بازدید 73188

چند هشدار به ایران پس از دیدار اخیر پوتین و بشار اسد

آنچه قابل پیش بینی است، این که ماجرای سوریه برنده ای قطعی نخواهد داشت؛نه ایران می تواند به صد درصد اهدافی که تحت حفظ حاکمیت ملی سوریه داشت برسد و نه بشار اسد آن رئیس جمهور قبل از آغاز درگیری ها خواهد بود و نه روسیه بدون تشریک مساعی با آمریکا و اروپا می تواند به موفقیتی چشمگیر در سوریه برسد؛نبرد سوریه قطعا پیروز مطلقی نخواهد داشت!اگر بازیگران دخیل در سوریه به همین کامیابی های نسبی رضایت ندهند،ممکن است خیلی زود مسیری به سمت ناکامی برای آنان طراحی شود.
کد خبر: ۸۰۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 18 May 2018

بی گمان خروج آمریکا از برجام پیامدهای بسیاری در سطوح منطقه ای و بین المللی به همراه خواهد داشت. یکی از نتایج خروج آمریکا از برجام، اثرات احتمالی آن بر بحران سوریه خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ این اثرگذاری بیش از هر چیز به رویکرد روسیه در قبال بحران سوریه و مشخصا نقش ایران در این کشور مربوط می شود.

در همین راستا، روز پنجشنبه، کاخ کرملین روسیه اعلام کرد، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سوچی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده است؛ دیداری که گویا تحولات مهمی به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری سوریه در این دیدار به پوتین گفته است که این آمادگی را دارد که فرآیند راه حل سیاسی در سوریه آغاز شود.

بر اساس بیانیه‌ای که کاخ کرملین روسیه در این ارتباط منتشر کرده، دو طرف در مورد حل مسالمت آمیز بحران سوریه تأکید کرده‌اند.

رئیس جمهوری سوریه تصمیم گرفته است، نمایندگان خود را به منظور تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه براساس نتایج مذاکرات ژنو خواهد فرستاد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، موفقیت ارتش سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی را به وی تبریک گفت و هر دو طرف بر ضرورت فراهم کردن شرایط لازم برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه تأکید کردند.

بر پایه اخبار منتشر شده از این دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار گفته است که در رابطه با موفقیت های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و آغاز فرایند سیاسی، نیروهای مسلح خارجی باید کشور سوریه را ترک کنند.

پوتین در این جلسه گفته است: «با توجه به موفقیت های چشمگیر ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم، با آغاز مرحله فعال تر و آغاز فرایند سیاسی و فاز فعال تر آن، نیروهای مسلح خارجی باید نیروهای خود را از کشور سوریه خارج سازند».

چند هشدار به ایران بعد از دیدار اخیر پوتین و بشار اسد

هنوز جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده، ولی چند نکته مهم که می تواند برای ایران هشدارآمیز باشد، قابل ذکر است:

نخست: در این دیدار، بشار اسد آمادگی خود برای حل و فصل بحران سوریه و تدوین قانون اساسی جدید این کشور براساس مذاکرات و نقشه راه ژنو را ـ که یک سازوکار غربی ـ عربی است و روس ها نیز در آن نقش فعالی داشته اند ـ اعلام کرده؛ نقشه راهی که ایران نقش چندانی در آن نداشته است.

دوم: پذیرش سازوکار ژنو به معنای نزدیک شدن دیدگاه روسیه به دیدگاه غرب و مصالحه و توافق های اولیه بر سر سوریه است.

سوم و مهم تر از همه، پوتین از بشار اسد خواسته است که همزمان با آغاز فرایند سیاسی، نیروهای خارجی خاک سوریه را ترک کنند. اینکه مقصود پوتین از نیروهای خارجی چه نیروهایی است، مشخص نیست و اینکه این درخواست پوتین مشمول نیروهای روسیه نیز می شود، چندان مشخص نیست؛ اما شاید اشاره پوتین به نیروهای خارجی، شامل نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه نیز بوده است.

آنچه قابل پیش بینی است این که پس از خروج آمریکا از برجام و نیاز ایران به حمایت های روسیه از ایران، ممکن است مسکو به دنبال گرفتن امتیازاتی از ایران در سوریه باشد؛ امتیازاتی که می تواند موضع روسیه در بحران سوریه را به غرب نزدیک تر کند، چون یکی از پیش شرط های غربی ها در مذاکره به روسیه بر سر بحران سوریه، عقب راندن نیروهای ایران از سوریه بوده است.

در نهایت اینکه، به نظر می رسد روسیه عزم خود برای حل و فصل بحران سوریه با مشارکت طرفین غربی را جزم کرده است؛ عزمی که می تواند منجر به نادیده گرفتن منافع ایران در بحران سوریه شود.

آنچه قابل پیش بینی است، این که ماجرای سوریه برنده ای قطعی نخواهد داشت؛نه ایران می تواند به صد درصد اهدافی که تحت حفظ حاکمیت ملی سوریه داشت برسد و نه بشار اسد آن رئیس جمهور قبل از آغاز درگیری ها خواهد بود و نه روسیه بدون تشریک مساعی با آمریکا و اروپا می تواند به موفقیتی چشمگیر در سوریه برسد؛نبرد سوریه قطعا پیروز مطلقی نخواهد داشت!اگر بازیگران دخیل در سوریه به همین کامیابی های نسبی رضایت ندهند،ممکن است خیلی زود مسیر به سمت ناکامی برای آنان طراحی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴۲۲
انتشار یافته: ۸۷
همیشه این تصور وجود داشت که ایران در آینده سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت و قدرتهای بررگ اجازه ابراز وجود به ایران نمیدهند. حکومت ما فقط آب در هاون میکوبد . جلوی ضرر را از هرجا بگیرید منفعت است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
ای کاش نویسنده به این نکته هم توجه میکرد که وزیر مسکن وشهرسازی آقای آخوندی هم الان در سوریه هست تا بتونه قراردادهای تجاری راه ومسکن رو در سوریه منعقد کنه که سوریه هم از اون استقبال کرده وهمینطور شخص بشار اسد.خروج نیروهای خارجی مسلما شامل نیروهای ترکیه -آمریکا-فرانسه هم میشه .وگرنه خروج ایران به تنهایی امکان نداره.وهرگز مسولان ما چنین چیزی رو قبول نمیکنند.همانطور که تاکنون هم قبول نکردند.پوتین با گفتن این جمله واینکه قراره با ماکرون در روسیه دیدار کنه، پیشاپیش گزینه سیاسی رو مطرح کرده که به عبارتی بهانه ای برای آمریکا وفرانسه باقی نمونه...
تابناک جان از اولش معلوم بود، نبود؟!!! حالا جواب ملت رو کی میده؟!!!
اینها همه قابل پیش بینی بود و از سالها قبل، مردم در باره روسیه هشدار می دادند. اما گوش کسی بدهکار نبود
اینهمه شهید مدافع حرم دادیم که این بیشرف از ما بخواد سوریه رو ترک کنیم. پس جواب حججی ها و دیگر شهدا رو چی بدیم.
قبل از ورود روسیه

۶۰ درصد سوریه اشغال شده بود

اما با ورود روسیه این روند ب نفع بشار اسد تغییر کرد..پس روسیه نقش اصلی و دست برتر داشتع ...بیشتر سلاح ها و لوازم نظامی وارد جنگ کرد...و بنوعی کار تموم کرد...


منظور خروج نیروها مطمئنن شامل خودشونم هست..چون قبلا پوتین گفته بود ماند و رفتن نیروهای روسی..ب تصمیم حاکمیت قانونی سوریه بستگی دارد..

با این حرف امروزش داری بنوعی از اسد میخواد ک دیگه روس ها ب اون شکل قرار نیست بمونن...با توجه ب پایان داعش


و از همه مهم تر خروج نیروهای خارجی ب روند سیاسی و حل بحران ب وسیله خود سوری ها کمک میکنه و شتاب میبخشه..۸ سال جنگ بس نیست؟ ایا اواره ها نبابد برگردن ب کشورشون؟


پس درخواست پوتین درست و معقوله اونم در پایان داعش..و جلوگیری از جنگ کشورها متطقه علیه یکدیکر

شماهای سعی دارید افتضاح امریکا در دشمنی و بدعهی رو
با این تیتر ها و داستان سازی های ذهنی..ب سمت روسیه ببرید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
درست گفتی تاواریش
روسیه این وسط بی تقصیره و همه مشکلات از آمریکاست.
خیلی خوب میشد با گرفتن سوراخ رانت و توصیه و سفارش و ... وضعیتمون طوری نمیشد که دائم مجبور به خریدن همکاری این و اون باشیم!
امیدوارم مردم سوریه خودشون به توافق برسند و دست تمام خارجی ها از کشورشون کوتاه بشه
عمق استراتژیک ایران در قلب ایران و مردم ایران است. هشدار مهمتر اینکه تاریخ بخوانید.
ما خيلي ميگفتيم گوش شنوا نبود ،،،روسيه اصلا باما نبود ما توهم داشتيم اونا از ما سواستفاده كردن
بازنده بازی سوریه درنهایت ایرانه متاسفانه
اخر کدام منافع ایران ؟؟؟
همان منافع را که از بوسنی هرزگوین و افغانستان بدست اوردیم اینجا هم بدست می اوریم
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
عراق مقتدی صدر رو نگفتی
این یارو اصلا شبیه پوتین اصلی نیست
چیز جدیدی نیست. ما سالهاست به این مدل هزینه کردن و تقدیم همه چیز به دیگران عادت داریم.
دست شما درد نکنه. وقتش نرسیده معاهده ترکمن چای را پیگیری کنیم
نویسنده متن یا اصلا ایرانی نیست و یا از انسانهای خاصی است که منفعتش در اینست که ایران یک پای هر بحرانی باشد. سوال بنده و ۱۰۰ درصد مردم آزادی‌خواه و صلح جوی ایران از این به اصطلاح نویسنده و متفکر اینست که چه خیر و چه منفعتی از بابت حضور ایران در سوریه به ملت ایران رسیده که حالا منافع تلقی گردد؟ ملت ایران هزاران سال است که به جهانیان نشان داده اند که مردمی صلح جو و در عین حال مدافعین سرسخت در مقابل متجاوزان از هر طیف و قماشی هستند پس ما نیازی به حضور در یک کشور بیگانه که ۹۰ درصد مردمش از ایران متنفرند و هر چه از دهنشون در میاد نثار ما میکنند و ما را بدبخت بیچاره مینامند نداریم. علاوه بر این تاریخچه رفتارهای روسیه با ما مملو از خیانت‌های آشکار و مستند روس ها و تجزیه اقلیم جغرافیایی ایران در معاهدات مختلف است و بقول مردم کوچه و بازار سگ آمریکا شرف داره به روسیه. بجای چسبیدن به حضور در سوریه، مشکلات معیشتی مردم را رفع کنید که اون از آمریکا و روسیه ده ها برابر قویتر، خشن تر است و با هیچ نظامی شوخی ندارد.
مثلی روس ها دارند که می گوید اگر از خرس دوبار مو کندی زرنگی /وقتی با یک روس دست می دهی باید مراقب باشی
از اولش هم معلوم بود!!
شما چه خام فكرميكرديد و چه خوش خيال!
در طول تاريخ هركه با طناب پوسيده تزار بند بازي كرده جايش ته دره بوده و بس!
برادر مگر قرار است تا ابد اسد در سایه نیروهای خارجی در سوریه حکمرانی کند؟بلاخره سرنوشت مردم سوریه باید در انتخاباتی ازاد از سوی خود مردم این کشور تعیین شود
روسیه هیچوقت دوست ما نبوده و نخواهد بود
واقعا با دیپلماسی مون دنیا رو مدحوش کردیم،،،، کف دنیا بریده،،،
اینکه نیروهای ایرانی باید به هر حال از سوریه خارج شوند، امر کاملا مسلمی است. نخست اینکه آنها وضیفه اصلی خود، جاده صاف کنی را با هزینه و خون خودشان انجام داده اند. دوم اینکه سوریه باری بازسازی خود نیاز به کمک های غرب و عرب ها دارد و با وجود حضور ایران در سوریه و کرکری خواندن های ما برای اسرائیل، به هیچ وجه چنین کمک هایی به سوریه داده نمی شود. سوم اینکه ما قرار نبود سوریه را برای خودمان فتح کنیم، در این شرایط بهترین راهکار برای ایران این است که این خروج اجباری را به صورت اقدامی صلح جویانه و داوطلبانه در برابر جهان بیرون نشان دهد تا شاید بتواند به مانند امتیازی در برابر غرب و حفظ خرده ریزه هایی از برجام از آن استفاده کند، ضمن اینکه آبرو ریزی آن بسیار کمتر است. در همین تابناک خوانندگان بسیاری به این موضوع اشاره کردند ولی گویا مسئولان ما در کره دیگری زندگی می کنند که فکر می کردند با جنگیدن در سوریه این کشور را به یکی از استان های ایران تبدیل می کنند. سوریه نیز به زودیپا جای پای عراق خواهد گذاشت محترمانه یا غیر محترمانه عذر ما را خواهد خواست. اما چه کسی پاسخگوی هزینه های جانی و مالی هنگفت ایران در این جنگ خواهد بود؟
باز هم سر ایران بی کلاه می ماند مثل همیشه.
این همه خر ج کردیم برا سوریه شد باد هوا؟ عراق ک صدرها دارن رای میارن بر خلاف نظر ایران. .... اتمی را هم ک بتن کردیم با برجام . خواهش میکنیم بعنوان یک ایرانی در سیاست های خود تجدید نظر کنیم. ایا میشود همانند سویس. رفراندوم گذاشت. نظر و رای ملت را در اصول سیاست خارجی جویا شد . امام گفت میزان رای ملت هست. فک نکنم نظر. سید جلال را بذاری. تابیها عزیز ب من را + بدین تا ب گوش نخبگان برسه . حرف ما کم سوادان عامی
حیف جوونامون
این هم از ان حرفهای پوتین هست که مرغ پخته درقابلمه بهش میخنده چون کشور روسیه مثل امریکا صنعتی نداره که بخواهد در کشورهای عربی پیاده کند تا برای جوانان عرب شغل بوجود اورد و اگر صنعتی هم داشته باشند مثل ساختن واگن قطار اخوند حسن روحانی چندین ساله از پوتین خواسته تا این صنعت را به ایران بیاورد ولی موفق نشد و چند ماه پیش مجبور شدند قراردادی با روسها امضا کنند که فقط حق خریدن واگن را دارند و از نظر امنیت از موقعی که روسیه وارد جنگ داخلی سوریه شده برای زنده نگاه داشتن بشار اسد مردم بیگناه سوریه را گشته و به دروغ میگه هدف اصلی انها در سوریه نابودی داعش هست
پوتین میخواهد کشورها عربی را از امریکا دور کند تا راه را برای قدرت بیشتر خودش در مقابل آمریکا هموار و سود اقتصادی و سیاسی بیشتری در خاور میانه داشته باشد اما اینکه این کشورها چه سرنوشتی داشته باشند برایش اهمیت ندارد نمونه سوریه گواه مقاصد شوم شخص پوتین است پوتین میخواهد پتر کبیر باشد و کشورها را مستمره کشور روسیه کند البته خواب می بیند !
تکلیف هزینه هایی که تو سوریه کردیم چی میشه؟ این سوال رو از کی باید بپرسیم؟! تابناک این سوال رو از کی بپرسیم؟ اصلا حق داریم این سوال بپرسیم؟ تابناک نکنه تو هم به ما حق پرسیدن این سوالو نمیدی؟! آره تابناک؟ نگو میخای کامنت منو سانسور کنی
کشورهای عربی دیگر فریب این روباه مکار پوتین را نخواهند خورد عجیب روسیه به التماس افتاده ان نظر سنجی سفیر روسیه درسازمان ملل که به التماس برای نشست گذاشت واینهم پیام پوتین خیر امریکا دیگر به روسیه اجازه امپراطوری در خاورمیانه نخواهد داد پوتین چترت را ببند و گورت راازایران وخاورمیانه بکن ننگت باد
وقتی قدرت بزرگی مثل روسیه به سوریه دعوت میشود دیگر جایی برای دیگران نیست
یادآیت الله هاشمی بخیربارفتن اوانقلاب وروحانیت ستون مهمی را ازدست دادند ...درخشت خام...
نیازی به هشدار شما نیست مردم از همان ابتدا می دانستند سوریه وعراق جز مصیبت برای کشور ما هیچ عایدی ندارد بی جهت ژست قدرت مندی نگیرید. وسرمایه های مالی وجانی ملت را هدر ندهید..
ایران و ترکیه کشورهای ضعیف و جهان سومی هستند که هیچ توانی برای اعمال نظرات خود در یک کشور خارجی ندارند و سرمایه گذاریهایشان هم از اول اشتباه بود و حرف آخر رو ابرقدرتها میزنند.
خب این از همون اول هم مشخص بود کاملا.
روسیه از مساله سوریه به نفع خودش استفاده می کنه برای سازش با غرب.
کشورهایی که دارای توان نظامی و اقتصادی بالایی هستند براحتی بحران ها را به نفع خود پایان میدهند
روسیه هیچ وقت نمی اید که به خاطر ایران مصالح خودش را به خطر بندازد و رابطه اش را با غرب از این هم بدتر کند.
مردم عراق باوجود کمکهای عظیم انسانی ومالی ایران اخیرا پس ازانتخابات خواستار بیرون رفتن ایرانیها ازعراق شدند بشاراسد نمک به حرام هم باوجود اعتراف خودش که اگر ایران یک ماه کمک مالی نمیکرد دولتش سقوط کرده بود اینگونه برخورد میکند ای کاش مسیولین به فریاد ملت که به ما توجه کنید وبیش ازاین به عراق وبشاراسد وغیره نرسید توجه نمایند قدردان واقعی ملت ایران هستند نگذارید بیش ازاین در نزد خانواده بخاطر معیشت اسفناک شرمنده خانواده باشند
دوستامون هستند به اصطلاح !!!
این همه هزینه مالی و جانی دادیم حالا هم پوتین برای ما تصمیم می گره. واقعا شرم اوره. ابرومون رفت. دارند ما را می ندازند بیرون از اونجا.
خدا رو شکر
کاملا مشخص بود که بلاخره ایران را از سوریه بیرون می ندازند و بدجوری هم این کار را می کنند.
ای کاش ایران خودش با پای خودش ار سوریه خارج می شد و اعلام می کرد که دیگر نیازی به ماندن ایران در سوریه نیست.
متاسفانه بعد از دادن این همه کشته حالا دارند ما را پرت می کنند بیرون!!!!!!!!!!!
حالا که ایران را دارند از سوریه بیرون می رانند باید پرسید که این همه هزینه جانی و مالی و حمایت از اسد چه دست آوردی برای ایران داشت؟
مگر به خیانت روسیه شک دارید.
واقعا مردم ایران چه گناهی کردند که هزینه یک مشت نمک نشناس را باید پرداخت کنند که آخرش جفتک بزنند به منافع ما توهم تا کی
ایران این اواخر دیگر بعد از داعش هیچ استراژی خاصی در سوریه نداشت. معلوم بود که برای تهدید اسرائیل رفته اونجا که از اسرائیل شکست سختی هم خورد. حالا باید کوله اش را ببنده برگرده بیاد ایران. می خواد به مردمش چی بگه اون وقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس تکلیف اینهمه هزینه های انسانی و مالی که ایران تو سوریه هزینه کرده چی میشه؟
ایران طبق معمول باید بره غاز بچرونه اون همه هزینه وخون همش پر درست مثل عراق وقضیه مقتدی صدر
نظرات نویسنده محترم تا حد زیادی زیادی درسته. ولی شما تازه اینو فهمیدید . تازه فهمیدی ایران این همه مدت سر کار بوده و صرفا جاده صاف کن روس ها بوده. ................
مبارکه.هردم ازین باغ بری میرسد .تازه تر از تازه تری میرسد.حالا که بشار با میلیاردها دلار پول ما ملت بدبخت .تونست خودش و حفظ کنه داره واسه قدرتهای دیگه دم تکون میده .اینم نمک نشناسی کرد.اونم از انتخابات عراق بعدشم نوبت یمنی هاست .تو رو خدا یک بار واسه همیشه ولشون کنید بیان به ملت و کشور خودمون برسیم بخدا مردم دیگه توانشون تموم شده
وفادارترین مردم به حاکمیت ملت خودایران هستند نه مردم عراق وسوریه وغیره اخیرا شاهدبودیم که مردم عراق تظاهرات کردند وخواستار عدم دخالت ایران در امورعراق شدند بشاراسد هم که از شکست وسقوط نجات یافته مطمین باشید ازایران خواهدخواست سوریه را خالی نمایند ای کاش مسیولین بجای کمک به این نمک به حرامها به ملت خودشان میرسیدندوفریاد ملت ایران را از فشاراقتصادی دریافت میکردند
كدوم كشوري اندازه ايران سرمايه هاي بي بازگشت در جنگهاي مختلف هدر داده؟؟؟؟!!!
اينهمه غفلت رو چگونه ميشه جبران كرد؟!!!
روزی که پای ایران از سوریه قطع شود آن روز روز تولد دوباره ملت سوریه است . 40 سال در ایران چه دستاوردی داشته اند که بخواهند به دیگران ارزانی کنند . جز دروغ و ریا و اختلاس و جنگ و تفرقه و فحشا و توهم .
مسولان ایران برعکس مردم هنوز روسیه رو نشناخته اند.اگه باآمریکا به جای روسیه هم پیمان بودیم حالا مانند کشورهای عرب در رفاه بودیم
مبارک باشه ان شاء الله ...این هم شد اعتماد مجدد به روسیه که همیشه یبجا بوده است.
مبارکه شکستی دیگر برای ایران. بخاطر همین دخالت در سوریه برجام لغو شد حالا از سوریه هم دارن میندازن بیرون ایران رو . بصیرت مسوولین منو کشته
نيروهاي اصولگرا كه معتغدن برجام بد بوده وخروج امريكا از ان نعمته
از هر کس تو ایران بپرسی معتقده که نباید به روسیه اعتماد کرد بفرما خون جوانان ما تو سوریه ریخته شده حالا روسیه غیر مستقیم به ما میگه باید سوریه رو ترک کنیم
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
از اوایل بحران سوریه یعنی ۷ سال پیش؛ هر دو هفته یه خبر میزدید از پشت کردن روس ها به محور سوریه اما هر بار غلط بود ... ۷ ساله میخواین القا کنین روس ها در سوری خیانت خواهند کرد. هدف تون چیه ؟! اصلا فاز تون چیه ؟ روسیه اگه سوریه رو خالی کنه اولین نفر خودش آسیب میبینه و هرگز اینکارو نکرده و نمیکنه . من نمیگم روس ها قابل اعتمادن اما این حجم از لجبازی تون برای نامطمئن نشان دادن روسیه در سوریه یک هدف بیشتر نداره. اینکه مخاطبین تون نسبت ب روسیه بدبین هستند و قصد دارید با خوراک رسانه ای مناسب؛ مخاطبین رو به حسی که میخوان برسونید. طی همه این سالها سعی کردید تصاویر غیر واقعی از سوریه و جنگ سوریه رو بازتاب بدین و بارز ترین نمونه اش پایبندی شش ساله روسیه به جنگ است که مدام از عقب نشینی آن دم میزدید . کاری کردید که مخاطبین تون حتی ده درصد هم از اوضاع حقیقی سوریه آگاهی ندارن و لبریز از اطلاعات غلط اند. هدف تون هم فقط اینه رضایت کاذبی توی مخاطب ایجاد کنید. مخاطب دوس داره از خیانت روسیه بشنوه و شما به دروغ این خبر رو بهش میدید اما دارید ب مخاطب تون خیانت میکنید . در واقع شما خودتون یپا روسیه هستید
وقتی روسیه داره بیخیال برجام میشه دیگه دلیلی وجود نداره از ایران پشتیبانی کنه
چه منافعی
هر ساعت که از سوریه زودتر خارج شویم هزاران میلیارد صرفه جویی شده است....
من نمیفهمم منافع ایران در سوریه چیست؟ لطفا یکی برای من روشن کنه. ممنون.
قابل پیش بینی بود.
نترس ایران هیچ وقت متکی به این ها نبوده و گرنه اوضاعش خیلی فرق داشت با الان
ایران میلیاردها دلار در سوریه عراق و یمن هزینه کرد از دستاورد های این هزینه میتوان به تامین امنیت مرزهای ایران و نزدیک شدن به مرزهای عربستان و اسرائیل اشاره کرد اما این هزینه فشار اقتصادی شدیدی بر مردم ایران وارد کرد است .اکنون که تروریسم در عراق و سوریه شکست خورده است و امنیت بهتری در عراق پدیدار و ارتش سوریه در حال پیشروی در اکثر مناطق سوریه است روسیه دیگر نیازی به حضور ایران نمیبیند و در سیاستی دوگانه به غرب اعلام ما با شما و همراه جامعه جهانی هستیم !روسیه هرگز تحریم ها علیه ایران را وتو نکرد و همواره از پشت خنجر میزند از تاریخ باید درس گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
ما این را نفهمیده ایم در دنیا هر کشوری دنبال منافع خودش است
اره مثل شهر حلب که دادن به تروریست ها .....!!!!راستی کی سوریه را اشغال کرده؟؟؟ما یا امریکا!!!!!!؟؟؟در ضمن غربی ها به هیچ یک از تعهداتشون عمل نمی کنن...........
وضع فعلی ایران در سوریه مثل کسی است که اختراعی دارد ما یا دچار خود باختگی شدید هستیم یا خود شیفتگی واقع گرای هم کلا تعطیل بشار رو چه حسابی باید ایران رو به روسیه ترجیح بده همینطور روسیه .ایران هیچ وقت متحد روسیه نبوده واساسا نمیتونه باشه بنا به هزار ویک دلیل واقع بین باشیم این جا دیگه آبروی ایران وایرنیه فارغ از هر سمت وسوی فکری باید به این فکر کنیم که خون ورشادت کسانی که دلاوری شون زبانزد دوست ودشمن است پیمال ندانم کاری وشعار زدگی سیاسیون نشه با یه برنامه آبرومندانه برگردیم که مثل ادامه نادرست جنگ‌بعد از فتح خرمشهر نشه
شک نکنید که سر ایران در ماجرای سوریه بی کلاه خواهد ماند و فقط هزینه های جانی و مالی آن روی دست ملت بیچاره ایران می ماند، چون ایران اهرم فشاری در منطقه ندارد و اصلا نتوانسته پیوند استراتژیکی با کشورهای منطقه برقرار کند.
اینهم یکی دیگه از دستاوردهای کشور در سیاست خارجی
تابی شما همواره با تحلیل‌های خودساخته که اغلب هم غلط از آب در میآیند با القات زیرکانه می خواهی به خوانندگان خط بدهی و شیطان بزرگ را تطهیر کنی.راستشو بگو به کجا وابسته ای؟
به نظر می رسد روسیه عزم خود برای حل و فصل بحران سوریه با مشارکت طرفین غربی را جزم کرده است. عزمی که می تواند منجر به نادیده گرفتن منافع ایران در بحران سوریه شود.

برادر عزیز ما به منافع فکر نمی کنیم فقط بلدیم تکلیف شرعی برادری و مسلمانیم را ادا می کنیم مانند گازی که به ترکیه می دهیم و حق و حقوق ملتمان را که به افغانی و پاکستانی و ............... می دهیم فقط داریم تکلیف خود را عمل می کنیم و بس ..............
به طور کلی حرف بدی نیست و این نمی تواند حرفی بدی باشد. چون جنگ تمام شود نیرو نظامی باید برود در پادگانها و نیروهای اقتصادی جایگزین شود و انجا بشود بازارهای کالای ایرانی. جایی که نظامی ها هستند کار اقتصادی نمی تواند شکل بگیرد.
ایران یه عمر بازیچه روسیه بوده و فقط از ایران سواستفاده کرده و حتی همین الان تهدید بازگشت تحریم ها باعث شده نفت هم قیمتش بالا بره نفت بالای صد دلار خیلی به نعع روسیه و عربستان و آمریکا هست که کلی نفت می فروشند ایران باید به فکر منافع خودش باشه ایران از اول در سوریه هزینه کرد ولی روسیه الان رئیس شده و اجازه میده اسرائیل راحت به نیروهای ایرانی و طرفدار ایران حمله کند ما باید به خودمان بیام
هشت سال بی گناهان را کشتند و غارت کردند حالا تازه یاد راه حل سیاسی افتادند، خب از همون اول با راه حل سیاسی نمیشد مشکلات سوریه و عراق را حل کرد؟ خدا لعنت کنه اسرائیل و آمریکا را که هدفشون در درجه اول فقط و فقط کشتار مردم سوریه و عراق و سپس فروش تسلیحات به کشورهای مرتجع عرب خلیج فارس و ملتهب نگه داشتن منطقه برای عقب نگه داشتن و تضعیف خاورمیانه بود و نه براندازی بشار اسد. سیاست همیشگی استعمار این بوده: تفرقه بیانداز و حکومت کن ، تقسیم کن و غلبه کن.
اخرش هم همین میشه از این اعراب و روسیه توقع دیگری هم دارید؟ فقط مسولین ما به جای به فکر بودن منافع ملت خود به فکر منافع دیگرانند.
تازه میگید ممکن است به دنبال گرفتن امتیازاتی از ایران باشد؟مگه تا حالا داشتیم امتیاز میگرفتیم ؟
علی برکت الله
نمیدونم کی میخوایم درس بگیریم از تاریخ. عراقم که بعد انتخابات عذرمونو خواست. کاش جای اینهمه هزینه خارجی کشورو از درون قوی میکردیم.
هم از پوتین و هم از بشار اسد متنفففففففففففففففففففرم
روسیه واسه همه شناخته شدس ولی بعضی چرا دست از روسیه بر نمیدارن معلوم نیست
حضور ما ازحالا به بعد درسوریه بستگی توان فنی ومالی شرکتهای ایرانی دارد که بتوانند با شرکتهای خارجی رقابت کنند احتمالا دیگر نیازی به جنگجو ندارند . البته بشار اسد باید یک روزی اختیار کشورش را کامل داشته باشد وتصمیم بگیرد ماهم همین را می خواستیم مگر غیر از این بود ؟
پس میخواستین داعش سوریه و عراق رو بگیره و الان با داعش هم مرز باشیم؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی