بازدید 2618

بیشترین تبادلات علمی و دانشجویی دانشگاه خوارزمی

کد خبر: ۸۰۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 20 May 2018

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی از تبادلات گسترده علمی میان اساتید و دانشجویان این دانشگاه با سایر کشورها خبرداد و گفت: بیشترین میزان این تعاملات تا به امروز با اتریش و فرانسه رقم خورده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرهاد بلاش سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی درباه تبادلات علمی دانشگاه خوارزمی در سطح بین الملل گفت: وزارت علوم چند کشور را به عنوان نقطه مرکزی مشخص کرده و در کشورهای اروپایی هم سهم دانشگاه خوارزمی با توجه به سابقه ای که دارد، اتریش انتخاب شده است.

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی افزود: طی یک جلسه و کنفرانسی که اساتید و روسای دانشگاه های مطرح اتریش به ایران آمدند دریک جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که می توانیم همکاری های علمی خوبی را با دانشگاه های اتریش برقرار کنیم و بر روی موضوعات خاصی همکاری داشته باشیم که دراین بین پروپوزال هایی ارسال شد و حدود 87 پروپوزال دریافت کردیم که کاری مشترک بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محققین ایرانی و اتریشی از سراسر اتریش و ایران فراخوانده شدند و از بین 87 پروپوزال ارائه شده 17 پروژه انتخاب شد و در بازدیدی که محققین و اساتید دانشگاه خوارزمی به همراه معاون وزیر علوم به دانشگاه بین الملل اتریش داشتند این 17 پروژه نهایی و تایید شد.

بلاش یادآور شد: در حال حاضر برای اجرایی کردن این 17 پروژه با اساتید دانشگاه خوارزمی قراردادی به امضا رسیده و کارهای پژوهشی در حال انجام است، همچنین کار گروه هایی رادر اتریش داریم که کارهای مطالعاتی را انجام می دهیم و با توجه به اینکه در دانشگاه خوارزمی مرکز مطالعات اروپا هم داریم از اطلاعات این مرکز هم در مدیریت بهتر این تعاملات بین المللی بهره مند می شویم.

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی درباره تعاملات این دانشگاه با فرانسه اظهار داشت:چندی پیش گروهی از نمایندگان IRIS فرانسه که یکی از معتبر ترین مراکز پژوهشی فرانسه است به ایران آمدند و یک کنفرانس مشترک را برگزار کردیم که در آن پنل های تخصصی ارائه شد و بعد از طی جلساتی که داشتیم به یک جمع بندی رسیدیم که تفاهم نامه ای در حوزه انتشارات مشترک داشته باشیم .

فرهاد بلاش متذکر شد: IRIS یکی از معتبر ترین مراکز علمی فرانسه است که بیشتر خط مشی گذاری ها را در تعامل مشترک انجام می دهد و به نوعی یک کار علمی و ژورنالیستی است که دانشگاه خوارزمی قصد دارد به ویژه در حوزه اقتصاد با ارائه یک مدل مناسب در این امر تا حدودی دانشگاه هایمان را از نسل یک و دو فاصله دهد تا بتوانیم به سمت دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنیم.

وی درباره تبادل دانشجو دردانشگاه خوارزمی با دیگر کشورها گفت: در حال حاضر با کشور اتریش تبادل دانشجو داریم و صرفا بحث تبادل استاد و دانشجو با فرانسه و اتریش نیست با خیلی از کشورها در حال تبادل علمی و تبادل استاد و دانشجو هستیم.

سرپرست مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی در پایان درباره دستاوردهای تبادلات بین المللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح کلان، گفت: بزرگترین دستاورد تبادلات علمی و دانشگاهی در سطح بین الملل دریافت خوراک علمی ،فرهنگی و پژوهشی برای هریک از طرفین است که در این راستا باید به روز باشیم و این تعاملات متقابل علمی زمینه های پیشرفت فراوانی را برای کشورها می تواند به همراه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان