بازدید 4566
گزارش هفتگی تالار شیشه‌ای حافظ؛

هفته سراسر سبز بازار سهام با رشد ۳/ ۱درصدی شاخص کل

بورس تهران در حالی آخرین روزهای اردیبهشت 97 را در مسیری صعودی سپری کرد که هفته قبل از آن، رشد ۱/ ۰ درصدی شاخص کل بورس پس از چهار هفته را شاهد بود. در نهایت حاصل هشت روز روند صعودی پیاپی برای شاخص کل بورس، رشد 2086 واحدی نماگر کل بورس و فتح دوباره کانال 94 هزار واحدی بوده است. 
کد خبر: ۸۰۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷ 19 May 2018

بورس تهران در حالی آخرین روزهای اردیبهشت 97 را در مسیری صعودی سپری کرد که هفته قبل از آن، رشد ۱/ ۰ درصدی شاخص کل بورس پس از چهار هفته را شاهد بود. در نهایت حاصل هشت روز روند صعودی پیاپی برای شاخص کل بورس، رشد 2086 واحدی نماگر کل بورس و فتح دوباره کانال 94 هزار واحدی بوده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی، روند صعودی بورس تهران از روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه 97 آغاز شد و تا پایان آخرین روز کاری هفته گذشته روندی صعودی را بدون وقفه به ثبت رسانده است. بر اساس این گزارش، اولین روز کاری بازار سرمایه در هفته گذشته، با اثرگذاری مثبت نماد معاملاتی فخاس (فولاد خراسان) با 41 واحد افزایش همراه شد. با سطوح مناسب قیمت‌ فولاد در هفته‌های اخیر در بورس کالا، این تاثیرگذاری در ادامه روزهای هفته نیز مشهود بود. همچنین در اولین روز هفته، خوش‌بینی به رشد تقاضای چین، از سنگ آهن و فولاد در بازارهای چین حمایت کرد.

دومین روز کاری هفته گذشته برای بورس تهران، با رشد بیشتر شاخص همراه بود. به طوریکه نماگر بورس با افزایش 274 واحدی معادل 0.29 درصد، توانست دوباره کانال 94 هزار واحد را فتح کند. در این روز نماد معاملاتی همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران، بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بورس داشت. در ادامه روند رو به رشد شاخص، بیشترین افزایش برای نماگر در یک ماه اخیر، با رشد  537 واحدی معادل 0.57 درصد رقم خورد. افزایشی که بیشتر تحت تاثیر نماد معاملاتی فولاد (فولاد مباركه اصفهان) بود و باعث شد که شاخص کل از میانه کانال 94 هزار واحد عبور کند.

روز سه شنبه نیز در بورس تهران روند صعودی ادامه داشت با این تفاوت که از شتاب رشد شاخص، کاسته شد که مهم ترین دلیل آن این بود که با وجود ادامه صدرنشینی نمادهای خودرویی، پس از رشد‌ نزدیک بازه مجاز در روزهای اخیر و با وجود افزایش قیمت خودروها، اما آینده برجام و رشد قابل توجه بهای تمام‌شده، رشد این نمادها را روز سه شنبه محدود کرد. و در نهایت در آخرین روز کاری تالار شیشه ای در هفته گذشته، شاخص کل به رشد اندک 34 واحدی بسنده کرد تا هفته سراسر سبز بورس رقم خورده تا نماگر با رشد 1.3 درصدی، بیشترین رشد را در 16 هفته اخیر به ثبت رساند.

هفته سراسر سبز بازار سهام با رشد ۳/ ۱درصدی شاخص کل

بیشترین رشد هفتگی از دی

شاخص کل بورس با رشد ۳/  ۱ درصدی، بیشترین رشد را در ۱۶ هفته اخیر ثبت کرد. در شرایط کم‌نوسانی گروه‌های بزرگ‌تر حرکت معامله‌گران به سمت نمادهای کوچک‌تر رشد ۸/  ۳ درصدی شاخص کل هم‌وزن (اثرگذاری یکسان بر نمادها) را رقم زد؛ رسیدن شاخص صنعت انبوه‌سازی به کف تیر ۹۵ و رشد ۵/  ۲۹ درصدی قیمت مسکن با وجود تداوم رکود تقاضا از گروه انبوه‌سازی، همچنین با وجود تداوم مازاد عرضه در کنار تردیدها نسبت به امکان صادرات به عراق، سیمانی‌ها و کاشی و سرامیک با رشد همراه شدند. علاوه بر این با وجود رشد مقطعی خودرویی‌ها، ریسک برجام و رشد بهای تمام‌شده، رشد این نمادها را ناپایدار کرد. به نقل از دنیای اقتصاد، لمس سقف ۸۰ دلاری برنت از پالایشی‌ها، شفاف‌تر شدن بازار ارز با حمایت از صنایع صادرات‌محور، ارزندگی سهام پس از افت‌های اخیر و چشم‌انداز رشد سود اسمی شرکت‌ها با دورنمای افزایش نرخ تورم می‌توانند از بورس حمایت کنند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس