بازدید 3072
۲

طناب مهر، چاقوی خشم را به دار کشید

کد خبر: ۷۹۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 16 May 2018

 اولیای دم زن 25 ساله ای که با «چاقوی خشم» شوهرش دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند و بدین ترتیب شش بیمار در حالی زندگی دوباره یافتند که «طناب مهر»، «چاقوی خشم» را به دار کشید.

به گزارش خراسان، پانزدهم اردیبهشت، مرد 60 ساله‌ای به منزل خواهرزنش در شهرک مهرگان رفت تا همسر 25 ساله اش را به خانه بازگرداند. زن جوان که سومین همسر مرد 60 ساله بود، به دلیل بروز برخی اختلافات خانوادگی، با حالت قهر منزلش را ترک کرده و به منزل خواهرش رفته بود. آن روز مرد 60 ساله پس از گفت‌و‌گو با خواهرزن و همچنین همسرش، او را راضی کرد تا برای ادامه زندگی به منزل باز گردد به همین خاطر، مرد مذکور عازم شهرک مهرگان شد تا همسر و دو فرزندش را به خانه برساند.

گزارش خراسان حاکی است: آن روز زن 25 ساله نیز تصمیم به بازگشت گرفت و آماده رفتن به منزلش شد. دقایقی بعد او به همراه دو فرزند خردسالش از خانه خواهرش بیرون آمد تا با شوهرش روانه منزل شود ولی ناگهان فرزند پنج ساله زن جوان، هراسان به خانه خاله‌اش بازگشت و گریه کنان فریاد کشید که پدر، مادرم را با چاقو زد!! وقتی اهالی منزل وحشت زده بیرون دویدند، با پیکر غرق به خون زن جوان، داخل کوچه روبه‌رو شدند در حالی که همسر او نیز از محل گریخته بود. با فریادهای آنان، ساکنان محله نیز بیرون آمدند و پیکر بی رمق زن 25 ساله را به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد انتقال دادند اما تلاش های پزشکان و کادر درمانی، برای نجات وی بی نتیجه ماند و این زن جوان به کما رفت.

چند روز بعد از این حادثه، پزشک معالج وی اعلام کرد که مجروح حادثه دچار مرگ مغزی شده است به همین دلیل گروه پزشکان متخصص فراهم آوری و پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سرپرستی دکتر ابراهیم خالقی وارد عمل شدند و درحالی که از وقوع چنین حادثه تاسف باری ابراز ناراحتی می کردند، با خانواده زن جوان به گفت و گو نشستند و از آنان دعوت کردند برای اهدای عضو به نیازمندان اقدام کنند.

گزارش خراسان حاکی است: خانواده فهیم این زن جوان که دیگر عزیز خود را از دست رفته می دیدند تصمیم شجاعانه ای گرفتند تا نه تنها قلب چند خانواده بلکه «قلب ایران» را شاد کنند. آنان روز گذشته پس از تایید مرگ مغزی زن جوان توسط گروه پزشکان متخصص، به اهدای اعضای سالم بدن عزیزشان رضایت دادند چرا که قلب این زن با «چاقوی خشم» شوهرش شکافته شده بود.

بنابراین گزارش، مسئول فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از بزرگ منشی این خانواده به خراسان گفت: پس از آن که مرگ مغزی زن 25 ساله توسط پزشکان متخصص (مغز و اعصاب، جراح مغز، داخلی، بیهوشی و پزشک قانونی) تایید شد خانواده مقتول در همان لحظات اولیه گفت و گو و در حالی که شرایط مناسبی از نظر روحی نیز نداشتند به اهدای اعضای بدن وی رضایت دادند.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: سپس پیکر این زن با صدور دستوری از سوی قاضی علی اکبر احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) به بیمارستان منتصریه انتقال یافت.

به گفته وی، اولیای دم در آخرین دیدار با عزیزشان، برای نجات چند بیمار دیگر که در وضعیت وخیمی به سر می بردند، دعا کردند و بدین ترتیب در میان گریه‌های همراه لبخند، کلیه های مقتول به زن 32 ساله ساکن بیرجند و مرد 33 ساله ساکن مشهد و کبد او به جوان 25 ساله مشهدی اهدا شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این زن برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) و بخشی از پوست وی نیز برای پیوند به چند بیمار دیگر به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) فرستاده شد.

مسئول واحد فراهم آوری و پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین با تقدیر از اعضای این خانواده، تصریح کرد: تعداد زیادی از بیماران در فهرست انتظار پیوند عضو در هر ماه جان خود را در مقابل دیدگان عزیزانشان از دست می دهند در حالی که هنوز 40 درصد از خانواده های افراد دچار مرگ مغزی، حاضر به اهدای عضو نمی شوند!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود رسانه‌های گروهی و فرهنگ سازی در این باره بتوانیم جان انسان های زیادی را با پیوند عضو نجات دهیم تا برای رفتگان نیز سعادت اخروی جاری شود.

گزارش خراسان حاکی است، پرونده این جنایت هولناک در شعبه 208 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد و توسط قاضی احمدی نژاد در حال رسیدگی است و دستورات ویژه ای نیز برای دستگیری همسر فراری مقتول از سوی وی صادر شد. بنابراین گزارش، با ارسال پرونده مذکور به پلیس آگاهی خراسان رضوی گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی تلاش خود را برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری آغاز کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اونموقع كه طرف چاقو را استفاده ميكنه بايد فكر مجازاتش باشه. بخشش اين افراد كار درستي نيست
مرد شصت ساله دختر بیست و پنج ساله؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر