بازدید 4608

افزایش قیمت نفت با کاهش مازاد عرضه نسبت به تقاضا

روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه نسبتا افزایش یافت و به ۷۱.۶۸ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به کاهش عرضه نسبت به تقاضای نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد.
کد خبر: ۸۰۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 17 May 2018

افزایش قیمت نفت با کاهش مازاد عرضه نسبت به تقاضاروز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه نسبتا افزایش یافت و به ۷۱.۶۸ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به کاهش عرضه نسبت به تقاضای نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ۴ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۷۹.۳۲ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۱۹ سنتی (۰.۳ درصد) بشکه ای ۷۱.۶۸ دلار صورت گرفت.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در هفته ی منتهی به ۱۱ می موجودی نفت خام آمریکا با کاهش ۱.۴ میلیون بشکه ای به مجموع ۴۳۲.۳۴ میلیون بشکه رسیده است. به گفته ی بانک ANZ، کاهش موجودی نفت آمریکا می تواند منجر به این گردد که در آینده ی نزدیک میزان تقاضا برای نفت افزایش و مازاد عرضه ی این محصول کاهش یابد. این مسئله باعث شده است که قیمت نفت به مرز ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد. همچنین، بر اساس پیش بینی های بانک مورگان استنلی آمریکا، به دلیل افزایش میزان تقاضای نفت قیمت این محصول تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بشکه ای ۹۰ دلار خواهد رسید.

همچنین، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرده است که نرخ رشد تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۱۸ منفی خواهد بود و از ۱.۵ میلیون بشکه به ۱.۴ میلیون بشکه خواهد رسید. بر اساس پیش بینی های این نهاد، حجم تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۸ ، ۹۹.۲ میلیون بشکه خواهد بود.

علاوه بر این، گزارش های رسمی حاکی از آن است که تولید نفت آمریکا از ۲ سال پیش تا کنون تا ۲۷ درصد افزایش داشته و با ثبت رکوردی جدید به ۱۰.۷۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. آمریکا پس از روسیه (با تولید حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت در روز) دومین تولید کننده ی بزرگ نفت دنیا است. در پایان باید خاطر نشان گردد که افزایش های اخیر در قیمت نفت باعث شده که میزان صادرات نفت آمریکا به کشورهای مختلف بیش از پیش افزایش یابد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار