بازدید 28744

ربوده شدن دختر ۱۸ ساله در تبریز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان دزدیده شدن دختر ۱۸ ساله در تبریز گفت: خواستگار پس از شنیدن جواب منفی، دختر مورد علاقه‌اش را ربود!
کد خبر: ۸۰۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ 20 May 2018

فارس نوشت: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان دزدیده شدن دختر ۱۸ ساله در تبریز گفت: خواستگار پس از شنیدن جواب منفی، دختر مورد علاقه‌اش را ربود!

علی اسمعیل‌پور با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان «دزدیده شدن دختر ۱۸ ساله در تبریز» در توضیح این خبر اظهار کرد: این حادثه صبح امروز در محله ملازینال تبریز اتفاق افتاد و آدم‌ربایان پس از طی مسافت کوتاهی، دختر جوان را رها کردند و سپس متواری شدند.

وی علت و انگیزه ربایش این دختر جوان را عدم قبول خواستگاری رباینده اعلام کرد و گفت: یکی از فرهنگ‌های غلط در آذربایجان که به نوعی جرم نیز محسوب می‌شود، فرهنگ «قیزقاچیتما» یا فراری دادن دختر توسط خواستگارش پس از مخالفت خانواده دختر است.

اسمعیل‌پور ادامه داد: بلافاصله پس از شکایت خانواده دختر، عاملان این حادثه شناسایی و بازداشت شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر هم دختر جوان و هم ربایندگان یا همان خواستگار به همراه خانواده‌های خود در بخش مشاوره کلانتری حضور دارند و امیدواریم این ماجرا با صلح و صفا به ازدواج منتهی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۹
این ماجرا با صلح و صفا به ازدواج منتهی شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
مگر زمان بربریت است؟ تف بر هر چه سنت جاهلیت و قبیح!
آدم ربایی با صلح و صفا خاتمه پیدا کنه؟
سلام، ضمن ابراز تاسف بابت این پدیده زشت.
چطور آقای اسماعیل پور چنین آرزویی می کند. برادر من دختر خانوم به هر دلیل موجه یا غیر موجهی حاضر به ازدواج با این آقا نیستند. مگه با زور میشه.
امیدوارم که دیدمون نسبت به مسائل بازتر بشه و همه حق انتخاب داشته باشند.
دستگاه قضایی باید بدون اغماض جلو این رسوم غلط که دربعضی مناطق به شیوه های مختلف موجب ظلم وستم به دختران دم بخت میشود را با مجازات های سنگین بگیرد.
با صلح و صفا به ازدواج منجر بشه !! که 6 ماه بعدش هم طلاق بگیرن...
طرف اول بسم الله دزد بوده وای به حال وسط و اخرش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
دزد نیست عاشقه عاشق، میفهمی؟
آخرش به ازدواج ختم میشود. اصلا فلسفه این کار این است که به ازدواج ختم شود. پسری هم که این کار را کرده کلی افتخار بدست می آورد.
فرهنگ غلط در آذزبایجان ؟!! این کار زشت در بین تمامی اقوام ایران بوده و الان با آگاهی مردم از بین رفته است و چسباندن آن به مردم غیور آزربایجان کار بسیار ناشایستی است
نحوه ابراز اميدواري شما چراغ سبز به ربودن دختران ديگر است
سلام
این که نشد هر کی هر کاری دلش خواست انجام بده
مسولان حتما مجازاتی قرار بدن تا حتی فکر اینجنینی به سر هیچ کس نزنه
در حال حاضر هم دختر جوان و هم ربایندگان یا همان خواستگار به همراه خانواده‌های خود در بخش مشاوره کلانتری حضور دارند و امیدواریم این ماجرا با صلح و صفا به ازدواج منتهی شود.!!!!!!!!!!!!
چه فرهنگ باحالی
خيلي جالبه روز روشن دختر مردم رو به زور مي‌دزدند و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی به جاي برخورد قاطع با اين نوع مسايل مياد مي‌گه اميدواريم با صلح و صفا به ازدواج ختم بشه. اين دزد ناموس به جاي بخش مشاوره كلانتري بايد توي بازداشتگاه باشه. از فردا هم هركي جواب رد گرفت راست مي‌ره دختر مردم رو مي‌دزده و توي كلانتري به ازدواج ختم مي‌شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خخخخخ
آخه یعنی چی... حتی اگر خانواده ها هم مشکلشون را با هم حل کنند باید پلیس با این افراد برخورد جدی کنه... اگر ما فردا یک حرکت مشابه ای در خیابون دیدیم چیکار کنیم؟ واستیم نگاه کنیم؟؟
این چطور مسخره صحبتی است که این اقای فرمانده انتظامی میکنه قیز قاچیتما یعنی چی ربطی به فرهنگ آذربایجان دارد قیز قاچیتما ان موقعی است که خانواده ها ناراضی باشند وپسر ودختر به خواست خودشان از منزل فرار کنند والباقی ماجرا
آقای تابناک داری شوخی میکنی
دختر مردم و تو روز روشن دزیدن اونوقت میگی به خیر و خوشی به ازدواج ختم بشه. شما میدونی جرم آدم ربایی چیه حالا به هر نیتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی این نوع ازدواج و شما صلاح میدونی آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا تایید و نشر بدید
طوری گفته فرهنگ غلط رایج که انگار دختر دزدی در تبریز عمومیت داره در حالیکه اینطور نیست این آقا جواب بده مگه در سال چند بار از این اتفاق ها می افته در حالیکه هرسال صدها بلکه هزاران جواب رد به خواستگار در این شهر اتفاق می افته وقتی یک آدم بی فرهنگ را معاون اجتماعی می کنند طبیعی است که برای یک عمل مجرمانه بهتر از این نمی تواند توجیهی داشته باشد.
خدا را هزار مرتبه شکر که که این اتفاق مربوط به کارخیر بود بخدا از دیشب با نگاه کردن به این فیلم حال خوبی نداشتم فقط درگیر این بودم که خدایا الان مادرش چی میکشه من یه مرد سی ساله با این که با اینکه نمیدانم چه کسی است ولی همیشه دعا میکنم خدا هیچ انسانی را با آبرویش به امتحان نکشد
سلام خیلی برای این مسول متأسفم، شما دختر خودتم بود باز همین قدر با صلح و صفا موضوع ختم به خیر می کردی؟
کاملا دروغه .اگه این طور بود دختره یکی از پسرارو همون لحظه اول میشناخت . بدبختو دزدیدن معلوم هم نیست چه بلایی سرش آوردن در غیر این صورت حتما این فیلم قسمت دومی هم باید داشت . این رسمی هم که میگه مال صد سال پیشه که همه جای ایران مد بوده مربوط به قوم خاصی نمیشه . از پلیس خواهش میکنم پیگیر این مسئله باشه و فیلم سلامتی دختره رو پخش کنه وگرنه هیشکی باور نمیکنه و نخواهد کرد که این یه رسمه
با سلام این مسئله در هر جای کشور اتفاق می افتد و پدیده بسیار زشت و بدی است و متاسفانه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی به اشتباه این رسم را مخصوص تبریز دانسته است. بدتر اینکه آرزوی حل و فصل و ازدواج کرده، آدم متاسف میشه ما به عنوان تبریزی فراری دادن به زور دختران را عملی بسیار زشت و کثیف می دانیم و چنین رسمی را در تبریز نداریم.
اینهمه دزدیهای میلیاردی و حقوقها و پاداشهای میلیاردی که با صلح و صفا ختم به خیر شد و میشه و اینهم دزدی که به قولشون انشالله به صلح و صفا ختم بشه تا راهی باشه به این ختم به خیرها. واقعا بعضی وقتها فکر میکنم با این اوصاف چه میخواد بشه الله و اعلم.
رسم فراری دادن دختر در آذربایجان بدلیل جواب منفی شنیدن از دختر یا خانوادۀ دختر، به هیچ عنوان صحت ندارد. حالا اگر در یک یا چند پارچه روستا چنین اتفاقی می افتد، نباید آن را به حساب رسم گذاشت.
مثله اینکه بچه مردم رو دزدیدن هااااا!!!!!!!!!!! از این به بعد هرکی آدم دزدی کرد میتونه بگه قیزقاچیتما کردم
این حرکت در فرهنگ آذربایجان جایی ندارد و حرکتی ایلاتی و روستایی است که آن هم در میان برخی روستایی ها و عشایر ایران و کشورهای دیگر دیده می شود.
عجب آرزویی کرده فرمانده،آدم ربایی اتفاق افتاده بعد نیروی انتظامی بجای برخورد قاطع،برای ربایندگان آرزوی عاقبت بخیری میکنه.
ای ول
در ترکیه هم حتی امروزه خیلی رواج داره، البته گاهی با تبانی با دختر انجام میشه! آخه این چه زندگی میشه که با اختلاف و کج خلقی خانواده ها شروع بشه؟! اکثرا هم کم سن و معمولا روستایی هستند!
صلح و صفا !!!!! بیچاره دختره رو تو خیابون به زور دزدیدن و حالا هم تو کلانتری تحت فشاره که با صلح و صفا بله بگه؟!؟
دختر خودتون هم بود همین طرز فکر و داشتین؟؟؟؟!!!
اگه دختر خودشون هم باشه این حرف رو میزن چیکارش میکنه میگه خوشم اومد یبار دیگه هم بیا از اول بدزد
ادم ربایی به بهانه خواستگاری شیوع پیدا نکند خوبه.این چه توجیهی است؟
لازم به توضیحه که (قیزقاچیتما ) فرار کردن دختر و پسر زمانی انجام میشه که دختر و پسر به هم علاقه مند هستند و خانواده ها مخالفن اتفاق مافته و بصورتی است که دختر و پسر قرار میزارن و باهم به یه شهر یا روستایی میرن تا خانواده ها راضی به ازدواج بشن نه اینکه دختر مردمو به زور بقاپن وسوار ماشین کنن. این نمونه بارز آدم ربایی و تجاوز محسوب میشه و هیچ ربطی به (قیز قاچینما) نداره.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی !

مجرمان حتی در صورت رضایت شاکیان در راستای برقراری قانون و اقتدار عدالت، باید به اشد مجازات برسند مگر اینکه مورد تخفیف مجازات و نه بخشش از سوی مردم یا هئیت ژوری قرار بگیرند.
دقت کنید به دختره دست درازی نشده، دزدی هم نشده، دختره را سوار ماشین کرده و کمی آن طرفتر پیاده کرده اند. همین یکی دو دقیقه کافی است که دختر مشهور شود و دیگر کسی به خواستگاریش نیاید. در بعضی از شهرها در این مواقع به صورت دختر اسید میپاشند در حالیکه روش سنتی بهتر است. بهتر از این است که میلیونها جوان ایرانی مجردند و صدها بار به خواستگاری میروند ولی چون خانه ندارند به آنها دختر نمیدهند.
به همسر آمریکاییم توضیح دادم گفت که خیلی رمانتیک است و ای کاش تو هم با من این کار را کرده بودی.
تابناک!
در تبدل نظر و رای مردم اخلال نکن!
سلام من اصالتا آذریم و تو بناب و مراغه چنین چیزی نیس...
تا دختر نخواد ..هیچی نمیشسه...یعنی چی به دختر دست میزنن و به حالت تهاجم و تجاوز دست می زنند..
تو ترکیه هم اینطوری نیس
این استدلال پلیس آذربایجان شرقی ، خودش ابراز به فرهنگ غلط و بعد امیدوار به آشتی هست ......
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی