بازدید 31297
هزار و دویست و نوزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

خاطره جلیلی از مذاکره با اروپا/انتقاد تند عضو شورای شهر از نجفی/کنایه فوتبالی جناب خان به جهانگیری و قیمت ارز/روایت عضو شورای شهر کازرون از ریشه حوادث این شهر

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ معاون رئیس‌جمهور: تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است/برجام به نفع کشور بود؛ چرا رئیس‌جمهور باید عذرخواهی کند؟ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 18 May 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علم الهدى: برجام با “جوسازی” به تصویب مجلس رسید

امام جمعه مشهد افزود: رئیس جمهور آمریکا که امضا نکرد و این قرارداد در مجلس آمد و بررسی شد و عنوان شد که این درست نیست و گفتند قرارداد به ضرر است اما با یک جوسازی به تصویب مجلس رسید و امروز شکست خورده و با ضرر متوجه شده و سانتریفیوژ از کار انداخته شد و فناوری ۲۰ درصدی کنار گذاشته شد و انتهایش نیز هیچ بود. مقام معظم رهبری برای اینکه راه باز باشد مسیر را باز گذاشتند اما امروز عده‌ای عناصر ناپاک می‌گویند اگر قرار است کسی بازخواست شود خود مقام معظم رهبری است و این همان جاهلیتی است که وارد کشور ما شده و برخی جریانات سیاسی ما را این جاهلیت فراگرفته و مقام معظم رهبری در موضع مظلومیتی مانند مظلومیت جدش یعنی حضرت علی(ع) قرار گرفته است.

ناطق نوری: برجام حاصل تصمیم همه نهادهای کلیدی نظام بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است. حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در خصوص موضوع برجام و خروج آمریکا از آن افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن اعلان بی اعتمادی به آمریکا، کلیات برجام را تأیید کردند که بدون اذن ایشان هم، برجام از سوی ایران قابل پذیرش نبود. ایشان مکرر تیم مذاکره کننده را تأیید و حمایت کردند ضمن اینکه پیش بینی بدعهدی و خروج آمریکا را هم کرده بودند، لذا موضوع خروج آمریکا از برجام خیلی هم غیرمنتظره نبود. وی ادامه داد: هرچند برجام همه اهداف ایران را تأمین نکرده اما آثار و فوایدی داشته که قابل توجه است. مطلبی که متأسفانه گاهی مورد غفلت برخی قرار می گیرد این است که پیش از برجام ایران در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار داشت. /ایرنا

معاون رئیس‌جمهور: تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است

معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور معتقد است که مقاومت در برابر شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، پیامدی جز ورود خارجی‌ها به همراه ندارد و «تلگرام» را مثالی از این ماجرا می‌داند. دکتر سورنا ستاری که اوایل اردیبهشت‌ماه مهمان کافه‌خبر بود، در بخشی از سخنانش گفت: «مدیریت کشور در حال حاضر به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد در مقابل این بچه‌ها مقاومت کند، باید به خارجی‌ها اجازه ورود به کشور را بدهد. من این را در کنفرانس بانکداری هم گفتم. اگر جلوی دیجی‌کالا را بگیرید، آمازون وارد خواهد شد. اگر جلوی آپارات را بگیرید، یوتیوب وارد خواهد شد. اگر جلوی کافه بازار را بگیریم، پلی‌استور اینجاست. تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است. نمی‌شود یک اپلیکیشن خارجی در کشور راست‌راست راه برود و اپلیکیشن داخل تا خواست کاری بکند، فلان دادگاه یا سازمان، احضار و بازخواستش کند. این در شورای عالی فضای مجازی خیلی وقت پیش بحث شد و در شب عید هم مصوبه‌ای در قوه قضاییه به تصویب رسید که تعاملات قانونی را در این زمینه تسهیل می‌کند.»

خاطره جلیلی از مذاکره با اروپا

صفحه اینستاگرام سعید جلیلی با ذکر خاطره ای از او نوشت: ﺳﺎﻟﻬﺎ ﻗﺒﻞ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﻭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯼ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﺎﯼ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺍﻡ ﺩﯾﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺷﺘﻢ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﻔﺎﺭﺕ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﭘﯿﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻤﯿﺘﻪ ای ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻣﺸﮑﻞ را ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﻨﯿﻢ. دﯾﭙﻠﻤﺎت ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺧﯿﻠﯽ ناراحت ﺷﺪ و ﮔﻔﺖ ﺍﺻﻼ‌ ﭼﺮﺍ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﺪ؟ ﻣﻦ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﯼ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺟﺰﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﺳﺖ ﻭ ﺣﻖ ﻗﺎﺑﻞ گفت و گو ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻼ‌ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻣﻦ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﺮﺳﯿﺪ! ﺍﮔﺮ ﺣﻖ ﻗﺎﺑﻞ گفت و گو ﻧﯿﺴﺖ ﭼﺮﺍ می خوﺍﻫﯿﺪ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻖ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ کنید؟

ذوالنور: روحانی برای ادامه برجام با رهبری مشورت نکرد

 

مجتبی ذوالنور، نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه ادامه دادن برجام خلاف قانون است گفت بعضی افراد از اینکه رهبری اصل مذاکرات برجام را پذیرفته سوءاستفاده می‌کنند. رهبری را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند. هیچ مشورتی قبل از ادامه برجام با کشورهای دیگر و با رهبری صورت نگرفت. اینکه می‌گویند رهبری موافق برجام است بیان‌کننده این است که رهبری باید به روحانی بگوید بی‌خود کرده‌ای ادامه برجام را پذیرفتی یا حال که این مسیر را می‌روی از کشورهای حاضر در برجام تضمین بگیر. چراکه روحانی بلافاصله پس از صحبت‌های ترامپ، سخنرانی و اعلام کرد ایران در برجام باقی می‌ماند.

برجام به نفع کشور بود؛ چرا رئیس‌جمهور باید عذرخواهی کند؟

 

سید مصطفی هاشمی طبا در خصوص مطرح شدن عذرخواهی رئیس‌جمهور برای امضای برجام گفت: جایی که آمریکا می‌گوید برجام بر ضررش بوده و ایران سرش را کلاه گذاشته، جان بولتن اظهارنظر می‌کند که این توافق فقط و فقط به نفع ایران بوده است متوجه نمی‌شوم چرا عده‌ای مطرح می‌کنند که رئیس‌جمهور عذرخواهی کند! هاشمی‌طبا تأکید کرد: رفتن آمریکا از برجام به معنی آن است که این قرارداد به ضرر کشورش بوده؛‌ قطعا اگر به نفعش بود خارج نمی‌شد. زمانی که دشمن ما می‌گوید این قرار داد به نفع ایران است رئیس‌جمهور از چه عذرخواهی کند؟ وی افزود: رفتار ایالات متحده بیانگر آن است که برجام برای ما منفعت داشته و دیپلماسی هم به نفع ما بوده است،‌ آیا رئیس‌جمهور برای چیزی که سود برایمان به ارمغان می‌آورده باید عذرخواهی کند؟ کار آقای روحانی در موافقت نامه برجام بسیار خوب و تحسین برانگیز بوده است.

اسامی ۱۰۰ «مدیر دوتابعیتی» به دادستانی ارسال شد

 

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی از ارسال نام ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی تصمیم ساز در مسائل کشور به دادستانی خبر داد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی در گفت‌وگو با تسنیم از ارسال اسامی 100 مدیر دوتابعیتی به دادستانی کل کشور خبر داد و گفت: اسامی 100 مدیر دو تابعیتی که در ذیل گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی نیز ذکر شده، جهت بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم در قالب گزارشی به دادستان کل کشور تقدیم شده است. وی، اسامی یکصد مدیر دو تابعیتی را که اسامی‌شان تقدیم دادستان کل کشور شده است را شامل مدیران در حوزه تصمیم‌‌گیری و تصمیم‌‌سازی دانست و اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و در نوبت رسیدگی و قرائت در صحن پارلمان قرار دارد. نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی همچنین تصریح کرد: از هیئت‌ رئیسه مجلس نیز درخواست داریم که با توجه به اهمیت موضوع مدیران دو تابعیتی و نقش آنها در ارکان تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌‌گیری کشور، قرائت این گزارش را در خارج از نوبت در اولویت قرار دهد.

انتقاد تند عضو شورای شهر از نجفی

 

محمد علیخانی (عضو شورای شهر تهران) با اشاره به جزئیات تغییراتی که محمدعلی افشانی در شهرداری تهران ایجاد خواهد کرد، گفت: جلسات متعددی با آقای افشانی و بقیه کاندیداها داشتیم و در این جلسات، سؤالاتی که اعضا داشتند را با ایشان مطرح کردیم. رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، در تشریح مذاکراتی که با شهردار جدید تهران داشته‌اند، افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در این جلسات به آن پرداختیم بحث تعامل میان شورا و شهرداری بود. امری که پیش از این در دوران شهردار قبلی کمتر به آن پرداخته شده بود. تعامل با شورا در گذشته کم‌رنگ بود و نظرات تخصصی کمیسیون‌ها گرفته نمی‌شد و شاهد تعامل مناسبی با شورا نبودیم، اما آقای افشانی اظهار کردند که با شورا تعامل خواهد داشت. علیخانی با بیان اینکه شهردار جدید روی قانون تأکید داشته و اصل را رضایت مردم و قانون می‌داند، ادامه داد: یکی از موضوعاتی در گذشته مغفول مانده و جو ناامیدی در میان رای دهندگان ایجاد کرده بود، بی‌توجهی به مطالبات مردم در شهرداری بود. البته این نظر شخصی من است شاید بعضی‌ اعتقاد داشته باشند که دوره نجفی بهترین زمان بود. وی ادامه داد: نجفی با انتصابات خود در شهرداری فضای نا امیدی ایجاد کرد و افرادی ناآشنا با سیستم شهرداری را از بیرون روی کار آورد و از سوی دیگر تصمیماتی گرفت که به شدت در سیستم نارضایتی ایجاد کرده و به شهرداری آسیب زد.

بدون اذن رهبری سراغ اروپایی‌ها نروید

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: برجام قصه پرغصه‌ای است که از ابتدا دنیای غرب کلاه گشادی را برای ایران آماده کرده بود، برجام یک باج‌گیری بود برای رفع تحریم‌ها در حالی که ما خلافی نکرده بودیم؛ اما یک طرفه از علم و انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی کردیم که این تحریم‌های غیرقانونی را بردارند اما چه شد. مقام معظم رهبری در همان زمان‌ها به رئیس جمهور نامه نوشتند و هشدار دادند که شما سوابق غربی‌ها را می‌دانید لذا از رئیس جمهور آنها تضمین گرفته شود که رعایت نشد و حال این رئیس جمهور دیوانه‌نما کل برجام را زیر سؤال می‌برد. صدیقی گفت: سیاست کلی نظام بر اساس قانون اساسی با رهبری و ولی فقیه است لذا نکند که بدون اذن و اجازه ایشان سراغ کسانی برویم که آنها هم مثل آمریکایی‌ها هستند و در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که بر سر ما آتش باریدند از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و... وی تأکید کرد: ما با چه جرأتی می‌توانیم به اینها که با ما عناد و دشمنی دارند اعتماد کنیم و تضمینی نگیریم. مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. این مسأله، مسأله عزت ملی و شرف مملکت ما است، خواست همه مردم این است که در مذاکره با اروپایی‌ها راه قبلی را طی نکنیم و تضمین عملی بگیریم نه حرفی، و گرنه زیر بار مذاکره‌ای که ننگ در آن است نرویم.

صرافی‌ها باز می‌گردند

 

یک مقام مسئول در نظام بانکی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در جلساتی که میان معاون اول رئیس جمهور و مجلس برگزار شده، قرار بر این است که صرافی‌ها مجدد به کار خود برگردند و شرایط برای کار آنها با صدور دستورالعمل‌های جدید فراهم شود. وی می‌افزاید: بانک مرکزی همواره اعلام کرده است که صرافی‌ها باید به چرخه بازار ارز برگردند، اما دیگر حاضر نیست که به روش‌های قدیمی، عملکرد صرافی‌ها را بپذیرد و قطعا شرایط باید متفاوت باشد که در این میان دولت و مجلس در حال تدوین مکانیزمی برای این موضوع هستند. به گفته این مقام مسئول بانکی، توافقات اولیه برای بازگشت به کار صرافی‌ها انجام شده است، اما به هر حال باید بر روی مکانیزم کاری آنها دقت نظر بیشتری صورت گیرد. این در شرایطی است که دولت به شدت بر روی تک نرخی ماندن ارز اصرار دارد و حاضر نیست که نرخ دیگری را برای دلار به غیر از 4200 تومان بپذیرد؛ در حالیکه به هر حال اگر صرافی‌ها قرار باشد که وارد عرصه شوند، به طور قطع دولت باید بازار ثانویه را به رسمیت بشناسد؛ بنابراین باید زمینه‌های این کار فراهم شود.

یک نماینده: از تلگرام استفاده می‌کنم، اعضای کانالم در سروش به 100 تن هم نرسید

 

رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید آسیب‌شناسی کرد و دید دلیل اینکه مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی نمی آیند و از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند، چیست. تلگرام در بحث اطلاع‌رسانی نقش بی‌بدیلی داشته و به همین دلیل همه دولتمردان اطلاع‌رسانی خود را از طریق تلگرام انجام می‌دادند. اما نمی توان گفت تلگرام تاکنون خوب بوده و از الان به بعد بد است! ممکن است که یکسری افراد از تلگرام سوءاستفاده کنند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که بتوان کل مجموعه را زیر سؤال برد. اگر مدیرعامل تلگرام با وزیر ارتباطات و 8 دستگاهی که مستقیم در بحث فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها به نوعی دخیل هستند مذاکره کنند بهتر خواهد بود تا اینکه با حرکات چکشی تلگرام قطع شود. 8 دستگاه از شورای عالی فضای مجازی گرفته تا قوه قضاییه و دادستانی در بحث فضای مجازی دخیل هستند، بنابراین باید 8 دستگاه با یکدیگر بنشینند و تدبیر اساسی بیندیشند. مردم نوعی دلبستگی و وابستگی به تلگرام پیدا کرده اند و 500 هزار شغل ما وابسته به فضای مجازی و عمدتا پلتفرم‌های خارجی از جمله تلگرام است. ما باید پیام‌رسان‌ها را مدیریت کنیم و بیشتر به دنبال همین مدیریت باشیم تا حذفشان. اگر این اتفاق بیفتد موفق‌تر خواهیم بود. من از تلگرام استفاده می‌کنم و به ناچار برای اینکه با مخاطبینم ارتباط برقرار کنم پیام‌رسان سروش را نصب کرده‌ام اما اعضای کانالم در سروش به 100 تن هم نرسیده است. / اعتمادآنلاین

با رفتارمان کار آمریکا را تأثیرگذار نشان ندهیم

 

هاشمی‌طبا گفت: معتقدم از نظر دیپلماسی و افکار عمومی رفتاری که ایالات متحده در قبال برجام انجام داد خلاف و غیرعرف در معاهدات بین المللی است. خروج آمریکا از برجام حیثت این کشور را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد این کشور پایبند به معاهدات و تعهدات خود نیست. موضع آقای روحانی در قبال رفتار و سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درست بود و معتقدم ما نباید با رفتارهایمان کار آمریکا را تاثیرگذار در مسائل مطرح کنیم و اتفاقا باید نشان دهیم آمریکا یک بدقولی کرده و طینت بد خود را نشان داده است و برجام می‌تواند پیش برود. نباید دستخوش احساسات شویم و شعاری عمل کنیم. اروپایی‌ها گفته‌اند که به برجام پایبند خواهد بود. دو راه پیش روی ما قرار دارد؛ نخست اینکه ما هم مانند ایالات متحده هم برجام را به بهم بزنیم و مصوبه شورای عالی امنیت و آن چیزی که امضا کرده‌ایم را نادیده بگیریم. راه دوم این است که ما به مراجع بین‌المللی به خاطر و عدم تمکین آمریکا به قطع نامه شورای امنیت شکایت کنیم و با کشورهای اروپایی که گفتند در برجام می مانند تعامل کنیم. رفتار ایالات متحده بیانگر آن است که برجام برای ما منفعت داشته و دیپلماسی هم به نفع ما بوده است،‌ آیا رئیس‌جمهور برای چیزی که سود برایمان به ارمغان می‌آورده باید عذرخواهی کند؟ کار آقای روحانی در موافقت نامه برجام بسیار خوب و تحسین برانگیز بوده است. شأن مجلس باید حفظ شود، آتش زدن پرچم یک کشور در مجلس را متوجه نمی‌شوم شاید ما درکش را نداریم! ما همیشه هزینه‌ها را از جیب ملت پرداخت کرد‌ه‌ایم و چقدر هزینه بر دوش ملت می‌خواهیم بگذاریم؟/ ایلنا

کنایه فوتبالی جناب خان به جهانگیری و قیمت ارز

 

موج شوخی‌ها و کنایه‌های سیاسی در برنامه خندوانه با بازگشت جناب خان به این برنامه آغاز شد. شب گذشته در دومین قسمت از برنامه «خندوانه» که علیرضا شجاع نوری، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر سینما و تلویزیون مهمان آن بود و در واقع به عنوان اولین مهمان فصل پنجم قدم در این برنامه گذاشت، جناب خان با تغییرات نرخ ارز در کشور شوخی کرد و گفت: «من 200 میلیون یورو بابت خرید نیمار پول خرج کردم. لبو فروختم و با پولش نیمار را برای تیم خریدم. » رامبد جوان از این موضوع تعجب کرد و از جناب خان پرسید: «آن وقت با نرخ روز یورو حساب کردی؟ که جناب خان گفت: نه من با یوروی جهانگیری حساب می کنم!»

روایت عضو شورای شهر کازرون از ریشه حوادث این شهر

 

محمدامین مهرورز، عضو شورای شهر کازرون گفت: گفته می‌شود مردم کازرون در درگیری‌ها دست به اسلحه بردند، اما این درست نیست و دروغ است. کازرون در زمان انقلاب یکی از دوازده شهری بوده که در آن اعلام حکومت نظامی شد. مردم کازرون به انقلاب، رهبری و نظام ارادت دارند. اخیراً امام‌جمعه قائمیه نیز چندین‌بار سخنرانی‌های مهیجی داشت و تهدید کرد که اگر این طرح به نتیجه نرسد، مردم اسلحه دارند و راه قائمیه را که شاهراه ارتباطی است، می‌بندند. درواقع این صحبت‌ها باعث تنش‌های فوق‌العاده‌ای در کل منطقه شد. امروز متأسفانه شاهد اختلافات قومی در منطقه کازرون و قائمیه هستیم و مردم قائمیه هم بر این باورند که این طرح حق آنان است که اگر محقق نشود، حقشان ضایع‌شده است. مردم می‌گویند چرا این بخش جدا نمی‌شود؟ مردم می‌گویند چرا نماینده باید کل مسائل و پروژه‌های شهرستان را رها کند و فقط به دنبال ارتقای زادگاه خود باشد؟ نماینده کازرون از روزی که نماینده شده حتی یک جلسه عمومی هم با مردم کازرون نداشته است. مردم می‌گویند که چرا هر بار باید کازرون کوچک‌تر شود/ اعتمادآنلاین

یک روز می‌آید که مجبوریم تهران را خالی کنیم؟

 

تورج فرهادی، قائم‌مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ️ما با شرایطی رو‌به‌رو هستیم که ۲۷ درصد جمعیت کل کشور در یک درصد از مساحت آن یعنی تهران متمرکز شده است. ۵۰ درصد بودجه عمومی، مراکز سیاسی، خدماتی، اجتماعی و فرهنگی هم این جا متمرکز شده‌اند. تهران از لحاظ پدافند غیرعامل وضعیت مناسبی ندارد و جمع کردن این میزان جمعیت در یک نقطه، یعنی همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد جمع کردن و خود یک خطر بالقوه است. در شرایطی که ساخت_و_ساز تبدیل به تجارت شده است، پول نفت به دست بعضی بیشتر می‌رسد و تجارت ساخت و ساز سود عظیمی را تولید می‌کند و همه سعی می‌کنند سبقت بگیرند. پزشک، مغازه‌دار، مهندس و همه مشاغل در ساخت و ساز ورود می‌کنند چون سود خوبی تولید می‌کند. در این شرایط افرادی که به کانون قدرت نزدیکتر هستند یا ثروت بیشتری دارند، قانون را راحت‌تر دور می‌زنند. شهر تهران بدون برنامه به خصوص بعد از انقلاب به طرز وحشتناکی توسعه پیدا کرده است. از سوی دیگر مسأله زیست محیطی هم مطرح است، چهار سد به تهران آبرسانی می‌کنند و چاه‌های غیرمجازی که حفر کرد‌ه‌اند، باعث فرونشست زمین شده. این امر در آینده باعث می‌شود، دشت‌های اطراف تهران و قزوین بیابان شود و بحران آب را به‌صورت جدی خواهیم داشت و مجبور هستیم یک روز تهران را خالی کنیم. /ایلنا

اصلاح‌طلبان درگیر پدرخوانده‌ها شده‌اند؟

 

محمود میرلوحی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اصلاح طلبان گفت: اصولگرایان قبلا می گفتند که جامعتین باید تصمیم بگیرد و تازه در انتخابات 96 این رویه را تغییر دادند و خواستند با استفاده از تشکل جمنا و کار تشکیلاتی به تصمیم می رسند. دیدیم که جمنا در نهایت هم نتوانست این تغییر را ایجاد کند. اگرچه ظاهرا اعلام می کرد میخواهیم نقش استان ها، اقشار و احزاب را ببینیم اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. حتی بعدا معلوم شد که یک مرکزیتی کاندیداها را دست چین کرد و به نتیجه هم نرسید. در واقع هم از نقش جامعتین کاستند و هم نام و نشانی از آن ائتلاف امام و رهبری باقی نماند. خود جمنا هم نتوانست نقش لازم را ایفا کند و بعد از انتخابات هم نسبتا غیرفعال شد. اصلاح طلبان مقداری جلوتری هستند زیرا از آغاز سیستم فرماندهی شبیه جامعتین نداشتند. اگرچه نقش آقای خاتمی در رهبری اصلاحات کاملا بارز بود اما شیوه تصمیم گیری نسبت به اصولگرایان خیلی مدرن تر و مبتنی بر خرد جمعی است. مصداق اتکا به خرد جمعی این است که در شورای عالی اول و دوم کسانی که از سال 76 در مناطق و شهرستان ها فعال بودند، دور هم جمع شده و به صورت سلسله مراتبی انتخابات انجام دادند. در استان ها نیز شورای اصلاح طلبان را با آن چارچوبی که شورای عالی مشخص کرده بود، تشکیل دادند. تفویض اختیار هم شده بود و تا حدی موفق بود. لیست هایی که در دو دوره اخیر انتخابات بسته شد بیش از 90 درصد بر مبنای تصمیمات استانی بود و مرکز در موارد خاص گره ها را باز کرد. بر این اساس می توان گفت که مقدار مناسبی از خرد جمعی در جریان اصلاحات وجود دارد و ما شاهد تصمیم گیری سلسه مراتب از پایین به بالا هستیم. آقای خاتمی هم در شورای اول پیشنهاد شورای هماهنگی را با اندک اصلاحاتی تأیید کرده و مبنای تشکیل شورای عالی اول قرار دادند و هم در مرحله دوم خود شورای عالی ساز وکار اصلاح را طراحی کرد. این سازو کار با تأیید آقای خاتمی و نه تصمیم ایشان به اجرا درآمد. /نامه نیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۰
اقا قضیه چیه؟ خیلی سفت فیلتر کردن فیلترشکنهارو. به زور وصل شدم!
من سوالی که برام پیش اومده اینه که چطور اون شبی که ترامپ تصمیمش رو اعلام کرد، روحانی بلافاصله اومد و بحث ادامه برجام بدون آمریکا رو مطرح کرد.
یعنی قطعا از تصمیم ترامپ مطلع بوده.
و الا یک جلسه و مشورت ساده با مشاورین باید چند ساعتی طول میکشید.
از دست اين حق مسلم!!!!
خيلي از حقوق مسلم ما ملت به يغما رفته
آقای فرهادی ۲۷ درصد را از کجا آورده است؟ طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیت کل استان تهران نزدیک به ۱۴ میلیون نفر بوده است. شاید اشتباه چاپی بوده و ۱۷ درصد درست است.
روحانی نباید به پشتوانه ی رای در مقابل دیگران بیستد چون بسیاری از رای خود برگشته اند و حقیقت را فهمیده اند
یکی مخواد رجایی بشه یکی میخواد مصدق شه .... چه خبره تو این مملکت ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خيلي خوب گفتي، آقاي جليلي مصدق رو از مردم نگيريد مصدق رو بگذاريد براي اين مردم بمونه
:)
هر دم‌‌ از این باغ بری میرسد
معترض کشی تمامی ندارد !
وزیرکشور و نماینده زیاده خواه استعفا نمیدهد چرا؟
به نظر میرسد که دکتر جلیلی میخواستند از مصدق الگو برداری کنند.
فقط ای کاش این مقایسه رو در جایی مثل شورای امنیت مطرح میکردند، نه در گفتگوی دو طرفه با یک دیپلومات
در تکمیل سخنان میرلوحی . تا زمانی که خاتمی در حصر و موسوی در حصر باشند اصلاح طلبان تا ده سال دیگر هم برنده تمام انتخابات هستند چون اصلاح طلبان میگویند ما در قبل و در هنگام انتخابات و بعد از انتخابات مطالبات مردم را بیان میکنیم ولی بشدت مهار میشود . ما میگوییم . زنان به ورزشگاه بروند . آزادیهای شهروندی و حقوق مدنی و بیان و انتقاد و تنش زدایی و . اصلاح طلبان میگویند جنگ ولش کن آخر هر جنگی صلح هست مثل جنگ ایران و عراق
جلیلی می خواد ادای مصدق مرحوم در بیاره
بی خیال خیلی فاصله داری پسر
گفتند چه لزومی دارد در مورد استفاده هسته ای مذاکره کنیم . یعنی فکر میکند که مثلا اختراع ماشین هست . انرژی هسته ای و نحوه استفاده آن هست . اگر به حرف شما باشد که همه باید از فردا صبح دنبال انرژی هسته ای باشند تکلیف جهان چی میشود . به اظهار شما دویست کشور هم باید از فردا صبح غنی سازی را شروع کنند مانند کومور .عربستان .وو شما که سیاست مدار بودین چرا این حرف را میزنی
بعد از خروج ترامپ
هدف از اعلام نکردن پایان برجام ، نجات دوقطبی سازی جامعه در موضوع برجام بود
اما اکثر مردم برجام را منطقا و‌ عقلا پایان یافته میدانند
حال برخی بپذیرند یا نپذیرند
از نتایج برجام همین بس که در حال حاضر دنیا طرف ایران راگرفته و میخواهد در مقابل آمریکا بایستد.در داخل کشور ضرر برجام فقط برای بابک زنجانی بود.اگر کس دیگری هم ضرر کرد همینجا بگوید.
مگر اینکه بگوئید اگر برجام نبود حالا ماهم مثل کره شمالی بمب اتمی داشتیم.
اره راست میگه اگه سایپا و ایرانخودرو حمایت نشه مردم بنز و بی ام و سوار میشنو این خیلی بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مردم پول بنز و بی ام دبلیو رو دارن آیا؟!!!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اکثریت مردم پول بنز و بی ام دبلیو رو دارن آیا؟!!!
در سروش کانال هایی حدود ۲۰۰ هزار تا هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
ريال حساب كردي يا تومن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
مثلا منفی زدین که چی ؟
!!!!!!!!!عقده هاتون در برود؟
خدا را شکر هنوز این هنرمندان جان مرا نگرفتند
ایول به سعید جلیلی
مردم را به جان هم نیندازید اگر برجام خوب یا بد بود تمام شد پس تمامش کنید لطفا
آقای علم الهدی با این اظهار نظر های شما واقعا دیگه موندم که چی بگم زبونم قاصره.
متاسفانه یا دنیای تکنولوژی را نمی شناسیم و یا خود را به نشناختن زده ایم!!!!
جناب دکتر ستاری عزیز آیا شما اصلا آشنایی با یوتیوب دارید که آپارات را با آن مقایسه می کنید!!!
یوتیوب سرویس اشتراک ویدیو جهانی در حقیقت یک دانشگاه و سرویس ارائه اطلاعات آموزشی، خبری و سرگرمی از سراسر جهان به تمام معناست. یک نفر نحوه ساخت یک دستگاه، دیگری تعمیر یک وسیله، دیگری نحوه کانفیگ یک ابزار الکترونیکی، دیگری تدریس یک درس و ... را ارائه می دهند و بدون دریافت کوچکترین هزینه.
متاسفانه مسولین ما بدلیل عدم اطلاع کافی و یا نداشتن آگاهی سخنانی گفته و تصمیماتی می گیرند که جز هدر رفت سرمایه ملی و رانت برای عده ای خاص هیچگونه نتیجه ای ندارد.
نتیجه کارهای قبلی و استارتاپ هاییکه فقط اسم خارجی اش را گرفته ایم هیچ خروجی نداشتن از اینترنت ملی تا جستجوگر ملی، پیام رسان ملی و ... که فقط هزینه کرد صرف بود بدون خروجی!!!!
عزیزان بهتراست کمی درنگ فرمایند
روحانی به شدت از همه طرف تحت فشار است
چرا باید نمایندگان مجلس به جای نشستن در مجلس و تصویب قانون خوب و مطالعه و بررسی. در امور اجرایی دخالت کنند و با اعمال فشار پروژه ها را در جایی کنسل و یا بر قرار کنند ؟ نمایندگان مجلس ایران به وظیفه اصلی خودشان باید عمل کنند . این شکل عملکرد نمایندگان و مجلس رااز کارامدی انداخته و هم در اجرا مشکل داریم . . نمایندگان هم به جای کار اصلی خود به دنبال راضی نگه داشتن مردم از طریق دادن و اجرا کردن قولهایی ست که طراحی و اجرای ان و طیفه دولت هاست . اختلافات کازرون هم در واقع بدلیل همین نابجایی ها ست
آقاي جلبلي يه داستانهايي از مصدق و ميز و صندلي شنيده. خواسته با اندمي تغييرات خودش رو قهرمان داستان بكنه.
جواب امریکا را چنان میدهیم که ادب شود
این بود؟
پایتخت ایران هرچه سریعتر باید از تهران به یک شهر دیگر مثلا سمنان منتقل شود!
برجام شده بچه سرراهی
برجامیون میگن بچه ما نیست
حاج آقا ناطق! فرمودید خروج آمریکا غیر منتظره نبود؟ پس عاقبت کار را میدانستید ؟دست مریزاد به شما و روحانی
فکر کنم جلیلی خاطرات مصدق را تازه خونده
بايدبه تورج فرهادی، قائم‌مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ️خود شهرداري و شهر سازي مقصر اصلي اين همه آشفتگي در تهران است چرا كه ساخت وسازها با مجوز خود شما انجام ميشود وقتي در كوچه هاي 3متري مجوز ساخت 8 طبقه ميدهيد بايد فكر اين چيزها را بكنيد
آقای دکتر جلیلی به جای این تئوری ها فقط و فقط یک برگ از نتایج حتی غیر عملی گفتگوهای خود ارائه کنید
یک نماینده: از تلگرام استفاده می‌کنم، اعضای کانالم در سروش به 100 نفر هم نرسید
لازم نیست آسیب شناسی کنید به خودتان و اطرافتان نگاه کنید ببینید دربا اعتماد مردم چه کرده اید .
خداهم به امنیت تاکید کرده که شکرگزارباشید من نمیدانم ایا امنیت این مملکت مهم است یا استفاده از پیام رسانهای خارجی ؟اگر نماینده ای واقعا به کارهای مردمی که برایش رای دادند والان نیز اکثرا ازبابت فشارهای اقتصادی رنج میبرند فکرمیکرد دیگر فرصت استفاده ازپیام رسانها را نداشت چه برسد به انکه پیام رسانی فیلتر شده است یا نه .این از ناکارامدی ان نماینده است که کارهای مهم راگذاشته کنارو به حاشیه سازی می پردازد.
همه مردم تلگرام دارند و به خوبي از آن استفاده ميكنند اين وزير جوان بدانند كه هم سن و سال هاي خودشا با همين تجربه بلكه بيشتر و بهتر در اين مملكت هستند كه به را هتي ميتوانند از اين فيلترها بگذرند
کازرون از لحاظ موارد گوناگون منطقه ای حساس و زئوپلتیک در ایران است که متاسفانه عدم اشراف مسولان به این موضوع و عدم درک و نگرش و بینش در این آقایان این مشکل بوجود آمد و اگر کوتاه نیامده بودند مطمئنا دامنه وسیعی را در بر می گرفت. خدا به خیر گذروند
مردم دارن از گشنگی میمیرن اونوقت نصف خبرها و صحبتا راجب برجامه!!!
اوجه هماهنگی مسئولین با دغدغه های مردم!!!!!!!!
ماشاء ا.. به جناب خان
به نظر میرسه سعید جلیلی فرق مذاکرات دیپلماتیک و تیکه‌ها رو هنوز متوجه نیستند !!!
این آقا این قدر باهوش چه کاری رو‌پیش برد؟
آقای جلیلی هشت سال رفتی چه نتیجه ای داشت جز تحریم های شدید تر و این مشکلاتی که حالا حالاها مردم با آن در گیرند آقایان چه بخواهید چه نخواهید باید با دنیا تعامل کنید تعامل یعنی بده بستان حالا هرکس قدرت در مذاکره دارد نفع بیشتری می برد عدم همراهی و تعامل یعنی جنگ اگر راه حل بهتری دارید بسم الله
اگر به جلیلی باشه از فردا باید خاکریز ها را در تهران بکنیم و جنگ را با دنیا شروع کنیم .
ولی ایشان نمیدونند که جوانان اول انقلاب در قالبی تربیت شدند که دفاع از میهن را روزانه در گوششان زمزمه میکردند که توانستند ۸ سال بجنگند و الان تعریفی از وطن واسه جوانان وجود ندارد
خیلی جالبه این آقایان که امروز امضاء برجام را یک ضرر میبینند حتی قکر نمیکنند که اگر برجام نبود با هفت قطعنامه سازمان ملل و اینکه قرار بود نفت را فقط در مقابل غذا و دارو آنهم زیر نظر سازمان ملل بفروشیم و به احتمال قوی جنگ هم داشتیم، آقایان برای آنهم یک راهکار بدهند. کنار گود نشستند و میگویند لنگش کن.
اصلا ی انرژی هسته ای تو دنیا استفاده مینه
باید هرچه سریعتر مذاکرات بی نتیجه با کشورهلای اروپایی وروسیه وچین متوقف وتوسعه برنامه های هسته ای شدیدترازقبل ازسر گرفته شود
مردم دارن تلگرام طایی نصی می کنند بدون هیچ چیزی وصل به تلگرامن
بعد مگر نگفتن ادارات دولتی باید بیان بیرون از تلگرام ما که نو چند تاش عضو بودیم هنوز تو تلگرامن و هیچ چیز دیگه ای هم نصب نکردن
جناب آقای جلیلی شما که اینقدر خوب استدلال میکنید، چطور شد که هفت قطعنامه بر علیه کشورمان از طرف سازمان ملل صادر شد و نتوانستید حتی جلوی یکی از آنها را بگیرید؟ مشکل کجا بود؟
آقای جلیلی ایده آل هاتو در زندگی شخصی خودت پیگیری کن در درباره سرنوشت یک ملت ، توی این جهان اگر قرار بود حق به حقدار برسه که ایران حق شون بیشتر از اینی بود که الان هست!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی