بازدید 2871

دانشجویان دکتری دستیاران آموزشی و پژوهشی می شوند

کد خبر: ۸۰۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 17 May 2018

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین دستورالعمل بکارگیری دانشجویان دکتری به عنوان دستیاران آموزشی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش مهر، عبدالرضا باقری گفت: در نظام آموزش های بین المللی دانشجویان دکتری همزمان با تحصیل به استاد مربوطه خود به عنوان دستیار آموزشی و پژوهشی کمک می کنند.

وی ادامه داد: ما نیز در آموزش عالی از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری استفاده می کردیم که باید آن را ضابطه مندتر کنیم، تا بتوانیم از ظرفیت دانشجویان دکتری در کمک به افزایش مهارت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارشناسی استفاده کنیم.

قائم مقام وزیرعلوم افزود: یعنی بتوانیم از این ظرفیت در آزمایشگاه ها، کارگاه ها و در کلاس های حل تمرین، استفاده کنیم این کار هم برای خود دانشجویان دکتری یک تجربه است که قبل از فارغ التحصیلی مهارت های مذکور را کسب می کنند و هم کمکی است به استادان تا آموزش ها را با استفاده از ظرفیت دانشجویان دکتری عمق ببخشند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که تعداد کارشناسان آموزشی کم است این امکان نیست که مجدد افراد جدید استخدام کنیم لذا باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم آموزش ها را بهتر ارائه کنیم.

باقری افزود: دستورالعمل بکارگیری دانشجویان دکتری به عنوان دستیاران آموزشی و پژوهشی در حال تدوین است و بعد از تدوین ابلاغ خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان