بازدید 5398

ساخت اولین ایستگاه شناور برق هسته ای توسط روسیه!

بر اساس گزارش های منتشر شده، روسیه روز گذشته در مراسمی که در یکی از بنادر شهر شمالی مورمانسک این کشور برگزار شد از نخستین ایستگاه شناور برق هسته ای رونمایی کرد. قرار است که سوخت هسته ای در این بندر بر روی کشتی ای مخصوص به نام ''آکادمیک لومونوزف'' بارگیری شده و به شرق سیبری منتقل شود. 
کد خبر: ۸۰۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷ 21 May 2018

ساخت اولین ایستگاه شناور برق هسته ای توسط روسیه!بر اساس گزارش های منتشر شده، روسیه روز گذشته در مراسمی که در یکی از بنادر شهر شمالی مورمانسک این کشور برگزار شد از نخستین ایستگاه شناور برق هسته ای رونمایی کرد. قرار است که سوخت هسته ای در این بندر بر روی کشتی ای مخصوص به نام ''آکادمیک لومونوزف'' بارگیری شده و به شرق سیبری منتقل شود. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet،  این کشتی به ابعاد ۱۴۴ در ۳۰ متر توسط شرکت ملی رزاتم روسیه ساخته شده و دو رآکتور هسته ای ۳۵ مگاواتی را همانند رآکتورهایی که برای شکستن یخ در کشتی ها استفاده می شود در خود جای داده است. 

ساخت اولین ایستگاه شناور برق هسته ای توسط روسیه!

لازم به ذکر است که این کشتی ۲۱۰۰۰ تنی توانایی آن را دارد تا برق یک شهر با جمعیت ۲۰۰،۰۰۰ نفر را تامین کند. قرار است که ''آکادمیک لومونوزف'' در تابستان سال ۲۰۱۹ به بندر پوک در منطقه ی قطبی چوکوتا در شمال روسیه منتقل شود که تنها ۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد. افزون بر این، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از این کشتی برای تامین برق دکل های نفتی و عملیات اکتشافی نفت و گاز در نواحی قطبی شمالی و همچنین برای تامین برق مناطق دور افتاده استفاده خواهد شد.  

در این رابطه، ویتالی تروتنف مسوول ساخت و بهره برداری از ایستگاه های برق هسته ای شناور در شرکت رز اتم تاکید کرده که این نوع از کشتی ها علاوه بر تامین برق نواحی دورافتاده باعث ''رشد(اقتصادی) و توسعه ی پایدار خواهند شد''. همچنین، به گفته ی وی هر کشتی شناور تامین کننده ی برق هسته ای می تواند از انتشار ۵۰،۰۰۰ تن دی اکسید کربن در هوا جلوگیری کند.

در پایان باید خاطر نشان گردد که در ابتدا قرار بود ''آکادمیک لومونوزف'' در بندر سن پترزبورگ بارگیری شود اما با توجه به تنش های اخیر بین روسیه و آمریکا در خصوص اجرای پروژه ی احداث خط انتقال گاز جدید در دریای بالتیک تصمیم بر آن گرفته شد که از قرار گرفته شدن این کشتی در نزدیکی دریای بالتیک خودداری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار