بازدید 3900
۱

اعتراض دانشجویان دانشگاه اردکان به کیفیت پایین غذا

کد خبر: ۷۹۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 16 May 2018

تعدادی از دانشجویان دانشگاه اردکان ظهر روز گذشته پس از انتشار خبری مبنی بر وجود سنگ و شیء خاص در غذای یکی از دانشجویان نسبت به کیفیت پایین غذا اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی نصیری طوسی رئیس دانشگاه اردکان در گفت و گو با ایسنا در این خصوص گفت: وجود حشره در غذای روز سه‌شنبه که توسط یکی از دانشجویان مشاهده شده است، منشاء اعتراضات دانشجویان بوده است.

وی در خصوص تأیید این خبر افزود: بنده که خود شخصا از موارد گزارش شده ملاحظه ای نداشته‌ام ولی با اعتماد به دانشجویان عزیز، باید بگویم که لابد چیزی بوده است.

این مقام مسول درخصوص اینکه برخورد دانشگاه با این‌گونه موارد چگونه است تصریح کرد: همانگونه که اطلاع دارید پخت و پز و توزیع غذا در دانشگاه برون سپاری می‌شود و شرکت پیمانکار از بین شرکت‌های واجد شرایط انتخاب می‌شود. در این برون سپاری شرط شده است که پیمانکار باید از یک ناظر دائمی در آشپزخانه استفاده نماید. این مطلب را برای بیان حساسیت دانشگاه در امر تغذیه دانشجویان عرض می‌کنم که در کنار آن، از دانشجویان عزیزی که در شورای صنفی فعالیت دارند در اموری نظیر تغذیه و خوابگاه همکاری خوب و نزدیکی داریم به نحوی که این عزیزان ناظر بر تمامی مراحل پخت غذا و حضور در آشپزخانه هستند که در اینجا باید از نظرات سازنده آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در صورت بروز مواردی اینگونه، طی جلسه‌ای که با پیمانکار گذاشته می‌شود نسبت به ریشه‌یابی مشکل بوجود آمده اقدام می‌شود و برای رفع مشکل نیز اقدامات اجرایی تعیین می‌شود که در این خصوص نیز شواهد و مدارک موجود بررسی گردیده و مورد خاصی ملاحضه نشده است.

نصیری طوسی تاکید کرد: علیرغم تمام تمهیداتی که برای ارائه یک سرویس خوب در نظر گرفته می‌شود باز هم نمی‌توان اطمینان داد که این موارد اتفاق نیفتد. این مطلبی که می‌خواهم بگویم برای توجیه اتفاق روی داده نمی‌باشد ولی در همه جای دنیا اشتباهاتی رخ می‌دهد و مهم درس گرفتن و پیدا کردن راه حل است.

رئیس دانشگاه اردکان افزود: برای نمونه خودروساز بزرگی مانند تویوتا پس از تولید و توزیع خودرو، بعضا اقدام به فراخوان و رفع عیب موجود در آن می‌کندکه گاها تعداد اتومبیل‌های فراخوان شده بیش از 1.5 میلیون است. همانطور که عرض کردم مهم درس گرفتن از اتفاقات روی داده و تلاش برای اعمال سیستمی است که از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری کند.

وی در خصوص وسعت و حجم اعتراضات دانشجویان خاطرنشان کرد: اصلا حجم اعتراض مهم نیست، حتی یک اعتراض هم برای من مهم است و قابل پیگیری و بررسی، مهم آن است که از این اتفاقات درس بگیریم و سعی در رفع ریشه‌های بروز آن بشود.

دکتر نصیری در جواب این سوال که آیا سلف سرویس دانشگاه فقط مورد استفاده دانشجویان است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت فضا، سلف سرویس بطور مشترک توسط اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد و غذای سلف نیز برای همه یکسان است و شرایط کیفیت غذا برای همه یکسان است.

وی افزود: خود من بعنوان رئیس دانشگاه هم شخصا پنج روز هفته از غذای سلف استفاده می‌کنم و بعضا در خصوص کیفیت غذا تذکراتی به مسئولین مربوطه داده‌ام.

نصیری طوسی در خصوص اعتراضات دانشجویان در مورد خوابگاه‌ها دانشگاه هم گفت:شرمنده دانشجویان ساکن در خوابگاه نیز هستیم خصوصا دانشجویان دختر که دارای محدودیت‌های بیشتر هستند. اما خوشبختانه با گشایشی که در تامین خوابگاه هم برای دانشجویان دختر و هم پسر شده است ان‌شاءالله از مهر ماه آینده این مشکل کاملا برطرف خواهد شد و ظرفیت بسیار خوبی به ظرفیت موجود اضافه می‌گردد.

رئیس دانشگاه اردکان در پایان اظهار داشت: از اتفاقی که برای دانشجویان بوجود آمده شخصا عذر خواهی می‌کنم و به آنان این اطمینان را می دهم که تمام تلاش پرسنل زحمتکش دانشگاه برای ارائه یک سرویس خوب می‌باشد و تنها در صورت وجود یک جو آرام و دوستانه است که می‌توانیم با استفاده از امکانات موجود بهترین خروجی را داشته باشیم تا طرح موضوع در کانالهای بیگانه و . . . . مشکلات دانشگاه تنها با همکاری، همراهی و ارائه نظرات از روی دلسوزی قابل حل است و قرار دادن دانشجویان در مقابل دانشگاه دقیقا تلاش برای بدتر کردن شرایط است که بنده این روحیه را در دانشجویان خودمان نمی‌بینم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از دانشگاه ها فقط یک صدا شنیده می شود: اعتراض برای شکم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار