بازدید 1415

دفتر رابط ناتو پس از انتخابات مولداوی بسته می‌شود

رئیس‌جمهوری مولداوی این مسئله را بعید ندانست که دفتر رابط ناتو در چیسینائو پس از انتخابات پارلمانی آتی در این کشور بسته شود.
کد خبر: ۸۰۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 17 May 2018

رئیس‌جمهوری مولداوی این مسئله را بعید ندانست که دفتر رابط ناتو در چیسینائو پس از انتخابات پارلمانی آتی در این کشور بسته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور دودون، رئیس جمهوری مولداوی امروز (پنجشنبه) در مصاحبه‌ای گفت: به احتمال قوی دفتر ائتلاف ناتو پس از انتخابات پارلمانی در پایان امسال بسته خواهد شد.

دودون در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا تاکید کرد: دلیل اقدام ناتو برای حضور فعال در مولداوی تلاش برای نزدیکی بیشتر به سمت مرزهای فدراسیون روسیه تا حد ممکن است.

رئیس جمهوری مولداوی تاکید کرد: کشورش بی طرف است و موضع اصولی اکثریت مردم خودداری از پیوستن به هر نهاد نظامی و یا کشیده شدن به سوی هر گونه رقابت‌های ژئوپولتیک است. افتتاح دفتر ناتو تلاشی برای تحریف افکار عمومی درباره این مسئله است.

روابط مولداوی با ناتو از زمان پیوستن این کشور به شورای همکاری آتلانتیک شمالی در ۱۹۹۲ و شراکت در برنامه صلح در سال ۱۹۹۴ آغاز شد.

دودون مکررا تاکید دارد که عضویت ناتو برای مولداوی قابل پذیرش نیست و این کشور طبق قانون اساسی خود باید بی طرف باقی بماند.

دفتر رابط ناتو دسامبر ۲۰۱۷ در چیسینائو باز شد و همزمان ائتلاف ناتو تاکید داشت به بی طرفی مولداوی احترام می‌گذارد. بر اساس نتایج چندین نظرسنجی حدود ۶۰ درصد از مردم مولداوی مخالف عضویت احتمالی در ناتو هستند و ترجیح می‌دهند این کشور موضع بی طرفی خود را حفظ کند.

این کشور از دیرباز شاهد اختلافات میان رئیس جمهوری مولداوی و دولت آن بر سر سیاست خارجی این کشور بوده است.

رئیس جمهوری مولداوی روی تجدید روابط حسنه با روسیه تاکید دارد و همزمان اکثریت پارلمانی و دولت در سیاست خارجی رویکرد غرب گرا دارند. انتخابات پارلمانی مولداوی قرار است ماه نوامبر برگزار شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان