بازدید 98532
جذب سامانه بارشی شهرام پروین: بارش با شلنگ زنگ‌زده و به شرط چاقو!

فردی که ادعا دارد بارندگی‌های اخیر کار اوست!

فردی مدعی است برای رفع مشکل بی‌آبی کافی است با نشانه‌گیری چند لوله به سمت آسمان و اتصال آن به یک استخر آب، رطوبت همه لایه‌های جو را از دریای سیاه تا اقیانوس هند جذب ایران کند.
کد خبر: ۸۰۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 19 May 2018

بارندگی‌های پیاپی اخیر در کشور، آن هم در سالی که اعلام شده خشک‌ترین سال تاریخ آبی ایران است، باعث شگفتی بسیاری از مردم شده و پرسش‌هایی را برای همه ایجاد کرده است. درباره علت این بارندگی‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی گمانه‌زنی‌های مختلفی شده است. در میان مدعیان این گمانه‌زنی‌ها آن که از همه شگفت‌ آورتر است و مورد اقبال بیشتری هم واقع شده «مهندس شهرام پروین» است. او که صفحه‌ ویدیوهایش در آپارات بیش از ۵۰ هزار بازدید داشته و ویدیوهایش به طور جداگانه هم در شبکه‌های اجتماعی بازدید بسیار داشته مدعی است که بارش‌های اخیر نتیجه فعالیت‌های شخص اوست. ادعایی که هیچ یک از کارشناسان آن را تأیید نمی‌کنند اما خودش تأکید بسیار بر صحتش دارد و بسیاری افراد نیز حقیقت را در صفحه‌های او در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند.

۹ میلیون کیلومتر مربع در تسخیر آنتن‌های پروین

پروین درباره روش انجام کارش می‌گوید: کاری که ما می‌کنیم این است که انرژی را از طریق آنتن‌هایی که نصب کردیم به یک «آکومولاتور» [=گردآورنده] منتقل کنیم و بعد این انرژی را از طریق لوله‌ها به آب انتقال می‌دهیم. آبی که لازم داریم خیلی مهم است که آب احیا شده باشد؛ آبی که قدرت کافی برای تبدیل انرژی «دُر» به انرژی «اُرگون» را داشته باشد.

سؤال اینجاست که اگر حرفی برای گفتن دارد چرا نتیجه پژوهش‌هایش را مقاله علمی نکرده و چرا کارش را چاپ نکرده است؟ چرا اگر واقعا چنین روشی هست آمریکا در کالیفرنیا مشکل خودش را حل نمی کند؟

وی ادامه می‌دهد: انرژی دُر از طریق این آنتن‌ها جذب آکومولاتور ما می‌شود و بعد از طریق این لوله‌ها به استخر ما راه پیدا می‌کند. به این ترتیب در واقع یک اختلاف پتانسیل در انرژی ارگون ایجاد می‌شود که باعث می‌شود دما کاهش پیدا کند، باد ایجاد شود و سامانه بارشی را به سمت خودمان جذب کنیم.

پروین تا کنون آزمایش‌هایی در مناطق مختلف از جمله چادگان، میقان، کاشان، اصفهان، شازند، تهران و هشتگرد انجام داده و مدعی است که تقریبا همگی موفقیت‌آمیز بوده است. عملیات دیگری که وی با جزییات در یکی از ویدیوها به آن پرداخته است عملیات در محدوده سد کارون ۴ است و نامبرده مدعی است که با موفقیت انجام شده اما شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که پشتیبانی لجستیک عملیات او را را پذیرفته بوده این موضوع را تأیید نمی‌کند.

در اطلاعیه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران آمده است: در خصوص برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر انجام عملیاتی نتیجه‌بخش در محدوده طرح‌های این شرکت باهدف ایجاد تغییرات جوی و جذب سامانه‌های بارشی، اعلام می‌دارد این شرکت شواهد علمی و واقعی برای تایید این ادعاها در دست ندارد.

آب نیرو طبق دستور ستاد وزارت نیرو از نیمه سال ۱۳۹۵ طبق قانون موظف بوده که از هرگونه طرح یا ایده که بتواند استحصال آب از مناطق غیرمتعارف را ایجاد کند حمایت لجستیکی و فنی‌پژوهشی انجام دهد. پروین بر همین اساس با آب نیرو مذاکراتی داشته اما پشتیبانی نظری و روش‌شناسی عملیات خود را در اختیار آب نیرو قرار نداده به این دلیل که حق کپی‌رایت روش خود را از دست ندهد. با وجود این موفق شده از حمایت لجستیکی آب نیرو در حد تأمین غذا و اِسکان و رفت‌وآمد نیرو و … استفاده کند اما نهایتاً عملیاتش مورد تأیید آب نیرو قرار نگرفته است.

ثبت هر ایده و کار علمی یک نوع دزدی است

پروین که به دلیل از دست نرفتن حق کپی‌رایت روش خود از ارائه جزییات به نهاد رسمی متولی آب خودداری کرده، در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه روش خود را در چند کتاب یا مقاله علمی ارائه کرده است می‌گوید: خیر!کاری نکرده‌ایم چون لزومی نمی‌بینم کارم را به ثبت برسانم. چرا که به ثبت رساندن یک ایده از نظر فلسفی یک نوع دزدی است، هر ایده‌ای که باشد. ایده‌های مختلفی دارم ولی هیچ کدام را به ثبت نمی‌رسانم که هر کسی خواست از این ایده استفاده کند. مالکیت یک چنین چیزی را نمی‌توانیم بگوییم صرفاً برای یک بشر است و مالکیت ایده‌ای این چنینی برای عموم مردم است، برای تمامی بشریت است. این فلسفه خود من است و به شخصیت من ارتباط دارد.

وی در پاسخ به اینکه از چه نهادی برای انجام کارش درخواست مجوز کرده و آیا موفق شده یا نه می‌گوید: ما مجوز نمی خواهیم فقط می خواهیم که دولت این روش را به رسمیت بشمارد و بگوید کار کنیم و برای مردم باران ایجاد کنیم. تجهیزات را هم خود من ساختم و داخل کشور هم هست.

وی در پاسخ به اینکه این کار چه اندازه دقت دارد و آیا ممکن است منجر به سیلاب یا آثار مخرب هم بشود یا نه می‌گوید: بستگی به مهندسی که روی آن کار می‌کند دارد. اگر کسی که می خواهد با دستگاه کار کند اطلاعات اولیه نداشته باشد و نداند که با دستگاه چه طور کار کند طبیعتا می‌تواند خطراتی داشته باشد. مثل این است که رانندگی بلد باشید ولی گواهی‌نامه نداشته باشید. با این حال خود من تسلط کامل دارم چرا که از سال 2001 در این زمینه تحقیق داشتم، و ساکن آلمان و دانشگاه هانوفر بودم.

پروین تأکید می‌کند: از ۵ سال پیش تا به حالا ۲۰ سفر به ایران داشتم و بیش از ۵۰ عملیات ساخت باران و جذب سامانه‌های بارشی را اجرا کردم. سامانه‌های بارشی را از دریای مدیترانه، دریای احمر و یا اقیانوس هند به ایران جذب کردم و برای استادان دانشگاه‌های اصفهان، کاشان و تهران ، علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری، امام جمعه اصفهان، کاشان و غیره به نمایش گذشتم.

روشی موثر برای رفع کامل آلودگی هوا

پروین با اعلام اینکه موفق نشده وزیر نیرو را ببیند می‌گوید: ما می‌توانیم آن قدر بارندگی ایجاد کنیم که تمامی‌ سدهای کشور پر بشوند. معاونین ایشان علاقه به این دیدار نداشتند. چرا که با جذب سامانه‌های بارشی به ایران و بارندگی‌های فراوان در ایران مشکل کم آبی حل می‌شود و بودجه‌های سنگین وزارت نیرو در رابطه با سدسازی، کانال‌سازی و آبرسانی زیر سوال خواهد رفت.

او با اشاره به اینکه از این روش می‌توان برای رفع مساله آلودگی هوا نیز استفاده کرد روش کاشت نهال و ریگ‌پاشی را ناکارآمد می‌داند و تأکید می‌کند: تکنولوژی جذب سامانه‌های بارشی راهکاری مؤثر است که قادر است میلیونها متر مکعب آب را از روی اقیانوس هند، دریای مدیترانه و یا دریای احمر به سمت منطقه جذب کرده و بدون هزینه آب پاشی روی زمین به صورت باران پخش کند. این تکنولوژی به ما این امکان را می‌دهد که رطوبت موجود در خوزستان نیز به شبنم طبیعی تبدیل شده و زمین را مرطوب کند و یا به ابر تبدیل شده و بارش باران را میسر کند. همچنین با ایجاد باد می‌توانیم آلاینده‌های هوا را که ممکن است موجب اسیدی شدن بارانها شود، دور کنیم تا قطرات باران کیفیت به مراتب بالاتری داشته باشد.

پروین درباره هزینه‌ای که در ازای انجام این عملیات از مسئولان انتظار دارد می‌گوید: آنگونه که یک وانتی در ایران هندوانه را به شرط چاقو به فروش می‌رساند، می‌توان همین پیشنهاد را در رابطه با جذب سامانه‌های بارشی نیز تطبیق داد. یعنی چنانچه میزان بارشهای ماهیانه منطقه نسبت به میزان میانگین پانزده ساله بارشهای ماهیانه منطقه افزایش داشت به بنده فقط هزینه افزایش بارش را بپردازند. در غیر این صورت هیچ پرداختی صورت نگیرد.

این حرف ها اثبات‌شدنی نیست

روش ادعایی پروین، رطوبت را از منطقه بالکان تا شرق مدیترانه، خاورمیانه، شبه جزیره عربستان، سودان، مصر، دریای سیاه و اقیانوس هند یعنی مساحتی بیش از ۹ میلیون کیلومتر مربع را از سه طبقه اصلی جو با استفاده از چند میله که رو به آسمان می‌گیرد جذب می‌کند. در این روش آن‌گونه که خودش می‌گوید چند «لوله و شیلنگ زنگ‌زده» به برق متصل می‌شود و با لوله‌ها و شیلنگ‌های دیگری به یک استخر آب متصل می‌شود. لوله‌های اول که او آن‌ها را آنتن می‌نامد همچون ضدهوایی آسمان را نشانه می‌گیرند و سامانه‌های بارشی را از میلیون‌ها کیلومتر مربع مساحت آسمان به سمت استخر آب جذب می‌کنند. روشی که تا کنون هیچ یک از کارشناسان تأیید نکرده‌اند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی درباره روش پروین به خبرنگار مهر می‌گوید: ایشان ساکن اصفهان هستند و مسئولان هواشناسی با ایشان دیدار داشته‌اند. کار ایشان به هیچ عنوان اثبات شدنی نیست. نمی‌دانم به چه دلیل مردم حرف‌های او را باور کردند و بهتر است با خودش صحبت کنید و توضیح دهد که تجهیزاتش چگونه کار می‌کند.

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع ایران نیز درباره او به خبرنگار مهر می‌گوید: من در مورد ویوپیشتر زیاد در کانالم نوشته‌ام. سؤال اینجاست که اگر حرفی برای گفتن دارد چرا نتیجه پژوهش‌هایش را مقاله علمی نکرده و چرا کارش را چاپ نکرده است؟

محمد درویش می‌پرسد: چرا اگر واقعا چنین روشی هست آمریکا در کالیفرنیا مشکل خودش را با این روش حل نمی کند؟ بسیاری از کشورهای دیگر پیشرفته هم دچار بحران کم آبی هستند چرا به سمت این روش نرفته‌اند. به اعتقاد من این افراد از برخی مدیران داخلی برای اهداف خودشان سواستفاده می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۳۳۴
حداقل ارزش اعتماد کردن رو داره، قرن ها پیش بود و ادعای پیامبری میکرد همه میپذیرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بنظر بنده که یک پژوهشگر هستم پاسخ مسئولین به او غیر علمی تر از ادعای ایشان ُاست ونشان بیسوادی کامل مسئولین. اینکه چرا آمریکا یی ها اینکار را نمیکنند اولآ نشانه ی آمریکا زدگی است و ثانیآ اگر آنها هم اینکار را می کردند که ایده ی جدید نبود.
ثانیآ مقاله نکردن هم دلیل رد یک دیدگاه نیست.
ثالثآ اثبات نظر او که رایگان انجام میشود مگر سخت است؟نه. بارش های قبلی را ثبت شده دارید.
مناطقی را که او در آنجا این ایده را پیاده میکند قبل و پس از انجام عملیات و نه در یک نقطه ی ایران و نه یکبار که چندین بار در ایران بیازمایید و با ثبت قبل و بعد و مقایسه ی روند ها که روش آماری خاص خود را دارد ادعای او را علمی جواب دهید و نه با این بیسوادی مثال زدنی
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
وقتی برخی نظرات را می خوانیم متوجه می شویم که چرا وضع کشور این است. کسانی که با چننی ادعاهایی یا اصلا مشگل منتال دارند یا اینکه خیلی فرصت طلب هستند یا اینکه اصلا کوچکترین شناختی از اقلیم ندارند. مانند ان کسانی که ادعا می کنند با یک کانال 200 متری و انتقال اب از خزر و دریای عمان به کویر مرکزی ان را تبدیل به شمال می کنند ولی هرگز نمی گن یا منطق انها به انها اجاز نمی ده کمی فکر کنند اگر هر جا اب باشد مانند شمال می شود پس چرا سواحل جنوب و دوبی و دریای سرخ و... از خشک ترین نقاط جهان هستند؟! واقعا برای مردم کشورم متاسفم که بعد از این همه گسترش علم باز کسانی که بسیاری از انها متخصص هم هستند این صجبتها را باور می کنند! البته اگر می توان با یک بخشنامه چند سطری نرخ ارزش پول ملی را 4200 تومان تثبیت کرد چرا نتوان با چند لوله و یک استخر سامانه های بارشی چند میلیون کیلومتری را جذب ایران و شهر مثلا اصفهان کرد؟ و یا اگر می شود با یک برجام که جتی در تمام ان یک امضا حتی در خد وزیر خارجه نیست ادعا دیپلمات قرن بودن و رفع تحریمها در یک روز را داشت و عده ای هم شما را با امیر کبیر مقایسه نکنند و از همه مهمتر اگر با چند لوله رو به هوا می شود سامانه های بارشی را جذب و منحرف کرد این امریکاییها چه گاگولهایی هستند که تاکنون این مغز را نربوده اند تا طوفانهای هوریکان را که در واقع سامانه های بارشی هستند و تا چند صد میلیارد دلار هر سال به امریگا ضرر می زنند را منخرف کنند تا به امریکا نخورد و برود به ونزوئلا یا کوبا یا روسیه یا کره شمالی بخورد. جیف از وقت خود که مانند دوران دبیرستان که در مورد شمال کردن همه ایران با یک کانال 200 متری گذاشتم برای خواندن این توهمات علمی گذاشتم.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
وقتی این به ظاهر روشهای علمی را می خوانیم متوجه می شویم که چرا وضع کشور این است. کسانی که با چنین ادعاهایی یا اصلا مشکل منتال دارند یا اینکه خیلی فرصت طلب هستند یا اینکه اصلا کوچکترین شناختی از اقلیم ندارند. مانند ان کسانی که ادعا می کنند با یک کانال 200 متری و انتقال اب از خزر و دریای عمان به کویر مرکزی ان را تبدیل به شمال می کنند ولی هرگز نمی گن یا منطق انها به انها اجاز نمی ده کمی فکر کنند اگر هر جا اب باشد مانند شمال می شود پس چرا سواحل جنوب و دوبی و دریای سرخ و... از خشک ترین نقاط جهان هستند؟! واقعا برای مردم کشورم متاسفم که بعد از این همه گسترش علم باز کسانی که بسیاری از انها متخصص هم هستند این صحبتها را باور می کنند! یاد خاطره ای از دوران تحصیل در دانشگاه ایران و کنفرانس نجوم افتادم که فردی میانسال و بسیار موجه در ان با اوردن اشکالی و نقاشی هایی از برخورد و کشف جرمهای اسمانی در هفته پیش از ان کنفرانس خبر می داد و مسئول کنفرانس برای اینکه مسئله بالا نگیرد با ادب بسیار گفت برخی از هنرمندان ما تصورات بسیار زیبایی دارند! به هر حال در کشوری با 80 میلیون نفر اگر می توان با یک بخشنامه چند سطری نرخ ارزش پول ملی را 4200 تومان تثبیت کرد چرا نتوان با چند لوله و یک استخر سامانه های بارشی چند میلیون کیلومتری را جذب ایران و شهر مثلا اصفهان کرد؟ و یا اگر می شود با یک برجام که جتی در تمام ان یک امضا حتی در خد وزیر خارجه نیست ادعا دیپلمات قرن بودن و رفع تحریمها در یک روز را داشت و عده ای هم شما را با امیر کبیر مقایسه نکنند و از همه مهمتر اگر با چند لوله رو به هوا می شود سامانه های بارشی را جذب و منحرف کرد این امریکاییها چه گاگولهایی هستند که تاکنون این مغز را نربوده اند تا طوفانهای هوریکان را که در واقع سامانه های بارشی هستند و تا چند صد میلیارد دلار هر سال به امریگا ضرر می زنند را منخرف کنند تا به امریکا نخورد و برود به ونزوئلا یا کوبا یا روسیه یا کره شمالی بخورد. حیف از وقت خود که مانند دوران دبیرستان که در مورد شمال کردن همه ایران با یک کانال 200 متری گذاشتم برای خواندن این توهمات علمی گذاشتم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
برخی از دوستان خواهندگفت اگر کار این اقا درست نبود در دانشگاه هانوفر مشغول نبود. مانند همان منطقی که می گوید وزیر خارجه ما خیلی کارش درست است چون انگلیسی می داندو در مورد سیاست هم درس خوانده! اگر دانستن انگلیسی و خواندن درس در رشته مرتبط با علوم سیاسی کسی را دیپلمات قرن و وزیر می کرد امریکا چند میلیون وزیر در حد وزیر خارجه ما دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
شاید هم کل کشور آمریکا را برداشت انداخت تو دریا! از کجا معلوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
این قبیل کارها با میدانهای مغناطیسی صورت میگیرد ولی این تغییر در بارش صرفا در محدوده داخل کشور رخ میدهد و حداکثر میتواند ابرهای بارانزارا از یک نقطه مرطوب در داخل کشور به یک نقطه خشک انتقال دهد. البته این کار کاملا غیر قانونی است و معلوم نیست چرا مسئولین واکنش نشان نمی دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
در کشور هایی مثل چین و روسیه از این قبیل کارها شده ولی رسانه ای نمی شود چون حساسیت افکار عمومی را بر می انگیزد چون اگر بارش یک منطقه بطور مصنوعی افزایش یابد نتیجه آن کاهش بارش یک منطقه دیگر است درنتیجه مردم دو منطقه به جان هم می افتندالبته روشی را که در کشورهای دیگر بکار برده می شود متفاوت است. و این روشی که ای این فرد نام برده صرفا تبلیغات است. و کلا غیر قانونی است و مراجع قانونی باید جلویش را بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اینجانب این در عملیات ایشان حضور داشتم این مسئله واقعیت دارد وبیش از هجده سال این کار را در کشورهای مختلف انجام دادند ایشان مقیم آلمان هستند اما بخاطر حس وطن دوستی همراه با در خوزستان آمد این عملیات را انجام داد بله اداره آب نیرو به جهت پرشدن ظرفیت آب خود سد کارون 4 را در اختیار ایشان گذاشت که اکنون ظرفیت آب سد افزایش چشمگیری داشته عده ای دوست دارند این روش را یاد بگیرند اما به این علت است جلوی پای ایشان سنگ اندازی کنند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
امسال وزارت نیرو و هواشناسی اعلام کرده که میزان بارندگی در اصفهان و جنوب ایران تا 50 درصد از میانگین کاهش یافته. اگر من هم عوام بودم فوریم می گفتم تقصیر همین طرح های این دانشمند است. دوستان فکر می کنند هرایرانی و حتی خارجی که در امریکا یا المان دانشگاه رفته یا حتی در دانشگاه کار می کند و درس می دهد حتما دانشمند است ولی باور کنید از هر دو نفر کانادایی یکی یا 50 درصد تحصیلات دانشگاهی دارد و در امریکا و المان هم همین است ولی این دلیل نمی شود که تصور کنیم همه انها استعداد هستند. برخی از انها استاد واحد ریاضی هستند و برای سرگرمی و مشگلات فرهیختگی زیادی به طرحهای عجیب و غریبی دست می زنند که بسیاری از این طرحها رویاهای دوران کودکی یا مشگلات رفتاری و روحی انهاست ولی باز هم به تدریس خود در دانشگاهها ادامه می دهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
کاملا توضیحات مبهم هستند . آیا کسی میداند انرژی در و انرژی ارگون چه هستند. یا در جایی میگوید ما انرژی رامنتقل کردیم اما نمی گوید چه نوع انرژی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
انرژی آرگون بیشتر یک انرژی تخیلی شناخته می شود و اینشتین هم وجود آن را رد کرده است
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
از اینکه افرادی دارای چنین توهماتی هستند یا با چند لوله سامانه های بارشی چند میلیون کیلومتر را به سوی ایران منحرف می کنند و یا وقوع زلزله را پیش بینی( در 365 روز اینده ) می کنند وی یا اعتقاد دارند فلان کشور با فلان تکنولوژی باعث خشکسالی ای زلزله یا طوفان در کشور ما می شود و یا حتی با رندی می فرمایند همه تحریمها در یک روز پایان می یابد و یا تحریمها اثری ندارد و یا قدرتهای بزرگ دنیا در برابر ما زانو زدند و ... نباید زیاد تعجب کرد.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
از اینکه افرادی دارای چنین توهماتی هستند یا با چند لوله سامانه های بارشی چند میلیون کیلومتر را به سوی ایران منحرف می کنند و یا وقوع زلزله را پیش بینی( در 365 روز اینده ) می کنند وی یا اعتقاد دارند فلان کشور با فلان تکنولوژی باعث خشکسالی ای زلزله یا طوفان در کشور ما می شود و یا حتی با رندی می فرمایند همه تحریمها در یک روز پایان می یابد و یا تحریمها اثری ندارد و یا قدرتهای بزرگ دنیا در برابر ما زانو زدند و ... نباید زیاد تعجب کرد
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
رمالها هم تو این دور و زمونه تغییر
خط علمی می زنند و تغییر چهره و روش دادند!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
من در شرکتی کار می کردم که آزمایشگاه الکتروموتور آن آزمایشگاه همکار استاندارد بود و امکانات بسیار زیای داشت. انواع مختلف ادعاها را در زمینه الکتروموتور و محرکه های الکتریکی شاهد بوده ام و حتی یک نفر ادعا می کرد که الکتروموتوری ساخته است که بدون جذب انرژی به کار خود ادامه می دهد. این مورد خیلی از قوانین فیزیکی را نقض می کند. ما تمامی این ادعاها را تست کردیم و همگی مردود شدند. عمدتا بدلیل بیسواد بودن این افراد یک چنین ادعاهایی مطرح می شود. خودروی برقی آرین که یادتون است آن هم نهایتا داخل دریاچه سد انداخته شد. بشدت نسبت به یک چنین ادعاهایی مشکوک هستم. کلا خیلی جدی نمی گیرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اینم یکی دیگه مثل اون نابغه تبریزی که میگفت مشکل
باران و ... کم آبی و ... رو حل کردم. یا مثل اون باباییه
که ماشین زمان را ساخت. دقیقا ادعایی با توجیهاتی مشابه برای ثبت و نحوه کار و ...
aron
| United States of America |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
با سلام خدمت همه پژوهشگران غیر متخصص و متخصص
متاسفانه بنده دکتری آب و هواشناسی هستم ، جهالت در جامعه ایرانی بیداد میکند و گنجشک را جای قناری قالب میکنند و ادعای مهندسی می نمایند ... یک سرچ ساده در مراکز اقلیم مانند ECMWF، WRF، NCAR، ... به اضافه بی سوادی علمای " مهندس " پرست داخلی، مساوی با ترویج دروغ های بزرگ .. خدا را شکر در ایران هر چه قدر دروغ بزرگتر پذیرشش راحتتر است .. اما مهندس قلابی، سامانه بارشی سگ پاکوتاه نیست که سوت بزنی بیاید سمت ایران ... واقعاً ارزش ندارد مسائل جوی در چنین محفلی موشکافی شود ... متاسفم برای رشته های هواشناسی و آب و هواشناسی که همیشه مظلوم بوده و هستند و خواهند بود
aron
| United States of America |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
با سلام خدمت همه پژوهشگران غیر متخصص و متخصص
متاسفانه بنده دکتری آب و هواشناسی هستم ، جهالت در جامعه ایرانی بیداد میکند و گنجشک را جای قناری قالب میکنند و ادعای مهندسی می نمایند ... یک سرچ ساده در مراکز اقلیم مانند ECMWF، WRF، NCAR، ... به اضافه بی سوادی علمای " مهندس " پرست داخلی، مساوی با ترویج دروغ های بزرگ .. خدا را شکر در ایران هر چه قدر دروغ بزرگتر پذیرشش راحتتر است .. اما مهندس قلابی، سامانه بارشی سگ پاکوتاه نیست که سوت بزنی بیاید سمت ایران ... واقعاً ارزش ندارد مسائل جوی در چنین محفلی موشکافی شود ... متاسفم برای رشته های هواشناسی و آب و هواشناسی که همیشه مظلوم بوده و هستند و خواهند بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
مبنای کار ایشون در این کتاب اومده
Wilhelm Reich and the Healing of Atmospheres: Modern Techniques for the Abatement of Desertification
این بنده خدا گفته که هندوانه به شرط چاقو اگر فایده داشت هزینه اش را پرداخت کنید دیگه چی میخواهید
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
این که هزینه و خسارتی بدنبال نداره. چرا تو کار همه عادت کردیم شک و شبهه بیاریم.یعنی ارزش یکبار امتحان کردن و دیدن نتیجه رو نداره. خیلی کشف ارزشمندیه اونم تو این اوضاع بی آبی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
قرارداد های ایشان باید دو طرفه باشد . اگر باران با میزان توافقی در زمان توافقی آمد یک عدد پرداخت شود و اگر نیامد حداقل 20 درصد اون عدد و عدم پرداخت هزینه ها جریمه منظور گردد.
انهم در مناطقی که هواشناسی در اون زمانها برایش باران پیش بینی نکرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چطوری می خوای ثابت کنی؟ دور زمین را متر کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ارزش امتحان کردن رو داره ولی باید توی نقاط مختلف و در زمانهای مختلف آزمایش بشه تا احتمال تصادفی بودن کاهش پیدا کنه. البته با توجه به زمانبندی بارش‌ها بعید هست بارش‌های اخیر به این خاطر بوده مگر اینکه زمانیکه بخار کافی و ابر بوده اینکارو انجام داده و جواب گرفته باشه. باید آبی که از این راه بدست میاد رو دقیق آزمایش کنند که ضرری نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
به نظرمن مردم نتیجه ادعاهایش رادرفروردین واردیبهشت 97 دیدندوباید مسؤلین به اواعتماد کنند.
در مجامع علمی اگر نتونه اثبات کنه چیزی جز توهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اگه تو عمل سامانه بارشی جذب کرد چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
بیش از نیمی از تئوری های اینشتین بعد از مرگش اثبات شد
بهترین اثبات در عمل است
IQ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
گرد بودن کره زمین و چرخش زمین به دور خورشید را هم عدهایی نمیتوانستند به دانشمندان و کلیسای ان موقع بقبولانند اینکه نمیشه الان چون قبول نمیکنند پس اشتباه و دروغ مطلق است. شاید عملا به این شخص یک فرصت بدیم به مرور زمان علم علتش را پیدا کنه. نه اینکه چون نمیتونه علمی الان ثابت کنه پس مردوده.الان بارشها چرا اینقدر زیاد شده جرا دمای هوا اینقدر پایینه که هنوز شوفاژها شبها رئشنه در حالیکه دو سه سال پیش از اخر اسفند هوا گرم میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
معلومه مجامع علمی را هنوز نشناختی
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
علم اروپایی ها و آمریکایی ها جز بدبختی برای ما ایرانی ها چی داشته؟ هر قدر هم که بدویم باز میگن عقب مانده ایم. بهتر است برویم سراغ روشهای خودمون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
روزی روزگاری گالیله هم نتوانست ثابت کند که زمین گرد است ....
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اگر بخوای ایده ای که داری لو بره می تونی منتشرش کنی. ولی اگر خواستی در اختیار خودت باشه منتشر نمی کنی. خیلی از شرکت ها کارهای علمی رو که ارزش اقتصادی دارن اصلا منتشر نمی کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مجامع علمی دنیا دکانی بیش نیست. حتی علوم طبیعی رو هم سیاسی و ایدئولوژیک کردند. ولی قبول دارم که باید با آزمایش ثابت کنه والا هر کسی هر ادعایی میتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مجامع علمی که کاری ازشون برنمیاد همون بهتر که نباشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
ناشناس ساعت 11.30
جهت اطلاع شما شخص اینشتین اولین
نفری بود که وجود انرژی ارگون را رد کرد و آن را تخیلی و غیر واقعی نامید. و این انرژی ارگون طبق ادعای آقای پروین اساس کار اوست
چه کار دارید که کارش قابل اثبات هست از نظر علمی یا نه؟
همین که جواب بده کافیه.....به هر حال کسی که اینطوری پیگیر ایده اش هست حتی اگر شارلاتان هم باشه اول باید به حرفاش گوش کرد و بهش میدان داد! اگر جواب نگرفت و حرفهای الکی زده بود و هزینه تراشیده بود اونوخت به حسابش رسید و اگر جواب داد که چیزی از دست نمی دهید که هیچ مشکل کم آبی هم حل میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
من دو ساله ایشون رو دنبال میکنم تو آپارات جالبه که چیزی نخواسته میگه اگه بتونم آب بیشتری بیارم یه مبلغی میخوام نمیگه الان پول میخوام .
با اینهمه بارندگی مواظب باش ابر کم نیاری!
بنده خدا که چیزی نمخاد فقط مجوز کار میخاد همین پس بهتره بهش اجازه کار بدید اگه شد که چه خوب اگه نشد بعد قضاوتش کنید الانخیلی از اقایون وخانومای مسئول بودجه های میلیاردی رو هدر میدن نتیجه نگرفتن چرا گیر دادید به این اقا بزارید کارشوبکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
میدونی چقدر مافیا تو بخش آب داریم
اشکال نداره که... وزرات نیرو یک منطقه خشک کشور که میانگین بارش آن مشخص هست به ایشون بده و تاثیر سامانشون رو مشاهده بکنن...قرار نیست همه چیز رو با عینک بدبینی بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
خیلی جالبه.یک نفرادعایی به این ارزشمندی داره اما نمی تونه وزیرراملاقات کنه.معلوم نیست آقای وزیرچه کارهای مهمی داره انجام میده که وقت نداره درموردحل مشکل بی آبی کشوریک ساعت بااین بنده خداجلسه بگذاره.
پس بارشهای اخیر از چه رویدادی نشات گرفته است. اینکه ایشان علاقه به ثبت اختراع یا مقاله کردن روش خود ندارند دلیل بر نبود پشتوانه علمی برای کارشان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بارش های اخیر از میدانهای مغناطیسی هارپ ورژن روسی آن ناشی شده که بکلی با این چیزی که اینجا گزارش شده متفاوت است
بگذارید انجام بدهد .انشاال.. موفق میشود . وزیر نیرو باید با ایشان همکاری کند .
پاسخ ها
وزیر نیرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
چشم
این آقا فقط ادعا داره و متاسفانه هیچ توضیح علمی نداره کارش. اول باید بگم که تو اروپا هم امسال هوا همچنان سردتر از سالهای پیش هست و فقط ایران نیست. این یک سیستم دوره ایی یکپارچه است. سیستم آب و هوایی یک سیستم دینامیک هست که حول و حوش یک روند طولانی مدت تا حدودی قابل پیش بینی نوسان داره. این ادعا اونقدر دور از واقعیت هست که واقعا ادم تاسف میخوره که چرا عده زیادی اینقدر زود باور هستن. نهایتا تو دنیا اگر کسی ایده ایی داره اون رو ثبت میکنه و یا با شرکتهای بزرگتر همکاری میکنه و هیچ کسی هم نمیتونه ایده اش رو بدزده. در دنیای علم هیچ ادعایی واقعیت نداره مگر این که تحت آزمون قرار بگیره و محک بخوره. اگه فردا یه نفر دیگه اومد گفت این منم که باعث میشم شما نفس میکشید بازهم یه عده باور میکنن و ازش تشکر میکنن. واقعا باید به حال جامعه گریست که اینقدر زود باور و بی اطلاع هست. این درد بزرگتر هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
درست است طبق ادعای این شخص او از انرژی ارگون که یک چیز تخیلی تاحدی شبیه تله پاتی و مربوط به دهه 30 و 40 میلادی است برای این کار استفاده میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
شیخ بهایی یه روزی حمومی ساخت که با یک شمع کار می کرد. ایده اش رو هم هیچ جا ثبت نکرد.

توی جنوب کشور لوله هایی از صدها سال پیش کشف کردن که از ساحل مستقیم به سمت جریان آب شیرین دریا می رفته و آب رو به ساحل می آورده. هیچ جایی هم ثبت نشده.
تجربه ثابت کرده که هر چیزی رو نهادهای دولتی تایید و یا تکذیب کردن دقیقا عکسش صادقه
خب ، در مورد صحت و سقم ادعاش حرفی ندارم ، ولی اون بنده خدا که داره میگه هندونه به شرط چاقو ، یعنی هرکسی از مسؤولین که واقعا دنبال اثبات یا رد این ادعاست ، بدون هزینه میتونه اینکار رو انجام بده .
صرفنظر از اینکه ایشان راست می گوید یا خیر باید گفت:
حالا نه خیلی از ایده ها را دولت پذیرفته که از ایشان خرده گرفته می شود؟ ضمنا اگر هم مقاله می نوشت تا الان حتما مهاجرت کرده بود و همین ادعا را آنجا مطرح می کرد و میشد خدای اساتید آب.
باید باور کرد که در ایران با صاحبان ایده و فکر با تحقیر کامل برخورد می شود
گفته "چنانچه میزان بارشهای ماهیانه منطقه نسبت به میزان میانگین پانزده ساله بارشهای ماهیانه منطقه افزایش داشت به بنده فقط هزینه افزایش بارش را بپردازند. در غیر این صورت هیچ پرداختی صورت نگیرد." سنگ مفت گنجشک مفت. یک ادعایی می کنیم اگر بارون اومد که پول به جیب می زنیم اگر نیومد چیزی از دست ندادیم. من موندم که مردم چطور باور می کنند حرفای اینو؟!!
کی های تک رو میبره تو مجله چاپ کنه آخه تست میدانی و ایزوله ازش بگیرین اگر راست میگه برینش تو یه سایت نظامی اگرم دررغ میگه ببرینش تو کویر لوت ایزولش کنین با لوله هاش و استخر آب بارون جذب کنه خلاص
مشکل اینه: در جامعه جهان سومی ما درک درستی از علم و کار علمی وجود ندارد از بالاترین سطوح گرفته تا مردم عادی.
پاسخ ها
رضا تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چه درکی می خوای وجود داشته باشه، وقتی که تمامی مشاغل مهم در دست افراد غیر تخصصی (ولی با ژن خوب) هست... طرف رو می شناسم با دیپلم (و کارشناسی ارشد خریداری شده) مدیر یه مرکز خیلی مهم کردن... واقعا جای تاسف داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حالا مثلا ایده شو رفت ثبت کرد. وزیر نیرو میره ایده شو می خونه؟

اصلا می دونه مقاله های علمی تو کدوم سایت ها منتشر میشه؟
محمد درویش می‌پرسد: چرا اگر واقعا چنین روشی هست آمریکا در کالیفرنیا مشکل خودش را با این روش حل نمی کند؟

ایشون که از الان قافیه رو باخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اگراین روش جواب بده خوده مسئولین میرن زیر سوال که اینهمه بدبختی و بی ابی و خسارت چرا؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
از اون قماشی که مریکا رو کدخدا میدونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چرا اجازه صحبت بهش نميدند؟ نكنه سياسي ميشه اين مورد هم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تو آمریکا قبلا تست کردند ضررش بیش از نفعش هست. میتونه منجر به سیل فوق‌العاده شدید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
یعنی هر کاری درستی هست اول اونا باید انجام بدن؟ واقعا که...
رضا تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دقیقا! این جمله ایشون اوج خودباختگی مسئولین ما رو نشون میده... مگه حتما هر چیزی باید اول تو آمریکا اجرا بشه و تایید بشه! خیلی خنده دار و تاسف برانگیزه جمله ایشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
بعضیا دوست دارن من فکر کنیم کنیم بی آبی به دلیل بد حجابیه.
به تمام معنا چرت است
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
فکرکنم توهمون آدم مخالف گالیورهستی.تمام.
آقا آخر کارش میشه مثل آن مهندس طراح ماشین برقی آخرش از دست دولت ماشین انداخت داخل دریا رفت سوئد توی هوا شکارش کردن این بنده خدا را همین کشورهای عربی حذبش میکنند یعد یکروز اخبار با آب تاپ میگه یک ایرانی اینکار را کرد ولی نمیگه دولت تحقیرش کرد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
این بنده خدا بر عکس قبلیه، تو آلمان کارش نگرفته رو به ایران آورده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
میترسم اینم جاسوس محیط زیست از کار در بیاد...
Allianz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
عزیز دل برادر
هر چیزی که پایه علمی نداشته باشه چیزی جز کلاهبرداری نیست. این ادعایی که ایشان می کنند گردن کلفتهای هواشناسی نکردند. درد اینه
خوب بگید ادامه بدهد اگر تابستان هم همین طور باران آمد درسته نه اینکه باد در غبغب بیندازید و بگید فقط ما میدانیم بعد استکبار جهانی این آقا ببره برای خودش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
تو کاشان تو اردیبهشت تگرگ بیاد؟ تو نجف و مکه یه ساله سیل میاد همش . اینا همش تصادفیه ؟
حال چون مقاله نکرده و چون ثبت نکرده و یا چون در امریکا استفاده نشده که دلیلی بر عدم صحت نمیشود .!!!! این همه مقاله کردند چه نتیجه ای داشت و از این بدتر این همه مقاله کپی کردند و مدرک و امتیاز گرفتند چه گلی به سر این مردم و مملکت زدند! میشود با چند تست عملی و با حضور حتی مردم این روش را تست کرد بدون خرج هم که هست !
از این جور آدمها که بدون مستند صحبت میکنن زیاده
انصافا همه چیزش را رو کرده و از ظواهر برمیاد که قصد کلاه برداری ندارد.به نظرم ما این همه چوب خشکسالی و کم بارشی خوردیم وملیونها تومن به مراتع و جنگلهای ما صدمه وارد شده حالا بباییم از طرح این مهندس هم حمایت کنیم شاید فرجی حاصل شد و از این بحران بیرون رفتیم
بابا بهش فرصت بدید تست کنه
اگه درست بود بعد متهمش کنید
کیه که ندونه تو ایران مافیای آب هست؟
معلومه هر کسی بیاد این مافیا میزنند لهش میکنند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
اگه این آقا بیاد تو ایران فعالیت کنه خیلی به ضرر یه عده میشه از جمله برادران سد ساز-دوستداران طبیعت-عزیزان در منسب احیای تالابها-دوستان مشاور در امر واردات آب و خیلی های دیگر از جمله عزیزان در واردات گندم و ذرت و محصولات کشاورزی و ... به همین خاطر وقت ملاقات کا نمیدن هیچ ایشون رو دروغگو و حرفهاشو بی اساس هم تلقی میکنند.درد ما فقط فلسطین و سوریه و عراق و یمن و گدا گشنه های دیگه هست که چشم به جیب ملت ایران دوختن.
گرچه حرف ایشون زیاد علمی به نظر نمیاد و ممکنه جنبه تبلیغات داشته باشه ولی ارزش داره که مثل هر کار علمی دیگه در دنیا، ادعای ایشون هم آزمایش و اثبات بشه. اگر ظرف بازه زمانی مشخصی موفق شد بر خلاف پیش بینی های علمی موجود بارش ایجاد کنه خب دست میزاد به ایشان و افتخار و موفقیت عالی برای ایران خواهد بود. مهم اینه که بدون پرداخت پول و هزینه حاضر به آزمایش هست. ضمنن قرار نیست همه کشفیات عالم در امریکا و کالیفرنیا باشه!
بره تو مقالات علمی خارجی انتشار بده تا اروپاییها بیان با ملیاردها دلار به خرد ما بدهند و از این رانت فقط چند سفر خارجی نصیب مسئولان بشود. هنوز متاسفانه خودمان را باور نکردیم. من مدت سه سال با استفاده از سنسورهایی به پرندگان و بررسی طبقات بالای جوی به همین نتایج رسیدم ولی هوش این مهندس خیلی بیشتر از من بود و واقعا روش ایشان جواب میدهد ولی متاسفانه مسئولین گوش شنوا ندارند.
اگر در هانوفرآلمان که موسسه بسیار معتبری است بوده اند چرا هانوفر این طرح را اجرا نمی کند؟
پاسخ ها
Robert
| Norway |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
چون توی اروپا اینقدر آب دارن که نیازی به این کارها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
نمیخواد ایده شو مفت در اختیار خارجیها بذاره. چون اونوقت با امکاناتی که اونا دارن، این ایده رو در اختیار میگیرن و هیچ مزیتی برای ایران نداره. فکر کنید این ایده دست عربستان و کشورهای حاشیه خلیج بیفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
تو اروپا آب دارند ولی برای فروش ایده های اینچنینی به کشورهای خشک له له می زند.
همیشه یک "اولین "وجود دارد
باید به او اعتماد کرد
یک صدم درصد هم احتمال بدهیم که درست میگوید
بهتر از آن است که او را نیازمائیم و ایشان این ابتکار را در اختیار عربستان قرار دهد و آنوقت انگشت حسرت به دهان بگیرید
به او اجازه اثبات ایده اش را بدهیم
اگر شد که پولش را بدهید و دستش را ببوسید
اگر هم نشد که خودش گفته پولی نمیخواهم
پس بسم الله
اولا که زنده باد به این آقا که اومده و توی مملکت خودش داره این کار را انجام میده ، چون توی اروپا اینقدر آب دارن که نیازی به این کارها نیست .
دوما ساختن موشک هم از اول آسون نبوده ، و کسی باور نمیکرده که بشه یه لوله فلزی رو صدها یا هزاران کیلومتر به هوا پرتاب کرد و دقیقا در نقطه دیگری به زمین نشانه رقت و خرابی ببار آورد ،
خب این آقا هم حق دارد ، دارد ادعایی میکند و سعی دارد آنرا اثبات کند ، چه اشکالی دارد که از او حمایت شود؟
در ضمن بنده آماده گی این را دارم که ایشان را همه جوره حمایت کنم .
امیدوارم که کارهایشان درست پیش برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
همین که برگشته کشورش مشکلی از مشکلات حل کنه حتی اگه اشتباه میکنه واقعا ارزشمنده. به نظر من امتحانش ضرری نداره
اگر چند وقت دیگه به طرز مشکوکی خودکشی بشه معلومه ادعاهاش راست بوده
اینکه چرا مقاله علمی نمینویسد را بی خیال بشید. محدوده خاصی بدید بهش بذراید کارشو عملی ثابت کنه!!!!شما گیر دادی به مقاله
اینها کم نیستن از کسایی که سرطان رو درمان می کنن تا درمانگر های ام اس و فلج و ماشین هایی که با اب کار می کنن و... این بندگان خدا گناهی ندارن دچار یک نوع توهم ذهنی شدن باید در یک مرکز درمانی زیر نظر روانپزشک باشن احتمال خوب شدن یا حتی بهبود دارن
وقتی رفت تو آمریکا اجرا کرد اونوقت ...
متاسفانه در جامعه غیر علمی حرف های هر شیادی شنونده پیدا می کند.
مسولین اگر کمکش نمیکنند حد اقل چوب لای چرخش نگذارند امریکا داره با سلاح هارپ دنیا رو قبضه میکنه مسولین و مدیران دنبال ثبت مقاله هستند
فيلم كرده ملتو!
بلاخره صاحب یک ایده که هست
مسئولین وظیفه دارند وقت بگذارند و موضوع را به تیم های علمی ارجاع بدن
اشکال کار اینجاست که توانایی استفاده از بارش رحمت الهی را هم نداریم و هرچند گاهی شاهد خسارات جانی و مالی هموطنان بدلیل بارش برف و باران می باشیم
محمد درویش می‌پرسد: چرا اگر واقعا چنین روشی هست آمریکا در کالیفرنیا مشکل خودش را با این روش حل نمی کند؟ بسیاری از کشورهای دیگر پیشرفته هم دچار بحران کم آبی هستند چرا به سمت این روش نرفته‌اند.


مگه قراره همه روش ها رو اول کشورهای غربی کشف کنند بعد ما تقلید کنیم ؟
عجب
چه اشکالی د اره بعضی روشهاروماکشف کنیم وغربی ها ازماتقلید کنند

خدایی منطقه ما 20 ساله تگرگ نیومده امسال بحمدالله بی سابقه تگرگ بارید
یحتمل کارآقا پروین باشه

وفوق کل ذی علم علیم بالاترازهردانشمندی دانشمندتری هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
آقای محمد درویش کلا انسان خود برتر بینی هستند در امور محیط زیست و منابع طبیعی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دقیقا بارش امسال کم سابقه بود. البته باید ادعای ایشون آزمایش بشه چون به نظر میرسه بارش‌ها به روال ۶۰ تا ۷۰ ساله پیشه با همون زمانبندی حداقل تو منطقه ما. مگه اینکه ادعا کنه وقتی ابری تو آسمون هست باید این روش تست بشه
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
روستای ما در استان مرکزی فراهان است گندم دیم در خرداد ماه نیاز به باران دارد بیاید آنجا اگر توانست در نیمه اول خرداد در حد 5 الی 10 میلیمتر بارندگی آورد درصدی از محصول را به او می دهیم.
ما توی این عکس ها یک لکه ابر هم نمیبینیم و اونوقت چطوری با چندتا لوله زنگ زده از آفریقا و ... آب رو میاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مشابه اين مسايل قبلا با ايجاد دود انجام شده است ... بخصوص بعد از جنگ جهاني دوم .. كه مشخص شد صعود دود باروت به آسمان ئر مناطق جنگي باعث ايجاد باران مي شود .. بهتر است بهش بها داده شود تا جلوي هزينه 5 نيليارد دلار براي آبرساني از درياي عمان به بعضي از استانها گرفته بشود
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خب دانشمند رفته توی مناطق بی ابر و بارندگی اجراش کنه دیگه
بنده خدا اینجا ایرانه توقع زیادی داری
بهرحال خوبه که کارشناسان و هیئت های علمی همچنان در پی بررسی روش ایشون باشن تا اگر واقعا درسته از این روش بخوبی بخصوص در فصل زمستان برای شهرهای بزرگ استفاده بشه. واقعا کمی دور از ذهن بنظر میرسه ولی ارزش تحقیق و راستی آزمایی رو داره.
به اینگونه مسائل شبه علم می گویند ظاهر علمی دارند ولی به هیچ وجه علمی نیستند اگر راست میگه یک مقاله که چاپ شده از کارش نشون بده قرار نیست هر کس ادعایی مطرح کرد دولت بابت تست آن هزینه کند در حال حاظر در جهان یک ابداع یا اختراع حاصل کار دانشمندان زیادی در طی چند سال وهمکاری آنها می باشد این آدم توهم علم دارد مثل کودکی که تسلا و ولوو میخواستنش یا سازنده خودرو برقی و....
پاسخ ها
مجیدووووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
هزینه ای که برای ادعای اثبات این اقا باید بشه مطمئنا از دوتا ماموریت خارجی رفتن بی خاصیت کمتر میشه , کل پولی که خرج این نظریه میشه اندازه ی روز قند و چایی دولتیاست باید به این اقا زمان و مکان داد تا حرفشو اثبات کنه
ناشناس
| - |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
باید بگیم همه چی ممکنه بهمین دلیل نباید جلوی راه کسی راسد نمود منصف باشید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
بحمد الله که دولت براش هزینه ای نکرده.فرض کنیم ایشون اومده رویت ماه کنه و سالی ۱۴ میلیارد تومن به نام ستاد استحلال از دولت بگیره.ارزش کار او که بالاتر از ستاد استحلال هست
گرد بودن کره زمین و چرخش زمین به دور خورشید را هم عده ایی نمیتوانستند به دانشمندان و کلیسای ان موقع بقبولانند اینکه نمیشه الان چون قبول نمیکنند پس اشتباه و دروغ مطلق است. شاید عملا به این شخص یک فرصت بدیم به مرور زمان علم علتش را پیدا کنه. نه اینکه چون نمیتونه علمی الان ثابت کنه پس مردوده.الان بارشها چرا اینقدر زیاد شده جرا دمای هوا اینقدر پایینه که هنوز شوفاژها شبها روشنه در حالیکه دو سه سال پیش از اخر اسفند هوا گرم میشد
همین روزاس که یه نماینده مجلس یا وزیری یا آقازاده‌ای راهی دیار این بنده خدا بشه و ...
(پایان باز میزارم هرچی دوست دارین خودتون فکر کنین)
بارندگی های اخیر در نیمه غربی کشور به مدد بادهای غربی جنوبی تر و قویتر بوده است (که از زمستان معلوم بود)، همچنین برای نیمه اول خرداد نیز بواسطه استقرار پرفشار جنب حاره ای در عرضهای پایین تر (پیش آگاهی هایی که الان وجود دارد) می توان پیش بینی کرد که بادهای غربی همچنان نیمه غربی کشور را مورد تاخت و تاز قرار دهند.
در ارتباط با کارهای ایشان چندتا سوال مطرح است:
1- چرا ایشان فقط امسال (که بادهای غربی قویتر بیشتر وارد ایران شدند) توانستند بارش جذب! کنند و سالهای قبل موفق نشدند؟
2-ایشان بهتر است نتایج کارهایشان را در جنوب شرق کشور (که منطقه نفوذ بادهای غربی نیست) امتحان نمایند، و بتوانند از دریای عمان و اقیانوس هند رطوبت جذب! نمایند (البته در در زمان فعالیت سامانه موسمی و کم فشار گنگ).
3- بهتر است ایشان در فصل تابستان (بادهای غربی بواسطه استقرار پرفشار جنب حاره ای روی ایران در این فصل وارد ایران نمی شوند.) رطوبت از دریای سرخ و مدیترانه جذب کنند و نتایج آنرا برای شما ارسال نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ممکن است همزمانی بوده است ولی نباید مانع اجرای یک ایده مفید و بی هزینه شد تبدیل به مزاحم مردم نشویم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
یاد داستان طنز گونه ای افتادم به صورت یک کارتون چند نفر داشتند از نردبان بالا می رفتند و ادمهای روی نردبان بقیه را به پایین پرت می کردند که خود صعود کننده نردبان باشند بخاطر این کارها است که ما هنوز جهان سومی هستیم
حداقل ضرری نداره آقا
بیارین حمایت کنید شاید یه چیزی باشه، طرف شاید ادعایش غلوآمیز باشه ولی در هر حال دیوانه نیست.
آفرین چرا نمی گذارند کارش را بکند ؟؟ به نظرم میدان دادن با ایشان کار معقولی است. حتما با ید خارجی ها یک چیزی را بگویند تا ما باور کنیم!!!!!!
جناب پروین خشکسالی به خاطر بی حجابی زنان است :))
حرفها يبه اصطلاح مسئولين ذيربط بسيار عجيبهست
با توجه به اينكه ايشان اعلام كرده هزينه مانند يه وانتي هندوانه فروش به شرط چاقو به ايشان پرداخت شود

نگراني در اين خصوص مشكوك و بي مورد هست

هزينه عملياتي هم ندارد

پس ميماند موضوعات سياسي و هزينه هاي كلان پشت پرده بابت مباره با خشكسالي و كمبود اب.......................................
با سلام به مسیولین محترم.

به نظر من اگر ایده ایشان بحث علمی نداشته باشد .وهزینه چندانی ندارد اجازه بدهید وکمک ش کنید انجام دهد .نهایت هزینه پرداختی ازبین می رود .اشکالی ندارد .اختراعات واکتشافات با سعی وخطا به نتیجه میرسد .فرض کنید قطره کوچک از بیت المال ازبین رفته .مثل اختلاس ،رانت خوری .عدم داشتن مدیر یت وازبین رفتن سرمایه کشور عزیزمان .......
نکن برادر من نکن ، والله فردا به جرم جاسوسی دستگیر میشی
بهتر از این نیست که دست روی دست بگذاریم و دعا کنیم :))
ايا با اعتماد كردن به او چيزي از دست مي دهيد؟
بهتر است اعتماد كنيد!!
مجامع علمی رو ول کنید اگه عملی جواب میده انجام بدین چون خیلی چیزها هست که بشر با دلیل علمی نمیتونه ثابت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
کدوم چیز ها رو علم توضیح نمیدهد بفرمایید ! اری توهمات رو نمیشه جوابی پیدا کرد عقاید خرافی برگرفته از برخی مکاتب رو هم منمیشه
یا میشود یک کار دیگه کرد و اون اینکه فرصت طلب بود و به نقشه های هواشناسی توجه کرد و هر جا که قرار است باران بیاید اونجا استخر زد و ادعای پیغمبری کرد.
آفرین به این پشتکار و مردم دوستی. از بیکارنشستن وحرافی که بهتره.
به امتهانش می ارزه .خودش میگه اگه نشد هزینه نمی خواد .
پاسخ ها
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
امتهان چیه ببم؟! حتما منظورت امتحان است
بطور خلاصه: ایشون ایده ای را مطرح کرده است می گوید آب و غذا و سرویس رفت و آمد به محل کار را بدهید طرح را اجرا کنم, طرحش هزینه قابل توجهی نداشته در صورت عملکرد صحیح مطالبه آنچنان و اینچنینی هم ندارد.
جماعت ضد تولید هم افتادند دنبالش که ادعای پیغمبری دارد الکی می گوید نمی شود , نظر دهی جالبتر اینکه اگر امکان پذیر بود آمریکاییها انجام داده بودند منتظر توی فشل نبودند که
در ایران هر کار جدیدی بخواهید انجام دهید می گویند اول باید بروید کالیفرنیا انجام بدهید بعد بیایید صحبت کنید. سه سال است که دنبال سرمایه گذار برای یک سیستم آبیاری بسیار ارزان قیمت تر از سیستم های آبیاری کنونی هستم، ولی با من هیچ همکاری نشد. خوب من اگر سرمایه داشتم، نیازی به شما مدیران نداشتم.
اين جانب دكتر حميد شفيع زاده در سال 78 طرحي را مبني بر باروري ابرها به روشي خاص به غير از روش هاي معمول مطرح نمودم كه علاوه بر بارور كردن ابر ها مي توان با اين روش موجب حركت توده هواي آلوده بر روي شهر تهران شد.اين طرح در روزنامه كيهان 14 شهريور 1378 چاپ شد وحتي دفتر رياست جمهوري پيگير اين قضيه شد.
خلاصه اين طرح اين است كه با گرم كردن مقدار زيادي از توده هواي شمال رشته كوه البرز بوسيله مشعل هاي بزرگ گاز يا با استفاده از گاز NOكه در هنگام تركيب با قطرات آب موجب ايجاد گرما مي شود مي تواند ايجاد حركت توده كوچكي از هوا در جبهه هاي هوا شده،يا در واقع موجب ايجاد باد در سطح وسيعي مثلا شهر تهرا ن به روش مصنوعي شد. از آنجاي كه توده هواي گرم شده هم موجب بارور شدن و هم موجب حركت ابرهاي باران آورد از رشته كوه هاي بلند البرز شده وسپس پس از گذشتن از كوه انر‍ژ‍ي گرماي خود را از دست داده وابرها به طرف پايين سر خورده وموجب باران هاي سيل آسا يا حداقل ايجاد باد در فلات جنوبي رشته كوه البرز شد كه حداقل اگر ايجاد بارندگي نكند موجب رفع آلودگي هاي شهر هاي اين منطقه از جمله تهران مي شود. در واقع ما با اين روش هرگاه خواستيم مي توانيم بر فراز شهر تهران ايجا باد نمايم.
ما جلساتي با بعضي از كارشناسان به در خواست دفتر رياست جمهوري داشتيم ، مهمترين ايرادي كه مي گرفتند اين بود كه توده هاي هوا انقدر عظيم هستند كه نمي شود آن را گرم كرد.جواب من اين است كه ما قرار نيست يك جبهه هواي بزرگ كه اندازه آن گاهي از يك كشور هم بزرگ تر است را گرم كنيم بلكه ما تكه كوچكي از توده هاي مبحوس شده در منطقه كوهستاني را چند درجه گرم مي كنيم.ايا روش باروري ابرها كه امروزه با هواپيما انجام مي شود تمام يك جبهه هوا را تحت تاثير قرار مي دهد يا اندازه بسيار كوچكي از آن را. پس قرار نيست ما يك جبهه هواي بزرگ را گرم كنيم بلكه مجددا تاكيد مي كنم در اين روش اندازه كوچكي از توده هوا گرم مي شود.
خوشبختانه در ايران گاز بسيار است وما اگر بتوانيم خوب عمل كنيم با محاسبات من چندين رودخانه شبيه رودخانه زاينده رود از رشته كوه هاي البرز به طرف دشت هاي خشك جنوب تهرا ن وقم جاري مي شود.
با اين روش باران هاي كه بر روي درياي خزر مي بارد را مي توان به داخل فلات ايران هدايت كرد .بهترين جا براي اين كارغرب استان تهران واستان سمنان وقزوين مي باشد زيرا رشته كوه در آنجا پهناي مناسبي براي اين كار دارند.
در انتها مدارك اين ادعا به پيوست ارسال مي شود.
با تشكر دكتر حميد شفيع زاده دانشگاه علوم پزشكي تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
این طرح شما یک طرح کاملا نادرست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
وقتی رییس سازمان هواشناسی و سازمان محیط زیست باروری ابرها را صریحا مخرب محیط زیست اعلام میکنند آنوقت شما طرح میدهید که مشعل بگذارند تا توده های هوای شمال را هم برای اینکار به تهران جابجا کنند آیا مگر شمال مسئول و صاحب ندارد که شما این طرح مخرب را ارائه میدهید یقینا واکنش قانونی آنها را هم مشاهده خواهید کرد
با سلام
بنده اخیرا مطالب آقای شهرام پروین رو مطالعه کردم. این طور که به نظر میاد، آقای شهرام پروین متاسفانه مقالات علمی مورد تاییدی ندارند و این موضوع باعث شده که بنده نتوانم به صورت مستقیم ادعای ایشون رو تایید یا رد کنم. طبق سایت خودشون، ایشون به کارهای آقای
Wilhelm Reich
استناد میکنن که در حدود ۵۰ سال پیش ادعای تکنولوژی تولید باران رو داشتن. ادعاهای فرد مذکور نه تنها اثبات نشده بلکه به عنوان موارد از شبه علم و یا همان خرافات طبقه بندی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
تئوری ارگون توسط اینشتین رد شده و مورد تمسخر قرار گرفته
جهالت مردم ........
این آقا هم اگر نتونه ثابت کنه روشش کارآمده مثل آقای جمشید آرین و اون بنده خدایی که تو باک ماشین آب می ریخت داره با حرفهای قرن 18می خودش مردم رو اغفال می کنه!! امان از جهالت.
ادعای باران سازی یکی از قدیمی ترین شیوه شیادی است. حتی در دهه 50 فیلمی با عنوان "باران ساز" در آمریکا تولید شد. ولی ما ایرانی ها هنوز از همین سوراخ داریم نیش میخوریم.
چرا ایده را ثبت اختراع نکردید؟ جواب ایشان: فلسفی و به شخصیت خودم بستگی دارد؟؟؟!!!

بفرما در تابستان تو کویر سیل ایجاد کند من هزینه بارش را پرداخت می کنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دیگه انتظار عجیب غریب نداشته باشید اگر با مسخره بازی مشکلات حل میشد ما آلان هیچ مشکلی نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
الان میفهمم قوم بنی اسراییل یعنی چی
من من
| Germany |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
بنی اسراییل چیه بابا؟
بلا تشبیه ....... شغال از خانه ی پیر زن خروسی را برد پیر زن داد می زد ای مردم شاهد باشید که شغال خروس 7 منی مرا برد ... شغال خروس را زمین گذاشت و گفت چرا دروغ می گویی کی خروس اینقدر وزن داشته !!! روباه که شاهد ماجرا بود خروس را برداشت ودر حین فرار گفت به پیر زن بگویید به حساب روباه بنویسد 70 من .... باران که امده چه کار داریم که علمی گفته یا نه !
مشکل کشور ما از نظر علمی این است که مدیران، به مدرک فرد و مقالات و کارت بنیاد ملی نخبگان فرد توجه می کنند؛ در حالی که سرمایه گذاران باید روی ایده ها سرمایه گذاری کنند نه روی افرادی که معلوم نیست کارت نخبگی خود را از کدام بقالی خریده اند.
خودش می گوید اگر افزایش بارش نسبت به 15 سال قبل بود پرداختی به او صورت گیرد......دیگر بهتر از این چه؟؟؟!!!!!!!

اگر حسودان بگذارند البته.
بابا بالاخره کار این یارو بوده یا کار نماز بارون؟
قرصاشو بدین ، بعد باهاش مذاکره کنید
تقطه ضعف دانشگاه های ما این است که فکر می کنند هر چه مقاله شده علمی و عملی است حفره اصلی عقب افتادگی فارغ تحصیلان بی کار و بی سواد و صنعت کشور از همین جاست دانشگاه ها و دولت از کار ها و ایده های عملی حمایت نمی کند فقط از جوهری که یک کاغذ را سیاه کرده و اسمش شده مقاله حمایت می کند
بارشهای چند روز اخیر اصلا و ابدا طبیعی نبودند. هوا یکدفعه گرم و به یکباره سرد می شد و بارون میومد
کاملا مشخصه که کسانی وجود دارند که این علم رو دارند که روی هوای مناطق مختلف تاثیر بذارند.
یک نگاهی به نقشه های سازمان هواشناسی بکنین. شدیدترین کمبود بارشها رو درست در مرکز ایران دایم، نه غرب ایران، نه شرق، نه شمال و نه جنوب، دقیقا مرکز ایران بیشترین کاهش بارشها رو در چند سال اخیر داشته و این هم طبیعی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
ای کارها از راه میدانهای الکتریکی و مغناطیسی فوق قوی قابل انجام است نه انرژی تخیلی ارگون که مربوط به دهه 30میلادی است
این طرف روانی است بهتره درمان بشه
استفاده مکرر و بی معنی این شخص از واژه "انرژی" جالب است. کدام "انرژی" منظورشان است و چه نوعی از انرژی؟ متاسفم که در این کشور در قرن بیست و یکم حتی در مورد چنین حرف های بی پایه ای حرف می زنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
یک انرژی تخیلی بنام ارگون که از ایده های یک نفرآلمانی یا اطریشی بنام رایش در دهه های 30 40 میلادی نشات گرفته و اکثر دانشمندان از جمله اینشتین این انرژی را تخیلی و غیر واقعی دانسته اند
شاید حرفشو نشه تو مجامع علمی اثبات کرد ... اما اگر 1 درصد هم عملی باشه(نه حالا به وسعت 9 میلیون کیلومتر مربع) چرا انجام نگیره تا ازین وضعیت درایم؟؟ مگه حتما همه چیز باید تو مجامع علمی اثبات بشه تا بشه عمل کرد؟؟مگه سد سازیامون واسه بقای محیط زیست پایدار اثبات شده که تند تند دارن سد میسازن همچنان و آب بین حوزه انتقال میدن!؟!؟!
یا مگه هواپیمای سم پاشی که مجدا آب میپاشید سال 88 واسه شبیه سازی بارون تو مجامع علمی اثبات شده بود؟؟!
شما حتی آب شیرین کن های صنعتی رو هم غیر عقلانی مقاله میکنین و به عنوان سرتیتر میذارین رو خبرگزاریتون!!!
بنظرم حرف شهرام پروين درسته ولي نميدونم چرا مسئولين حاضر نيستن اعتماد كنن
مشکل ما اینجاست که رفتار دولت خود را با عقل و منطق ساده مان تحلیل میکنیم و پیش فرض منطق ما اینست که کار دولت خدمت کردن به ملت است , ولی این پیش فرض در ایران از بیخ غلط است , مدیران ما در سطوح مختلف, اهدافی دارند که با پیش فرضهای ما زمین تا آسمان متفاوت است . این مهندس هم اشاره ای به هزینه های سرسام آور سد سازی و انتقال آب کرد که اگر برای مردم آب نداشته باشد , برای مدیران نان دارد , آن هم چه نانی !!!!!
این همه پول از دست داریم می دهیم در طرح های از این ناکار امدتر، یکم بودجه به این مهندس جوان دادن حتی اگر بازگشت هم نداشته باشه تشویق یک جوان ممکلکت به کار علمیه
صرف نظر از اینکه ایشان درست میگوید یا خیر بحث جدی تر مدیریت منابع آبی است که ظاهرا هیچ کار مفیدی انجام نشده است و با یک بارندگی 7 میلی متری کلی خسارت به بار میآید کشورهایی مثل ژاپن با این که مشکل بارندگی ندارند ولی بارشها با به خوبی مدیریت میکنند مثلا با طراحی آسفالت های قابل نفوذ بارشهای داخل شهر های بزرگ را جمع آوری کرده و از این آب استفاده میکنند ولی در شهری مثل تهران این آب یه فاضلاب تبدیل می‌شود
نخیر، باعث باران های اخیر ایشان نبوده و شخص من بودم!! من با آینه ای تصویر آب حوض منزلمان را به سوی آسمان هدایت کردم و و این کار باعث شد که ابرهای خوشباران در آسمان پدیدار شده و باران های اخیر جاری بشوند. آمریکا و آلمان و ژاپن هم دنبال اختراع من هستند ولی من فقط چون ایرانم را دوست دارم درخواستشان را رد کرده ام و فقط از وزارت نیرو 1000 میلیارد تومان کمک هزینه برای تولید انبوه این اخراع داشته دارم. اگر هم کار نکرد پولشان را پس میدم. به شرط چاقو. قول!
.
.
.

در هر صورت خدا بهش رحم کنه تصادف نکنه!

.
علم وتخصص ما در غارت وساختن سدهای بیهوده است که آب ندارند ولی برای سازندگان سیل پول وثروت به ارمغان میاورد
چندین ساله گفته میشه الگوی بارشی در منطقه ما عوض شده و سال به سال به جای زمستون در بهار بارش ها داره افزایش پیدا میکنه. این بابا از این قضیه داره سو استفاده میکنه اگه راست میگه زمستون میرسه اونوقت خواهیم دید
آقا دلیلش بد حجابی است .مگر توی دیار غربت به علت بی حجابی یکسره سیل و باران و توفان نمی آید ؟؟ اینجا هم اگر یه کم حجاب آزاد تر شود , قطعا خشکسالی کلا از بین میرود و بس.
فشار اقتصادی خیلی هارو دیوانه کرده.
بنده حاضرم تمام هزینه های ایشام را پرداخت کنم به شرطی که کار ایشون برای بنده اثبات بشه
باید بتونه اول ثابتش کنه. متاسفانه آدم های کلاهبرداری هستن که اعتماد به سقف بالایی دارن. برای این مورد هم نهادهایی هستن که اگه ایشون بتونه موثر بودن این روش و صرفه اقتصادیش رو اثبات کنه ازش پشتیبانی مالی می کنن که اون هم مراحل و فرآیند مربوط خود رو داره. این که به صرف یک ادعا درخواست سرمایه گذاری بشه و چیزی رو توی مقیاس کوچک با ادله متقن نتونه پیاده کنه راه به جایی نمیبره و بیشتر یه نمایش هست که باید دید هدف این نمایش چیه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اعتماد به سقف رو خوب گفتی
جالبه
هیچکدام نگفتند علت بارندگیها چی بوده
همه فقط اومدن گفتن چرا مقاله نداده، از اون طرف هم میگن چرا ایرانیها مقالاتشون رو میدن اروپاییها تایید کنن
همه مباحث علمی توسط یک نفر کشف و ایجاد میشه و این دلیل بر این نیست که چون دیگر کشورها این کار را نمیکنند پس وجود ندارد
کاملا مشخص هست که مسئولین همه نگاه رو به بیرون دارند و حرف نگاه به داخل رو باور ندارن
ای کاش فقط دلسوزهان باسواد سر کار بودن نه مشتی انسان حراف
اگه ایده ایشون واقعاً درست باشه، میشه یه سلاح که از سلاح هسته ای هم قدرتمندتره. جنگهای آینده بر سر منابع آب هست و کشوری که بتونه بر خشکسالی غلبه کنه و منابع آب کافی بدست بیاره ثروتمند و قدرتمند میشه.

همانند سلاح هسته ای که ابر قدرتها انحصار اون رو میخوان در دست خودشون داشته باشن، انحصار این ایده و تکنولوژی هم باید در دست ایران بمونه و ایشون در صورت درستی ایده شون، حق داره که اونو مقاله نکنه و جار نزنه و در اختیار دنیا قرار نده. باید از ایشون حمایت بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اگه به همین کامنتها دقت کرده باشی می بینید که این کار از یک دانشمند آلمانی که 50 سال پیش همین ادعا را داشت گرته برداری شده
آقا ما که داریم تو خشکسالی فنا میشیم!! تیریه در تاریکی! اگه گرفت که خوشا به حالمون..اگرم نگرفت هزینه ای واسه مسئولای محترمه ما که باعث نگرانی تو بودجشون بشه نداره!!!
فقط بذارین اول حمایت بشه بعد اگه نگرفت مسخرش کنیم!!!
کارش یخورده علمی تر از اون هواپیمای سم پاشیه که میخواست بارون درست کنه آلودگی هوا از بین بره!!!!یادتونه که!
همه مشکل ما در این کشور باور نکردن جوان هایمان است اگر این آقا برای حتی استان اصفهان بتواند بارش ایجاد کند باید مجسمه ای از طلا در ورودی استان از ایشان بسازند .. آمریکا که کمتر از 300 سال است که برای توسعه تلاش کرده الان اقتصاد 18 ترلیون دلاری دارد فقط با بردن مهندسین کشورهای دیگر این آقا رو هم می برند .. بعد ما می ریم نماز باران می خوانیم .... اگر به جوان ها اعتماد کردید تحریم ها خود به خود از بین می رود اگر نه تا هست همین نیز خواهد بود ...
خیالاتی شده بنده خدا اینقدر گیر بهش ندید!! اگر کاری بلد بود که کشور های افریقا یی مانند الجزایری ها برای اباد کردن صحرا افریقا رو هوا می بردندش؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
کسی بهش گیر نداده اکثریت بالایی تایید کردن
ایشان مقیم المان هستند بهتر است تاییدیه اولیه ایده خود را پس از ثبت قانونی از یکی از مراکز علمی انجا اخذ کند یک ادم محقق برای اثبات ادعای علمی خود در این قرن راههای مختلفی دارد الان قرن هفدهم و زمان گالیله نیست
ولی خدائیش اگر ادعای این مهندس پروین درست باشه موارد مطروحه ذیل دور از دسترست نیست:
1-سبز شدن تمام کوههای زاگرس و البرز بنحویکه سوئیس باید بیاد بوق بزنه
2-جاری شدن رودخانه های فصلی در سراسر سال بنحویکه دیگه فصلی نیستند بلکه دائمی هستند
3-وفور آب در پشت سدها و مرتفع شدن خشکسالیهای پیاپی و رویش گیاهان منحصر به فرد
4-ایران به سوئیس آسیا تبدیل میشه و چه بهشتی بشه ایران
5-ترامپ دستش به هیچ جایی بند نیست برای اینکه ما آب هم بفروشیم ده برابر نفت صادرات داریم و صد برابر الان گردشگر
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
توهم
اگر اعتماد کردیم وطرف موفق نشد وجه علمی کشور زیر سوال میرود وبعد از این هرکسی ادعائی میکند واگر دولت اعتنا نکند طرف شاکی میشود که چرا از اقا شهرام پذیرفتید
چرا وزارت نیرو چند گروه دانشگاهی از رشته های مختلف را نمی گذارد تا ادعای ایشان را برررسی و صحت و سقم آن را تعیین کنند؟ بدیهی است که دستگاههای اجرایی توان و امکان رد یا اثبات ادعاهای علمی را ندارند. این موضوع به جای آنکه مورد شک و تردید قرار گیرد باید از طریق علمی که چندان هم مشکل نیست نفی یا اثبات شود.
بره سیستان و بلوچستان کاری کنه بارون بباره و خشکسالی مرتفع بشه، من به شخصه بهش ایمان می آرم!
پاسخ ها
حسان بلوچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
سیستان وبلوچستان از ابتدای اردیبهشت امسال کاملا هواش با اردیبهشت سالهای قبل فرق میکنه بارشها زیاد شدن هواهم بصورت عجیبی شبا خنک شده اصلا برای من سابقه نداشته تو نیمه اردیبهشت هواتااین اندازه خنک وبهاری بشه خیلی از مناطق هم تگرگ بی سابقه شده حداقل درجنوب استان
جهت تثبت آیا می توان شرایط باراندگی را در تهران تا پایان شهریور حفظ کرد...و چرا زمستان کم بارشی داشتیم؟؟؟
درمان قطعی بیماری ام اس را به لطف خدا بدست اورده ام شواهد دارم هیچ کس با من همکاری نمیکند
اصول کارشون درسته، چون ابرها بار الکتریکی دارند و در صورت ایجاد بار مخالف ابر، جاذبه الکترواستاتیکی بین ابر و آنتن سبب حرکت ابر بسوی آنتن میگردد. مسئله در برد این تکنیک است که به شدت میدان الکتریکی ایجاد شده توسط آنتن و میزان بار الکتریکی ابر و جهت گیری صحیح آنتن بسوی ابر بستگی داد. مکان ابر و نوع بار الکتربکی و میزان بار الکتریکی ابر هم توسط ماهوارههای هواشناسی بسادگی قابل استحصال است. از کجا میدانید که در آمریکا از این روش استفاده نمیشود؟ مسئله مهم نزدیک نبودن انسان به این آننها به جهت تشعشعات احتمالی آن است. آفرین بر عقلت مهندس پروین ادامه بده تا ایران را سرسبز کنی. ایکاش ایران علاوه بر منابع نفتی آب داشت، حتی بجای نفت اگر آب داشتیم بهتر بود. از آب سرزمین خشک لمیزرع ایران قابل سکونت میشد و جمعیت آن به پانصد میلیون نفر میرسید و صادر کننده اول مواد غذایی یعن غلات، سبزیجات، گوشت و دام و صنایع جانبی آنها در جهان میشد. بیکاری حل میشد مسایل اجتمایی و ازدواج و غیره تا حد زیادی حل میشد. افسوس که همتی در این زمینه نیست. پول نفت سرش دعواست که چی شده و سهم مردم از آن جز تورم چیزی نیست. به اعتقاد بنده اگه نفت و گاز را بجای صادر کردن صرف شیرین کردن آب و انتقال آن با الویت حداقل به مناطق با ارتفاع پایین و متوسط بکنیم به صرفه تر است. در دراژ مدت راههای کم هزینتر برای شیرین کردن و انتقال آب به مناطق مرکزی پیدا خواهد شد
پاسخ ها
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
کاملا حرف شما صحیح است این میدانهای الکتریکی و مغناطیسی هم از نوع هارپ هستند که امسال هم احتمالا استفاده شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
واقعا جای خوشحالی است نظر شما درمورد بار الکتریکی ابرها و میدانهای الکتریکی برای انتقال آنها از معدود نظرات منطقی دربین این کامنت ها است .
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
ضمنا در مورد انتقال مصنوعی ابرها و توده های هوا باید در نظر داشته باشیم راندمان این کار کم است .
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
همچنین به این نکته فکر کرده اید که اینکار یعنی افزایش بارندگی به نفع یک منطقه به قیمت کاهش شدید بارش در منطقه ای دیگر موجبات چه تنش های بزرگ بین اهالی آن دو منطقه خواهد شد ناگفته پیداست. همچنین این طرح یعنی انتقال مصنوعی ابرها و توده های هوا به فرض هم که در هر نقطه دنیا انجام شده باشد حال چه در روسیه یا آمریکا یا چین یا جای دیگر یقینا این کار با در نظر گرفتن موارد زیست محیطی و بدون آسیب زدن به اکو سیستم طبیعی مناطقی که از آنجا صدور ابر صورت می گیرد انجام میشود .
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
نکته مهم دیگر ارتباط احتمالی این میدانهای مصنوعی الکتریکی و مغناطیسی با برخی پدیده های مخرب دیگر مثل ریز گردهای جنوب غرب ایران است. اگر فرض کنیم انتقال مصنوعی ابرها از کوههای زاگرس و سواحل خزر به مناطق مرکزی تاکنون انجام شده آن گاه ما با قطب هایی الکتریکی و مغناطیسی مصنوعی بزرگی مواجه هستیم که می تواند ریزگردها را هم از بیابانهای کشور های همسایه و تالاب های خشک شده خوزستان به سمت خود جذب کند و آن ها را در آسمان معلق و شناور کندو به داخل کشور انتقال دهد . با این توضیح که این ریزگرد از جنس عناصر فرومغناطیس و پیزو الکتریک مثال آهن و کوآرتز هستند که به دیگر عناصر موجوددر خاک چسبیده اند آیا این ایده بنظر شما ارزش بررسی ندارد ؟
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
از سال 1375 باروری ابرها بطور مستمر توسط سازمان آب در ایران انجام می شود و سازمان مرتبط با آن در همان سال تاسیس شد با توجه به اینکه باروری ابرها عمدتا در نواحی مرکزی که فاقد ابر هستند انجام می شود پس می توان فرض نمود ابرها از مناطق مرطوب بطور مصنوعی به مناطق خشک منتقل شدندو میشوند تا بارور شوند.
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
در صورت امکان لطفااطلاعات تماس خود را برای همفکری جهت حل این مشکلات ارائه دهید با تشکر
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
جهت اطلاع شما این آقا نگفته از میدانهای الکتریکی استفاده میکند . گفتند از انرژی ارگون استفاده میکنند که یک انرژی تخیلی مربوط به دهه 30 و 40 میلادی است که به گفته اکثر دانشمندان از جمله اینشتین این انرژی وجود خارجی ندارد و تخیلی است
خوب خدا رو شكر پس ديگه نبايد نگران چيزي باشيم! :)
مهندس جان حمایتت میکنیم
مهندس جان در ایران کار کردن منطقی وجود داره به نام منطق ماشین دودی اگه بتونی با این منطق کنار بیایی موفق میشی
اما این منطق چیه؟
در زمان ناصر ادین شاه یک ماشین دودی به ایران آورده بودند تا زمانی که این ماشین ایستاده بود و حرکت نمیکرد مردم ودورش جمع میشدن و از ابهت این ماشین دودی داستان ها میگفتن اما زمانی که این ماشین دودی حرکت میکرد همون مردم شروع میکردند ماشین دودی رو با سنگ زدن !!!! پس اگر در کاری که شروع کردی اگر بهت سنگ پرتاب کردن دلگیر نشو این منطق حاکم بر ایرانه امیدوارم روشت جواب بده و جلو قحطی و خشکسالی رو بگیری و با این روش منحصر به فردت این تکنولوزؤ ی رو بتونی به نام ایران به ثبت برسونی موفق باشی
اين همه پول كشورراخرج بيهوده كردن وباران نيامداين بنده خدا ميگه بشرط چاقو چراميترسيد ازمايش كنيد بعد پولش بديد
به نظر من باید حمایت شود. این هم یک کار پژوهشی و حداقل خوبی اش این است که باب تحقیق در خصوص این روش باز خواهد شد. من بخش از حرفهایش را قبول دارم که میگوید مسئولین میترسند و حمایت نمی کنند. زیر اگر خوشبین باشیم به مسئولین، این است که زمان از دست می رود و ممکن است پروژه های در دست اقدام تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر به مسئولین بدبین باشیم که ... .
به نظر اینجانب در هر حال باید به موازات پروژه های دیگر این کار نیز به صورت جدی پیگیری شود. در مقابل هزینه های نجومی و بی حاصل دیگر مطمئننا کم هزینه تر خواهد بود. ضمن اینکه این کار در کنار پروژه های دیگر در صورت موفقیت می توانند مکمل هم باشند.
ضمنا اینکه این طرح چرا توی کالیفرنیا یا ... موفق نشده یا استفاده نمیکنند نیز به نظر من خیلی حرف مفت و سطحی است. قرار نیست این طرح که در کارون، اصهان، شمال و ... جواب داده، وسط چله تابستون توی کویر لوت جواب بده !!!! بلاخره حتی اگر منجر به سیل شود! اما مشکل مثلا دریاچه ارومیه یا بی آبی زاینده رود را حل کند خودش کار بزرگی خواهد بود.
مهندس دچار توهم شده اي اين بارشها به لطف خدا و دعاي مردم بوده است. خدايا شكر.
سنگ مفت گنجشکم مفت . امتحانش که ضرری نداره
به هر حال آنچه باعث تعجب همگان شده باران هایی است که به این شدت و علیرغم پیش بینیها داره میاد هر چی هست یکی داره یه کاری میکنه چون ما سر در نمی اوریم و سوادمون هم قد نمیده نمیتونیم گالیله رو محکوم به کفر گفتن کنیم بگذارید کارشو بکنه ضرری که نداره حتما باید تو بوق کنید تا دنیا بگه آفرین آفرین ... اینکه دردی رو دوا نمیکنه مشکل بدبختی بی ابی و کم بارانی است که باید روش متمرکز شد .
میگن کارشناسان حرفهای ایشان را رد کرده اند. خوب اگر این جماعت کارشناسان کارشان را بلد بودند که منابع آبی رو مدیریت می کردند و نه به سد گتوند اجازه احداث می دادند و نه اینکه حال و روز ما این بود!!!
به خدا وقتی استدلال مسئولین رامی خونم خنده ام میگیره
احساس می کنم یک عده بی سواد اون بالا نشسته اند که با رابطه پست های مدیریتی را در دست دارند و به هر انگشتشون یه چوب گرفته اند و هرکس بخواد به اونها نزدیک بشه میزنند توی سرش
استدلال هار را ببینید اول:
چرا مقاله نکرده؟!
چرا توی کالیفرنیا اجرا نکرده؟!
شما را به خدا اینها پاسخ های منطقی و علمی و قانع کننده از یک مسئول است؟ ان هم در زمانی که مردم از بی ابی دارند می میرند و له له می زنند؟

حالا استدلال های طرف مقابل را ببینید:
به امام جمعه اصفهان طرح را داده
استادان دانشگاه‌های اصفهان طرح را دیده اند
استادان کاشان طرح را دیده اند
استادان دانشگاه تهران طرح را دیده اند
علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری طرح را دیده
امام جمعه کاشان طرح را دیده

ایا ارائه عملی به اینها به منزله مقاله نیست؟

استدلال بعدی را ببینید:
در چادگان، میقان، کاشان، اصفهان، شازند، تهران و هشتگرد انجام داده و موفقیت امیز بوده

حالا نتیجه را ببینید:
امسال یکی از بحرانی ترین و خشک سال ترین سالها بود به استناد منابع علمی و مجامع تخصصی اما چه شد؟
ناگهان بارندگی
ناگهان غافلگیری
ناگهان به هم ریختن همه محاسبات و بارندگی بی سابقه
دلیل چه می تواند باشد از عدم پذیرش وی؟

جواب خودش را ببینید:
پروین با اعلام اینکه موفق نشده وزیر نیرو را ببیند می‌گوید: ما می‌توانیم آن قدر بارندگی ایجاد کنیم که تمامی‌ سدهای کشور پر بشوند. معاونین ایشان علاقه به این دیدار نداشتند. چرا؟؟؟

((چون با جذب سامانه‌های بارشی به ایران و بارندگی‌های فراوان در ایران مشکل کم آبی حل می‌شود و بودجه‌های سنگین وزارت نیرو در رابطه با سدسازی، کانال‌سازی و آبرسانی زیر سوال خواهد رفت))

قضاوت با شما
آیا کسی به دادوفریاد این مملکت تشنه می رسد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حرف های شما کاملا غیر منطقی است افزایش بارش های اخیر همزمان در ارو پا و ترکیه نیز رخ داده و مختص ایران نیست
اللهم‌ الاشفع کل مرضانا
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اشفع یعنی شفاعت کن باید بنویسی اشف کل مریض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
من منفی دادم به این معنا که کسی به داد نمیرسه وگرنه این پست واقعا قابل تایید منه
چرت و پرته امکان نداره. فقط خواست و لطف خداست.
واقعا ارزش اعتماد رو داره عقل سالم و دلسوز حتما اعتماد می کنه مگر اینکه وزیر دلش نخواهد و درگیر مسائل دیگری باشه چون ما جهان سومی هستیم و هر چیزی را در دم رد می کنیم ضرر به کسی نمی زنه پول به اندازه خاوری هم نمی خواد که دزدید و بذر پس امتحان کنید و ببینید چی میشه
مخترع گرامی بیخودی خوتو خسته نکن اگر شب و روز هم بر این مملکت بارون ببارونی و سیل راه بندازی تو رادیو تلوزیون این جمله تکراری رو میشنوی گه آب نیست تنش آبی خشکسالی جیره بندی سد ها خالیه میانگین بارش نسبت به دراز مدت کاهش نشون میده و........ ما که برامون عادی شده شما چطور؟؟ !!!
مسئولین شما که جز گرون کردن و هدر دادن منابع عرضه دیگری ندارین حداقل ایشون را حمایت کنین شاید شد.
این هم مانند ،ماه نخشب است که فقط با خود ایشان امکان استفاده هست ،یا مانند ،شمع حمام شیخ بها در اصفهان که تا کنون کشف نشده است ،و دیگر اینکه ممکن است یک کلاش ،وکلاهبردار باشد ؟
شما هر دستگاه و تجهیزی می بینید بر اساس یکی از اصول فیزیک یا شیمی و البته ریاضی داره کار می کنه. نظریه و دستگاه ایشون برچه اساسی داره کار می کنه؟ که می تونه مسیر میلیونها تن بخار اب تو اسمون را تغییر بده و یک چنین جرم عظیمی را فقط با مصرف جند ده وات برق جابه جا کنه ؟؟
اگه راسته باید جوابگو باشه زیرا روش او باعث نابودی تمام مزارع نخود در غرب کشور شده .
بقول یه بنده خدا، حالا یه جوونی پیدا شده ایده داده آلودگی تهران رو با هواپیمای سم پاش پاک کنه ما هم کمکش میکنیم، یا اینکه یه زوجی اومدن تحقیق کردن ژن عامل حجاب رو پیدا کردن
ما تو یه همچین دنیایی داریم زندگی میکنیم، کار علمی با ایشالا ماشالا درست نمیشه، حتی مواردی که برای بار اول هم اتفاق می افته باید با اثر بخشی و مشهودات بررسی و صحه گذاری بشه
خب اگر حرفهاش درست باشه که اونوقت آبرو و بودجه ای برای مدیران مربوطه نمیمونه
فردا آمریکا جذبش میکنه ما هم میگیم باید این کارو می کردیم .اینای که میگن ایده رو باید ثبت علمی کنه شما که سد گتوند رو با ایده وثبت علمی ساختین میبینم که گند زدین تو رود کارون
چرا وزیر ملاقات نکرد حتی اگر یک درصد ناچیز هم برای این روش قائل باشیم لازم وزیر و معاونین درخواست ملاقات ایشان را میپذیرفتن اینهمه بی اعتنایی به مشکلات مردم چرا ؟ نه اینکه الان وقت گذاشتن و مصرف آب در کشور مدیریت کردن!!!
ادم متوهم.
به نظر من می تواند کاملا علمی باشد مگر هارپ چیست که کلی از پدیدهای طبیعی همچون باران های شدید و زلزله و غیره را به آن مرتبط می کنند. آنهم چند آنتن دارد و با انرژی برق کار می کند.
بیچاره اسکیزوفرنی داره.باید بستری بشه
باذن الله وعنایت خاصه جل جلاله باران پرخیر وبرکت در ممالک اسلامی خاصه یمن وایران باریدن بگیره . مسئولین پشت میز نشین باید بیان در سطح شهر فکری به حال این نزولات اسمانی بکنن وحداکثر استفاده بکنن .
چطور اثبات شدنی نیست عقل کل ها ، یک دوره یک ساله با ایشان همراهی کنید بعد نتیجه معلوم میشود انجام این عملیات هم که هزینه ای ندارد دست از مسخره کردن بردارید
وقتی پای صحبت مسئولین محترم می شینید اونوقت متوجه مشوید چرا به این وضعیت دچار شدیم
چند بار باید تست بشه. مقاله که ارزش نداره بسیاری از مقالات عدد سازی هستند. این کار تجربی هست باید چندین بار تست بشه تا نتیجه را بشه تفسیر کرد
سلام چند روز دیگه که رفتن اونور آب و کارش درست بود اونوقت میدویم دنبالش والتماس کردن بعدهم اخبار میگه دانشمند ایرانی موفق شد که....
اولش با خودم گفتم تابناک چرا یک چنین مسخره بازی ای رو منتشر می کنه؟ بعدش با خوندن پیام ها فهمیدم کلا خودمون هم یک مشت مسخره هستیم که دور هم جمع شدیم.

نیاز نیست تا کارشناس هواشناسی باشید تا به مزخرف بودن این ادعاها پی ببرید. آخه چرا انقدر زودباوریم و همیشه دنبال معجزه می گردیم.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
مسخره شمایی دوست عزیز،خواهشأ لقب خودتونو به دیگران نسبت ندید لطفأ
دو صد گفته چون نیم کردار نیست! ضرری برای کسی نداره ایده ات رو به سرانجام برسان! چه علمی چه غیر علمی
کوته فکری هم حدی داره !! بزارید کارشو انجام بده
این از اون موضوعاتی نیست که بگیم با عقل جور در نمیاد و راحت ردش کنیم. بنظرم باید بزارن کارش رو انجام بده و اگه واقعا تاثیری داشت، دستمزدش رو بدن و اگر تاثیری هم نداشت که خودشو خسته کرده و ضرری به مردم و کشور نرسونده. اینطور که اظهار کرده، هزینه کارهاش در طول یک ماه به اندازه حقوق یکی از مدیران وزارت نیرو هم نمیشه.
خدا در قرآن میفرماید ما باران را می آوریم
در سوره انفال هم آمده که باران جنگ بدر را ما آوردیم
بهتر است در هر ادعایی خدا را فراموش نکنیم
اقا گول نخورین . تو همین سایت چند وقت پیش صحبت های یه اقای دکتری رو گذاشته بودن مبنی بر این که امسال یه پدیده اب و هوایی به ایران رسیده که نتیجه اش هم بارندگی های خوبی تا اواسط خرداد هست. تا اینجا که پیش بینیش درست بوده . حالا یکی از این پدیده خبر داشته باشه و یه داستانی راه بندازه که من کردم بیاین پولش رو بدین قبول کردنش ساده لوحانه است . باید بتون ایده اش رو بصورت علمی توجیه کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
اگه هم توضیحی علمی براش نداره باید ازمایشش تکرار پذیر باشه
با توجه به حضور افراد ساده لوح اگه این بنده خدا ادعای پیامبری کنه هم بهش ایمان میارند
آخه اگه مقاله بده و ثبتش کنه تو این کشور طرح این بنده خدا رو میدزدند ویه لگد میزنند و میگن برو پی کارت اونوقت خودشون با این طرح میلیارها تومان پول به جیب میزنند. اون زرنگ تر از این حرفهاست.ضمنا اگه این طرح پیاده بشه اونوقت وزارت نیرو چجوری میلیاردها تومان بودجه رو بزنه تو گوشش.بخاطر همین نمیزارند این بنده خدا به کشورش خدمت کنه مثل خیلی از دانشمندان خودمون در سراسر دنیا که قصد خدمت به وطنشون رو دارند ولی افسوس که نمیگزارند. مگه اون مهندس خودرو ساز برقی رو یادتون رفته از بس این مافیا اذیتش کردند آخرش اتومبیل اختراع شده اش را انداخت تو سد منجیل و خارجی ها سریع جذبش کردند .
80 درصد ابر ها از غرب و تركيه امده و حتي باعث سيل بزرگ در انكارا شده.همجنين شهرهاي شمال عراق و ساير همسايگان ايران چي ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
حرف شما درست است. انرژی ارگون که این فرد نام برده از سوی دانشمندان بزرگ مثل اینشتین وجود آن رد شده اسیت و بیشتر یک انر ژی تخیلی نامیده می شود
دلیلی ندارد که بخواهد همه چیز را روکند شما با او قرار داد ببندید چنانچه بارندگی شد پولشو بدید اگر نشد ایشان که طلبکار نیست . بعضی از مسوولین هستند که نمی خواهند در مقابل بعضی دیگر کم بیاورند . لطفا مدتی را یک مسوولیتی به او بدهید تا از اختراعش کمال استفاده را ببرد. متاسفانه در ایران برای ثبت اختراع اهمیتی قائل نیستند و ان را سریعا کپی می کنند . بله همه چیز امکان پذیر است .ایا 100سال قبل کسی باور می کرد که موبایل اختراع بشه و کل دنیا را می توان با او تماس گرفت . پس مسوولین گرامی ایشان که ضرری برای شما ندارد لطفا از کار او هم جلو گیری نکنید . بخدا مردم گناه دارند . ایشان نمی گوید اول پول بعد کار . قراداد ببندید توانست بارنگی بوجود بیاورد پولشو بدید و نتوانست ندید . ایا این از نظر شرعی و قانونی اشکال دارد؟
بد نیست تست کنند ایده ایشون رو بعد اظهار نظر کنند مسئولین چشم به دنبال تکنولوژی غرب ما / جریان ماشین برقی نباشه که سازنده اش اون رو در پشت سد منجیل به درون آب انداخت اون هم به دلیل اینکه تقاضای 20 میلیارد پول را داده بود و هاشم یکه زارع نونش آجر می شد از این اختراعات ایده مخترع را برای تولید انبوه نپذیرفت /واقعا باید تاسف خورد به مسئولین ما /ضرب المثلی هست که میگن مرغ همسایه غازه /همیشه باید از اونور مرز وارد کنیم تا رانت مسئولان همواره مهیا بوده باشد
نوع بارش ها و زمان و مکانش هیچ نشانی از ناپایداری هوا ندارد به احتمال قریب به یقین کار خودش پس یکبار هم که شده با خودمون صادق باشیم و به یکی غیر خودمون اعتماد کنیم شاید راست گفته سنگ مفت و گنجشک مفت
وقتی باسوادهای واقعی خانه نشین میشوند و مغزها هم فرار داده میشوند آنوقت میدان برای جولان جادو جنبل و خرافه و توهم و آرزو درمانی و خودپروفسورپنداران باز می گردد...
وقتی ثبت علمی بخواهد بکند یا بخواهد به بقیه توضیح بده یکی می رود به اسم خود ثبت می کند و صاحب اثر پیگیر قضایی می کند دیدم اینها را
پدر من چهل سال یک دستگاه آلمانی می ساختنی کپی برداری کرده بود و تو ایران می فروخت تاز گی ها متوجه شدم شخصی رفته اداره ثبت گواهی ثبت اختراع گرفته برای چیزی که چهل ساله از روی آلمانها کپی شده ...
مردم چقد ساده اید!
فکر خوبیه فقط باید مواظب باشه ابر باران زا کم نیاره!
همش درد بيكاريه
این بنده خدا که هزینه چند هزار میلیاردی از ما نخواسته. یک ایده ای داره ممکنه مفید باشه. این همه پول تو این کشور بیخود خرج میشه بدون هیچ فایده ای. برخی هم فایده که نداره هیچ ضرر هم داره مثل سد گتوند. تو رو خدا به عنوان یک رسانه ازش حمایت کنین نهایتا اینه که جواب نمیده. من صحبت هاش رو تو آپارات گوش دادم به نظر نمیاد توهم باشه. خیلی از ایده های خلاقانه اول احمقانه به نظر میاد. خدا کنه که این ایده اثبات بشه و مفید باشه برای کشور ما که واقعا الان به آب نیاز مبرم داریم.
ایشان روان پریش هستند و طبق آمار بیشتر مردم ایران هم از سلامت روانی برخوردار نیستند . تعداد موافقان ایشان و جوابهایی که نوشته شده است این درصد بالای بیماری روانی را اثبات می کند
پاسخ ها
ما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
داداش درست گفتی دقیقا بیمری احمدی نژاد رو داره
اما و اگر واسه چيه. خود ايشون رو دعوت كنن و بدون اينكه روششون رو بدزدند ثبت كنن و به حرفهاش گوش بدن. چرا انقدر با ديده شك ديگه؟؟ اونم موضوع به اين مهمي كه اگه درست باشه نجات براي ماست.
در تلگرام سايت باران براي همه از آن ايشان مي باشد خواهشا يكبارعملكرد ايشان راببينيد كه چندتا سفربه ايران كرده ودر منطقه اصفهان با همكاري دانشگاه آزادخوراسگان تمام تست هاي ايشان هست كه بارش باران چه جوري شروع مي شود
دليل تمام رفت وآمدهاي ايشان به ايران به خاطر اين هست كه اين اختراع يا ايده به نام ايران ثبت بشود.
متاسفانه آنچه که می بینیم عدم حمایت مسئولان ذی ربط در این مورد هست.آنچه که ما شاهد بودم افزایش بسیار زیاد باران در منطقه غرب کشور که تا به امروز کم سابقه بوده فلذا بجای تشدد در این نوع تکنولوژی اجازه عملیاتی شدن این روش رو دولت محترم صادر کنه نهایتش اینه که یا حرف ایشون درست از آب در میاد و مشکل کم آبی حل میشه و در کنار اون بحران های اجتماعی کشور کمتر میشه و یا نتیجه نمیده و هیچ اتفاقی بدی هم نمی افته
درست در موفعی مطرح میشود که اوج بحران است.بس کنید بخدا مردم را احمق فرض کرده اید.پول خرج کنید و طرحهای اصولی عظیم اجرا کنید نه اینکه سیرک راه بیندازید برای سرگرمی مردم. کمک خدا رو هم بازیچه گرفتین.
نیکلا تسلا را هم همین مدرک گرا ها قبول نداشتند ولی مجبور به قبول حقیقت تئوری های او شدند.متاسفانه پول و ثروت ادمهای طماع مثل ادیسون ها و راکفلرها جلوی کارهای بیشتر تسلا را گرفتند (اتش زدن ازمایشگاه /سوزاندن تمام تحقیقات/تصادف با اتومبیل )و باعث شدن که در فقر بمیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
دوست عزیز نیکلا تسلا یک دانشمند واقعی بود که بر اساس میدانهای مغناطیسی موتور الکتریکی را اختراع کرد. ولی این آقا می گوید بر اساس انرژی ارگون کار میکند که قریب به اتفاق دانشمندان ازجمله اینشتین آن را تخیلی و غیر واقعی دانسته اند
اونم يه ايرانيه ... تا وسط تابستون و هواي گرم فاصله اي نيست . ايشون ميتونه اين كارشو همينجوري ادامه بده ... اگه قبولش نكردن واسه هميشه از ايران بره .. بره جايي كه واسش ارزش قائل باشن ، لااقل دينشو به اين خاك ادا كرده . بعد بشينيم بگيم دمش گرم ايرانيه ها...
ارزش امتحان کردن را دارد اگر همین شخص در غرب بود صددر صد امتحان میکردند ما عادت کردیم نخبه ها را به خارج بفرستیم !
حالا اینهمه طرح ها و پروژه های نیمه تمام و نا کارآمد تو کشور داریم اینم روش.
یه فرصتی به این مهندس جوان وطنی بدین شاید واقعا طرحش عملی و کارآمد در اومد ما که مشکل کم آبی داریم .و البته همیشه به روش آزمون و خطا کارامونو انجام میدیم. شاید این یکی درست از آب در اومد.
علی برکت الله
بعید نیست همچون ایده ای ممکنه درست باشد. در کشوری که هیچکس به مالکیت معنوی نه ارزش قائله نه اهمیت میده..همچون افراد و حرکتی هم ممکنه باشن. رسانه اول باید محک واقعی به همچون ایده ای بزنه و قطعیت درست و غلط بودنشو تثبیت کنه، این میتونه یه ایده تریلیاردی واستثنایی باشه از هرنظر...افسوس که خردمندی از اینجا انگار رخت بربسته...در هر حال خیلی ناراحت نباشین تا چند مدت دیگه همچون ایده ای با نام یه فرنگی در انسوی این ینگه دنیا ثبت و دارای پتنت خواهد شد و شما باید همه نفتتان وگازتان را بفروشید تا ان را قطره قطره از انها گدایی کنید.
بنظر این حقیر بایستی به این شخص ارزش گذاشت زیرا هزینه ای را که در رابطه با همکاری با ایشان درخواست نموده زیاد نمیباشدو وجدانا و اخلاقا حکممیکند که به این شخص بایستی اعتماد نمود.ما که در کشورمان متاسفانه کسانی داشته ایم که مال ومنال کشور را دزدی کرده اند و با همکاری بعضی از ایرانیان خاپن از کشور فرار کرده اند و حالا به ریش ملت میخندند زیرا از سوی همان عوامل که او را فراری داده اند هنوز حمایت میشوند. با توجه به مراتب مذکور بایستی به این اشخاص که فقط منفعت کشور را مد نظر دارند بایستی بها داد!!!!
نیازی به استفاده از آنتن نیست. بخارات بعضی از مواد شیمیایی اینکارو انجام میده فقط تاثیر زیادی دارند و چون نمیشه دقیق واکنش طبیعت رو محاسبه کرد ممکنه منجر به سیل بشه. البته باید بخار آبی باشه تا بشه ازش آب گرفت. اونم توی ایران هر پنچ تا ده روز بعد از نوروز اگه به روال گذشته باشه رطوبت به اندازه کافی هست. یه مشکل دیگه اینه که این آب ممکنه برای گیاهان ضرر داشته باشه. این موضوع چیز جدیدی نیست و بیش از یکی دو قرن یا شاید بیشتره که متوجه تاثیرش شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
مرحبا . ضمن اینکه این
آقا می خواهد کار خود را به انرژی ارگون که دانشمندان آن را تخیلی و غیر واقعی میدانند نسبت دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
پس بگو این قارچ سمی ها از کجا اومدن !!
من همین قدر می دونم که بارندگی و خنکیه هوای اصفهان تا این لحظه تو چند سال اخیر سابقه نداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فقط اصفهان اینطور نیست اکثر مناطق کشور اینطوری اند. و خارج از کشور مثل اروپا و ترکیه
سلام
ایشان یک ادعا بدون هیچگونه دلیل کارشناس پسند داره که هیچ کارشناسی هم اون را تایید نمی کنه و فقط دنبال گرفتن پول زیاد از دولته !

اون الان هم مقیم المانه و سالهاست نتوانسته از یک محل علمی راجع به کارش تاییدیه بگیره !

الان هم فقط بدنبال پول مفته !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
حتما مقاله آی اس آی هم داری آره؟
بذار دیگران بهت بگن کارشناس. نه اینکه خودت خودتو کارشناس بدونی.
همین شماهایین که مملکت به این روز افتاده.
این شخص یه ادعای عجیب غریب داره. خب این ادعا یا درسته و یا غلط. چرا اجازه نمیدین ادعاشو امتحان کنه؟؟
کاش بشه، ولی از نظر من که مطالعات زیادی در مورد انرژی داشتم، طبق قوانین کلاسیک جذب ابرها به آسمان ایران سپس اجبار آنها به بارش نیاز به انرژی بسیار زیادی داره و نمی توان با چند کیلووات این کار را کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
قبل از کشف انرژی هسته ای کی باور میکرد مثلاً یه گرم اورانیوم اون همه انرژی ایجاد کنه؟ در واکنشهای شیمیایی و هسته ای واکنشی داریم به اسم واکنش شاخه زنجیره ای (chain branching)
که همون واکنش انفجاریه. در اینجا هم احتمالاً با شکل گیری هسته اولیه واکنش جذب ابر، بقیه فرایند بصورت واکنش شاخه زنجیره ای انجام میشه.
سلام یک بار آزمایش کنید ضرری ندارد چرا سنگ اندازی می کنید
میشه خاوری را بکشی بیاری تحویل بدهی
دوستان یه بنده خدایی داره یه کاری میکنه به شما چه ربطی داره انقدر نظر میدید؟
این آقا بیاداین طرح ودرسیستان وبلوچستان منطقه زابل وکویراجراکنه اگه موفق بود که دیگه چی می خواین ازش یک شاهکار کرده.
تغییرات در بارش کشورمان بیشتر مربوط به تغییر دمای کره زمین و تغییر اقلیم است تغییرات دمایی و شرایط آب و هوا جابجایی های زمانی در بارش را به وجود آورده است مثلا قبلا در پاییز دمای اقیانوس چهل و پنج و دمای کشور ما ده بوده منجر به بارش میشده الان این دماها با تغییر دمای زمین در تایم های دیگری از سال اتفاق میوفتد و زمان بارش جابجا شده است امیدوارم فقط برایند این تغییرات منجر به افزایش بارندگی و بهبود شرایط زندگی گردد حالا ایشون هم یه سنگی تو تاریکی انداخته حداقل چند میلیارد هزینه تحقیقات ادعایی بگیره ممکنه بودجه کشورو جابجا نکنه اما مشکل ایشونو صد درصد حل خواهد کرد ولی پیشنهاد من اینه میانگین بلند مدت بارندگی کشورو بهش بگن و اعلام کنن اگر سال آبی آینده دوبرابر کردیش پانصد میلیارد میگیری و اگه نشد بزن به چاک ، مرسی اه
یکی نیست بگه حالا اونایی چهل تا مقاله isi و ... نوشتن چه گلی به سر این مملکت زدن که این بابا نزده؟ چرا سیستم علمی ما اینقدر سطحی و کوته بین شده؟ همه چی مقاله است؟ پس کو عمل؟ این همه معظل در کشور داریم کی باید حل کنه؟ غیر از دانشگاه؟ با مقاله نوشتن کار حل شده تا حالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
چون همه چی بر اساس حساب کتابه جهان از قوانین فیزیک و ریاضی پیروی میکنه. وقتی کارت اساس علمی نداشته باشه یا بر حسب اتفاقه و قابلیت تکرار نداره یا اینکه شیادیه
آنقدر حرفهای این شخص مسخره است که انسان را یاد بازیها و داستان سرایی بچه های سه چهار ساله می اندازد.
من به دلیل شغل علمی که دارم، با امثال این مدعی زیاد برخورد داشته ام. بیچاره ها یا متوهم و بی سوادند و یا شیاد !
البته من تا به حال به نوع بی سواد و متوهم اینها برخورد نداشته ام.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
روزی گالیه گفت زمین گرد هست ولی عده ای دیگر گفتند متوهم شده و او را اعدام کردند .
همانهایی که خود را با سواد میدانستند !
امیر
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
رضا جان دلبندم
گالیلهسعی در اثباتخورشید محور بودن منظومه شمسی کرد نه گردی زمین !!!
گردی زمین از زمان سقراط برای دانشمندان اشکار بوده است
کار و ادعای ایشون من رو بیاد اون داستانی میندازه که یک عده شیاد رفتن پیش یک پادشاه و بهش گفتن ما لباسی برات میدوزیم از طلا که فقط افراد دانا میتونن اون رو ببینن! الباقی داستان رو هم همه میدونن!

برای یک میلیمتر بارش در سطح یک شهر باید میلیون ها متر مکعب آب از ابر بباره! ایشون چطور با یک استخر آب باعث جذب و از اون مهمتر ایجاد بارش میشه؟! وقتی ابری وجود نداره چطور سیستم جذب میکنه؟!

ایشون اگر حیلی راست میگه و چیزی در چنته داره همین تابستان در سطح کشور سیستم ایجاد کنه و باعث بارش باران بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
این تکنولوژی چیز جدیدی نیست .
اگر ایشان مایل باشد از نظر ساخت انواع اوسیلاتور و فرستنده با هر فرکانس و قدرت و ساخت آنتن میتوانم همکاری کنم فقط من را به ایشان معرفی کنید
قابل توجه عزیزان تابناک !
ایجاد تغییرات مصنوعی آب وهوایی در جهان قدمتی دهها ساله دارد. در روسیه ، چین ، اروپا ، آمریکا و غیره. ولی هیچگاه این کار ها ادامه نیافته و استمرار نداشته چون عواقب داردو افزایش مصنوعی باران و ورود سامانه های بارشزا در یک منطقه باعث کاهش بارش در یک منطقه به میزان بسیا بیشتری میشود. یعنی اینکه مثلا اگر بارش یک منطقه 10 درصد بدین طریق افزایش یابد در منطقه دیگر بارش 50 درصد کاهش خواهد یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
البته ایجاد اینگونه تغییرات آب و هوایی با میدانهای الکتریکی قوی صورت میگیرد نه با انرژی های تخیلی و غیر واقعی مثل ارگون
این جمله که اگر این کار شدنی است چرا امریکا انجام نداده جمله ی بسیار شرم آور و وحشتناکیه بخصوص برای یک مسئول. بعبارت دیگه اینقدر دچار افول و خودکم بینی هستیم که نشستیم تا هر کاری اول توی یه کشور دیگه انجام بشه بعد با التماس و پول ازشون بخریم
مگر نمیگوید مجانی انجام میدهد و هزینه ای ندارد پس چه نیازی به حمایت دولت دارد؟ خب خودش برود این کار را با میله هایش انجام دهد کسی که جلوش را نگرفته.انشاالله با اقدامات ایشان مرداد ماه امسال در اهواز باران خواهیم داشت. از الآن هم آماده جشن هستیم.
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
اگر واقعا کاری کرده باشه و موثر باشه تا نشون بده که این کار شدنیه و مجانی هم کار کرده باشه , بر عهده دولت و مردم نیست که برای ادامه کار , این خدمات را از ایشان خریداری کنند؟ موظفه تا آخر عمر مجانی برای شما کار کنه ؟ کمی پر توقع تشریف ندارید؟
همینه که فرار مغزها تو ایران زیاده... کی یه کاری میکنه همه بهش میخندن خوب منم بودم در میرفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
بحث خنده نیست بحث پولیه
قبل از کشف انرژی هسته ای کی باور میکرد مثلاً یه گرم اورانیوم اون همه انرژی ایجاد کنه؟
تجربه ضرر نداره،مگه برق تلفنو... چگونه کشف شده
من ساکن زاهدان هستم در این شهر از پارسال تا کنون ۳ میلیمتر بارش ناشتیم من چهل ساله که در این شهر زندگی میکنم تا حالا سالی خشکتر از این سال ابی ندیدم میانگین طولانی مدت این شهر ۸۵ میلیمتر هست . این یک فاجعه هست خب دعوتش کنید بیاد اینجا چه اشکالی داره امتحانش که ضرر نداره با این همه پولی که در کشور خرج یللی طللی میشه اینم روش من برای اونایی که ادعا میکنن که خیلی روشنفکرن متاسفم . ما چرا باید اینقدر مصرف کننده علم باشیم یه بارم بگذارید این جوانان مملکت کاری را که روش ادعا دارن انجام بدن خصوصا این بنده خدا که هزینه زیادی را هم نمیخواد . خیلی از ماها اون قضیه هارپ رو باور میکنیم چون امریکایها مثلا ایجادش میکنن چرا راجع اون اقایون روشنفکر نظر نمیدین من به این اقا ایمان دارم توی صحبت هایش مشخص بود ادم حرافی نیست فقط نظریه ای داره که میخواد ثابتش کند . اقایون وزیر وکیل وووو یه بار هم که شده به جوانان خودمون اعتماد کنید هرچند که طرحش از نظر شما مردوده چون امریکاییها انجامش ندادن . بعد میگن امریکا ال هست و بل .
بنده تا اندازه زیادی میتوانم به فرمایشاتشان اعتماد کنم چون خودم یک چنین روش مشابهی را در حال مطالعه دارم و حتی به وزارت نیرو هم ارسال کردم ولی هیچ همکاری و حتی هیچ جوابی هم ندادند!!!
کاری به طرح و فکر ایشون ندارم. فقط اون قسمت برخورد مسئولین با این بنده خدا جالبه!!! اصلا وقت ملاقات بهش ندادن!!! خداییش اینها مسئولن یا خائنین به مملکت و نظام. خدا ریشه تونو بخشکونه
سلام
سلام اولا من میگم در این مقاله و مسئولین سئوالاتی نسبت به ایشان مطرح کردند و بدون ارائه پاسخ ایشان ،کاملا ناجوانمردانه نامبرده را زیر سئوال برده اند خوب چرا مثل بقیه جوابهای منطقی ایشان ، پاسخ این سئوالات را قرار ندادید تا شنونده قضاوت کند؟
ثانیا ایشان ادعایی کرده مگه چه ضرری داره اجازه بدیم آن را اجرا کند ؟ چه اتفاقی می افتد ؟
اینم شد همون مخترع ایرانی عزیز خوزستانی که ثابت کرد به جای بنزین از آب تو ماشینها استفاده میکند و ادعای خودشو دهها جا برای مسئولین کشوری به اثبات رساند و فیلمهای اون تو کانال خودش و فضای مجازی پخش شده ، چرا اجازه ندادید در کشور پیاده بشه ؟ اونم دروغ بود ؟ نه عزیزم کاملا راسته ، خودتون دلیلشو خوب میدونید (مافیای بنزین )
روز خوش
آفرین بر این مرد که حداقل به مردم امید میده ، نه مثل مسئولین ما که فقط و فقط تخم یاس می کارند!
درسته همگی خریم ولی نه دیگه تا این حد......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
از خودت مایه بذار
من هیچ به صحت و سقم ماجرا کار ندارم ! من هیچ کاری به شدنی و نشدنی بودن این طرح ندارم ، حتی کار هم به این آقا ندارم که چه گفته و چه میخواهد انجام دهد . برایم عجیب است که دو یا سه بار در متن بالا بعنوان ادله آمده که اگر این روش شدنی است چرا در کالیفرنیا اجرا نمیشود ؟؟ چرا امریکایی ها انجام ندادند ؟ مگر امریکا کجاست ؟
دروغ شیرینیه از این نوع حرفها خیلی دوست داریم بشنویم
پس اون 20 هزار میلیارد خسارات به باغات کشور رو تو زدی. زود خسارت 20 هزار میلیاردی رو رد کن بیاد.
پیشرفت علم و علت و معلولی بین علوم باعث شده که این چیزا خرافه ای بیش نباشه
در مورد هارپ چيزهايي شنيده بودم ولي ايده اين بابا و اون لوله ها و علم الكترومغناطيس با هم توازني ندارند. بهتر نيست مدل عملكرد اين سيستم را شبيه سازي كند و به چهار تا مهندس نشون بده؟
طبق آیه صریح قرآن: باران را فقط خداوند می آورد و اگر آن بالاتری نخواسته باشد هیچ اتفاقی نمی افتد...
وقتی خودش می گه به شرط چاقو، آیا نمی ارزه این کار رو دولت در حضور اعضای علمی دانشگاه و خبرنگاران از ایشون بخواد که آزمایش کنه
متاسفم برای خیلی ها که این مطالب غیر علمی و سطحی را باور می کنند
با درود بر شرفش
اینجانب بنوبه خودم و بعنوان یک پژوهشگر در طبیعت درمانی از نحوه استدلالش و انکار اهل منافع وزارت نیرو ،باور دارم بکار خود ایمان دارد. چون خود بنده هم امروزها در یک پرورژه طبیعت درمانی درگیرم.
بعنوان مثال ما در استان زنجان نقطه خاصی داریم که مواقع سرماخوردگیهای شدید و مسائل چرک در سینه با رفتن و برگشتن بدان نقطه خاص فرد بیمار بکل حالش دچار دگرگونی و بهبودی میشود.
این مورد را برای انواع سرماخوردگیها بوِیژه آنفلونزای حاد مرغی سال گذشته در مورد حداقل 7 نفر مختلف آزمودیم و نتیجه مثبت بود.
از تابناکیان خواهشمندم آدرس ایمیل مرا در اختیار افراد خواهان طبیعت درمانی قرار دهد تا با زیاد شدن موارد آزمایش شده قدرت چانه زنی مان بالاتر رود و باشد که ازین طریق به یک نقطه پر پتانسیل کشور و توسعه نیافته کشور بتوانیم خدمتی ماندگار کرده و درآمد ارزی کشور را از طریق مسافر و توریسم ارتقاء دهیم !!!!!$$$@$$$!!!!!
با توجه به شناختی که همه ما از مسئولین ایران داریم، بنده شخصا هیچ گونه اعتمادی به ادعاها ی مسئولین چه در وزارت نیرو و چه در سایر ارگانها ندارم
یک ایده و طرح علمی ابتدا باید در محافل علمی همان حوزه مطرح و ارزیابی شود تا درست و غلط بودن آن اثبات شود. ایشان بهتر است طرح خود را در مجامع علمی بین المللی ارائه کند بعد مدعی شود.
راست یا دروغ خدا میدونه ولی همین که یک نفر خودش روشغول یه چیزی کرده یعنی یک نفر شغل ایجاد شد!
اسم شخص زیر رو گوگل کنید، مشابه همین کار رو داره انجام میده.
Madjid Abdellaziz
اين بنده خدا كه گفته كه ميتونه ادعاش رو ثابت كنه خوب بزاريد تست بشه ولي عجيب تراز ادعاي اين مهندس جواب مسئو لين هستش كه اگه اين علميه چرا آمريكا انجام نداده
یادمان نرفته در دوره گل وبلبل احمدی نژاد دانش اموزی ادعا کرده بود که در اشپزخانه خانه را کتور اتمی درست کرده یا اخیرا در برنامه ماه عسل شحص بی سوادی اورده بود وادعا کرده که معجونی درست کرده که سرطان را درمان می کند و وقتی ازش می خواهند تا توصیح دهد که چطوری اینکار می کنید می گویید نمی گویم چون فرمولش لو می رود .
چرا در مقابل فرضیات علمی مقاومت نشان میدهیم بر فرض اینکه پروژه این اقا نشدنی باد ولی کار نشدنی نیست تمام نعمتهای خداوند چه طیبعی چه غیر طبیعی چه فیزیکی چه متا فیزیکی با علم قابل اثبات است
زمانی دانشمندی گفت زمین گرد است نتیجه اش زندان شد
باید فرصت داد حتی اگر شکست بخورد
به نظر من حرف این اقا شدنیست و کاملا علمیه فقط باید حمایت بشه
به نظر من ارزوهایش رابیان می کند
همونطور که جاسمی زرگانی ادعای خودروی آبسوز کرد و کل علم دنیا رو زیر سوال برد و هیچ مرجع عملی نیومد حرفاشو رد یا تایید کنه و همچنان داره تبلیغ میکنه.... خوب اینم حق داره ادعای چنین چیزی بکنه
طرف خیالبافه از حرف زدنش معلومه
من نمیدونم چرا اینقدر شلوغش میکنن.
آقاجان این حرف یا درسته یا غلط.
حالت سومی که نداره!
اول از همه ایشان باید بداند که مسئولان بی کفایت در امور آب و همچنین کشاورزی همیشه باید بهانه ای مثل خشکسالی و یا پدیده های غیر منتظره داشته باشند تا عدم خدمات رسانی به مردم را گردن آن شرایط بیاندارند.
سلام .فارغ از همه حرف وحدیثها اگر کارایشون مشکل کم آبی و تبعات اونو حل می کنه باید جدی گرفته بشه
بهش بگید ساقی اش رو عوض کنه!!
مسیولین ما فقط به فکر جیب خودشونن و نمیخوان حرف کسی رو گوش بدن.
یاد ان پسر جوانی افتادم که مدتی همه را سر کار گذاشته بود ومی گفت جراح مغز واعصاب است وهمه را سر کار گذاشته بود
من ویلهلم رایچ هستم از اتریش .. تخصص من در پزشکی‌ است (البته بود، چون بنده ۶۰ ساله پیش فوت کردم!) .. تحقیقاتم در میکروبیولوگی، من را بسوی انرژی ارگن که یک انرژی من در آوردی است، رساند ... سرتون رو درد نیاورم، این کارها آخر و عاقبتی ندارد، آخرش هم در زندان سکته کردم و فوت کردم ... به این آقا هم بگویید، دست از سر انرژی من بردارد و برود دنبال انرژی خودش! ..
شاید بتوان با ایجاد دومینه ی اختلاف تلکتریکی ررطوبت را جابه جا کرد ولی این هم مانند تمام دست کاری های بشر عوارض وعواقبی به دنبال خودش دارد
دوستان اگر شما وزیر بودید ایا جا نداشت بجای میلیاردها دلار پول برای خرید و انتقال آب، یکسال شرایط مهندس شهرام پروین رو امتحان کنید؟!!
من اصلن کاری به درست و غلط بودن موضوع ندارم.چرا همه اینقدر بدبینانه به کار ایشان نگاه می کنند.همه ی مسئولین میگن ایرانی می تواند. ایران نخبه زیاد دارد و ... .خوب ایشونم یه نخبه.
مگه ما از امریکا کمتریم واقعا کوته فکری یه آدمه که اولین چیزی که به ذهنش می رسه اینه که چرا آمریکا این کارو نکرد.خوب ایران وایرانی اولین کشور باشه مگه چی می شه.
یه تست روانگردان ازش بگیرند معلوم میشه . جدی میگم
باران بیاید سیل بیاید ان هم بدون پیش بینی و غیر مترقبه روش می خواهد علمی یا جادو جنبل باشد . ادعا خیلی بزرگ است و تقریبا با هیچ منطق علمی سازگار نیست ولی خب چه کاری تو این کشور بر اساس علم و منطق است این هم روی بقیه
من كاري ندارم راست ميگه يا نه
اما ميدونم مسئولين ما به فكر ما نيستن و فقطططططططططططط فكر خودشون منافع خودشون هستن
بابا جان كي بدش مياد بارون بباره شما خودتون ميتونيد اين كارو بكنيد؟؟؟؟ بسم ا....
اونم تو اين فصل
اونم تو اين گرما
اونم تو همه شهر ها
بهترین روش برا جذب باران، خنک کردن کویر مرکزی ایران با استفاده از نیروگاههای خورشیدی هست با این روش انرژی خورشیدی به جای تبدیل به گرما، تبدیل به برق میشه و خنک شدن هوا و کشیدن سامانه های باران زا رو احتمالا به دنبال داره
باسمه تعالی
بعنوان یک محقق وکارآفرین با سه اختراع ملی و بین‌المللی صد درصد با ایشان هم عقیده ام چون مدیران وطتنم را جز نادان و رفیق دزد نیافتم که الان خارجم!
ما در مملکتمان حق مالکیت معنوی نداریم(روی کاغذ داریم در عمل، خیر)فلذا مهم نتیجه عملیات این محقق است که بحران ملی بی آبی کشور را که هم اکنون به بحران حکومتی در حال تبدیل شدن است حل می کند.
برایش آرزوی سلامتی و صبر در این شب قدر دارم.
خداوند اورا از شر کید حاسدان و رانت خواران مافیای آب کشور محفوظ بدارد.
انشاءالله
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی