بازدید 6040

سوپرجام باشگاههای جهان؛رقابت جدید وجذاب فیفا

کد خبر: ۷۹۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 16 May 2018

"Super Club World Cup" عنوان رقابت جدیدی است که قرار است به زودی توسط فیفا برگزار شود.

به گزارش تابناک ورزشی، اولین جام از سری مسابقات سوپرجام باشگاه های جهان قرار است در سال 2021 (از تاریخ 10 تا 28 ژوئن) توسط فیفا برگزار شود و طی آن 24 باشگاه برگزیده از سرتاسر جهان به رقابت خواهند پرداخت. قرار است این مسابقات همچون جام جهانی، هر چهار سال یک بار برگزار شود و باشگاه های بزرگ سرتاسر جهان در تورنمنتی فوق العاده حاضر شوند.

هنوز در خصوص نحوه برگزاری مسابقات و تیم های حاضر در آن اطلاعاتی توسط فیفا منتشر نشده است، اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که سهمیه های قاره های مختلف و تیم های برگزیده بدین شرح هستند:

اروپا: 12 سهمیه
آمریکای جنوبی: 4.5 سهمیه
آفریقا: 2 سهمیه
آسیا: 2 سهمیه
آمریکای شمالی: 2 سهمیه
اقیانوسیه: نیم سهمیه
کشور میزبان: 1 سهمیه

گفته می شود در دوره اول برگزاری مسابقات باشگاه های بزرگ تاریخ دعوت خواهند شد و شاهد حضور رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، میلان، اینتر، بایرن مونیخ، منچستریونایتد، لیورپول، آژاکس و پاری سن ژرمن به علاوه دو باشگاه از میان منچسترسیتی، چلسی، اتلتیکو مادرید، پورتو، بنفیکا و بروسیا دورتموند خواهیم بود. از میان 10 تیم اول به غیر از پاری سن ژرمن، سایر باشگاه ها حداقل از سه جام معتبر باشگاهی اروپایی در کارنامه خود برخوردارند. همچنین ریورپلاته، بوکاجونیورز، سانتوس، فلامینگو، ناسیونال یا پنارول اروگوئه به عنوان سهمیه های آمریکای جنوبی در این مسابقات حاضر خواهند بود. اما از دوره دوم طریقه برگزاری کاملاً متفاوت خواهد بود. چهار قهرمان و چهار نایب قهرمان چهار سال اخیر لیگ قهرمانان اروپا به علاوه چهار باشگاه برتر در رنکینگ یوفا به عنوان سهمیه اروپا در مسابقات حاضر خواهند شد.

مسابقات در هشت گروه سه تیمی برگزار خواهد شد و تیم های برتر هر گروه راهی مرحله بعد خواهند شد. اگر مسابقه ای در مراحل حذفی مساوی شود، ضربات پنالتی سرنوشت مسابقه را رقم خواهد زد. هر تیمی حداقل دو مسابقه و حداکثر پنج مسابقه برگزار خواهد کرد و از چین به عنوان میزبان احتمالی اولین دوره نام برده می شود.

به گزارش The New York Times، هفته گدشته نمایندگان باشگاه های بارسلونا، رئال مادرید، پاری سن ژرمن، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچسترسیتی و منچستریونایتد ملاقاتی در این خصوص داشته اند و حداقل سه باشگاه از هفت باشگاه فوق الذکر با برگزاری چنین جامی موافق نیستند.

لازم به ذکر است، علی رغم اینکه فیفا به برگزاری این مسابقات مصمم است و حتی تاریخ برگزاری مسابقات نیز قطعی شده است، اما هنوز تیم های حاضر در این مسابقات و فرمت برگزاری آن به صورت رسمی اعلام نشده است و ممکن است تغییراتی در فرمت مسابقات که در بالا شرح داده شد، اعمال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار