بازدید 1923

تفاوت‌های ساختاری طرح ترافیک جدید با سایر طرح‌ها

کد خبر: ۷۹۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 16 May 2018

یک متخصص حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری گفت: اولین هدف از اجرای طرح ترافیک جدید پاک نگه داشتن محدوده مرکز شهر به واسطه کاهش تردد و دومین هدف کاهش میزان ترافیک به واسطه منع ورود نیمی از خودور‌های آلاینده به محدوده طرح ترافیک است.

به گزارش میزان، مدیر کل سابق حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری گفت: طرح ترافیک جدید تا حدی با آنچه که در ۴۰ سال پیش رایج بوده متفاوت است و دو هدف کلی را دنبال می‌کند.

امیر جعفرپور افزود: اولین هدف از اجرای طرح ترافیک جدید پاک نگه داشتن محدوده مرکز شهر به واسطه کاهش تردد و دومین هدف کاهش میزان ترافیک به واسطه منع ورود نیمی از خودور‌های آلاینده به محدوده طرح ترافیک است.

وی بیان داشت: طی مطالعاتی که در طول ۴ سال گذشته در حوزه ترافیک صورت گرفته و پس از بررسی‌های شورای عالی ترافیک کشور این طرح به تصویب رسید و اصول کلی آن حاکی از این است که از تردد خودرو‌های کاربراتوری در مرکز شهر کاسته شود هر چند که این خودرو‌ها کسر کوچکی از خودرو‌های شهر تهران را تشکیل می‌دهند چرا که توانایی خودرو‌های کاربراتوری در ایجاد آلاینده‌های زیست محیطی چندین برابر خودرو‌های انژکتوری و نسل جدید است.

این متخصص حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است ۸۰ درصد از آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی توسط ۲۰ درصد از خودرو‌ها باشد بنابراین ترتیباتی فراهم شده تا خودرو‌های کاربراتوری برای تردد، مراحل سختگیرانه‌تری همچون معاینه فنی برتر را پشت سر بگذارند و تا حد ممکن نتوانند آزادانه در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.

وی تاکید کرد: خودرو‌های کاربراتوری در زمان تست معاینه فنی برتر باید سطح آلاینده‌های بالاتری را بگذارنند و برای آن‌ها حدود مجاز سختگیرانه‌تری در نظر گرفته شده است.

جعفرپور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دومین هدف از اجرای طرح ترافیک جدید، کاهش میزان تردد خودرو‌ها است؛ برای اجرای آن طرح LEZ در دستور کار قرار گرفت و از تردد برخی خودرو‌های آلاینده در مرکز شهر ممانعت شد. به‌طور کلی می‌توان گفت که طرح ترافیک جدید تاکنون به شکل مطلوبی پیش رفته و در صورتی که به قوت خود ادامه دهد می‌تواند در کاهش میزان آلودگی هوای پایتخت موثر واقع شود منتهی دستیابی به این هدف نیازمند اجرای کامل طرح است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر