بازدید 2737

تعداد فوتی های قارچ سمی در کرمانشاه

کد خبر: ۷۹۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 17 May 2018

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: نوعی قارچ سمی به نام «آمولینا» تاکنون 223 کرمانشاهی را مسموم کرده که از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش جام جم، ابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: 157 نفر از مصدومان تاکنون پس از مداوا از بیمارستان مرخص و تعدادی نیز به دلیل نیاز حاد به پیوند کبد به شیراز منتقل شدند.

وی افزود: مشخص شد که امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت موجود، قارچ سمی آمولینا که ژن های نهفته آن در خاک وجود دارد، در سطح استان رشد و تکثیر پیدا کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: این قارچ دارای سمی قوی و کشنده است که سیستم گوارش و کبد را نابود می کند.

الهی تبار افزود: از مردم استان می خواهیم که از مصرف قارچ های کوهی خودداری کرده و قارچ های پرورشی را نیز از فروشگاه های معتبر با بسته بندی های مخصوص تهیه کنند.

درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی حالی از نشانه های مسمومیت با قارچ کوهی است.

امسال به سبب بارندگی های مستمر بخصوص در اردیبهشت و وقوع رعد و برق، رویش قارچ های کوهی نسبت به سال های گذشته در استان کرمانشاه افزایش داشته است.

هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم استان کرمانشاه بخصوص روستاییان به علت مصرف قارچ کوهی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.

روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه نیز 14 اردیبهشت امسال از مسمومیت 6 نفر در اثر مصرف قارچ سمی در روستای «زندهر» از توابع بخش کوزران خبر داد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر