بازدید 5211

کوهکن: حمله به «آتش زدن پرچم» برای لاپوشانیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ها برای آنکه آبروریزی «اعتماد به آمریکا» را لاپوشانی کنند، آتش زدن پرچم این کشور در مجلس را بهانه می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 17 May 2018

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ها برای آنکه آبروریزی «اعتماد به آمریکا» را لاپوشانی کنند، آتش زدن پرچم این کشور در مجلس را بهانه می‌کنند.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به جنجال‌سازی‌های اخیر برخی جریان‌های سیاسی از جمله برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در خصوص آتش زدن نمادین پرچم آمریکا توسط وی در صحن مجلس که پس از اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در نقض برجام صورت گرفت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد برخی‌ها برای اینکه آبروریزی نقض برجام و دلخوش کردن و اعتماد به آمریکا را لاپوشانی کنند و به حاشیه ببرند، به مسائلی مانند آتش‌ زدن پرچم آمریکا بند کرده‌اند و مدام آن را بهانه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این حرکت ما یک اقدام کاملاً اعتقادی بوده و با صراحت از آن دفاع می‌کنم، ادامه داد: ما حکومتی مانند حکومت آمریکا را مصداق بارز حاکمیت شیطان می‌دانیم و حرکت اخیر در صحن مجلس نیز برای اعلام تنفر و انزجار از سیاست‌های این رژیم امپریالیستی بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: در طاغوت و شیطان بودن حکومت آمریکا، از این نشانه بالاتر نداریم که از مرزهای خودشان پا را فراتر می‌گذارند و گروه‌های تروریستی مانند طالبان و داعش را ایجاد کرده و رسماً آنها را تقویت می‌کنند، عراق و افغانستان را اشغال می‌کنند و از جنایات سعودی‌ها در یمن با صراحت حمایت می‌کنند و هر جنایت دیگری که از دستشان بربیاید، به بهانه‌های مختلف در سطح دنیا انجام می‌دهند.

کوهکن با یادآوری سخن تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «مبارزه با استکبار تعطیل‌پذیر نیست»، اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند اگر یک روز آمریکا در مقابل ما درست عمل کرد، ما دیگر بطور ذاتی مخالف آنها نخواهیم بود، ادعای خط امامی بودن نکنند! این پیام صریح امام (ره) است که تا ظالم و مظلوم وجود دارد، ما به واسطه مبانی اعتقادی‌مان، طرفدار مظلوم و دشمن ظالم خواهیم بود.

وی با تأکید مجدد بر اینکه کار من در صحن مجلس یک کار اعتقادی بوده، تصریح کرد: برای امثال من مهم نیست که افراد مرعوبی که در هر شرایطی به دنبال بهانه برای توجیه اقدامات دشمن هستند، اقدام من را تائید کنند.

پرچم نماد حاکمیت سیاسی یک کشور است، نه مردم آن کشور

این نماینده مجلس در پاسخ به شبهه‌ اصلاح‌طلبان مجلس مبنی بر اینکه پرچم هر کشور نماد مردم آن کشور است و نباید به آن تعرض شود، گفت: این حرف اساساً غلط است و کسانی که این حرف را تکرار می‌کنند، بگویند مستندشان چیست؟ به عنوان مثال، اینکه داعش در سوریه و عراق بخش‌هایی از این کشورها را اشغال کرد و پرچم برافراشت، آیا پرچم داعش نماد هویت ملت‌های عراق و سوریه بود؟ یا به این سؤال پاسخ دهند که اگر پرچم صرفاً نشان‌دهنده هویت یک ملت است، پس چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پرچم کشور را تغییر دادیم!؟ بنابراین پرچم نماد حاکمیت یک کشور و تفکر سیاسی آن است.

کوهکن با بیان اینکه مردم خوب معنای آتش زدن پرچم آمریکا را می‌فهمند، تصریح کرد: این اقدام به معنای اوج نفرت از یک حاکمیت سیاسی و ظالم است. من تصور می‌کنم که عده‌ای به دنبال بهانه‌تراشی و توجیه اقدامات خودشان هستند.

برای حفظ وحدت چیزی نمی‌گوییم/ عذرخواهی که نمی‌کنند هیچ، طلبکار هم شده‌اند

وی اظهار داشت: ما امروز برای حفظ وحدت چیزی نمی‌گوییم؛ چقدر در این کشور عده‌ای را تحقیر کرده و علیه آنها فضاسازی کردند که اینها دلواپس و کاسب تحریم‌اند؟! الان که این اتفاق افتاده و مشخص شده که امید بستن به آمریکا غلط بوده، حداقل یک جو انصاف داشته باشند و بگویند اشتباه کردیم که بیش از حد اعتماد کردیم. این کار را که نمی‌کنند هیچ، طلبکار هم شده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه آیا برجام باقی مانده یا فقط جنازه آن باقی مانده، چیزی نیست که محل اختلاف‌نظر باشد؛ آقایان می‌توانند بند بند برجام را بخوانند و بعد به پاسخ این سؤال برسند؛ بنابراین آذین‌بندی‌ جنازه برجام کار عاقلانه‌ای نیست.

از نظر عده ای، نقض برجام یا خسارت ۱۸ میلیارد دلاری کرسنت، به اندازه فیلتر تلگرام اهمیت ندارد

کوهکن تصریح کرد: باید تأسف خورد که وقتی مثلاً تلگرام بنا به هر علتی بسته می‌شود، یک عده سریع واکنش نشان می‌دهند که رئیس‌جمهور باید به مجلس بیاید و توضیح دهد، اما در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و بحران‌هایی مانند مؤسسات مالی و اعتباری که سپرده‌گذاران آنها بعضاً از شدت نگرانی دچار بیماری شده و یا در مواردی خودکشی کرده‌اند، نه همراهی می‌کنند و نه سؤال از رئیس‌جمهور را امضا می‌کنند. مردم باید این را بدانند که عده‌ای وزن اتفاقاتی مانند برجام یا طلب خسارت ۱۸ میلیارد دلاری کرسنت از ایران را در حد فیلترینگ تلگرام نمی‌دانند که آنقدر اهمیت داشته باشد که از رئیس‌جمهور و دولت پاسخ بخواهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر