بازدید 6008
۱
گزارش

کی‌روش کوتاه نیاید،جدایی اش قطعی است/برانکو، شفر یا دایی؟

کد خبر: ۸۰۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 19 May 2018

فوتبال ایران، بعد از جام جهانی‌ روسیه، فصل جدیدی از کار خود را آغاز می‌کند. این فصل احتمالاً بدون حضور کارلوس کی‌روش آغاز می‌شود. عمر همکاری مربی پرتغالی با تیم ملی ایران به پایان می‌رسد و پس از آن فدراسیون باید ‌فرد جدیدی را روی نیمکت بگذارد.

به گزارش تابناک ورزشی، از همین حالا شایعات زیادی درباره حضور برانکو به جای کی‌روش شنیده می‌شود و این شایعه‌ای است که از کادر فنی استقلال، جدی‌تر به گوش می‌رسد! شفر چندی قبل به نزدیکانش گفته بود اعتقاد دارد برانکو می‌خواهد بعد از جام جهانی، محبوب‌ترین مربی خارجی فوتبال ایران باشد تا رسیدنش به نیمکت تیم ملی، ساده‌تر اتفاق بیفتد. شفر احتمالاً روز اولی که به ایران آمد، با خودش فکر می‌کرد اگر بتواند در استقلال موفق باشد، با توجه به سابقه‌ای که در تیم‌های ملی دارد، می‌تواند به نیمکت ایران هم برسد. حالا اما او معتقد است برانکو در فوتبال ایران ‌طوری رفتار کرده که بعد از کی‌روش محبوب‌ترین خارجی باشد و نیمکت تیم ملی را تصاحب کند.

کارلوس خودش تصور می‌کند در فوتبال ایران به سقف کاری‌‌اش رسیده. هر چند تصور می‌شود ماندن در تیم ملی و حضور موفق در جام جهانی‌ و گرفتن یک جام، می‌تواند پایان شیرینی برای کار در ایران باشد اما بعید به نظر می‌رسد همکاری تیم ملی و مربی پرتغالی ادامه پیدا کند. این روزها شایعات زیادی شنیده می‌شود. فدراسیون فوتبال هر چند زمان زیادی تا اتمام قراردادش با کی‌روش ندارد ولی اقدامی در زمینه تمدید آن نکرده است. برای کی‌روش هم این ذهنیت پیش آمده که شرایط برای ماندن مهیا نیست و بهتر است بعد از جام جهانی‌ به فکر بازنشستگی یا حضور در تیم ملی کشور دیگری باشد. او علاقه‌ای به کار باشگاهی ندارد چراکه با این سن و سال و با توجه به وضعیت جسمانی‌‌اش، نمی‌تواند به صورت فعال کار کند.

در حال حاضر برانکو محبوبیت نسبی در ایران دارد و در گذشته هم روی نیمکت تیم ملی نشسته است. قیمت این مربی نسبت به کی‌روش پایین‌تر است و خواسته‌هایش، کمتر. برانکو بی‌شک مثل کی‌روش دنبال ایده‌آل‌ترین‌ها برای تیم ملی نمی‌رود و اهل صلح است. به همین دلیل از همین حالا شایعه شده ایران در جام ملت‌های آینده با برانکو به امارات می‌رود و دیگر اثری از کی‌روش روی نیمکت ایران نخواهد بود.

با این حال همه چیز در حد شایعه و گمانه‌زنی است. بی‌شک اگر کی‌روش در جام جهانی‌ با ایران تاریخ‌ساز شود، فشار افکار عمومی روی فدراسیون بیشتر می‌شود تا قراردادش را تمدید کنند. کی‌روش هم پیشنهادات خوبی خواهد داشت. باید دید در روسیه چه اتفاقاتی می‌افتد. نکته جالب اینجاست که با توجه به فضایی که در فوتبال ما وجود دارد، خیلی از اهالی فدراسیون فوتبال هم معتقد هستند که رفتن کی‌روش بهتر از ماندنش است. این در شرایطی است که کی‌روش به هیچ عنوان راضی به تمدید چندماهه قراردادش با ایران نیست و قراردادش هم به این صورت طولانی تمدید نمی‌شود چرا که تیم ملی برای مدتها بازی مهمی در پیش ندارد.

رفتن کی‌روش در شرایطی قطعی است که هنوز هیچ‌ گزینه‌ای برای هدایت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۹ مطرح نیست. هیچ مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی مدنظر نیست و هیچ مربی خارجی هم فعلا گزینه نیست.این در شرایطی است که خیلی از فدراسیون‌‌نشین‌ها معتقد هستند تیم ملی با کارلوس کی‌روش می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
برید از المان یاد بگیرید.....از سال 2005 یک مربی داشته و کسی هم حسادت نداشته و همه یک هدف دارند....اینجا.....!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر