بازدید 4309

باران‌های اخیر ارتباطی به باروری ابرها ندارند

مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: زمان انجام فعالیت باروری ابرها از اوایل پاییز تا نیمه دوم بهار است. در این مدت هیچ اقدامی مبنی بر بارورسازی ابرها صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۰۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 19 May 2018

مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: زمان انجام فعالیت باروری ابرها از اوایل پاییز تا نیمه دوم بهار است. در این مدت هیچ اقدامی مبنی بر بارورسازی ابرها صورت نگرفته است.

گلکار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه به هیچ عنوان باران های اخیر ارتباطی با باروری ابرها ندارد، گفت: از فروردین ماه شرایط ابرها به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم عملیات باروری ابرها داشته باشیم چرا که خطراتی را به دنبال داشت. لذا در این مدت هیچ عملیاتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به رویکرد وزارت نیرو به مسئله بارورسازی ابرها عنوان کرد: در ماه‌های اخیر جلسات متعددی با وزارت نیرو داشته‌ایم تا بتوانیم با همکاری این وزارتخانه و سازمان‌های دیگر همچون سپاه، سازمان هواشناسی و دیگر سازمان‌های مرتبط فعالیت‌های خود را پیش ببریم.

مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در خصوص تجهیز هواپیمای سپاه نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سپاه یک فروند هواپیما در اختیار عملیات بارورسازی افراد قرار داد که تاکنون به طور کامل تجهیز نشده اما با توجه به اینکه روند تجهیز هواپیما زمان بر است، به نظر ما این مسئله معقول و منطقی به نظر می رسد.

در ماه‌های گذشته معاون اول رییس‌جمهور دستوری مبنی بر توسعه باروری ابرها داد که بر اساس گفته‌های کارشناسان حوزه بارورسازی ابرها اگر ۳۰ میلیون دلار برای تجهیز پنج فروند هواپیما باروری ابرها در نظر گرفته شود می‌توانیم شاهد افزایش ۱۰ میلیارد متر مکعبی منابع آبی باشیم.

در این بین فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز از آمادگی این نیرو برای کمک به بارورسازی ابرها خبر داده که این مساله نیز با استقبال وزیر نیرو مواجه شده بود اما بدیهی است که باران‌های فعلی ارتباطی با عملیات بارورسازی ابرها نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل