بازدید 24402
آخرین تحولات خاورمیانه؛

اعلام حمایت سوریه از ادامه حضور نیروهای ایران در این کشور/پیشنهادهای مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ/ده نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا، پیشنهادهای مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ، ائتلاف قریب‌الوقوع «النصر»، «الفتح» و «دولة قانون» برای تشکیل کابینه جدید و ده نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام حمایت سوریه از ادامه حضور نیروهای ایران در این کشور نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۰۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 20 May 2018

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا، پیشنهادهای مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ، ائتلاف قریب‌الوقوع «النصر»، «الفتح» و «دولة قانون» برای تشکیل کابینه جدید و ده نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام حمایت سوریه از ادامه حضور نیروهای ایران در این کشور نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سفیر سوریه در مسکو گفت: دمشق از تمامی مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر تهاجم خارجی به خاک سوریه حفاظت خواهد کرد.

«ریاض حداد» در پاسخ خبرنگار تاس افزود: سوریه دارای حاکمیت قانون است؛ بنابراین، هر تهاجمی از سوی بیگانگان به خاک خود را تجاوز قلمداد می کند.

وی با بیان اینکه ارتش و پدافند هوایی سوریه از آسمان و زمین کشور دفاع خواهند کرد، توضیح داد: به هر تجاوزی به خاک سوریه فارغ از اینکه در کجای کشور صورت گرفته باشد، واکنش نشان خواهیم داد.

اعلام حمایت سوریه از ادامه حضور نیروهای ایران در این کشور/پیشنهادات مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ/10 نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق

سفیر سوریه در روسیه تأکید کرد، نیروهای ایران به درخواست دولت سوریه و برای کمک به جنگ با تروریسم در این کشور حضور دارند.

اولین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور آمریکا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: نشست مشترک برجام روز ۲۵ ماه می (۴ خرداد) در وین برگزار می شود.

این نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام بدون حضور نماینده آمریکا خواهد بود.

موگرینی همچنین در این بیانیه از تلاش و علاقمندی اروپا برای حفظ توافق هسته ای ایران و تداوم همکاری های اقتصادی با تهران سخن گفته است.

اعلام حمایت سوریه از ادامه حضور نیروهای ایران در این کشور/پیشنهادات مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ/10 نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق

گفتنی است، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دو هفته پیش، خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران را اعلام کرد.

پیشنهادهای مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ

بنا بر گزارش های منتشره، دونالد ترامپ جونیور، بزرگترین پسر ترامپ چندین ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با فرستاده امارات متحده عربی دیدار و این فرستاده اعلام کرده بود که امارات متحده و عربستان خواستار پیروزی ترامپ در انتخابات هستند.

به گزارش نیویورک تایمز، دیدار دونالد ترامپ جونیور و جورج نادر در آگوست ۲۰۱۶ در برج ترامپ انجام شد. این جلسه اولین نشانه‌ای است که کشوری به جز روسیه درخواست ارائه کمک به ترامپ پیش از انتخابات را داده است.

در این جلسه همچنین استراتژیست سیاسی رژیم صهیونیستی با نام جول زامل حضور داشت که شرکتش طرحی برای نفوذ در بین کاربران رسانه‌های اجتماعی و رأی‌ دادن به ترامپ را ارائه داده بود. هنوز مشخص نیست که در نهایت از این طرح استفاده شده یا خیر.

اعلام حمایت سوریه از ادامه حضور نیروهای ایران در این کشور/پیشنهادات مخفیانه فرستاده امارات و عربستان به پسر ترامپ/10 نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق

این دیدار سه ماه قبل از انتخابات آمریکا و در برج ترامپ در نیویورک برگزار شد. برج ترامپ همان مکانی است که مشاوران انتخاباتی ترامپ و یک وکیل روس مرتبط با کرملین در ماه ژوئن همان سال با هم دیدار کرده بودند.

آلن فوترفاس، یکی از وکلای دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای به تایمز گفت: پیش از انتخابات ۲۰۱۶ دونالد ترامپ جونیور به یاد می‌آورد دیداری با اریک پرینس، جورج نادر و فرد دیگری که ممکن است جول زامل باشد، داشته است. آن‌ها یک پلتفورم رسانه اجتماعی یا یک استراتژی بازاریابی را به دونالد ترامپ جونیور معرفی کردند. او به این موضوع علاقه مند نبود و این پایان جریان بود.

ائتلاف قریب‌الوقوع «النصر»، «الفتح» و «دولة قانون» برای تشکیل کابینه جدید

یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق می‌گوید، امکان هم‌پیمانی ائتلاف‌های انتخاباتی «الفتح»، «النصر» و «دولة القانون» برای تشکیل کابینه جدید زیاد است.

قاضی «وائل عبداللطیف» روز شنبه گفت، به رغم اختلاف ائتلاف‌ها که رسانه‌ها از آن سخن می‌گویند، ائتلاف قریب الوقوعی بین الفتح، النصر و دولة قانون وجود دارد که به زودی اعلام خواهد شد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» اظهار داشت، این ائتلاف سه جانبه دولت جدید را تشکیل خواهند داد، ولی با این شرط که هیچ یک از این افراد «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح، «حیدرالعبادی»، نخست وزیر فعلی عراق و «نوری المالکی»، نخست وزیر سابق، نخست وزیر نشود.

نماینده سابق پارلمان عراق افزود: ائتلاف‌های سه‌گانه نامزدی خارج از این ائتلاف‌ها معرفی خواهند کرد.

قاضی عبداللطیف تصریح کرد: تا زمانی که فراکسیون‌های کوچکِ دیگر به این ائتلاف سه جانبه ملحق نشوند و 165 کرسی جمع نشود، وضعیت نخست وزیر آینده سخت خواهد بود.

بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق که از شب گذشته از سوی کمیساریای عالی انتخابات این کشور اعلام شد، آمار نهایی و رسمی به شرح زیر است؛

ائتلاف «سائرون» به رهبری «مقتدا صدر»، 54 کرسی

«الفتح» به رهبری «هادی العامری»، 47 کرسی

«النصر» به رهبری «حیدر العبادی»، 42 کرسی

«تیار الحکمه» به رهبری «سیدعمار حکیم»، 19 کرسی

«دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی»، 25 کرسی

«الاراده» به رهبری «حنان فتلاوی»، 3 کرسی

برای انتخاب نخست وزیری در عراق، به بیش از 165 رأی در پارلمان این کشور نیاز است و ائتلاف‌های انتخاباتی در حال گفت‌وگو و رایزنی برای تشکیل کابینه و انتخاب نخست وزیر هستند.

ده نامزد احتمالی پست نخست وزیری عراق

یک رسانه آمریکایی با اشاره به نتایج نهایی انتخابات ۲۰۱۸ عراق به بررسی ده نامزد احتمالی پست نخست وزیری این کشور پرداخته است.

مجله فارین پالیسی در مطلبی می نویسد: حیدر العبادی در صدر نامزدهای تشکیل کابینه عراق قرار دارد؛ هر چند ائتلاف تحت رهبری وی در جایگاه سوم نتایج انتخاباتی که دوازدهم ماه می برگزار شد، قرار دارد. العبادی ۶۶ ساله مهندس برق و فارغ التحصیل انگلیس و از خانواده معروفی است. وی که در سال ۲۰۱۴ نخست وزیر عراق شد سیاست حسن نیت در قبال همسایگان عراق از جمله ترکیه را برگزید.

فارین پالیسی نوشت: علی داوی ۵۳ ساله استاندار استان فقیر میسان در جنوب عراق از سال ۲۰۰۹ است. گفته می شود که وی نامزد مقتدا صدر برای تصدی پست نخست وزیری است. وی مورد حمایت فهرست صدر نشین انتخابات عراق است و مقتدا وی را ترجیح می دهد. دوای شخصیتی محبوب و شفاف نزد مردم است، در حالی که بیشتر سیاستمداران در خودروهای رو باز جابجا می شدند. وی در خیابان های شهر العماره مرکز استان میسان حرکت می کند و در کنار کارگران ساختمانی عرق می ریزد.

نفر بعدی هادی العامری ۶۳ ساله از استان دیالی است که فهرست تحت رهبری وی دوم شده است. وی از سردار جنگ به سیاست گراییده و سپس مجددا به عنوان سردار جنگ ظاهر شده و در ادامه در مسیر سیاسی گام برداشته است. کارشناسان بر این باورند، وی فرصت نخست وزیری را دارد؛ اما ترجیح می دهد که در سایه بماند و یکی از افرادش را برای پست نخست وزیری معرفی کند.

علی عبدالامیر علاوی هفتاد ساله از بغداد، از دیگر افرادی است که از وی به عنوان نامزد برای تصدی پست نخست وزیری عراق نام می برند. وی نامزد مورد نظر نخبگان وابسته به غرب هستند و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است.

فارین پالیسی می نویسد: نوری المالکی از رهبران حزب الدعوه از دیگر افراد است. وی از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ نخست وزیر عراق بوده و کشور عراق در دوره زمامداری وی از نظر معیشتی و زیر ساختی بهبود داشته است. فهرست وی در جایگاه چهارم نتایج قرار گرفته است.

صالح الحسناوی ۵۸ ساله وزیر بهداشت سابق از دیگر نامزدهای احتمالی از جریان صدر است که زاده کربلا و فردی تکنوکرات و مستقل است.

عادل عبدالمهدی ۷۶ ساله نیز از دیگر اسامی است که نامش برای تصدی نخست وزیری مطرح است و مورد حمایت ایرانی ها و آمریکایی هاست.

ایاد علاوی ۷۴ ساله از دیگر افراد است که نامش مطرح است و فهرستش ۲۲ کرسی یعنی خیلی کمتر از انتخابات قبلی را به دست آورده است.

طارق نجم ۷۲ ساله زاده استان ذیقار و از حزب الدعوه از دیگر نامزدها به شمار می رود. وی رئیس دفتر مالکی بوده و نامش به عنوان جانشین مالکی در سال ۲۰۱۴ مطرح شده بود.

ضیاء الاسدی ۴۹ ساله از استان بصره و وابسته به جریان صدر که انگلیسی را به خوبی می داند، از دیگر نامزدهایی است که نامش مطرح است و نقش پلی را میان طبقه فقیر در جریان صدر و رسانه ها را ایفا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
رابطه نزدیک و صمیمانه عربستان و امریکا خیلی جالب است.
اظهارات اخیر مقامات روسیه پیامد دیدار نتانیاهو از روسیه است.روسها زود فریب می خورند. باید دید چه شنیده اند؟ لازم است ذهن آنها را نسبت به تهدید واقعی اسرائیل برای خود روسها روشن کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شما چي دير فريب مي خوري؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شست و مغزی بیچاره
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
روسها آنقدر زرنگ هستند که امثال شما نیاز نیست نگرانشان باشید. خودشان استاد فریب هستند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
روسها ساده نيستند تو ساده اي
ناشناس
| Spain |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فکر کنم قانع شدن
این اقدام امارات و عربستان قبل انتخابات امریکا نشانه اینه که اونها چقدر در وزارت خارجشون پیشرفت کردن و کجاها رو میبینن و درموردش خرج میکنن و برنامه دارن و ما کجاییم
پاسخ ها
مازیار
| Saudi Arabia |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دیپلماسی هر کشوری افسوس داشته باشد، عربستان و امارات افسوس ندارد.
در پی" اعلام حمایت سوریه از حضور ایران در سوریه"باید گفت این سوریه است که نیاز به حمایت ایران دارد برای حضور ایران است که جرات آتش بسوی جنگنده های اسرائیل دارد
تابناک دیدی قضاوت عجولانه کردی درباره رابطه ایران با روسیه و سوریه ودیروز تیتیر زدی که به ایران پشت کردن. بیشتر دقت کن
چرا اطلاعات ناقص میدی این که جمعا 190 کرسی میشه بقیه اش چی شد؟ کردها ،علاوی وبقیه
فعلا که اخوندی وعده ی ساخت وساز مجانی داده ،بعدا ببینیم چی میشه!
خروج ایران، آمریکا و ترکیه از سوریه گزینه مناسبی برای حکومت بشار اسد است تا با اسرائیل بر سر آزادی منطقه جولان اشغالی و توافق صلح بین دو کشور وارد مذاکره شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
آره نابغه اسراییل هم فرداش جولان رو به سوریه و فلسطین رو به فلستینیها برمیگردونه
حالا سوریه از ما حمایت کرده که بمونیم ، باید خوشحال باشیم یا ناراحت ؟
خوب وبد بودن عملی فقط به موقعیت جغرافیایی بستگی داره و نه به نفس کار ‌.
مثلا یکی تو ایرلند اعتصاب غذا بکنه آدم خوبیه و اگه تو ایران بکنه آدم بد . یا مثلا تو بحرین اگه مردم بر علیه مسئولانشون شعار بدن یک کار خوب کردن و اگه تو سوریه این کارو بکنند یه کار بد انجام دادند ‌.
به خاطر همین ، من الان دقیقا نمی دونم ما تو سوریه بمونیم کار خوبی کردیم و باید خوشحال بشیم و یا کار بدی کردیم و باید ناراحت بشیم .
سياستمدارهاي ما در غار كهف بخواب رفته اند
مقتدا صدر که پنجاه و چهار کرسی را بدست آورده به غریب یقین نقش اصلی و تعیین کننده را در انتخاب نخست وزیر آینده عراق بازی خواهد کرد زیرا تجربه ایلاد علاوی در انتخابات قبل و بیرون آمدن مالکی از دل ائتلاف احزاب رقیب به وی این درس را آموخته و بعید بنظر بیاید اگر امثال مالکی بتوانند نخست وزیر شوند چون مردم عراق سقوط موصل بدست داعش را از چشم او و اطرافیان و متحدانش میدانند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس