بازدید 3217

ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و اورآسیا

رییس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اقتصادی اورآسیا گفت: ایران و اتحادیه اورآسیا قرار داد موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری را امضاء کردند.
کد خبر: ۸۰۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 19 May 2018

رییس کمیسیون اقتصادی اتحادیه اقتصادی اورآسیا گفت: ایران و اتحادیه اورآسیا قرار داد موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری را امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، به نقل از اسپوتنیک، تیگران سارجیسیان گفت: ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا درمراسمی درآستانه پایتخت قزاقستان،پیمان موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری را امضاء کردند.

وی گفت: مکانیزم موثر حل و فصل مناقشه از قبیل حکمیت یا داوری در این قرار داد موقت قید می شود؛ ضمن اینکه این قرار داد یک کمیته مشترک از سطح مقامات بلندپایه و ایجاد گفتمان تجاری را فراهم می کند.

به گفته سارجیسیان این قرار داد به مدت ۳ سال به طرفین اجازه می دهد که تجارت در منطقه آزاد تجاری را بصورت تمام عیار انجام دهند. 

پیش ازاین در چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، نخست وزیر روسیه توافق ایجاد منطقه آزاد تجاری برای یک بازه زمانی ۴ ساله میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد.

طبق اعلام وبسایت دولت مسکو، با اتکا به این توافق، اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ۵۰۲ کالای هماهنگ شده و کدگذاری شده امتیازات تجاری و کاهش تعرفه قائل خواهد شد. اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس