بازدید 3679
۱

جذب اساتید خارجی در دانشگاه تهران

کد خبر: ۸۰۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 17 May 2018

نیلی احمدآبادی زبان را عامل مهمی در توسعه روابط بین المللی علمی دانست و از جذب استاد خارجی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران درباره توسعه روابط بین المللی در این دانشگاه گفت: دانشگاه تهران همیشه و همواره در سطح بین المللی قراگرفته است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: هدف اصلی این بخش ارتقای سطح علمی، پژوهشی دانشگاه از طریق همکاری و ارتباط آموزشی و پژوهشی تنگاتنگ با مراکز علمی و پژوهشی خارج از کشور و ورود صنعت آموزش جهانی و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی بهتر برای گسترش هرچه بیشتر این همکاری هاست.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم دانشگاهای ما در سطح بین‌المللی بدرخشند حتما باید روی موضوع زبان بین المللی کار کنند و اکنون موضوع زبان در دانشگاه‌های ما جدی گرفته نشده و باید به این موضوع بیشتر پرداخت.

نیلی اضافه کرد: در واقع دانشگاهی در سطح بین المللی موفق است که بتواند به یک زبان دیگر با دنیا تعامل داشته باشد و متاسفانه یکی از مشکلات ما برای جذب دانشجویان خارجی موضوع زبان است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر پردیس بین المللی کیش این دانشگاه اساتید ماهر برای تدریس زبان‌های خارجی دارد و قرار است این روند را هرچه بهتر و بیشتر در سطح دانشگاه اجرایی و عملیاتی کنیم و در واقع یکی از برنامه ما در این دانشگاه جذب اساتید به زبان خارجی است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید به این فکر باشند تا این معضل به ویژه در دانشگاه‌های بزرگ که در راستای بین‌المللی شدند حرکت می‌کنند هرچه سریع تر برطرف کنند.

ضرورت تسلط جامعه دانشگاهی بر زبان بین المللی برای توسعه روابط علمی

نیلی احمدآبادی افزود: علم را نمی‌توان حوزه‌ای کرد ما نیاز داریم با همه کشور‌هایی که با ما ارتباط دارند تعامل داشته باشیم البته پیش نیاز این مهم توانمندی اساتید، دانشجویان و مدیران در تسلط بر یک زبان بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه تهران یادآورشد: خوشبختانه کشور ظرفیت‌های علمی زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و باتوجه به این ظرفیت‌ها امکان پذیرش دانشجویان و اساتید سایر کشور‌ها به خصوص برای تحصیل در مقاطع مختلف در رشته‌های مختلف بیش از پیش در دانشگاه تهران استقبال می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشگاه نفتی فقط باری است بر دوش مردم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان