بازدید 21802
«جهانگیری» هم حرف‌های «روحانی» را تکرار کرد؛

دولت در آستانه تغییرات جدی/ مدیران اقتصادی بی‌انگیزه از دولت می‌روند؟

به نظر می رسد، دولت به واسطه مشکلاتی که به تازگی در مباحث مربوط به ارز، طلا، سکه و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و جامعه پدید آمده، پیش بینی هایی در بخش های اقتصادی و تا حدودی اجتماعی دولت و حتی کابینه برای انجام تغییرات داشته باشد. احتمالا عملکرد برخی مدیران دولتی، آن گونه که رئیس جمهور و تصمیم گیران و سیاستگذاران انتظار داشته اند، نبوده ...
کد خبر: ۷۹۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 16 May 2018

چندی پیش بود که «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور از برخی وزیران ناامید خود گلایه کرده و گفته بود، «وزیران دو دسته هستند: یک دسته از اول سال نوای ناامیدی سر می‌دهند که بودجه کم است، نفت ارزان شد، مالیات چه شد، خشکسالی و کاهش بارندگی داریم و تمام صحبتشان ناامیدی است و دسته دوم هم امیدوارانه حرف می‌زنند، می‌گویند بارندگی کم است، پس باید الگوی کشت را عوض کنیم؛ یعنی هم پیشنهاد می‌دهند و هم امیدواری.» حالا معاون اول روحانی صریح تر حرف رئیس جمهور را تکرار کرده و از رفتن مدیران بی انگیزه سخن به میان آورده است.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهور اوایل شهریورماه و در حالی که زمزمه های خروج آمریکا از برجام به گوش می رسید، دو بار از وزیران، معاونان و مدیر ارشد دولتی خواست که جدی تر به وظایف محوله به آنان عمل کند. او همچنین در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید، با اشاره به اینکه مدیران دولتی روزه سکوت نگیرند و طبق شرع و قانون، باید به وظیفه عمل کرد، گفته بود، «مدیری که در انجام وظایفش از اخم و تلفن دیگران می‌ترسد، کنار برود بهتر است»؛ تهدیدی که در همان زمان هم تعبیر به احتمال انجام تغییراتی در دولت شد.

البته «اکبر ترکان»، مشاور علی رئیس جمهور در خصوص اینکه می توان این سخنان رئیس جمهور را به احتمال انجام تغییراتی در کابینه و بدنه دولت تعبیر کرد، گفته بود، به نظر نمی رسد این اتفاق بیفتد و فکر می کنم که رئیس جمهور بیشتر برای ایجاد انگیزه بیشتر در بین وزیران و معاونان خود و همچنین مدیران ارشد دولتی چنین سخنانی بر زبان جاری کرده باشد.

اما این بار «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح اولین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا صریح تر سخنانی را در این رابطه بیان کرد که به نظر می رسد آن را می توان به معنای تکمیل سخنان اوایل اردیبهشت ماه روحانی دانست. او با تأکید بر اینکه مدیران بی‌انگیزه باید کنار بروند، گفت: «اگر مدیری فکر می‌کند که باید با احتساب ساعت کار کند، باید بداند شرایطی پیش آمده که خود را بدون احتساب وقت باید وقف ملت و مردم کند.»

دولت در آستانه تغییرات جدی/ مدیران اقتصادی بی‌انگیزه از دولت می‌روند؟

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مدیران در این دوره، باید بی‌حالی و بی‌حوصلگی را کنار بگذارند، افزود: «مدیران بی‌حوصله اگر نمی‌توانند در این شرایط کار کنند، کنار بروند و ما به مدیرانی که تنها در شرایط خوب نامه‌ها را امضا می‌کنند نیاز نداریم. من فکر می‌کنم این شرایط را با خوبی پشت سر می‌گذاریم و همه مدیران و ملت ایران برای پشت سر گذاشتن این شرایط باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.»

جهانگیری با تأکید بر اینکه با توجه به محدودیت منابع باید اولویت‌ گذاری کنیم، گفت: «در موضوع ارزی توانستیم به دولت آمریکا نشان دهیم که کشورمان انسجام و وحدت دارد. رئیس جمهور بر این باور بود پس از سخنرانی‌های تند خود مردم به بازار هجوم می‌آورند اما دیدیم که فردای آن روز هیچ اختلالی در بازارها ایجاد نشد، چرا که مردم اطمینان پیدا کردند ارز با یک نرخ مشخص در بازار وجود دارد و کالاها با همین نرخ مشخص تهیه می‌شود.»

به نظر می رسد، سخنان «حسن روحانی» قبل از حادث شدن شرایط جدید برای برجام به این منظور عنوان شده بود که دولتمردان آمادگی لازم را برای شرایط جدیدی آماده کنند. بر همین اساس رئیس جمهور از وزیران و معاونان خود و همچنین مقامات ارشد دولتی درخواست کرده بود که ناامیدی را کنار گذاشته و با امیدواری و تلاش بیشتر برای ساختن آینده کشور و تلاش برای ایجاد شرایط بهتر اقدام کنند.

سخنان اخیر جهانگیری، صریح تر حرف های روحانی است. او تأکید کرده که در شرایط جدید مدیران باید بیشتر از ساعات کاری مرسوم کار کنند و البته بی حوصلگی و بی حالی را هم باید کنار بگذارند. معاون اول رئیس جمهور یادآور شده است اگر مدیری توانایی کار با چنین شرایطی که نیاز آینده کشور هست را ندارد، باید کنار برود و جای خود را به افراد پرکار و با انگیزه بدهد. موضوعی که بحث تغییرات در دولت را باز هم سر زبان ها می اندازد.

آنچه به ذهن می آید، این که «حسن روحانی» کابینه و دولت فعلی اش را بر مبنای قبل از خروج آمریکا از برجام و با فرض عمل شدن به مفاد این قرارداد توسط طرف های مقابل بسته است، اما از زمانی که بحث خروج آمریکا از برجام جدی شده، رئیس جمهور و ارکان تصمیم گیر در دولت به این نتیجه رسیده اند که باید تغییراتی در بدنه دولت صورت بگیرد و برخی افرادی که لازم است پرکاری، جدیت و امیدواری بیشتری در کار به خرج دهند، از جمع دولتی ها جدا شوند.

حتما در شرایط جدید کشور، هم وحدت در بین ارکان و بخش های مختلف مدیران و سیاسیون لازم است و هم امیدواری، تلاش و جدیت بیشتر در ادامه مسیری که جمهوری اسلامی برای خود ترسیم کرده است. اما نکته ای که چند وقت است دولت غیر رسمی آن را مطرح کرده و دنبال می کند و این روزها با صراحت بیشتری توسط معاون اول رئیس جمهور مطرح شده، انجام تغییر و برکناری احتمالی چند تن از مدیران دولتی است.

احتمال دارد دولت برای ایجاد همگرایی و یکدستی بیشتر بین وزیران، معاونان و مدیران ارشد دولتی و ایجاد فضایی که کار با جدیت بیشتری در آن دنبال شود، تغییراتی در بدنه اجرایی و حتی کابینه صورت دهد. مسأله ای که به تازگی در نظرسنجی «تابناک» هم بخش زیادی از مردم و مخاطبان به آن رأی مثبت داده بودند و البته بسیاری از سیاسیون و کارشناسان هم بر لزوم انجام این تغییرات در دولت تأکید کرده اند.

به نظر می رسد، دولت به واسطه مشکلاتی که به تازگی در مباحث مربوط به ارز، طلا، سکه و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و جامعه پدید آمده، پیش بینی هایی در بخش های اقتصادی و تا حدودی اجتماعی دولت و حتی کابینه برای انجام تغییرات داشته باشد. احتمالا عملکرد برخی مدیران دولتی، آن گونه که رئیس جمهور و تصمیم گیران و سیاستگذاران انتظار داشته اند، نبوده ... است. به همین دلیل در فاصله یک سال از آغاز به کار دولت دوازدهم آنها را به این نتیجه رسانده که بهتر است برخی مدیران بروند و افراد پرکارتری جای آنان را بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۰
مشکل باید ریشه ای حل بشه نه تغییر افراد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
حرف مفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
مشکل بزرگ وزیر بهداشته. پول بسیار زیادی رفته شده کارانه تو جیب پزشکان ثروتمند . حقوق کارمندا رو ۶ درصد اضافه کرده تا بتونه کارانه های چندصد میلیونی که با طرح تحول جیب پزشکان و کتاب تعرفه کاایفرنیا ایجاد شد بدن به پزشکان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
آخه چرا نميتونن اين كله گنده ها مشكلات رو حل كنن؟؟
جورج اورول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
دوستان عزیز
مغزمتفکر و موتور محرکه دولت باید شخص روحانی باشد
وقتی خودش کارامد نباشد
پس خودش برود بهتر است
و بسیاری مشکلات حل میشوند خودبخود
امضای تضمینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
چه جمله تکراری و بی مزه ای
همه میدونستن دولت روحانی خسته اس
خودش بعد از پنج سال فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
یک مقایسه ساده برای درک سودآوری وبازدهی بازارها :
رشد قیمت مسکن رابا قیمت سال92 مقایسه کنید ببینید در اینمدت چه جهشی کرده حالا آنرابارشد بورس مقایسه کنیدکه شاخص کل درسال92 درکانال90 هزارواحدبودامروز هم بعد از5سال همچنان درهمان کانال است!!!!
بایستی فکر ی هم به حا استانداران غیر بومی بی انگیزه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
علاوه بر این استانداران بی انگیزه باید عامل انتصاب این افراد یعنی وزیر کشور را هم برکنار کرد
یعنی خود دولت خوب کار کرده فقط یکی دو وزیر بد بودند؟ میدونی حقیر از چه وقت متوجه شدم این دولت به تمامی ناتوان است؟ زمانی که آقای وزیر بهداشت اومد گفت پزشکان زیرمیزی میگیرند پس باید دریافتی اونا افزایش پیدا کنه این سقسطه نیست؟ و طرح بنیان برافکن و بیمار کش سلامت را اجرایی کرد که چیزی جز سرازیر کردن بیت المال به سمت پزشکان نبود
پاسخ ها
تاریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
تو یک بازاری هستی که داغ به دل پزشکان را دارید. فرق اساسی یک پزشک با بازاری این است که پزشکان در راستای سلامت بخشی به آحاد نیازمند جامعه تا آخرین لحظه ای که جان در بدن دارند تلاش می کنند ولی شما برای خشکاندن ریشه این ملت. تا بحال از هیچ کاری فروگذار نکردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
در مورده ارز سال 90 هم همین اتفاق افتاد واحمدی نژاد هم دقیقا همین کاری رو کرد که امسال روحانی انجام
داد. اول تزریق ارز بعد امنیتی مردن فضای بازار ارز بعدم پورتال ارزی که به لطف نفت 150 دلاری فراموش شد.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
وزیر بهداشت با تصمیمات کارشناسی نشده یک وزارتخانه را به ورشستگی کشانده ولی افسوس که جز آقای پزشکیان صدا از کسی در نمی آید
توصیه این شهروند کار بلد به اقای رییس جمهور تغییر سریع اقای نوبخت و استراحت دادن به ایشان و گماردن فردی مطلع به جای ایشان میباشد باید برای کارهای بزرگ ادمهای بزرگ انتخاب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
به جاش ترکان رو بذاره عالی میشه. خخخ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
البته خود ریس جمهور به خودش یه استراحت هم بده بد نیست ها
وزیران اقتصادی نبودشان بهتراست مثل کرباسیان ، شریعتمداری ، سیف و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
ساقل خوب اومدی ..واقعا اگه نداریم از چین وارد کنیم .
فریب بسه
بزرگترین نقطه ضعف دولت خود آقای روحانیه ایشون از ابتدا فقط در نهادهای امنیتی و سیاسی کار کرده و این روی نگاهش به اداره کشور تاثیر ویران کننده ای داشته آقای خاتمی پشتوانه فرهنگی داشت اندک توسعه فرهنگی ایجاد کرد احمدی نژاد هم که استاندار و شهردار بود خوب و بد کارهای اجرایی انجام و داد ولی روحانی مسائل رو فقط از جنبه امنیتی میبینه حتی درک اصیل مرحوم هاشمی رو از انقلاب و مردم رو هم نداره از این دولت میراثی که به جا میمونه سیاسی کاری و رفتارهای امنیتیه
وزير. كشور اقاي سيف وزير كار وزير صنعت و معدن وزير اقتصاد بايد بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
مثل اینکه وزیر نفت هم خسارت 18 میلیارد دلاری بابت کرسنت به بار آورده. ظریف هم که تکلیفش معلومه. فقط وزیر دفاع و اطلاعات فعلا گند نزدند.
لطفا آقایان بفرمایند غیر از برجام کدام برنامه ریزی جدی داشته اند و چه مقدار در برنامه خود موفق بوده اند؟
5سال کشور را به امید پولهای باد آورده برجامی معطل نموده اند و آخرش هیچ.
چرا همزمان با برجام همی کارهایی که از امروز می خواهند بکنند را انجام نداده اند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
انگیزه برجام و امدن دولت روحانی فقط دفع شر و بلای جنگ وحمله نظامی آمریکا بود ولاغیر. همگی به امید تغییر بودند ، ولی سازمان عریض وطویل دولت با این حجم از ناکارامدی همت عالی می طلبد . که در عهده این دولت نیست
روحانی خودش هم باید بره
آخوندی پدر ما مردم رو درآورده
انگار مردم یادشان رفته که دلار 3 هزار تومانی در چند ماه 7000 تومن رسید جهانگیری انتظار داشته بعد از اعلام خروج أمریکا هم دلار بالا برود و ایشان خیلی هنر کرده و جلو افزایش را گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
خدا پدر و مادر احمدی را بیامرزد، روحانی روی احمدی نژاد را سفید کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
عزیزم، یعنی میخواستی بالاتر از این هم بره؟
معلومه نونت تو روغنه با این دولت...
آجرهای دیوار اقتصاد آنچنان کج ومووج روی هم چیده شده اند که امکان نجات وجود ندارد مگر با یک چراحی دردناک که برای آن هم خیلی دیر شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
کشور هایی از لین بدتر تونستن اصلاحات انجام بدن و کتر از دو دهه به اقتصاد های شکوفا تبدیل بشن مثل مالزی و سنگاپور ، ولی در ایران دلار های باد آورده نفت خودش بزرگترین مانع تبدیل شده و هیچ دولتی حاضر نیست دل بکنه و به نیروی انسانی و کار و تولید تکیه کنه.
با نام خدا .

با سلام .

دولت اقتدار و با قدرت که به تمام وعده هایش عمل کرد در ظرف یک سال کدام دولت بود ؟


دولت ایالات متحده آمریکا = ترامپ، رئیس جمهور کشور امپریالیستی .

دولتی که همش حرف میزند و عملکردش اندک و بی اثر است = دولت جناب آقای روحانی .

.............ما مثل برف آب شدیم ولی بعضی ها با نیرنگ و کلک وارد دستگاه های دولتی شدند و خودشان را انقلابی جا زدند و صاحب میلیاردها تومان

ثروت شدند ..خانه های مجلل ---ماشین لوکس - همسر دلخواه - تفریحات برون مرزی ........

ولی امثال بنده با بیش از 20 سال کار کردن حتی نتوانستیم یک خانه 75 متری برای خودمان بخریم !!!

اینهم عدالتی که دولت نتوانست به وعده هایش عمل کند . ........در هر صورت راه حلال و شرافتمندانه شاید همین باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
خونه ۷۵ متری که خوبه که تو نتوانستی بخری.
من که خونه پدری را که در طرح پارک افتاده است را بیست ساله نتوانستیم از شهرداری دریافت کنیم چونکه مرتب یک اشکالی میگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
اروپایی ها برای ادامه چه جوری یقه خودشون رو پاره میکنن تا برجام به هم نخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
اون 4تایی که منفی زدند به باباهاشون بر خورد فک کنم
برو بابا
پاسخ ها
هد هد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
تو هم اگر میتونستی چپاول میکردی
مساله اینه که شرافت و صداقت کاری در کشور ما مرده
سیف با دادن مجوز به موسسات مشکل دار به دولت خیانت کرد و مردم را به نظام بد بین و تیر خلاس به دولت روحانی زد .مجوز کاسپین که امضا سیف رو داره نمونه ای از این تخلف است.
پاسخ ها
بهمن
| United States of America |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
فکر کردید متقاضیان تاسیس موسسات مالی مشکل دار در حدو اندازه بقال سر کوچه بودند.؟ نه داداش متقاضیان خیلی قدر تر از این بودند که نیازی به نظر سیف داشته باشند.
اول از همه وزیر راه را برکنار کند و بعدش هم خودش را برکنار کند.
از آنجا که آقای رئیس جمهور لجباز هستند، بهترین وزیران را برکنار میکند و بدترین وزیران که مخالفش هستند مانند‌ آخوندی را حفظ میکند
خود روحانی هم نا امید و خستست.. اون هم برپایه عدم خروج آمریکا از برجام انتخاب شده و‌حالا که آمریکا از برجام رفته بیرون نیاز به یک رییس جمهور اجرایی مثل قالیباف داریم
جهانگیری لیست ناکار امد مقابل لیست روحانی دارد
اولین شخصی که باید کنار بره خودتی آقای جهانگیری -شما امتحانت را در زمان ریس جمهوری محمد خاتمی و بعد در زمان آقای روحانی پس دادی مملکت ما به مدیرهایی مثل شما احتیاج نداره.
این دولت از اول کارش غلط بود زمانی که بودجه اموزش پرورش را زیاد میکنه میبینیم همش حقوق شد رفت تو جیب کارمند های دولتی اموزش پرورش
نه مدرسه ای میسازن نه ورزشگاهی نه استادیومی نه سالنی بلکه حقوقهای معلم ها از هشتصد رسیده به چهارپنج ملیون
همین وزیر بهداشت چی حقوق دکتر ها که روزی سه تا چهار ملیون بود حالا شده بیش از سی ملیون
نه بیمارستانی ساخته نه جای دولتی خاصی برای رفه مردم
کار این دولت فقط و فقط برای رفاه حال دولتی بگیرهای خودش بوده چون میدونسته اینجوری طرفداراش پولدارتر میشن و همونها برای رای اوردنش خرج بیشتری میکنن
کجای دنیا دکتر حقوقش انقدر بالاست که تو ایران اینجوری
و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
کدوم معلم 5 میلیون حقوق میگیره ؟ خوبی شما ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
اطلاع نداری نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
معلم کجا از 800 رسیده به 4 میلیون؟ یک نمونه نشون بده یک 40 میلیون پیش من جایزه داری
با استعفا دسته جمعی همه شما بدلیل بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی و حقوق نجومی و پاداش تجومی مشکلات کشور حل میشه
هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد
با تفکر رئیس جمهور و مشاورانی که در اطراف خود جمع کرده، باز هم مشابه همین افراد و یا بدتر از اینها روی کار می آیند. همین 9 ماه قبل کلی از وزرا تغییر کردند که این وضعیت پیش آمده. از کجا معلوم با تغییر جدید بدتر از حالا نشود؟!
به نظر من آقای رئیس جمهور به خودشان زحمت ندهند چرا که ۱۴۰۰ مردم خودشان تغییر اساسی به این وضع خواهند داد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
به همین خیال باش. من مردم هستم و بمیرم هم به اصولگراها رای نخواهم داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
تا 1400 خیلی دیره
به خدا خفه شدیم
تاکید میکنم یکی از مهمترین راه های اصلاح نظام اقتصادی، اصلاح نظام مالیاتی است
تا توزیع ثروت به سمت بخش‌ارز آور با اولویت ارزش افزوده نرود، کاسه همین کاسه و ...
آقای ریس جمهور وزیر بهداشت را دریابید.
ایشان ناخواسته یا شاید خود خواسته پول صعنت کشور را به باد داده اند.
در کشورهای غربی هم هرکجا رَوی آسمان همین رنگ است.
وزرایی می آیند و کارخانجات دولتی و بنگاه های آب و نیرو، ایاب و ذهاب و خدمات پزشکی... را با ضررهای هنگفتی بمردم معرفی کرده و سپس خصوصی سازی میکنند و در اعتراض مردم چند مسول و شاید وزیر را هم عوض میکنند و مردم را هم با پلیس وحشیانه ساکت (شهرهای زیادی درام.آمریکا، پاریس، هامبورگ، لندن با فرستادن شمشیرکشان موتورسوار...).
چیزی بهتر نمیشود که هیچ، بلکه روزبروز دقیقا از زمان فروپاشی رسمی روسیه قدیم اوضاع خراب تر از روز گذشته میگردد و مردم را امراض سکوت؛ آنهم سکوتی که سکوت پیشا توفان است.
چه دلیل و منطقی وجود داره که فلان آقا زاده فقط به واسطه رانت صاحب بیزینس میلیاردی باشه و افرادی که عمرشون رو صرف کشور کردن گوشه نشین باشند.
ادامه وزارت اخوندی برمسند وزارت مسکن اشتباهی اشکار به مردم بویژه مستاجران هست که هرروز شرایط زندگیشون بخاطر افزایش بی رویه قیمت مسکن واجاره ها سختترمیشه
وزیر بهداشت صنعت این کشور را ویران کرده است.
با سلام اسم این دولت بود تدبیر و امید. و ما انتظارات فراوانی از اون داشتیم بنده به عنوان یک شهروند شهرستانی که د ریکی از استانهای مرزی زندگی میکنم شغل ام آزاد است در بحث مفاسدمالی و اداری دستگاها متاسفانه استان ما رتبه دوم را بعد از لرستان آورده بود این یعنی اینکه وضعیت استان که شاخه ای از دولت تدبیر و امید است در چه حال و روز است با تجمیع عملکرد سایر استانها حالا حال وروز دولت را برآورد بکنید متاسفانه در بحث مدیریتی مسئولین ما به روز مره گی افتادهاند هر کس در جایگاه خود فرا قانون است و خود رامستحق بیشترین امتیازات میداند هر کس در هر ادارهای هر طور که خواست و باب میلش است عمل میکند بیشتر مراکز استانها بیشترین سهم را از بودجه میبرند و شهرستانها به امان خدا رها شده در وهله اول همین وزیر و وزرا باید به زیر مجموعه های خود در استانها اشراف داشته باشند که کارها خوب پیش برود کارها یا انجام نمیشود یا کند پیش میرود آنکس که پشت میز مسئولیت نشسته باید وجدان کاری داشته باشد و حداقل به اندازه دریافتی خود کار بکند به نظر بنده دولت نه تنهاتغییرات جدی در مدیریت باید اعمال بکند باید به عملکرد مدیران نظارت کافی را اعمال بکند در سطوح پایین تر جامعه ماهایی که زندگی میکنیم و بیشترین فشار اقتصادی را تحمل میکنیم والله درکی که از شرایط امروز داریم این است که در زیر فشار اقتصادی و معیشتی ای دولت تدبیر و امید دیگر استخوانهای ما خرد میشود حداقل در حوزه اختیارات خود درست و با انگیزه کار بکنید که ما هم امیدی به آینده داشته باشیم ما با چه امیدی به شما رای دادیم رای دادیم که کشور را بسازید به زیر پا ی خودتان نگاهی بکنید که مردم حال و روزشان چطور است بدانید که هم در این جهان و هم جهان آخرت مسئول عملکرد خود هستید موفق باشید
در سایه تفکر رئیس جمهور محترم که کپی پیست افکار مرحوم هاشمی است نشانی از تغییر را نمی توانیم شاهد باشیم . تغییرات وزرا هم مثمر ثمر نیست در نتیجه روند خارجی منجر به وضعیت پیش آمده. از کجا معلوم با تغییرات جدید بدتر نشود .به نظر من آقای رئیس جمهور به خودشان زحمت ندهند. مردم خودشان تغییر اساسی به انتخاب خواهند داد و در نهایت معلوم شده است که همان اصولگرایان بهتر عمل می کنند . نمونه اش در استخدام های دولتی است .
آقای ارژنگی یعنی تا ۱۴۰۰ صبر کنیم. دیگر چیزی از مملکت باقی نمی ماند.
کی برود کی نرود این برود
آقا ی ریس جمهور لطفا به صاحب خانه ها طی نامه ای دستور بدید اجاره ها را برای جبران قیمت دلار و ارز بالا نبرن ..یاد اقل سود بانکها را بالا ببرید تا مثل سال گذشته سود پایین بانکها را بهانه ای برای افزایش اجاره و رهن نداد خونه هاشون نداشتن باشند. ممنون که اینقدر به فکر هستید
دولت آقای روحانی در دور دوم ریاست جمهوری یعنی بعد از 5 سال هنوز در کابینه مشکل داره، از روز اول در کابینه خودش مشکل داشت، دولتی که از حل و فصل مشکلات مربوط به خودش عاجز است چگونه میتواند مشکلات کشور را حل کند؟ طبیعی است که به خاطر همین عجز و ناتوانی (آقایون ادعای تدبیر هم دارن) در حل مشکلات دل به برجام ببندد که مثلا قرار بود معجزه کنه و تمام مشکلات کشور را حل کنه...
برو این دام بر مرغ دگر نه
فواره چو بالا رود سرنگون شود
من به عنوان منتقد دولت قبل عرض می کنم که حقیقتا در حال حاضر ما با ضعیف ترین دولت بعد انقلاب مواجهیم.
زندگی اشرافی هیات دولت، برجام نافرجام، طرح تحول شکست خورده، رکود عمیق، حقوق های نجومی و
از همه مهمتر کذب مسولین مواجهیم. امیدوارم مردم ایران در سال 1400 انتخاب سنجیده ای داشته
باشن
با این چیزا نمیشه وقت خرید

دولت برنامه نداشت مردم سرکار گذاشت

بای بای
شخص جناب روحانی باید استعفا بدهد تا یک دولت کارامدی بر سر کار بیاید.
با حرف زدن امید ،و اتحاد بوجود نمی آید ،که گفته اند ، دوصد گفته چون نیم کردار نیست ،، اکثریت مردم ایران اکنون در زیر خط فقر زندگی ؟ که چه عرض کنم ،جان میکنند ،، بیش از یک ونیم میلیون خانوادهٔ بازنشسته کشوری ،وحدود ششصد هزار خانوادهٔ بازنشستهٔ‌لشکری حقوقی زیر دو میلیون تومان میگیرند که اگر ۲۰٪ به همهٔ زیر دو میلیونی ها اضافه کنند بالاترین دومیلیونی میشود ،دو میلیون چهار صد هزار تومان ،که خط فقر شهر تهران ۳/۵ الا ۴ میلیون تومان است ،وکلان شهرها حدود ده درصد کمتر ،وشهرهای زیر دویست هزار نفر هم حدود پانزده درصد ،کمتر باشد ،که این دریافتیها حتی در روستاها هم کفاف هزینهٔ‌بیست روز را نمیکند ، برای خروج از بن بست ،جمهوری اسلامی باید حضور خود در خاورمیانه را با هزینه های کشورهایی که از ایران درخواست کمک کرده اند را انجام دهد ،وسایر هزینه های بیخود را که بنام تبلیغ هزینه میشود را به خزانه دولت برگرداند ،ومعیشت مردم را تامین کند ، و از هزاران نفری که طی این چهل سال از هیچ اکنون صاحب دهها میلیارد سرمایه شده اند مالیات مضاعف بگیرد تا شکاف طبقاتی را کاهش دهد ،و بگذارد تنها امریکا دشمن ایران باقی بماند ،وبا کشورهای منطقهٔ خاورمیانه راهکار آشتی پیگیری نماید ،والاآخر ،،،
مملکت احتیاج به تغییرات اساسی دارد
مشکل خیلی بزرگتر از این حرفها است.
کامنت ها رو میخونم و غصه میخورم ...
یعنی بعد از احمدی نژاد و روحانی هنوز فکر می کنید مشکلات با وزیران و کلا " افراد" حل میشه ؟!
واقعا ؟؟؟
دولت میخواد وقت بخره با این کاراش

بیشتر شبیه نمایشه تا راهکار
ریشه در سیاست ما است ربطی به سیف نداره.
وقتشه ادبیات میروند را کنار بذاریم و از ادبیات اخراج استفاده کنیم. سالهاست مدیران دولتی به این تظمین کاری و حقوقی عادت کرده اند. ترس از اخراج و بازخواست و تاوان پس دادن میبایست هرکس را از هوس تصاحب پستهایی چون شهرداری و استانداری و وزارت و غیره دوربدارد مگر کسانی که پاک، کاربلد وکاری هستند و شهامت واقعی دارند. بزرگترین ضعف سیستم ما در دهه های گذشته هم همین مماشات و لطافت و عطوفت نسبت به این مدیران بوده است.کلا این نوع مدیریت رو من اسمشو مدیریت تعارفی میذارم ..وقتشه جدی باشیم و تعارف را کنار بذاریم با این طیف.
بهترین، زیباترین و عاقلانه ترین تصمیم خروج شخص جهانگیری از بدنه خسته دولت است.
نیازی به تغییر وزرا نیست رییس کابینه باید بره تا شرایط بهتر بشه
مهمترین تغییر بایستی در مهمترین وزارت خانه صورت بگیره و آن تغییر ظریف وزیر خارجه است بعد از آن تغییر معاون اول و نهاوندیان و رئیس دفتر ریاست جمهوری است
در مرتبه دوم کلیه تیم اقتصادی تغییر یابند ، وزیر اقتصاد به افرادی مثل دکترطیب نیا برسد وزیر صمت و کار به احدی از دستاندرکاران حوزه اقتصاد بین الملل برسد محیط زیست و سایرین به جوانها برسد و...
ببخشید ما وزیر ارتباطات داریم یا قطع ارتباطات؟
تابناک خواهشمندم پیگیری کنید:
وارد کننده با فروشندگان خارجی دست به یکی کرده اند و قیمتها را بالاتر از مقدار واقعی فاکتور می کنند و پس از واریز پول و ورود کالا مابقی پول را به وارد کننده می دهند. و وارد کننده آن را در بازار آزاد می فروشد.
یکی از دوستانم که وارد کننده است مستند این حرف را گفت.
البته از اول هم مشخص بود که دو نرخی شدن ارز دادن رانت به آشنایان است.
قطعا موردی را که بنده عنوان کردم دولت مردان در جریانند

این را عرض کردم چون جهانگیری فرموده اند بازار ارز را سامان داده اند. البته درست گفته اند ولی در جهت منافع عده ای خاص
مگه دولتی هم درکارهست که کارم بکنه مملکت باعنایت امام عصر(عج)میگرده واقعا متاسفانه ازنظر دولتیا مملکت گل وبلبله تورم که تک رقمی وهمه چیزهم درسته مشکل اینه که آقایان ازبس سیر وتامینند ازوضع معیشتی مردم خبر ندارند ودرمتن جامعه نسیتند.
در گام اول تغییر وزیر اقتصاد و بانک مرکزی بشدت احساس میشه. برگشت طیب نیا به کابینه وعدم دخالت سایرین در اقتصاد قطعا باعث بهبود وضعیت خواهد شد
گل سر سبد اقدامهای دولت طی ۵ سال گذشته یکی برجام بود و دیگری طرح تحول سلامت
نتیجه برجام : همه داریم می بینیم نیازی به توضیح ندارد
نتیجه طرح تحول سلامت: مبالغ نجومی به مدت ۵ سال پیاپی به جیب پزشکان و مخصوصا بخش خصوصی رفت که فقط خدمات درمانی دادند ، عملا تیشه به ریشه سلامت جامعه زده شد
دلیل میخواهید ؟ کافیست وضعیت سلامت کشور رو از نظر سرطان ها - بیماریهای قلبی - دیابت - فشار خون - بیماری های اضطراب و استرس و دیگر موارد طی ۵ سال گذشته بدانید
به نظرم مسئولین لطف کنند دیگه حرف نزنندبگذارند عملشان صحبت کند
به اندازه کافی حرف شنیدیم
بی فایده س ، به ریشه ها بپردازید
کشوری که تفکر سیستمی دراون شکل نگرفته حالا شما هی به افراد گیر بدین
ما فارغ التحصيلان كنار گذاشتند و هر كه به قولشان قداست داشت سر كار گذاشتند هر بذر ماشتند حالا درو كنند
من شخصا چون فکر میکردم آقای روحانی واقعا اصلاح طلب و بین بد و بدتر به ایشان رای دادم اما اشتباه بود بهتر بود اقای رئیسی رای می آوردند
اولين كاري كه بايد دولت انجام دهد سيف را از بانك مركزي و حسين زاده را از بانك ملي بردارد
با رفتن اين و اون مشكل حل نمي شود .
دولت روحانی باتوجه به رفع تحریمها ودوبرابرشدن قیمت جهانی ونفت وآزادشدن بیش از 100میلیارددلارازاموال بلوکه هیچگونه توفیقی در بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر نداشت و80درصد ملت کوچکترین بهرهخ ای ازبرجام نبردند
چرا از افراد باسواد و کارامد استفاده نمیکنن؟
سه مشکل فرا روی ما فرهنگ، اقتصاد و مدیریت به معنی اخص است که هر سه در چارچوب مدیریت به معنی اعم جای می گیرند.
60درصد مدیران دولتباید بروند جون کارائی که ندارند جای نیروهایزمعتقد به نظام را اشغال کرده اند
مشکل خود رئیس جمهور و معاون اولشه
حالامدیران سطح بالای کشور رو رهاکنید مدیران ادارت کوچک توی شهرهای کوچک را دریابید.هیچ سودی برای شهرشان که ندارند برای کارکنانشان هم مشکل می سازندوموجب به رغبیتی در کار هستند.لطفا یه تغییری به این وضع بدهید.
بدنه دولت بايد جوان،چابك ، آشنا به علوم روز شود كاركنان دولت با طرز فكر گذشته بازنشسته زودتر از موعد شوند كه نسل جوان باتحصيلات بالا كه فعلاً بيكار وعاطل باطل هستند روي كار بيايند سپس اختلاف حقوق كاركنان دولت با توجه به مدرك بصورت 10 تا 20درصد در سيستم اداري كشور تعريف تا امتياز رانت نفتي دولت به عدالت به همگان برسد ايده هاي تازه مورد بحث و پس از مشاوره بكار گرفته شود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان