بازدید 5600

قول مکرون برای حفظ برجام

بر اساس گزارش های منتشر شده، به گفته ی امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه رهبران کشورهای اروپایی توافق هسته ای با ایران را حفظ کرده و از شرکت های معامله کننده با ایران محافظت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۰۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 18 May 2018

قول مکرون برای حفظ برجامبر اساس گزارش های منتشر شده، به گفته ی امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه رهبران کشورهای اروپایی توافق هسته ای با ایران را حفظ کرده و از شرکت های معامله کننده با ایران محافظت خواهند کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، مکرون در این خصوص در نشست سران اروپا در صوفیه ی بلغارستان اذعان کرده است که '' در مورد ایران بحث داغی داشتیم. توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ عامل اساسی صلح و امنیت در منطقه (خاورمیانه) است. هر کاری هم که آمریکا بخواهد بکند، ما تصمیم گرفته ایم که از توافق هسته ای با ایران حمایت کنیم'' و در این رابطه ''متعهد شده ایم که که اقدامات سیاسی لازم را برای ماندن شرکت هایمان در ایران انجام دهیم''. 

قول مکرون برای حفظ برجام

امانوئل مکرون در سخنان جدید خود افزوده است که '' ما از تمام طرفین دعوت به مذاکره برای دستیابی به نسخه ای گسترده تر برای (توافق هسته ای ایران) می کنیم. ما به این نیاز داریم که برای سال ۲۰۲۵ به بعد برخی بند ها را به قرارداد هسته ای ایران اضافه کرده و مسائل مربوط به موشک های بالستیک ایران و رفتار منطقه ای این کشور را در قرارداد داخل کنیم''. پیش از این نیز فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اهمیت تعمیق روابط اقتصادی با ایران ( از جمله در حوزه ی مبادلات انرژی) اعلام کرده بود که این اتحادیه در آینده ی نزدیک برنامه هایی برای یافتن برخی راه حل های عملی در پاسخ به تحریم های اعمال شده توسط آمریکا دارد. 

لازم به ذکر است که هفته ی گذشته آمریکا از توافق هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک که در سال ۲۰۱۵ به سرانجام رسیده بود کنار کشید و تصمیم خود را مبنی بر اعمال مجدد تحریم اقتصادی علیه ایران اعلام کرد. به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، بنگاه های تجاری اروپایی ضمن خودداری از امضای قرارداد های جدید با ایران یا ۶ ماه وقت دارند تا نسبت به تصفیه ی سرمایه های خود در ایران اقدامات لازم را انجام داده و یا اینکه خطر تحریم های ثانویه ی آمریکا را به جان بخرند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل