.

این پایگاه به نقل از منابع خود گزارش داد، از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای حضور در نشست‌ها جهت بررسی این طرح دعوت شد، اما او نپذیرفت و علت این امر را "رویارویی کشنده" اسرائیل علیه حماس در غزه خواند.

دبکا پیشتر در ۲۷ آوریل گذشته بیشتر بند‌های این طرح را اعلام کرده بود که از مهم‌ترین آن‌ها تشکیل کشور فلسطین در نوار غزه و در حدود نیمی از کرانه باختری با حاکمیتی محدود است که مسائل امنیتی در بیشتر مناطق کرانه باختری، به دست اسرائیل می‌ماند. همچنین حاکمیت امنیتی بر رود اردن به دست اسرائیل باقی خواهد ماند.

سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی

رسانه‌های صهیونیستی از سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به برخی کشورهای حوزه عربی خلیج فارس خبر دادند. گزارش این رسانه‌ها از سفر پنهانی «یوآف مردخای»، هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی به بیشتر کشورهای عربی، از جمله کشورهایی که روابط دیپلماتیک با تل آویو ندارند، حکایت دارد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، مردخای 54 ساله در برهه اخیر به یکی از مهم‌ترین افسران ستاد مشترک ارتش اسرائیل تبدیل شده و علت آن نیز نقش برجسته امنیتی و سیاسی بود که وی درباره برقراری ارتباط و تماس بین تل آویو و عرب‌ها، به‌ویژه فلسطینی‌ها ایفا می‌کرد. مردخای که به زبان عربی تسلط کامل دارد، اخیرا به عنوان فرستاده ویژه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ، «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش، و «یوسی کوهن»، رئیس سازمان امنیت و جاسوسی اسرائیل (موساد)، در برخی مسائل و موضوع های حائز اهمیت خاورمیانه فعالیت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: به مردخای در سفرهای پنهانی و محرمانه‌اش به کشورهای عربی چندین وظیفه و مأموریت محول شده بود. او به بیشتر پایتخت‌های کشورهای عربی سفر کرده و به نمایندگی از ارتش، کابینه اسرائیل، موساد و شاباک مأموریت‌هایی انجام داده است. مردخای همچنین به عنوان فرستاده کابینه اسرائیل و وزارت امور خارجه آن در کشورهای اتحادیه اروپا و در ارتباط با مسائل مربوط به موضوع فلسطین ونیز هماهنگ‌سازی مواضع با واشنگتن، به‌ویژه با شخص «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلات»، نماینده کاخ سفید در خاورمیانه، عمل کرده است.

او درخصوص فلسطین به عنصری مرکزی و اصلی تبدیل شده بود و در ایجاد هماهنگی بین نهادهای امنیتی اسرائیل با طرف فلسطینی نقش اصلی را ایفا می کرد. او روابط شخصی مستحکمی با مسئولان ارشد امنیتی در رام الله دارد. او در کشف و بررسی موضوع اسرائیلی‌های بازداشت‌شده نزد حماس در نوار غزه، نقش اصلی را ایفا کرد و برای اعمال فشار بر حماس و خانواده‌های زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، تصمیم‌های مختلفی گرفت. او بود که از ملاقات خانواده زندانیان فلسطینی با آنها جلوگیری کرد. همچنین، ایده متوقف کردن کمک‌های پزشکی و ربودن مسئولان حماس در کرانه باختری با هدف مبادله آن‌ها با اسیران اسرائیلی نیز ایده و فکر او بود.

«آلکس فیشمن»، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه یدیعوت آحارانوت، در این باره نوشت مردخای زمانی که هماهنگ‌کننده کابینه اسرائیل در مناطق اشغالی بود، به بیشتر کشورهای عربی عزیمت کرد.

استقرار نظامیان فرانسه در نزدیکی دیرالزور

منابع محلی سوریه اعلام کردند نظامیان فرانسوی تجهیزات نظامی خود را در نزدیکی روستای باجوز که تحت کنترل یگان های مدافع کرد، در استاندیر الزور است مستقر کردند.

سفر پنهانی یک مقام اسرائیلی به چندین کشور عربی/تداوم نبرد سنگین ارتش سوریه با داعش در جنوب دمشق/تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

بر اساس گزارش شبکه العربیه، نظامیان فرانسوی تجهیزات بیشتری را در مناطق منبج، الحسکه، عین عیسی و الرقه مستقر کردند.

مناطق تحت کنترل یگان های مدافع کرد طی دوره اخیر شاهد افزایش قابل توجه تعداد نظامیان فرانسوی است که از طریق عراق وارد سوریه شده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۶
چی شد گفته بودند داعش به کلی نابود شده .
مگر داعش تمام نشده بود جشن پیروزی هم که گرفتیم
آمریکا در حال فراهم کردن تمام امکانات لازم برای حمله به ایران است. سفر مقام اسرائیلی به کشورهای عربی هم حتماً در همین راستاست. می خواهند نظر مساعد آنها را برای حمله همه جانبه بدست آورند که قطعاً تعدادی از آنها (عربستان، امارات، بحرین ) صد در صد با این کار موافقند فقط همکاری عراق و کویت و قطر مانده که آنها هم اعلام همکاری خواهند نمود.
پاسخ ها
مازیار
| Saudi Arabia |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
حمله آمریکا به ایرا، اجازه اسرائیل با اعراب، بعید به نظر می رسد
این فرانسوی ها در سوریه چه کار دارند !؟ اینا هر روز ادعا دارن ایران باید برای اعمال نفوذ در سوریه و عراق پایان دهد و ما باید برای دست برداشتن از این کار تحریک آمیز ! ایران با آنها مذاکره کنیم!!! حالا خودشون از اون سر دنیا پا شدن اومدن سوریه اونم بدون اجازه از دولت سوریه یا سازمان ملل . واقعا در دنیای عجیبی زندگی میکنیم و قدرت رسانه چه آسان جای حق و ناحق را باهم عوض میکند و عجیب تر آنکه هستند کسانی که گول زدنشان آسانتر از آب خوردنه ‌. همین داعش در مرزهای ما قرار بود مستقر بشه و درود خدا به نظامیان که شر این مزدوران ساخته و پرداخته دستگاههای اطلاعاتی امریکا و انگلیس و اسرائیل را از سر کشور دور ساختند .
پاسخ ها
افشین
| Saudi Arabia |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
احسنت آقا رسول
گل گفتی. خدا عوض خیر به شما بدهد
درود بر ایران
اگه همین فرانسه بجای استقرار نیروهاش در فرانسه به فکر مردم عادی بود
در صدر خبر امده بود ارتش سوریه در حال تار ومارکردن نیروهای داعش است . یکی به ما بکوید کدام داعش مگر حدود 4ماه پیش خاتمه داعش را اعلام نکرند . تابی دقت بیشتر مورد انتظاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
داعش قلمروهاشو از دست داده،نابود که نشده.کشورهایی هستن که دارن کمکش میکنن برای بقا.
داعش ؟ اونا که تموم شده بودن ؟
نبرد قرقیسیا
جنگ جهانی دیرالزور
در پیش است
آدم خنده اش ميگيره وقتي بشار اسد را رئيس جمهور سوريه نام ميبرند سوريه دست آمريكا و اسرائيل و روسيه و ... است
توافق سران عرب با نتانیاهو درمورد طرح سازش ترامپ
یاد سریال" روزی روزگاری " افتادم که احسان بیک به مرادبیک می گفت بیا هرچه زودتر وسایل کاروانیان رو بدزدیم و بندگان خدا روبذاریم برن !!
بابا اعراب خودشان زمیناشونو نمی خوان . اسراییل هم سهمش بگیره بره پی کارش دیگه.
پاسخ ها
مازیار
| Saudi Arabia |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
کی گفته اعراب زمینا شونو نمی خواند. این حرف ها را زدند تا این اسرائیل نجستر از سگ و خوک را تطهیر کنند. این همه کشته، این همه زخمی، این همه مقاومت را شما چطور نادیده می گیرید. یک ملت کوچک به لحاظ عده و عده، با این همه گرگ درنده دارد از حیثیتش دفاع می کنه. اگر کمکش نمی کنیم، لااقل نمک رو زخمشان نپاشیم.
دوباره داعش . مگر چند ماه پیش پایان نابودی داعش را اعلام نکرده بودند چطوری امکان دارددوباره در شهرها سوریه هستند باید کاری کنند فکر داعشی را از بین ببرند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار