بازدید 4179

کم کاری صندوق رفاه، وزیر را به مجلس کشاند!

صندوق رفاه که با هدف افزایش رفاه دانشجویان همواره تلاش می کند تسهیلات ویژه ای را در اختیار این دانشجویان قرار دهد، مدتی است به دلیل مشکلات مالی و عدم امکان تأمین اعتبار از انجام رسالت های خود عقب مانده است؛ رسالت هایی که بر اساس قانون بر عهده این نهاد گذاشته شده و اجرایی نشدن آنها نوعی اقدام غیرقانونی تلقی می شود.
کد خبر: ۸۰۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 20 May 2018

کم کاری صندوق رفاه، وزیر را به مجلس کشاند!صندوق رفاه که با هدف افزایش رفاه دانشجویان همواره تلاش می کند تسهیلات ویژه ای را در اختیار این دانشجویان قرار دهد، مدتی است به دلیل مشکلات مالی و عدم امکان تأمین اعتبار از انجام رسالت های خود عقب مانده است؛ رسالت هایی که بر اساس قانون بر عهده این نهاد گذاشته شده و اجرایی نشدن آنها نوعی اقدام غیرقانونی تلقی می شود.

به گزارش «تابناک»، در پی بروز مشکلات مالی برای صندوق رفاه دانشجویان و عدم استطاعت مالی این نهاد در عمل به برخی تعهداتش و نیز بروز برخی نا آرامی های دانشجویی در دانشگاه های کشور، اکنون منصور غلامی وزیر علوم به کمیسیون آموزش دعوت شده است تا پاسخگوی سئوالات نمایندگان مجلس باشد.

عصر امروز یک شنبه، نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی منصور غلامی وزیر علوم را به مجلس فراخواندند تا در رابطه با آنچه که نا آرامی در دانشگاه های کشور و نیز عملیاتی نشدن تعهدات صندوق رفاه عنوان می شود، به آنها پاسخ دهد.

هنوز از جزئیات این جلسه و مصوبات آن اطلاع دقیقی در دست نیست، اما اشاره به چرایی اجبار وزیر علوم برای رفتن به مجلس و تلاش برای قانع کردن نمایندگان مجلس خالی از لطف نیست.

یکی از دلایل حضور منصور غلامی در مجلس را باید بروز ناآرامی و اعتراض های گسترده دانشجویی در هفته های اخیر علیه اعمال محدودیت های سنواتی برای دانشجویان مقاطع مختلف عنوان کرد؛ تصمیمی که برای دانشجویان سال 93 به بعد عملیاتی شده است و اکنون که تعداد زیادی از دانشجویان ترم 8 کارشناسی و دکتری به آن اعتراض دارند.

موضوعی که موجب شد در روزهای گذشته تعداد زیادی از دانشگاه های کشور شاهد نا آرامی باشند و اعتراضات دانشجویی برای مدتی به صدر اخبار حوزه دانشگاه برسد.

اما این همه دلیل رفتن غلامی به مجلس نیست و مشکلات مالی پیش آمده برای صندوق رفاه در عمل به تعهداتش نیز در این موضوع بی تأثیر نبوده است.

شنیده ها حکایت از آن دارد که اصلی ترین دستور جلسه نمایندگان با وزیر علوم رسیدگی به مشکلات صندوق رفاه بوده است. اگرچه مهندس یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان اخیر در گفت و گو با رسانه ها از حل شدن مشکلات مالی و تأمین اعتبار برای پرداخت وام به دانشجویان و به ویژه دانشجویان دکتری سخن گفته است، اما بررسی ها نشان می دهد این سخنان چندان با واقعیت همخوانی ندارد.

بر اساس سخنان رئیس صندوق رفاه، این مجموعه بنا دارد وام ویژه دکتری و نیز وام های ضروری دانشجویان را تا پایان خرداد ماه پرداخت کند. این در حالی است که رئیس صندوق رفاه پیش از این از پرداخت وام های صندوق به دانشجویان تا پایان اردیبهشت ماه خبر داده بود.

یزدان مهر در مصاحبه امروز خود با رسانه ها همچنین از پرداخت همه وام های معوقه زمستان سخن گفته است، اما این گفته ها در حالی است که مستنداتی در اختیار «تابناک» است که نشان می دهد وام بسیاری از دانشجویان متقاضی وام دکتری در فصل زمستان همچنان پرداخت نشده است.

یکی از این دانشجویان در همین رابطه به «تابناک»، گفت: با اینکه همه مدارک درخواست وام من به تأیید دانشگاه رسید و در اختیار صندوق رفاه قرار گرفت، هنوز وام فصل زمستان من واریز نشده است و تعجب می کنم که رئیس صندوق رفاه چگونه ادعا کرده است که وام همه دانشجویان متقاضی وام پرداخت شده است.

وی افزود: امروز موضوع را از طریق مسئولان دانشگاه در امور دانشجویی پیگیری کردم، آنها گفتند که این مشکل مربوط به بیش از 200 دانشجو است که احتمالاً تا یک ماه دیگر پرداخت خواهد شد.

به هر حال به نظر می رسد وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان هم اکنون به دلیل برخی مشکلات مالی و مدیریتی از عمل به تعهدات خود عقب مانده اند و این موضوع از دید نمایندگان مجلس به دور نمانده است؛ نمایندگانی که البته از سوی سیل عظیم دانشجویان دانشگاه های سراسری کشور تحت فشار هستند و یکی از وظایف اصلی آنها رسیدگی به مشکلات دانشجویان است.

حالا باید منتظر ماند و دید بالاخره خروجی جلسات وزیر با نمایندگان چه خواهد شد و آیا واقعاً تأثیر ملموسی در زندگی دانشجویان خواهد گذاشت یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها