بازدید 51972
با اعلام نماینده پوتین در امور سوریه؛

بازی روس ها در زمین اسرائیل و آمریکا؛ نیروهای ایران و حزب الله باید خاک سوریه را ترک کنند

پس از این اظهارات، بسیاری از طرفداران روس یا همان روسوفیل های وطنی، اعلام کردند که مقصود پوتین از نیروهای خارجی نه نیروهای تحت حمایت ایران یا حزب الله، بلکه نیروهای آمریکایی و ترکیه بوده اند؛ اما نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، ساعاتی پیش ضمن اشاره به اظهارات روز پنجشنبه پوتین، ایران و حزب الله را نیز مشمول نیروهای خارجی که باید سوریه را ترک کنند دانسته است.
کد خبر: ۸۰۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 19 May 2018

پس از دیدار غیرمنتظره بشار اسد و ولادیمیر پوتین در سوچی روسیه و گفت وگوهای منعکس شده از سوی طرفین و به ویژه در رابطه با درخواست پوتین از اسد برای خروج نیروهای خارجی از سوریه، گمانه زنی های زیادی در مورد سیاست جدید روس ها در سوریه مطرح شد.

به گزارش «تابناک»؛ بلافاصله پس از این دیدار، تابناک در مطلبی با نام «چند هشدار به ایران پس از دیدار اخیر پوتین و بشار اسد» نسبت به نیات احتمالی پوتین در رابطه با حضور ایران در سوریه هشدار داد.

پس از این اظهارات، بسیاری از طرفداران روس یا همان روسوفیل های وطنی، اعلام کردند که مقصود پوتین از نیروهای خارجی، نه نیروهای تحت حمایت ایران یا حزب الله، بلکه نیروهای آمریکایی و ترکیه بوده اند.

اما نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، ساعاتی پیش ضمن اشاره به اظهارات روز پنجشنبه پوتین، ایران و حزب الله را نیز مشمول نیروهای خارجی که باید سوریه را ترک کنند، دانسته است.

«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه درباره اظهارات پوتین تصریح کرد: «این اظهارات درخصوص همه گروه‌های نظامی خارجی در سوریه، از جمله آمریکایی‌های، تُرک‌ها، حزب‌الله لبنان و ایرانی‌هاست.»

لاورنتیف تأکید کرد، اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه در این ‌باره حاوی «پیامی سیاسی» است.

این دیپلمات روسیه خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش تقریبا «سرکوب شده است» ولی «جبهه النصره» و نیز برخی گروه‌های دیگر همچنان در برخی از مناطق سوریه حضور دارند که سرکوب تمامی آنها «به زمان نیاز خواهد داشت».

بازی روس ها در زمین اسرائیل و آمریکا؛ نیروهای ایران و حزب الله باید خاک سوریه را ترک کنند

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در دیدار با همتای سوری خود «بشار اسد» در سوچی، اعلام کرد در رابطه با موفقیت‌های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و آغاز فرایند سیاسی، نیروهای مسلح خارجی باید کشور سوریه را ترک کنند.

شاید بتوان گفت، روس ها چندان از خروج آمریکا از برجام ناخشنود نیستند و این مسأله و نیاز ایران به مسکو در دوران پساخروج آمریکا از برجام را موقعیت مناسبی می بینند تا از ایران در سوریه و سایر حوزه های دیگر امتیاز بگیرند.

کما اینکه معاون وزیر خارجه روسیه نیز چند روز پیش گفته بود، ایران برای حفظ برجام باید امتیازاتی بدهد.

ذکر این مهم لازم است، خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه از جمله خواسته های نتانیاهو بوده که در چند ماه اخیر نیز بارها آن را اعلام کرده است. به نظر می رسد، در دیدار چند روز پیش نتانیاهو و پوتین خروج نیروهای ایران از سوریه مورد بحث قرار گرفت و توافقاتی نیز میان آن ها حاصل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۴۳۵
ما كه ميدونستيم اينو به اونايي بگين كه خودشونو به ندونستم ميزنن
پاسخ ها
محمدی
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فقط باید گفت : هههههههه . این هم روسیه . حالا معلوم شد که امریکا و روسیه و چین و ... هیچ کدام فرقی با هم ندارند . نه دین دارند نه انصاف . خدایشان پول است اگر قرار است بسازیم با همه بسازیم . ما هم دست از لج بازی برداریم و مصالح کشور و مملکت را در نظر بگیریم . همان طور که امام به خاطر مصالح کشور جام زهر را سر کشید ما هم اقتدا کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اتفاق عجيب و دور از ذهني نيفتاده ! در غالم سياست اين مسلئل عاديست کشورها دنبال منافع خودشان هستند و هر روز ممکن است تصميمي بگيرند و با تغيير شرايط منافعشان ايجاب کند کاملا تغيير موضع بدهند !
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اونها خودشون رابه ندونستن نزدن. نفعشان در کار است که همان ادامه فرصت خدمت به هر قیمتی و از خود به نسل ژن برتر خود است. حالا این وسط ملت ایران سختی بکشد و فقیر بشود مهم نیست . مهم این است با همین بهانه ها مانند هسته ای و سوریه وبرجام دو و سه و تدبیر و ...یک 20 سالی فرصت خدمت خود را ادامه دادند
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
به جای سرمایه گذاری و امتیاز دادن به روسها به مردم وطن خودتون امتیاز میدادین و روشون سرمایه گذاری میکردین و اونها رو غریبه و غیر خودی به حساب نمی آوردین الآن تو دنیا آقایی میکردین.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
شما که اینقدر باهوش هستید آیا نتیجه برجام رو هم پیشبینی کرده بودید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
به شرطی که این دوباره ترجمه غلط نباشه.
ازین سوتی ها جراید زیاد میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مرگ بر روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چشم آقای پوتین، هرچی شما بگید
آنارکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
در ضعیف ترین دوران دیپلماسی جهانی و منطقه ای قراردارد ایران را دولت پرادعا
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
از حرف تا عمل فاصله بسیار است
باید ببینیم‌ حاج قاسم برای مقابله با تروریسم و‌ جنگجویان چچنی چه تصمیمی دارد
نگران نباشید روسیه هم میگوید چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
روسوفیل نه سمپاتهای کومونیستن اینا
سید حسنی3نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ایران که خوب بلده سیلی بزنه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
واقعا خنده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اره اقایی 17.18دقیقه ولی ازمایش موشک همزمان با مذاکرات رو پیش بینی نکردیم.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اگر غیر از این بود باید به شخصیت برادر پوتین شک .میکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
مردم ایران می دونستن و به روابط ایران و روس می خندیدن شما خواب بودید!!!
سربندی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
قطعا این مطلب صحت ندارد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
تو این دنیا همه ی کشور ها تو فکر منافع خودشون هستن غیر از ایران.خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
منابع دفتر ریاست جمهوری سوریه در گفت وگو با شبکه المیادین، خبر منسوب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد درخواست وی برای 'خروج نیروهای ایرانی از سوریه' را تکذیب کردند.
فکر کنم روسیه بیشتر از آمریکا به ایران خیانت کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
یعنی هنوز شک داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فکر نکن مطمین باش
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فكر نكن يقين داشته باش دست من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دستاورد تقریبا هیچ از سوریه و خسارت محض از روسیه خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
شما که میگفتید بیرون بریم از سوریه خوبه
الان خیانت شده؟ خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مگر روسیه بود که سوریه را عمق استراتژیک ایران تبلیغ کرد
مگر روسیه بود که گفت اگر خوزستان را از دست بدهیم بهتر است تا سوریه را از دست بدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
به جای بازی در زمین چین و روسیه و دشمنی با غرب و آمریکا و اسراییل باید به فکر منافع مردم و کشو باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
به هیچ وجه از آمریکا بیشتر خیانت نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فکر نکن ، مطمئن باش
ناجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
عزیزم فکرنکن یقین داشته باش
احمد
| Germany |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
فرق روسيه وامريكا اينه كه ميدوني امريكا دشمنته ولي روسيه در ادعاي دوستي بارها وبارها از پشت خنجر ميزنه
اگه امریکا بره بیرون، ما هم دیگه کاری نداریم. چون با رفتن امریکا، تروریست ها هم خیلی زود نابود میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اخه دكتر
تو سر پيازي يا ته پياز؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خوشم میاد از رو نمیرید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
امریکا بصورت رسمی چند صباحی نیست که در سوریه حضور دارد. وقبل از آن هم تروریست ها بوده اند.
ولی جالب این است که روسیه تکلیف شما را در سوریه مشخص میکند. حالا برید حالا بشینید و...
کاش من ایرانی هیچوقت در دام روسیه نیافتم. هر انچه از انها امده ننگ و نکبت بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آمریکا تروریست پروره و ترکیه و روسیه نه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
کلاً پرروييد
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دکتر کاملاً درست میگه. وقتی آمریکا و بقیه برن مگر ما مرض داریم یا انگیزه و توجیهی داریم در سوریه بمانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
این همه هزینه پس کجا رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
لطفآ از خواب بیدار شوید آمریکا سالهاست که در منطقه حضور داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
نه دكتر جان. آمريكا در سوريه تشريف دارن، فقط شما به دستور روسيه از سوريه تشريف ميبري.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
کلمۀ دکتر ایهام داره: 1- دارندۀ مدرک دکترا 2- گیج، مشنگ
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخاااااااااااااااااااااااااااااااا.......
خدایا ما را از دامان چین و روسیه نجات ده
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
از آمریکایی های نوکیسه که یک مشت دزد و قاچاقچی و اشخاص معلوم الحال سرخوست کش و برده دار هستند که بهتر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فرزاد به قول خودت دزد و قاچاقچی و معلوم الحال و سرخوست کش! و برده دار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آقا فرزاد!
اون دزد و قاچاقچی های معلوم الحال سوخپوست کش! خاک کشورت رو به توبره نکشیدن و کشورت رو تکه تکه نکردن!
بفهم لطفا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آقا فرزاد به کمونیستها خیلی علاقه دارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
وهمچنین اروپای مکار و امریکای گانگستر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آقای فرزاد عزیز 80درصد علم ترجمه ای ما ما آمریکاست نه روسیه یا چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فرزاد. لرو تو دامنشون پس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اقا فرزاد شما و رفقاتون بچسبید بهشون خدا براتو نگهشون داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
الهی آمین.
اما هرچی باشه از غربی ها با ما رفتار بهتری داشتند این چندین سال
جالبه تا ديروز مي گفتيد فقط حضور مستشاري داريم. حالا كه بحث خروج شده، حضور مستشاري شده نيروهاي ايران در سوريه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
معلوم نیست تابناک را چه کسی تحریک کرده که علیه روسیه تیتر بزند
اخه گفته همه و نه ایران و مثلا میخواهی این کشور را علیه ایران بشورانی
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اخر ما غریبه هستیم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
کدوم مستشاری
از روسیه بیش از این انتظاری نبووووود
قابل توجه طرفدران اقاي پوتين
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
نه برادر عزیز قابل توجه طرفداران سوریه واسد چون اسد با پوتین مذاکره وبه این نتیجه رسیده اند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
حالا مگه ما نوکر روسیه هستیم که هرچی اونا بگن ما هم انجام بدیم؟
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ولی خودمونیم پونین این تیکه را خوب امده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
نمی شه گفت طرفدار
اگر دوستی با کسانی که رکب میزنند ادامه دهید یکبار خنجر را انچنان از پشت میزنند هرگز توان ایستادن نداشته باشید
کارنامه تاریخی روسیه مشخص است و هر کشوری به فکر منافع خودش است اما روسیه بارها در طول تاریخ ثابت کرده دوست و متحد خوبی نیست از تاریخ باید درس گرفت
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
نامردا از جاهایی امتحان میگیرن که ما درسشو نخوندیم
روسها درست میگند وقتی داعش شکست خورده دیگر چه نیازی به جود نیروهای خارجی از امریکا و ترکیه بگیر تا ایرانیها
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
پس چرا روسی ها بیرون نمی روند !!!؟؟؟
آها مج تو گرفتم !
تو پوتینی !؟
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
داداش گلم روسیه خودش تو سوریه نیروی خارجی هست
۳ سال است اینجا و جاهای دیگر حنجره ام دریده شد . گفتم ما داریم نقش پیاده نظام روسها را در منطقه بازی میکنیم . درست مانند هندیها در جنگ جهانی اول و دوم برای انگلیسیها .
برادران عزیز . روسوفیلها را مواظب باشید . و بدانید ۳۷ درصد از جمعیت اسراییل روس تبار هستند .
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خیر آقا! روس ها دارند نقش نیروی هوایی ما را بازی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بابا ما کدام حرف شما را بپذیریم. وقتی انجا هستیم میگید چرا هستید بروید بیرون وقتی روسها میگویند ایرانیها باید بروند بیرون داد و حوار بلند میشه که چرا ما را بیرون کردند. بالاخره بمانیم یا برویم؟
ما بالاخره نفهميديم رؤسها خوب هستن يا بد ، ولي اينو از سايت تابناك خوب فهميديم كه تركيه هميشه بد هست !
پاسخ ها
مجیدووووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
فارغ از جبهه گیریهای تابناک یا سایر خبرگزاریها متاسفانه روسها هیچ وقت برای ایران قدم مثبتی برداشته اند مگر اینکه در آن نفعی برای روسها باشد , یادمان نرفته که آقای پوتین بارها اعلام کرد که در رابطه با پرونده هسته ایی آمریکا ما را بازی داد ولی امروز میبینیم که این حرفها فقط برای تشویق ایران بود که نیروهای زمینی شو برای مبارزه با داعش به سوریه و عراق بفرسته اما الان که ایرانیها نفس داعش رو بریدند روسها باید نقش پلیس خوب را برای عربستان ,اسرائیل و آمریکا بازی کنه .آره داداش اینها نوادگان تزار هستند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
جالب اینه که خبر ریابکوف که گفته بود ایران باید برای برجام امتیازات جدید بدهد رو خود تابناک تکذیبیه اش رو زده بود بعد الان اومده در پاراگراف آخر دوباره همون خبر تکذیبیه رو نوشته!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
براي ايران كه هزينه هايش كاهش ميابدبه نفع مردم ايران خواهد بود و بايد به پوتين گفت دست درد نكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
یکم تاریخ بخونی میفهمی که روسها خوبن یا بد
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
روس ها مثل بیشتر کشورها برای مردمان خود خوب هستند .و قرار نیست برای ما خوب باشند . آنها دنبال منافع اقتصادی و سیاسی خود هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
به تاریخ مراجعه کن عملکرد روسها را خواهید دید.روی طناب روسها نمتوان هیزم چیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اگر خوب دقت کنی میبینی که خوب نداریم!!
حتی خود ما هم جزو خوب ها نیستیم. و در هنگام منافعمون به راحتی هموطنانمون رو می پیچونیم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
قطعا نظام حاکم بر روسیه از پلیدترین نظام های دنیا است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
سیاست گردش به غربه فکر کنم میخوان فضای ایران رو آماده کنند
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ما نفهمیدیم نفس داعش را چه کسی برید . امریکا می گوید من ترکیه میگوید من روسیه میگوید من کردها هم میگویند ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
آقا اصلا صدام بد بود و تمام
و اگر ایران نخواست خارج بشه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مگه دست خودشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اونوقت دیگه تنها حامی مونم دشمنمون میشه خخخخخخ.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
هیچی نمیشه
مجید
| United States of America |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اونوقت به زور بیرونشون میکنن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بپا روسها بطرفمون شلیک نکنن دوستی پیشکششون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
یعنی به نظر شما میشه در این شرایط...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ایران قدرتی نداره که بخواد یا نخواد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بیرونش می کنند جانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
ببخشید ها ولی اون وقت محترمانه بیرونمون میکنه!!!
از ابتدای سال 2018 یعنی چهار ماه پیش که ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود قیمت نفت از 60 دلار به 80 دلار افزایش یافت که نتیجه ان افزایش تولید نفت امریکااز 9 میلیون به 10 میلیون بشکه فقط در چهار ماه بود و با ادامه تحریم نفت ایران و رسیدن قیمت نفت به 100 دلار تولید نفت امریکا به 13 میلیون بشکه می رسد.حالا این چهار میلیون اضافی تولید نفت امریکا را در 100 دلار ضرب کنید و ان 9 میلیون بشکه قبلی را در 40 دلار . نتیجه اینکه ترامپ با خارج شدن از برجام مستقیم 350 میلیارد دلار یعنی بیشتر از 7 برابر کل صادرات نفت ایران برای امریکا درامد ایجاد کرده که با توجه به درامد غیر مستقیم این میزان تولید بیشتر نفت در گردش سرمایه و مالیات و اشتغال و رونق اقتصادی در امریکا به راحتی 1000 تا 1500 میلیارد دلار به اقتصاد امریکا سود رسیده که اگر کانادا و عربستان و امارات را که در واقع همگی انها به اقتصاد امریکا ارتباط دارند بیاوریم متوجه می شویم که ترامپ برای امریکا چه کرده و چرا رهبران اروپا و چین که وارد کننده های اصلی نفت هستند اینقدر از ترامپ عصبانی هستند و چرا روسیه در سوریه و کره شمالی و در برجام در برابر محور ترامپ و نتانیاهو سکوت کرده چرا که روسیه هم با 11 میلیون بشکه تولید نفت و بیشتر گاز و صادرات گاز به چین و اروپا بیشترین سود را از این افزایش قیمت نفت می برد. فقط ملتهای ایران و ونزوئلا هستند که به خاطر مدیران و سیاستمداران بسیار کار بلد باید ببینند که چگونه تولید نفت و صادرات نفت انها اب می رود و در برابر امریکاو روسیه و عربستان و امارات و عراق و ... سایر کشورهای نفت خیز دارند دور همی سهم انها از این کیک را می خورند و ایران و ونزوئلا را بیشتر تحریک می کنند که بیشتر مقاومت کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
عجب تحلیل آبکی ای. داداش هرچند آمریکا بزرگترین ذخایر و تولید نفت دنیا را داره ولی همزمان خودش بزرگترین خریدار نفت دنیاست.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
آخیش بالاخره یه حرف حساب خوندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
این نوشته هزار لایک دارد
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
عجب تحلیل عالی ای
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
ناشناس 1821.خیلی خوبه کمی مطالعه داشته باشیم. امریکا به عنوان یک اقتصاد بزرگ هم واردات بزرگ نفت و گاز دارد و هم صادرات. ولی انچه مهم است خالص صادرات و واردات است که امسال خالص واردات نفتی ان به کمترین میزان در 50 سال گذشته یعنی2 میلیون بشکه رسیده
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
ناشناس 18 و 21:تحلیلهای آبکی امثال جنابعالی و اون شریعتمداری با همین اطلاعات دروغ کار را به اینجا کشانده.
روسیه همان نامردی هست که همیشه بوده و فقط ما ساده بودیم که باورش داشتیم....
فک کنم اگه برای آمریکا تعبیر دست آهنین زیر دستکش مخملین کاربرد داره، برای روسیه "خنجر از پشت" بهترین معناست... حداقل آمرکایی ها از اول تکلیف خودشون رو بعنوان دشمن مشخص کردند ولی روسیه دوست نامرده...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مردم ساده نبودند مردم روسیه را خوب می شناختند مسئولین باید به مردم پاسخگو باشند که اینهمه اعتماد به دولت پلید روسیه و شخص پوتین برای چه بود؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
ما باورش نداشتیم ، مسئولین باورش داشتند
بيشتر از همه بايد سايت تابناك ناراحت باشه ! چند ساله تابناك داره در مدح روسيه و پوتين مرثيه سرايي ميكنه ، همش به باد رفت
اخوی حرفی که ایشان زده غیر مربوط نیست.مسلما روزی باید ذر سوریه انتخابات برگزار گردد و مردم حاکم بر سر نوشت خود شوند و نیروهای مسلح این کشور هم مسئول تامین امنیت کشور شوند.در چنین شرایطی وجود شمار زیادی نیروی خارجی دیگر ضرورتی ندارد و حداکثر به تعداد محدود پایگاه نظامی نیاز خواهد بود.خود روسیه هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و به جز دو پایگاههای سنتی متمایل به ترک کردن سوریه خواهد بود اما همه این موارد وابسته به خروج آمریکا و تروزیست های شمال سوریه است که دورنمای آن چندان مشخص نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اگه اینو نگین چی دارین بگین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
داری به خودت دلداری میدی!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فقط شما توضیح بده پس اگر قرار بود ما به همین راحتی از سوریه بیاییم بیرون چرا ما: 1) میلیاردها دلار پول مردم ایران رو در بدترین
شرایط اقتصادی در سوریه خرج کردیم 2) جواب هزاران شهیدی که تو این چند سال دادیم چه میشه؟ 3) مگه قرار نبود محور مقاومت در مرز اسراییل و سوریه مستقر بشه و این همه وعده و وعید آقایان چه بود؟
از روسها کثیفتر و نامردتر نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت تو تاریخ...هر ضربه بدی خورده ایم از روسها بوده و بس
تخصص ما در باختن در کارزارهای سیاسی هست
ایران با اجازی روسیه نیومده که حالا به خواست اون بره ، پوتین خیلی غلط اضافی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خواهیم دید !!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ببینیم تعریف کنیم مرد میخواد رو حرفش واسته :)
مجید
| United States of America |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تو هم همچنین
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
درواقع ايران بود كه روسيه رو به نبرد سوريه كشوند،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اسد هم با پوتین موافقه خب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بیشین بینی با با،
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
این هفته نماز جمعه:
مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین حر زمانه نامرد
دقیقا مثل 8 سال جنگ ایران و عراق؛ جنگ در سوریه هم هیچ دستاوردی برای ما نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مثل اینکه نمیدونی برای چی ایران رفت سوریه
اول جونگیرتت و بعد اظهار بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دوست ۱۷:۳۲، اگر منظورتان بهانه هایی مانند جلوگیری از رسیدن دشمن پشت مرزهایمان، و دور کردن جنگ زا یاران و رفع خطر داعش و غیره است، خدمتتان عرض کنم همه اینها نتیجه حضور ایران در سوریه و عراق بود و اینکه کمر ایران را زیر بار این فشارها بشکنند. ما حتی زمان جنگ هم در چنین تنگنای اقتصادی نبودیم همان زمانی که گاه نفت را بشکه ای 5 دلار می فروختیم.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
چطور دستاوردی نداشت ؟
اين هم نتيجه دوستي و اطمينان با روسيه خائن هستش، دفعه اولشون نيست و دفعه آخرشون هم نخواهد بود.
"آمریکا از شوروی بدتر
شوروی از آمریکا بدتر
انگلیس از هر دو بدتر"
امام خمینی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
برخی متحدان شوروی:کره شمالی عراق ونزولا لیبی سوریه مصر
اوضاعشون رو ببین حالا
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مرگ بر امريكايي و امريكا پرست
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مرگ بر امريكا و امريكا پرست
مهندس
| United States of America |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بدترتر
خدا رو شکر. یه راه غارت اموال ایران بسته میشه. ایشالا بزودی عراق و یمن و مراکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
واقعا چه مردم فهیمی داریم؟؟؟
خوب حواسمونو پرت میکنن خوووب
احمد
| Germany |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
با اومدن صدر ودارودسته اش درعراق اين هم بسته ميشه .ميمونه يمن
انقدر كه مسئولان و روزنامه هاي ما نسبت به تركيه كين و حسادت دارن ، يك صدمش رو به روسيه داشتن و همه چيز رو قوميتي و تورك و فارس نميكردن ، الان وضعمون خيلي بهتر از اين بود
یعنی اون همه کشته پر اون همه هزینه پر ............ فقط روسیه در لاذفیه و طرطوس ماندگار شد مبارکش باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
حالا ما می ماندیم چه نصیبمان می شد جز در گیری با اسرائیل
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
و البته حرم حضرت زینب ماندگار شد، الحمدلله.
تحویل بگیرین این همه انسان بی گناه برای بشار حفظ بشار اسد کشته شد که چی؟ این همه ایرانی بی گناه، این همه افغانی، این همه هزینه این همه بدنامی و دشمنی تراشی چی شد؟ همه سیاست جمهوری اسلامی در این چهل سال اینگونه بوده. به نظرم من بهترین راه ایران پشت کردن به روسیه و آشتی با آمریکاست. تا همه دشمنی ها با آمریکا از بین برود و روسیه آچمز بماند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بذار جای آشتی قبلی (برجام) خوب شه، چشم
ینفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
مگه دولت روحانی 5 سال نیست که با امریکا اشتی کرد و دنبال تعامل با دنیا بود؟ چی شدن نتیجه اش؟
معامله با روس ها درطول تاریخ همیشه به ضرر ایران بوده است بازصدرحمت به امریکا وانگلیس
کارنامه روسیه برای ما ایرانیها مثل روز روشنه
روسها کلنگ به قبر کسی مفت نمیزنند
روسیه برای بالا رفتن خودش از نردبان دیگران استفاده میکنه و اگر تا به امروز در سوریه بوده فقط و فقط برای حفظ منافع خودش بوده و بس.
این دیپلماسی روسیه از سالیان پیش بوده و همیشه همین بوده ولی نمیدانم چرا و تا کی ما باید از جانب روسها ضربه بخوریم .
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
اصلا کلنگی ندارند که بزنند خودشان آویزانند
حالا این آقایان چه پاسخی برای ملت ایران دارند؟ خروج آمریکا از برجام مقدماتی داشت که قبلا توسط آمریکا روسیه واسراییل وحتی اروپا انجام شده است.واثارش یکی یکی به ضرر ملت ایران نمایان می شود.وهمه اینها نقشه کدخداست. ولی چرا برای ملت ایران!!!؟
پاسخ ها
مجید
| United States of America |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اقایون که قرار نیست به کسی توضیح بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
به نظر من باید جدید نظر در سیاست خارجه بدیم خیلی مسائل حل میشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
چقدر حساس، حالا که طوری نشده بابا.راستی برجام چی میگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اگر حکومت شجاعت روبرو شدن با وقایع دنیا را داشته باشد با مذاکره مستقیم با امریکا تو دهنی سختی به روسیه و اروپا خواهد زد.
اينقدر كه از به تركيه حسادت دارين كاش كمي هم نسبت به روسيه داشتين !
به نظرم بهتر است در سایت تابناک نظر سنجی انجام شود:
1) با خروج تمامی نیروهای ایرانی از سوریه طی یک ماه آینده موافق هستید.
جواب : بلی جواب خیر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
یه سوال دیگه؟آیا با خروج ایران از برجام طی یک هفته آینده موافق هستید.
جواب : بلی جواب خیر
گلوی روسیه دست ماست ایراوان رو بدید دست باکو پوتین میگه غلط کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چی زدی بگو ما هم بی نصیب نباشیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
می بینم که پیاده نظام های ترکیه تو تابناک هم پرسه
!!! می زنند
چیزی که مشخص است اتحاد5+1علیه ایران است در واقع این 6کشور یک بازی را شروع کرده اند یک زمانی نقطه پایان بازی را برجام قرار دادند.الان همه موافق بر هم زدن ان هستند و روس ها از همه مشتاقتر...
حالا هی بچسبین به روسیه.تاریخ نشون داده که کدوم با کدوم قدرت جهانی باید رابطه داشت. وضعیت ژاپن و کره جنوبی و ...در مقابل ایران و کره شمالی و سوریه و عراق و لیبی ...
روسها برای خودشان گفته اند
ما اونجا می مونیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اگر تونستی بمون. اگر هم خواستی بمونی حداقل با سه تا کشور باید همزمان بجنگی اونجا، روسیه، سوریه و اسراییل
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اره می مونی داداش
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
با احترام بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
که چی بشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اره حتما بهتون تضمین میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
علی جون لباس خوابت هم ببر
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
می مونیم تا جای بقیه تجهیزات و نیروهامون
.رو بده اسراییل
اگر این خواست دولت سوریه است و نیز تضمین می دهند که حرم حضرت زینب (س) را حفظ و محافظت می کنند، خب بیاییم بیرون. چه بهتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) به علاوه سایر مناطق شیعه نشین سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ولمون کن با با
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
یعنی نمیدونی برای چی اونجا نیرو داریم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
شما می تونی برید شهروند سوریه بشید و با هزینه مردم سوریه محافظت کنید
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ما وکیل تمام شیعیانیم
خودمان هیچ
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خیلی سادهای فکر میکنی
ببینید انتظار بیش از حد نداشته باشید. قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا و اسرائیل با ما قابل مقايسه نیست. انتظار دارید روسیه و سوریه اونها را ول کنند بچسبند به ما محض رضای خدا؟ اشتباه از شما بود که از اول درگیر شدید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
درگیر نشده بودم که خدا نکرده حرم حضرت زینب الان خراب شده بود
مگه ما به دستور روسیه رفته بودیم سوریه که با دستور اونها هم خارج بشیم روسیه خودش خارج بشه ما به عنوان کشور اسلامی حامی سوریه اونجا تا ابد خواهیم ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
حالا هم پوتین به اسد میگه بگو برن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خوبه چین هم به عنوان حامی ما بیاد تو ایران این چه حرفیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
البته میمانیم فقط یک مشکل هست ابد را امریکا و اسرائیل تعیین میکنند کی است شاید یک ماه دیگر شاید یک سال دیگر. شما تا ابد بمان. اشکال ندارد.
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
زرشک
هسته داره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ولی شرمنده سوریه هم نمیخاد ایران اونجا باشه دیگه
هیچ موقع نباید از ریس کشوری که اجداد او کشورمان را تکه پاره کردند انتظار دوستی داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
خیلی عذر میحوام
کشوری تو دنیا هست که نباشه اینجوری؟
آمریکا انگلیس فرانسه پرتغال آلمان عراق ....
تابناک جان من در نظراتم چند بار گفتم که از مردم قدیم شنیدم که دو چیز دو کشور را نباید قبول کرد جنس و کالا و سیاست روسی و انگلیسی . سیاست امریکا و آلمان در تمام کشورها این هست که از متحدین خود در هر شرایطی حفاظت و حمایت میکند مثل آلمانیها در دوران هشتاد سال پیش خدمات ارزنده ای در ساخت پروژها به ایران خدمت کردند وایران هم در جنگ پشت آلمان را خالی نکرد و اظهار بیطرفی کرد . اما روسیه و انگلیس دو ریال خرج کنند دوبرابرش و چند برابر باید بردارند چون سیاست هر کشوری ناشی خصلتهای مردم آن کشور هست
این همه هزینه مادی و انسانی صرف شده در سوریه آخرش هم هیچ. تا کی میخوایم به این روس های خائن اعتماد کنیم و با طناب اونا تو چاه بریم. آیا باز هم برای ما درس عبرت نشده که ما دیگه بازیچه روس ها نشیم .......
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بی انصافی نکن، واقعا به چی میگی دستاورد دیگه؟
خدایی خیلی باحال شد ایران توی همه عرصه ها سرش بی کلاه موند این یعنی سیاست و ایران متاسفانه توی سیاست حرفی برای گفتن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تو چه چیزی حرف برای گفتن داریم میشه بگین؟
اون خبری که ریابکوف گفته بود که تکذیب شد..این خبری هم که گفته شده به نقل از اینترفکس هست..که احتمالا تکذیب میشه..کلا اینترفکس ظرف چند روز دوخبر بر علیه ایران زده که یکیش تکذیب شده ..ببینیم این یکی هم تکذیب میشه یا نه.
ولی اینو مطمئن باشید که خروج نیروهای خارجی از سوریه باید شامل همه گروهها باشه ومیشه ونه فقط ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
روسیه میمونه مثل قبل از جنگ داخلی سوریه
واقعیت اینه که ابرقدرتها هیچ امتیازی به قدرت های منطقه ای نمیدن(تازه اگه ما قدرت منطقه ای باشیم!) روسها با آمریکاییها چونه میزنن نه ما! مطمعن باشید بعد از سوریه باید از عراق خارج شیم بعد از لبنان و یمن و الجزایر هم باید خارج شیم. اونجایی هم بودیم به نیروی انسانی ما نیاز بود...
با شعر نمیشه بزرگ و پرنفوذ شد... متاسفانه باز هم باختیم....
حالا دست از پار دراز تر بر گردیم سر خونه اول.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بازی ماروپله است هه نیشمون میزنن دوباره برمیگردیم خونه اول
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
قطار داره تو مسیر تعیین شده حرکت میکنه
شما هم وقتی از سیاست چیزی نمیدونید خواهشا نظر ندین
حرفش کاملا درسته ایران و روسیه و حزب ا... و ... باید خارج بشن مردم سوریه صاحب کشورشان هستند و فرزند خونده هیچ کسی نیستن و آقا بالاسر هم نمیخوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
البته اگه روس ها خودشان را هم خارجی بدانند و بروند.
روسوفیل چیه این اصطلاح سازی از شما بعیده.
حواسا جمه. نمیخواد اینقده تو بوق و کرنا کنی.
حرفش کاملا درسته ایران و روسیه و حزب ا... و ... باید خارج بشن مردم سوریه صاحب کشورشان هستند و فرزند خونده هیچ کسی نیستن و آقا بالاسر هم نمیخوان
کاربران سیاستمدار چرا توجه نمیکنید روسیه و اسراییل و اسد به این نتیجه رسیدند که ادامه حضور ایران توجیه برای سوریه ندارد چون رژیم صهیونیستی گفته که روسیه باید به ایران بفهماند که اگر در خاک سوریه با من بجنگد رژیم اسد را سرنگون خواهم کرد . بنابراین اسد فکر تاج و تخت خود هست چرا نمیگیرید ادامه حضور یعنی جنگ جهانی سوم و تمام کشورها با تحلیل های که میشود ابر قدرتها با همدیگر درگیر جنگ تمام هست اگخواهند شد یعنی با نابودی داعش دیگر زمین بازی تمام شده است .اگر جنگی دارید مستقیم بروید با همدیگر بجنگید سوریه دیگر تحمل جنگ کشورها را که با هم مشکل دارند نخواهندبود اینو چطوری بفهمانم
بریم تو کار مرگ بر روسیه ... مرگ بر ترکیه ... جدیده خسته شدیم از تکرار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
طنز با مزه ای بود.
ضرر از هرجا جلوش گرفته شود به نفع همه مردم ايران است
روسها به عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودن شهره هستند حالا چه اصراری دولتمردان ایران برای رابطه با روسها دارند معلوم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اصرارشان که مشخص است .آقازادها از طریق روسیه و چین تحریم ها را دور می زنند و سود کلان می برند و این دو کشور هم با فروش بنجل های خود سود می برند و مردم ایران هم بازنده هستند.
حزب الاه میخواهد با اسراییل بجنگد چه بهتر برود در از خاک لبنان به اسراییل حمله کند . مگر اینکه حرفش این باشد یا قرار داد این بوده باشد که بعد از داعش نوبت اسراییل هست من بیشتر نمیدانم اما به همین وضع جلو برویم انشالاه جنگ جهانی دیگری رقم خواهد خورد حالا به نفع کی نمیدانم چون خاورمیانه روی باروت آتیش هست فقط کافی هست موشکی به پایتخت کشورهای متخاصم بخورد . چون تا حالا هر چه موشک خورده زمینش مال سوریه بوده است
احسنت به مدیریت آقای پوتین.
ایشون دارن مانع جنگ ایران و اسرائیل میشوند.
و رویا و توهم نابودی اسرائیل را به باد دادند.
روسیه همیشه بر خلاف منافع ایران عمل می کنه همیشه
خوب خود روسها نباید بروند!!! پس بگو چرا قردادپایگاه رو محکم بستند ولی ایران نه!!!! مدافع کدوم حرم هستش این روسها !!!! یعنی حرم زینب رو ایرانیها ول کنند و بروند این مردک روس چی فکر کرده ...
واقعا جالب شد
حرف خوبی زده، همه نیروهای خارجی چه آمریکایی و چه روسی و چه ترک و چه ایرانی باید خاک سوریه را ترک کنند و به دست مردم سوریه بسپارند
روسها همیشه خائن بودند و از آمریکا غیر قابل اعتمادترند. بابا..... مسئولین کمی تاریخ راهم مطالعه کنند خوبه.
سوریه ی روسیه مبارک !
به نظر می رسه که اروپا متوسل به روسیه شده تا یکی از موارد اختلافی در برجام توسط روسیه حل شود
به به آقایون استراتژیست اینو چی میگین ؟؟
اینم از پوتین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
بهتر ، الکی کشته نمیدیم و هزینه نمیکنیم البته اگر مسئولان متوجه باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بد شد ما میخواستیم سوریه رو بسازیم بعد بیایم بیرون این چه کاریه
خدا پدرت را بیامرزه، پوتین، اگه تو یه کاری برا ایران بکنی
قابل توجه ارزشی هایی که پوتین رو ابوعلی خطاب میکردن و گاهی ادعای مضحک شیعه شدنش رو داشتن
مونده تا با سیاست بازی کثیت روس ها اشنا بشین. یکم تاریخ بخونین تا بفهمین بیشتر از انگلیسی ها و امریکایی ها، همین رفقای روس تون به ممکلت خیانت کردن
سلام تابناک عزیز ، دیروز هم در این مورد مطلب گذاشتید و ما هم نظری دادیم مثل سایرین که شما زحمت کشیدید و درج نکردید ، خطاب بنده خود تابناک است .
ذهنیت مسموم به مردم ندید ، القای نادرست نکنید ، دفاع ما در سوریه و عراق و همچین نفوذ منطقه ای ما یک دفاع مقدس و تاثیر گذار است . اگر نبود که سران استکبار خودشان را به در و دیوار نمی زدند که باید در مورد نفوذ ایران هم مذاکره کنیم و برجام کافی نیست ، تجزیه ی ی کشور های بزرگ خاورمیانه برنامه ای است که صهیونیزم جهانی بعد از تشکیل اسرائیل همواره به دنبال آن بوده است به این دلیل که هم حاشیه ی امن برای اسرائیل بوجود بیاید و هم این کشور های تجزیه شده تحت اراده ی صهیونیزم
. جهانی باشند و هم اثری از اسلام نباشد ما رفتیم در جایی که نطفه داعش شکل گرفت جنگیدیم و از حرم مقدس زینب کبری دفاع کردیم و از نزدیک شدن داعش به کشورمون جلوگیری کردیم مثل هشت سال جنگی که در عراق داشتیم ، دفاع ما یک دفاع مشروع بوده است . درست مثل هشت سال جنگ که همه کشورها بر ضد ما بودند الانم اگر همه ی کشور ها بر ضد ما باشند حتی روسیه ما هدف مقدس خودمان را دنبال میکنیم . آدرس اشتباه نده تابناک ، نظرات پوچ اندیشان و تفرقه افکنان را درج میکنید که بگویید حق با ماست ولی اشتباه می کنید. حق با جبهه ی مقاومت است....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اساسا تجزیه بشند . در این تاریخ چند هزار ساله کشورهای تجزیه شدن و شکل گرفتن . شما فکر کردی این آمریکا تا آخرش همین میمونه ؟ نه یه روزی همینم ممکنه تجزیه شه . دوست عزیز شما هر کاری کنی به یهویان نمیرسی . تمام بنگاه های اقتصادی و رسانه ای دنیا دستشونه . پیشرفته ترین لابی ها و سلاح ها ماله ایناست .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شما در مورد کشتار مسلمانان میانمار برای خود مشروعیت قائل نشدید ؟ چرا؟
بعد از فلسطین ولبنان و.........این هم از سوریه که دست از پا درازتر باید برگردیم .آخه آدم از یه سوراخ باید چند بار گزیده بشه؟پس منافع ملی کجایه کاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
هههه
الان که همه جا زیر نفوذ ایران است و کجا دستو پا درازتر برگشتیم
نکند از امد نیوز خبر میگیری که اینچنینی توهم برداشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
جناب منافع ملي،دقيقا اين منافعي كه ازش حرف ميزني چيه؟
دمشون گرم..این باعث میشه ایران دخالت های منطقه ای خودش را کم کند و هزینه روی دست ملت نگذارد....به فکر نان باشید خربزه اب است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حرصمونو درنیار دوست عزیز
می خواهند به شیوه نرم ایران رو ار عراقبا انتخابات و سوریه با کمک پوتین بیرون بکشند که تهدی ی برای اسرائیل نباشه. بعد به ایران حمله کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ولی چرا همیشه نفوذ ایران سال به
سال در منطقه بیشتر میشود
؟؟
حتما فکر این روز را هم کرده اند . به زور که نرفته ایم بخواهیم با زور بمانیم .یک توافق بین دو دولت
است انها هم تعهدی دارند .
اگر فکر کردید که روسه منافع خود را رها می کند می جسبد به بقیه اشتباه است . از قدیم گفتند روسیه ، از اسمش پیداست . در ضمن حتما باید پوتین معلوم می کرد تا از سوریه خارج شوند و بس است برسین به مملکت خودتان. هر چند فکر کنم پول بازسازی هم باید بدهیم.
حتما اشتباهی پیش اومده نگران نباشید الان به پوتین زنگ میزنم حلش میکنم. روسیه همیشه با ماست...
روسیه همیشه در مواقع حساس ایران را به هرگشور دیگری فروخته است!!!!!!! ولی ببینید کشورهای غربی چقدر هوای همدیگر را دارند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
غربیها پسر عموی همند ایران چه نسبتی با روسیه داره؟
تازه میخواستیم اسرائیل رو ادب کنیم که نگذاشتن بمونیم.تکلیف دلارهایی که خرج سوریه کردیم چی میشه؟
برادران همرزم روس بازیهای جالیتر و شگفت انگیزتری در روزهای آینده خواهند داشت که جهان را شگفت زده خواهد کرد
مگه قرار بود تا ابد در سوریه بمانیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تابناک دارد زیاد جو میدهد و این هم از خصلت رسانه است و ما باید اگاه باشیم
آمریکا از انگلیس بدتر ، انگلیس از آمریکا بدتر (شوروی ) روسیه از هر دو بدتر
باید به جای مرگ بر آمریکا مرگ بر روسیه گفت چراکه در طول تاریخ معاصر بزرگترین دشمنی ها را در حق ایران انجام داده آخه تا کی باید باج به روسیه داد و آخر هم خنجر خورد
بدبختی مردم و اقتصاد کشور به چه قیمتی صرف سوریه شد چرا آقایون سکوت کرده اند؟!
دست روسیه درد نکنه...مگه روسیه با این مقررات، فکری به حال پول بی زیون و جون نازنین جوانوی ایرونی بکنه....
خوب برن بیرون خرجمونم کمتر میشه، داعشم که نیست برا چی موندن
بی سوادترین آدم این سناریو رو پیش بینی کرده بود.
فقط می خوام ببینم مسئولین چه چیزی برای گفتن به مردم ایران دارن.
هزاران جوون این مملکت جونشونو برای این کشور دادن.
از جیب ما زدن برای این کشور.
مسئولین،دهان بگشایید!
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
برادر عزیز. آمریکا صدها برابر از روسیه قدرتمند تر است
ايول
تبریک عرض می کنیم.هزینه های برون مرزی ما به نصف کاهش یافت.و ما می توانیم با این پول زیرساخت های مملکت را درست بکنیم
آخرش باید می رفتیم
حالا یه کم زودتر یا دیرتر فرقی نداره !
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
هر چه زودتر کم هزینه تر. ما خودمان که هیچ موقع از لجبازی دست بر نمی داریم مگر با زور و رسیدن به لبه پرتگاه.
این یعنی دوست خوب!
اینکه فکر میکنید تابناک علیە ترکیه است سخت در اشتباهید
بلکه این شما آذریهای ایرانی تبار هستید که به اویغورهای دشت قراقوروم ( اردوغان و دارودسته اش) دلخوشید. اونها با آذریهای ایرانی هیچ وجه مشترکی ندارند واین از بدیهیات تاریخ است.
درود بر ایران بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
قرصهات رو سر وقت بخور قات ردی خفن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
چه رطی به بحث داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بدیهیات تاریخ؟؟؟!!! خخخ باشه فقط قرصاتو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اویقور یه چیز دیگست مجید جان اوقور
خب این از همون اول هم کاملا مشخص بود.
یعنی ما باید توقع داشته باشیم همه نیروهای خارجی بیرون بروند ولی ایران و حزب الله نه؟؟!!!
که چی بشود؟؟که ما مثلا همسایه اسرائیل باشیم و دائما ماجراجویی کنیم؟؟ مگر جوانان ما گوشت قربانی هستند؟1
خود سوریه هم بعد سالهای طولانی بالاخره نیروهایش را از لبنان خارج کرد.
خدا پدرشون رو بیامرزه . ایرانیها که ول کن ماجرا نیستن . آقا بیاین یه 10 سال رگ گردنمون بخاطر ایرانی ها بشه مثل طناب . نگران هم نباشید داعشیها به ایران حمله کنن همه میریم جبهه . سریال پایتخت هم زیاد جدی نگیرید !!!
چه پولي از اين مملكت خرج سوريه شد والان كه بايد نتيجشو ببينيم ميگن با يه خداحافظي خوشحالمون كنيد .خدا قوت عمو پوتين زنده باشي قهرمان
یکی از چهار شرط اصلی روسیه در توافق با آمریکا همین خروج ایران و عدم مشارکت ایران در بازسازی بوده.دو شرط دیگر عدم محاکمه بشار اسد و حق داشتن ۳پایگاه نظامی در سه نقطه سوریه بوده است.روسیه هیچ گاه شریک مورد اعتمادی برای ایران نبوده است
اينجوري بجاي اينكه دولت در سورية هزينه كنه پول را به صرف چاله چوله هاي داخل ميكنه مثل كارگران زحمت كش هپكو و خلاصه اين هم درسي بود براي ما
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
صرف یه ماجرای دیگه میکنه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
شایدم صرف ژن خوبا
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
این درسها متاسفانه هیچ موقع عبرتی نمی شود.
ما تو سیاست چیزی به نام خوب و بد نداریم هرکشوری در همان لحظه بر اساس منافع کشورش تصمیم میگیره یک روز میتونه با یه کشوری دوست و هم پیمان باشه چند روز بعد کلا با هم جنگ کنند مثالش ترکیه و روسیه همین چند وقت پیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
البته تنها کشوری که به منافعش فکر نمی کند ایران است.
خب آقای پوتین محترم خوشت میاد با ثروت ایران بازی کنی؟ خُب اینو 5 سال پیش می گفتی این آقایان تو خرج نمی افتادند. رسم مردونگی اینه که تاراج کنی همه را بمکی بعد بگی بای بای؟!!!!!

ولی دمتون گرم عجب اعجوبه ای هستید شما...
نه خوشم اومد

البته یه چیز دیگه روسیه نمی تونه بگه همه بای بای زورش فقط به بروبچ می رسه به اسرائیل و امریکا نه

به هر حال دمتون گرم مسلمونا را به جون هم انداختید تاراج کردید یه کشور خراب شده هم تحویل دادید. ای والله
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
چرا به روسیه و دیگران بد و بیراه می گوییم .مقصر خودمان هستیم که خود کرده را تدبیر نیست. می خواهیم زمین و زمان مانند ما باشند.
تبریک ویژه به ملت ایران به خاطر اینکه دیگه قرار نیست پول مملکت در سوریه حیف و میل بشه.
تشکر ویژه به کشور برادر و دوست، روسیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اینو راست میگه
کلا مرگ بر امریکا مرگ بر روسیه مرگ بر تمام دنیا
دقیقا امتیازی که معاون وزیر خارجه روسیه گفت همین بود . امتیازی که ایران بابت برجام بدون آمریکا باید پرداخت کند. دوستی پوتین و ترامپ تنها یک مانع دارد و آن هم دموکرات های آمریکا هستند
کل دنیا یه فته پا زدن زیر پای ایران

لعنتیا
قش كردن سمت أمريكا شرف داره اما باز هم نميفهميم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شما اول بفهم غش رو با چي مينويسن فهميدن باقي مسائل پيشكش
این قضیه جز اعتقادات اکثر مردم ایران بود که نباید به روسیه اعتماد کرد و همچنین نباید در سوریه و عراق سرمایه گذاری کرد. منتها مسئولین همیشه به نظر و خواست اکثریت مردم توجه ندارند!!!
روسها ماهيت خودشان را در طول تاريخ اثبات كردند و ما عبرت نگرفتيم.البته آمريكايي ها هم ماهيت خودشان را نسبت به كشورهاي .... نشان دادند كاملا متفاوت از روسيه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بله الان اسراییل و کره جنوبی را ببینیم کافی است و همچنین دوستان روس را ...
میلیاردها دلار در سوریه هزینه کردیم و این همه شهید دادیم ،الان باید ترک کنیم و تحویل روسیه مکارتر از انگلیس بدیم .روسیه برای افتتاح یه نیروگاه از رده خارج در بوشهر اندازه 50 تا نیروگاه پیشرفته از ایران پول برد . هزاران نفر از تکنسین ها و مهندسین روسی در بوشهر میلیاردها دلار پول و پاداش و مزایا و حقوق گرفتن ظرف مدت 20 سال !!!!!!!!!! لعنت به روسیه
این مثل این می مونه که من به جای اینکه خونه خودم بازسازی و آباد کنم برم خونه همسایه ها را آباد کنم!!!
دوباره که دروغ گفتی و ان خبر دو بند اخرتون که تکذیب شد
هرچند که این اظهار نظر جدید برای همه کشورهادر سوریه باشد چیز عجیبی نیست و دیر یا زود باید خارج شوند و ربطی به ایران و غیر ایرانی ندارد
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
..............ماشاا.....
یاد حمایت های جمهوری اسلامی از گلبدین حکمتیار در افغانستان افتادم.
راستی در عراق هم جریان ضد ایرانی مقتدی صدر رای آورد!
پس بنابر این نتیجه می گیریم که ترکیه بد است
باز هم اشتباهی رفتی
ایران اگر میخواست با حرف دیگران و تهدید ان ها از سوریه خارج شود که اصلا ورود نمی کرد مانند جاهای دیگر.....
اين يك واقعيت است كه عرصه ديپلماسي انهم در ابعاد بين المللي كاملاً ديناميك و گاهاً تغيير و جابجايي در تصميم گيري چنان سرعتي دارد كه فقط كشورهاي داراي سابقه قوي در امر ديپلماسي كه از ديپلماتهاي كاركشته با اختيارات كامل در چهارچوبهاي تعريف شده برخوردار هستند ميتوانند روند اين جابجايي ها را رسد و به موقع تأثير لازمه را بگذارند. بديهي است كشورهايي كه كه علاوه بر خصائص فوق برنامه هاي متفاوتي را براي شرايط جديد دارند از مزيت بيشتري در مواجهه با اين تغييرات برخوردار ميباشند. همچنين لازم به تأكيد است كه قدرت نظامي و اقتصادي و تشكيلاتي همچنان و در هر شرايطي فاكتور هاي بسيار مهمي در تأثير گذاري بر شرايط سيال بوده و ميباشد.
پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و از هم پاشيدن بعضي از بلوكهاي قدرت و اتحاد هاي منطقه اي مانند پيمان ورشو علت وجودي و كارايي خود را از دست دادند و ساير پيمانهاي منطقه اي مانند سنتو و سيتو و غيره عملاً مضمحل گرديدند. بعضي سياست ورزان نيز اصولاً دوران اتحادهاي منطقه اي و فرا منطقه اي بخصوص در بعد نظامي انرا بي فايده و تشكيل هر نوع اتحاد يا بلوك قدرتي از اين دست را منتفي ميدانستند. تحليل فوق در عمل نيز درستي خود را نشان داد ولي سياليت عرصه سياسي اينبار و با توجه به شرايط جهان تك قطبي نياز به اتحادهاي اقتصادي در ابعاد منطقه اي و فرا منطقه اي را هويدا ساخت. چه بسا كشورهاي قدرتمند اين نياز را در عرصه جهاني ايجاد و خود سردمدار انها شدند. پيمانها و كنفرانسهايي مانند G7 و G20 و شانگهاي و NAFTA و غيره از اين دست هستند.
تنها پيمان باقيمانده نظامي NATO است كه به سردمداري امريكا در حل و فصل بسياري از كشمكشهاي جنگي حتي در خاك اروپا و افريقا و اسيا و غيره مداخله و بعضاً چنانچه با منافع ملي كشورهاي تأثير گذاري همچون امريكا سازگاري داشته منجر به حل وفصل گرديده است. بايد توجه داشت كه اين كشورها در اين اب گل الود ماهيهاي فربهي صيد و جريان را در جهت منافع ملي خود سوق و تغيير مسير داده اند. نمونه ان مداخله مستقيم در عراق بدون جلب نظر ساير شركاي حاضر در ناتو است كه نهايتاً فرايند ها بگونه اي پيش رفت كه از دل ان گروههاي تروريستي را تشكيل ، هدايت و تقويت نمود و با همكاري ساير كشورهاي منطقه و فرا منطقه اي أهداف بلند مدت خود را دنبال ميكند. در پي همين فرايندها بوده كه امروز امريكا ميتواند بدون همراهي هم پيمانان خود سفارت خود را به بيت المقدس منتقل ، دست اسرائيل براي كستار مردم مظلوم فلسطين بازتر ، اكثر كشورهاي عربي متحد اسرائيل و از همه مهمتر روسيه به عنوان جانشين اصلي اتحاد شوروي امروزه داراي روابط ويژه اي ( اگر نگوييم استراتژيك ) با اسرائيل است.
بايد يادمان باشد ايران كشور خودمان در حمله امريكا به أفغانستان و سپس عراق گرچه أهداف متفاوتي داشتند ولي در يك جبهه و در يك راستا عمل نمودند. همچنين است عملكرد ايران در سوريه كه با صرف هزينه بسيار و اعزام نيرو و اينبار در كنار روسيه عمليات شكست داعش و حفظ رژيم بشار اسد را به نتيجه رسانده است.
اينك زمزمه روسيه دال بر خروج همه نيروهاي نظامي خارجي از خاك سوريه به گوش ميرسد و ظاهراً از زمزمه بيشتر و به عنوان يك سياست اعلامي روسيه رسمه اي شده و چه بسا موافقت بشار اسد انطوركه از اخبار پيداست نيز گرفته شده باشد . ترامپ از چند ماه پيش موضوع خروج نيروهاي امريكايى از سوريه را اعلام كرده بود. ساير كشورهاي عربي متحد امريكا اصولاً نيرويي در سوريه ندارند. قطعاً روسيه تحت هيچ شرايطي حاضر به تعطيلي پايگاههاي نظامي دريائي و هوايي خود در سوريه را ندارد. وجود اين پايگاهها از قديم بوده و كوچكترين خطري براي اسرائيل نداشته و ندارند و چه بسا در شرايط خاص و با توجه به نياز روسيه به حمايت لابي قدرتمند و تأثير گذار يهوديان امريكا و اروپا از كمك به اسرائيل نيز فروگذار نخواهد كرد. تركيه نشان داده به محض تأمين منافعش حتي در كوتاه مدت از انعطاف لازم براي ترك خاك سوريه برخوردار است بخصوص انكه أهداف ايدئو لوژيكي را دنبال نميكند. بنابراين اعلام جديد روسيه كه بدنبال بي تفاوتي در اعلام موضع قوي و بازدارنده نسبت به حملات اخير هوايي اسرائيل به خاك سوريه كه مدعي نابودي پايگاههاي ايراني بوده است را بايد در هماهنگي كامل روسيه با امريكا و اسرائيل دانست.
سؤال اين است كه ايا اين اعلام و چرخش در سياست اعلامي روسيه با جلب نظر ايران بوده يا اينك كه روسيه با كمك همه جانبه ايران توانسته شكست داعش را به حساب خود گذاشته ديگر نيازي به ايران ندارد و منافعش را در مسير ديگري جستجو ميكند. به قول معروف ايا ايران پلان B براي شرائط جديد دارد؟ إين رويدادها به همراه تغييرات جديدي كه در نتيجه انتخابات عراق بدست امده نيازمند سياست چابك با استفاده از سياستمداران كاركشته با اختيار كامل همانطوركه در ابتدا عرض شد دارد كه اميدواريم در اين زمينه از امادگي لازم برخوردار باشيم بخصوص انكه جبهه تحريمها نيز گسترده تر شده و احتمالاً همه ايت اتفاقات را بايد در يك راستا ديد و نگاه دقيق و متفاوتي را كه از انسجام كامل و يدور از نگاه جناحي باشد به همراه تصميم گيران عملگرا و فارغ از نگاه ايدئو لوژيك را بكار برد تا منافع ملي حفظ شود. انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
سلام خداحافظ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
این نظر خود تابناک است.نه عزیزم از ایران نظر نخواسته چون منافعش الان در همراهی با امریکا و اسراییل است.
خخخخخخخخخخخ قابل توجه کسانی که می نشستند بغل روسها و توی انواع کانالهای صا وسیما از درایت روسها حرف می زدند. پایگاه می دادند تا راحتتر به دشمنانشون دسترسی داشته باشن
چه بهتر برگردیم خونه
دستشون درد نکنه ! از کدخدا چه خبر ؟
هر وقت جلوی ضرر را بگیری برد کردی.
به این میگن توفیق اجباری
اتفاقا مقتدی صدر هم هشدار داده ایران سریع پاشو از عراق بکشه بیرون
سرجدتون تا حالا هر چی پول تو چاه ویل سوریه و عراق ریختین از شیر مادر حلالتر فقط من بعد دست از سرمون بکشید و به مشکلات داخل توجه کنید.....
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بنده خدا جهان اسلام در خطره اونوقت شما بفکرمشکلات داخلی هستی باباتودیگه کی هستی
همه به فکر منافعشون هستن جز ایران
پاسخ ها
حامد
| Australia |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
این بشار اسد باید پاسخگو باشد که این مملکت سوریه است من رئیس چمهور و . . میخواهم که ایران بماند.
تنها راه نجات سوریه ترک تمام اجانب از خاک سوریه از جمله روسیه و آمریکا، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس با نظارت سازمان ملل.
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
"ما هم این وسط "چغندر
یه عده چقد دوست دارن روسیه به ایران خیانت کنه دست از دشمنی با روس ها بردارید تای ه هواپیما سقوط میکن می گن توپولف بابا جون خود شما هم دنبا دشمن هستید
واقعا اگه حکومت ما غیر از این فکر میکرد متاسفم
بهترین خبر ممکن
خدا را شکر ، شش ساله خرجه جنگ اعراب را ایرانیها دارن میدن.بقول معروف عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
غلط کردن......
پس کی می خواد جوابگوی خون شهدای حرم باشد
بعد از اینکه ما این همه خون دادیم و جنگ را به خارج از ایران انتقال دادیم، حالا میگن برو ! مگه میشه؟ مگه داریم؟
روسیه بیاد بگه تا حالا چقدر خون داده که حالا مدعی شده
خون برای ما ، هزینه از جیب ما ، حالا که اوضاع خوب شده تنها تنها..........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شما خیلی سوختین نه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
آره داداش اینطوریاست!
امیر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خیلی خوبه که شماها بلاخره به ماهیت واقعی روسیه پی ببرید
نیروهای ما مدافع حرم بودند حالا که حرم به اندازه کافی مدافع دارد پس باید برگردیم
واقعیّت اینست که ما هم از سر تنهایی و نداشتن متحد به روسیه آویخته ایم. روسیه هم می داند که حتّی عراق هم متّحد تمام عیار ما نیست بنابراین هر جا که بتواند از کارت ایران در قمار با آمریکا استفاده میکند. آمریکا در مقابل بالا کشیدن کریمه توسط پوتین سکوت کرد و در عوض از آنها خواسته ( در سفر نتانیاهو به مسکو) تا خواستار خروج ایران از سوریه شوند. چند روز پیش هم سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که ما در فکر بیرون آمدن از سوریه هستیم و ایران در فکر ماندن در سوریه!
شوروی در دهه های سی تا پنجاه بزرگترین مشکلشان حضور آمریکا در ایران بود با انقلاب به آرزو خود رسیدند اما آمریکا نقشه بزرگتری داشت. وان فروپاشی شوروی بود که شد اما روسیه امروز یکی از ان پانزده قطعه ابراز وجود میکند وتاکنون هم توانسته در منطقه نفوذ کند وبرای خود نوچه هایی دست وپا کند وانها را چپاول کند ولی همچنان دست در جیب آمریکا و گوش به فرمان اوست منتها با یک ژست ابر قدرتی!!!
یادتان باشد در یک روز جمعه در تبریز همین روسها روحانیون تراز اول تبریز را بر دار کردند
خب حالا اگه دوس دارید بمونید اونجا ، یخورده دیگه بجنگید
نه شرغی نه غربی جمهوری اسلامی
انها به منافع خودمي كنم كشورهاي مثل ايران وعربستان بازيچه قدرتهاي بزرگ هستند وآنها در جهت منافع خوذد بهره برداري مي كنند بهترين شرايط براي ايران رابطه باهمه كشوره اي جهان است كه امريكا هم يكي از اين كشورهاست حالا رابطه سرد داشته باشيم مثل روسيه بهتر از عدم رابطه است در اين صورت توان چانه زني ما درز منطقه افزايش يافته وديگر كشورهاي كوچك مثل امارات نمي تونند به ما فشار وارد كنند
خدا از زبانتان بشنود
عالم سیاست کثیف ترین عالم واقعی این دنیا است . ملت ایران بخاطر دفاع از مظلوم (فلسطین - لبنان - سوریه - یمن - عراق و ... ) و دشمنی با ظالمین (آمریکا و اسرائیل و .... ) یک میلیون شهید چند میلیون ایثار گر و چند میلیون خانواده داغدیده دارد ضمن اینکه هزاران میلیارد دلار از ثروت کشور و دارایی های مردم هم تقدیم شده است . به نظرشما این روند تا کی وکجا ادامه دارد ؟ آیا وقت آن نشده در کلیات واصول خود تجدید نظری بکنیم . وضعیت جامعه چطور است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
جناب دکتر کی گفته آنها مظلوم هستند. مظلوم کپر نشینان سیستان و جاههای مختلف هموطنان خودمان هستند.
حیف ازاین همه پول ایران درسوریه خرج کرد انهم به خاطر هیچ . اگر ایران این پول ها را در کشور خرج می کرد حالا این وضعیت را نداشتیم
اصلا اونجا بمونیم که چی بشه ؟
به نظر من روسیه کار درست را می کنه. ایران هرچه سریعتر باید اونجا را ترک کنه.
ایران باید با روسیه قطع رابطه کند و سریع با آمریکا رابطه را عادی کند
بازهم بی سیاستی بازهم بی تدبیری بازهم کند فهمی وبازهم دیر فهمی .
باز هم هیچی! چقدر اشتباه! جان و‌مال مردم ایران صرف کشورهای منطقه شد آخرش هم هیچی
مسئولان ایرانی، ملت سرفراز، بیدار و هوشیار باشید با توجه به سخنان وزیر امور خارجه روسیه «امیدوارم خروج آمریکا از برجام ارتباطی با طرح‌های حمله به ایران نداشته باشد» و از طرفی اعلام طرح جدید توافق هسته‌ای آمریکا با ایران تا دو روز آینده از سوی وزارت خارجه این کشور به نظر می رسد این دو کشور(روسیه و آمریکا) به همراه سایر شرکای اروپایی خود در حال بازی دادن ایران و گرفتن امتیازات بیشتر و تحمیل برجام 2 می باشند، لذا از همین الان در حال ترسیم سایه جنگ می باشند تا عده ای سست بنیاد و سست عنصر که در دولت هم کم نداریم بار دیگر با دشمن همسو شده و برجامی دیگر را به ملت عزیز ایران تحمیل نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
اگه میخوای بجنگی برو بجنگ
سوریه یک کشور مستقل بوده که مدتی است توسط نیروهای دوست و دشمن اشغال گردیده. ما به عنوان دوست سوریه باید خوشحال باشیم که نیروهای بیگانه از سوریه خارج شوند و کشور سوریه هم به آرامش برسد.و درخواست روسیه کاملاٌ بجاست و نباید احساسی نظر داد.
مگر اینکه روسها این خدمت بزرگ را به ملت ایران بکنند, این شیفتگان خدمتی که ما دیدیم روی هر صندلی که نشستند به آن جوش خوردند و دیگر بلند نشدند . اگر روسیه پا در میانی نکنه حالا حالاها باید پول و انرزی و جان جوانهای کشور صرف حضور در سوریه بشه .
هرجند روسیه هیجوقت برای ما دوست نبوده اما خروج همه نیروهای خارجی از سوریه به شرطی که مخالفین اسد از عملیات نظامی دست برداشته وبرای صلح و ثبات در کشورشان پای میز مذاکره بنشینند خیلی میتواند مفید باشد
این موضع گیری همسو با منافع این کشور طبیعی است اما در اجرا بایستی دید تا چه حد مکنن است آیا آمریکا و یا ترکیه حاضر به عقب نشینی از سوریه هستند که دو دستی سوریه را به روسیه بسپارند و نظر اتحادیه اروپا و انگلیس چیست؟
واقعا روسیه کشوری حرام راده ای بیش نیست
اي كاش دست اندر كاران نظام و دولت ، گاهي كتب تاريخ دبيرستان و راهنمايي را مطالعه ميكردند.
بابا صد رحمت به شیطان بزرگ
اگه خواستید معنی حمایت از کشوری از کشوره دیگه رو یار بگیرید و مثال بزنید حمایت بی چون و چرای امریکا از اسراییل رو مثال بزنید که اسراییل هر علطی میکنه امریکا پشتش ایستاده ...نه حمایت روسیه و چین از ایران که به هر بهانه ای ما رو می دوشند
بابا قبول کنید که یکی از موارد اختلافی امریکا با ایران در سوریه قرار است با همکاری اروپا توسط روسیه انجام بشود
همیشه رکب خوردیم
کشوری مثل روسیه که حتی افراد خودش هم به خودشان اعتمتد ندارند آیا قابل اعتماد است ؟!!
ترکمن چایم را پس بده ... خاتون ایالت جرجیا....
یک کشور متقلب که حتی مدالهایی که ورزشکارانش در المپیک ها میگیرند اکثرا با دوپینگ است و این خبر را تلویزیون خود کشور ما همین 2دو سه هفته پیش اعلام کرد
بدبختی ایران اینه که هیچوقت هدف اقتصادی نداره سرمایه گذاری بی دلیل میکنه یه چیزی فهمیده که باید در کشورای دیگه حضور داشت ولی دلیلشو نفهمیده روسیه یا امریکا در سوریه هدف اقتصادی دارن ولی ایران مثلا میگه حافظ اسد با جمهوری اسلامی روابط خوبی داشت پس باید هوای بشار رو هم داشت انگار بشار رو سپرده دست ما جنگ های ایران بی فلسفه است
جوولان آب تمام اون منطقه و اسرافیل رو تأمین می کنه و مسئله بسیار حیاتی برای همه. شمال شرق هم که نفت داره و الان زیر نفوذ آمریکاست. با خارج شدن ایران یعنی سوری ها باید سماق میک بزنند؟ جناب چکمه؟
عزیزان:
یک ضرب المثل قدیمی میگه گوربه برای رضای خدا موش نمی گیره.
واقعیت این است که هیچکس در سوریه در پی منافع ملت سوریه نبست.چه ترکیه ویا روسیه ویا امریکاوحتی ایران
این تصمیم روس ها به نفع ایرانه حداقل سرمایه کشور دیگه تو سوریه هدر نمیره
اتکاء و اعتماد به روسیه یک اشتباه استراتژیک است
تنها راه ، حمله هرچه سریعتر به اسرائیل است. اگر زمان را از دست بدهید با تحریمهایشان خفه مان خواهند کرد
پاسخ ها
يه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خب بعدش چي؟؟بعد حمله منظورمه؟
راست میگه، همه برن بیرون از سوریه مخصوصا ایران
دوباره می گویند پایگاههای ایران را منفجر کرده اند احتمالا روسیه چراغ سبز میدهد.
این که وهب نصرانیتون بود ! پس چی شد؟
سیاست همیشگی روسیه در قبال ما این بوده که تا دقیقه 90 هم ایران و هم غرب رو میدوشه و در دقیقه 90 هم ما رو میفروشه و تمام
این که کاملا مشخص بود
قطعا روسیه بدون هماهنگی "بشار اسد" این حرف رو نزده
واقعا که
به به
مرگ بر آمریکا
یکی از دلایل خروج امریکا از برجام‌سیاستهای منطقه ای ایران یعنی حضور در سوریه بود
آقای پوتین یادت باشد دوستان و همرزمانت را معامله نکنی و اگر نه این بار با شیطان تنها میمانی،در قفس را باز نکن در حالی که تنهایی.
مسئولین بصیرت نداشتن اینو پیش بینی کنن؟
آمریکا برای افزایش قیمت نفت نیاز به یک جنگ در خاورمیانه داره و روسیه هم برای این افزایش ثانیه شماری میکنه.وای از اون روزی که همه دنیا به ابن نتیجه برسه که ما یک کشور بی ثبات سازیم
خداپوتین رالعنت وپدرشو بیامورزه.
روسهای خبیث
سوریه ظاهرا ارامه اما روزهای سختی پیش رو داره
خط قرمز پوتین تهدید اسراییل است.رابطه اسراییل و روسیه بسیار مستحکم است.روسیه هم مثل امریکا خود را متعهد به دفاع از اسراییل می داند.
اقای تابناک
خود شما هم باشور و شعف از روسیه حرف میزدی.
کلیپ های سالهای قبل بعلاوه تابناک را ببین.
خود من بارها گفتم به روسیه نمی توان اعتماد کرد.
صلوات ...
اونایی که میگن بریم سمت شرق منظورشون چیه
از نظر استراتژیک حضورنظامی کشور ها در کشور دیگر به چند دلیل صورت می گیرد: ۱)استفاده از منابع ان کشور ۲)سوق الجیشی . با توجه به اینکه حضور ایران در سوریه از جنس دومی است - ایران میتواند مطرح کند که نیروهای خود را خارج خواهد نمود اگر: تمام تهدید ها و تحریم ها علیه ایران برداشته خوا هد شد
اگر خدا بخواد زمان ظهور فرا رسیده
خدا رو شکر

بودن ما در این شکور اون کشور معنا نداره

بفکر کشور خودمون باشیم

ما هزینه اضافه نداریم

ممنون پوتین
مرگ بر روسیه
از اول هم برای مردم معلوم بود.
خوب خدا رو شکر!
اینم از روسیه
از اولش هم برای مردم معلوم بود که اخر بازی به کجا ختم خواهد شد
حالا نوبت اصول گرایان که پاسخگو باشند
هر دو دختر پوتین با یهودیان ازدواج کرده اند همچنانکه همه عروسان و داماد ترامپ یهودیان صهیونیست هستند.
حتما بوتین میداند کسی که باید درخصوص نیروهای خارجی اظهار نظر کند اسد نه ایشان
قابل توجه روس تبارها!!!
روسیه: نیروهای خارجی از جمله ایران باید سوریه را ترک کنند
گویا که پنج کشورصاحب حق وتودرپس پرده ازروزاول زدوبندهایی داشته وهوای همدیگه رادارند( من خطامیکنم توچیزی نگو، توخطاکن من چیزی نمیگم)!!.
نوش جونتون
کابینه آقای رواحانی ناکار آمد است. بسیار هم ناکارآمد است، بویژه در بخش اقتصادی
شک نکنید روسیه هم به ایران و هم به اسد پشت خواهد کرد.
نه بابا ؟؟؟!!!
بقول رئیس جمهور مورد وثوق خودتون آب را بریزد آنجایی که میسوزه
لیبرمن به اسد گفته بود باید خارج شوند یا بمباران ادامه پیدا می کند
چه خبره بعضی ها یک صفحه کامنت نوشتن تابناک محدودیت تعداد کلمه بذار کسی متن طولانی دیگه نمیخونه
خدایا این همه کشته وهزینه های میلیاردی کشورمان در سوریه شد واخرش هم هیچ...چه کسانی جوابگو هستن؟؟؟
ای عوام شماراچه به سیاست
یاذ عمر البشیر در سودان و کشور برادر جیبوتی افتادم
اگر دولتمردان ما زمان جنگ را به یاد آورند که همه دشمن ما بودند و به جای اعتماد به روس و چین و اروپا و ذلت در برابر آنها به قدرت و توان مردم تکیه کنند و به نصیحتهای رهبر حکیم توجه کنند به راه صلاح و نجات هدایت خواهند شد البته مردم ایران همیشه روسها را دشمنی کثیف و بی شرافت می دانند.
اینطور که معلومه اسد بله قربان گوی پوتینه . پس ما چرا باید اینهمه پولامونو خرج اسد کنیم ؟!!!!
زهی خیال باطل!
روسیه خیلی خیلی پست تر از آمریکاس
اون تروریست ها؛ اون خوباشون؛ از مرزهای روسیه و و بعد ترکیه رفتن به سوریه و عراق. تروریست پرور خود روسیه است. امریکا سودش در این بود که هرچی سلاح به عراق داد رو در واقع با هزینه دیگران از عراق پس گرفت.
روسیه هیچگاه به ایران به عنوان یک متحد نگاه نمیکند
آقایان ببینین و آگاه باشن
نصف این باجی که به روسیه و چین میدن به خود کدخدا بدن مشکلات حل میشه
چرا بشار اسد رو فراموش کردید
باهمه تلاشهای ایران درسوریه برنده نهایی روسیه خواهد بود
همیشه ودرتمام مراحل تاریخ روسهاعامل بدبختی ایران هستند
سگ امریکایی شرافت داره به تمامی روس ها
اول آمریکا و اروپا و روسیه برن بعد ما میریم
امریکا از اون طرف میگه میخوام از سوریه برم بیرون تا عربها رو بیشتر بدوشه از این طرف هم روسیه میگه ایران باید از سوریه بیرون بره تا ایران رو بدوشه
روسیه همسایه ماست وباید رابطه خوب داشته باشیم مانند روسیه که با امریکا نیز زابطه داردوبه همان اندازه که روسیه با امریکا مشکل دارد ما نیز ایرادی ندارد مانند روسیه با امریکا هم رابطه داشته باشم وهم اختلاف تا روسیه از ما زیاد سو استفاده نکند
روسیه هیچ وقت نمیذاره امریکا تو سوریه جا خشک کنه
باید منتظر عواقب وحشتناک آن باشیم . همین
مگرقرار بوده نيروهاى ايرانى بجاى مردم سوريه با اشغلگران وتروريست ها مستقر شده درسوريه بجنگند
بابا شما را به خدا دیگه بسه
روسیه با این کار بهترین خدمت رادر حق ملت ایران میکند البته در حق ملت !!!
مثل اینکه روسیه هم تنش مثل ترامپ میخاره
اکر خواست اسد باشه کاری نمیشه کرد
ما به درخواست دولت سوریه واردشدیم(می گویند).وبه دستور دولت روسیه خارج می شویم .شایدبرعکس هم باشد.ولی فرقی نمیکندچه بهتر
این حق یک کشور مستقل مثل سوریه است که با آروم شدن وضعیت ضمام کار رو خودشون در دست بگیرن
اصلا در طول تاريخ ما با روسيه جنگ داشتيم روسيه بود كه ايران را بچند قسمت كرد
نه با امريكا يا انگليس و ديگر كشورها
آقایان روشنفکر استمرار طلب ، منافع ملی تون هم تنگ فیش های نجومی توی جیب سران استمرار طلبه زیاد ناراحت نباشید جای دوری نرفته.
ای خدااااااااا
مردم سوریه باید در این مورد تصمیم گیری کنند
همه کشورها فکر منافع مردم کشور شان هستند بغیر از ایران
ما در ایران امکانات و ثروت زیادی داریم
آخرشو خوب نیومدی
مبارکه
خیلی ممنون رفیق پوتین
نمیدوم بعضیا چطوری از اقای ظریف حمایت میکنن
اروپا، امریکا، چین و روسیه همه در یک جبهه هستند
کما اینکه معاون وزیر خارجه روسیه نیز چند روز پیش گفته بود، ایران برای حفظ برجام باید امتیازاتی بدهد.
این توسط ریابکوف تکذیب شد
چه بهتر
تاریخ نشون داده که روسیه کشور قابل اعتماد و مطمئنی نیست.منفعت طلب هست.اصلا نباید روسیه را به عنوان تکیه گاه امن بدونیم چون هر لحظه امکان داره این طناب پوسیده پاره بشه.
والا نميدونم چرا همه يادشون رفته كه روسيه چندبار ايران رو به خاك و خون كشيده اونم بطور مستقيم.به همچين كشوري ميشه گفت متحد!!!داريم اشتباه ميزنيم بخدا
تنها راه درست توجه جدی به منافع کشور ومردم است
تنها راه درست توجه جدی به منافع کشور ومردم است که تا این لحظه هرگز چنین نبود ه است.بابا چرا ما باید انگشت نمای دنیا باشیم
پس تکلیف پولهایی که تو سوریه خرج کردیم چی میشه؟حد اقل قسطی بهمون بدن..........
ما مگه با دعوت پوتین رفتیم سوریه که الان بخوایم با دستور اون خارج شیم.
نوش جان
خون مدافعین حریم ولایت هدر نمیره، یعنی خدا نمیزاره هدر بره. نگران این بی خدا ها نباشین
گر نگهدار من آن است که من می دانم
شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد
آقا جان از لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان و شاخ آفریقا و گامبیا و زامبیا عقب نشینی کنیم برگردیم سر مرزهای خودمان. این خواسته ملت است. همه پرسی برگزار کنید تا ببینید
سلام ما با اجازه روس نیامدیم که بریم
سابقه روسیه بر چه کسانی محرز نبوده . مگر فراموش کرده ایم در افغانستان . مگر فرموش کرده ایم که در عرق . حالا که امریکا با روسیه پشت پرده با هم همکاری میکمند . ایرا ن باید خیلی زود تر این را میدانست
ما فقط برا حرم رفته بودیم و رفتنمون دست خودمون بود ولی اوومدنمون رو روسیه مشخص میکنه????
مرگ بر آمریکا
لشگرکشی و بردن قشون پیاده به کشوری دیگر در جنگها کار مشکلیه و معمولا در باتلاق گیر می کتتد. تجربه آمریکا در ویتنام و شوروی در افغانستان و ....
ما از ترس آمریکا خودمون انداختیم بغل روسیه.
این روسها خیلی باحال اند مثلا پدافند هوایی میفروشن بعد کد جی پی اس آن رو میدن به آمریکا که بره بزنه داغون کنه...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی