بازدید 1226

دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا اعتبارش را به خاطر کشتار غزه از دست داد

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، کوتاهی سازمان ملل درباره غزه رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق فلسطینی‌ها تشویق می‌کند.
کد خبر: ۷۹۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 16 May 2018

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، کوتاهی سازمان ملل درباره غزه رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق فلسطینی‌ها تشویق می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المصریون، لوئیس شاربونیو، نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: آمریکا با کارشکنی در تلاش شورای امنیت برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی به منظور تحقیق درباره کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در مرزهای غزه، اعتبار خود را از دست داد.

شاربونیو افزود: آمریکا مانع از آن شد که شورای امنیت درخواست آغاز تحقیقاتی مستقل و شفاف درباره استفاده اسرائیل از زور و خشونت را مطرح کند.

نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سازمان ملل ادامه داد: آمریکا در اقدامی معمول مانع از آن شد که شورای امنیت خواستار انجام تحقیقاتی بین آلمللی درباره وضعیت غزه شود و این اقدام به منزله ارسال این پیام برای اسرائیل است که کشتارهای انجام شده توسط سربازان اسرائیلی "هیچ اهمیتی ندارند و بدون محاکمه خواهد ماند."

آمریکا در نشست روز دوشنبه شورای امنیت اجازه صدور بیانیه‌ای از سوی این شورا برای انجام تحقیقاتی مستقل درباره اقدامات خشونت‌آمیز در مرزهای اراضی اشغالی و نوار غزه و کشتار فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را نداد. صدور بیانیه‌های مطبوعاتی و بیانیه‌های از سوی رئیس شورا نیازمند موافقت همه نمایندگان ۱۵ کشور عضو است.

شاربونیو در ادامه تاکید کرد: سکوت و کوتاهی شورای امنیت در این زمینه تنها منجر به تشویق نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل در نوار غزه خواهد شد بلکه با نمایان شدن معیارهای دوگانه آمریکا، این کشور بیشتر از قبل اعتبار خود را از دست خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل