بازدید 23284
خبرنگار اعزامی «تابناک» از بروکسل گزارش داد؛

مهم ترین محورهای مطالبات ایران از اروپا برای ماندن در برجام

پس از خروج آمریکا از برجام، مقامات جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرده اند، در صورتی ایران در برجام می مانَد و از برجام خارج نمی شود که اروپا و مشخصا تروئیکای اروپایی، تضمین های لازم برای تأمین منافع ایران از ماندن در برجام را به تهران بدهند.
کد خبر: ۷۹۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 15 May 2018

پس از خروج آمریکا از برجام، مقامات جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرده اند، در صورتی ایران در برجام می مانَد و از برجام خارج نمی شود که اروپا و مشخصا تروئیکای اروپایی، تضمین های لازم برای تأمین منافع ایران از ماندن در برجام را به تهران بدهند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در صدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به چین، روسیه و مقر اتحادیه اروپا سفر کرده است، در حال رایزنی به مقامات اروپایی جهت اخذ تضمین های از سوی آنهاست.

طبق گزارش خبرنگار اعزامی تابناک از محل مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا، مقامات مذاکره کننده ایرانی از اروپا خواسته اند تا در مورد مطالبات ایران تضمین های قابل اجرا در نظر بگیرند.

به نظر می رسد، غرب باید تضمین های قابل توجهی در فاصله ۴۵ تا ۶۰ روز آینده به ایران بدهد که متضمن تامین منافع مردم ایران در چارچوب برجام باشد.

 

از مهم ترین چالش هایی که ممکن است پس از خروج آمریکا از برجام پیش آید، کاهش مستمر خرید نفت از ایران است. بر اساس تحریم های آمریکا که در چارچوب اجرای برجام تعلیق شده بود و اکنون با دستور اجرایی ترامپ ۹۰ تا ۱۸۰ روز دیگر مجددا عملیاتی می شود، کشورهای خریدار نفت ایران تنها در صورتی می توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند و در عین حال از گزند وزارت خزانه داری آمریکا در امان بمانند که هر شش ماه به میزان قابل توجهی از حجم خرید نفت از ایران بکاهند.

 

با توجه به آنکه عربستان و امارات به آمریکا چراغ سبز نشان داده اند که سهم ایران را در بازار نفت پر کنند و شوک قیمتی در بازار نفت رخ ندهد، احتمالا آمریکا با سرعت بیشتری به سمت عملیاتی کردن دوباره این تحریم ها می رود.

 

طبق گزارش خبرنگار اعزامی تابناک، اعضای برجام به ویژه قدرت های اروپایی باید تضمین های ارائه نمایند که دست کم متضمن حفظ میزان فروش نفت ایران در سطح کنونی باشد. در این فرآیند چتر اروپا باید دیگر خریداران عمده نفت ایران که خارج از حوزه پنج کشور حاضر در برجام هستند را نیز پوشش دهد.

 

تبادلات بانکی مطالبه دیگری است که اروپا باید درباره آن تضمین هایی ارائه کند. اگرچه مبادلات بانکی به ویژه از طریق سوئیفت در دوران برجام برقرار شد اما بانک های محدودیت حاضر به تبادلات مالی با ایران شدند. در صورت تهدید وزارت خزانه داری آمریکا، ممکن است همین مجموعه های بانکی نیز از همکاری با ایران صرف نظر کنند. اروپا باید بسترهایی امن و باثبات برای نقل و انتقالات مالی ایران فراهم کند که از مداخلات آمریکا تاثیرپذیر نباشد.

 

حمل و نقل از دیگر محورهایی است که پس از برجام در آن گشایش هایی رخ داد اما برخی شرکت های کشتیرانی تاکید کرده اند پس از بازگشت تحریم های آمریکا، درباره ادامه همکاری شان با طرف های ایرانی تجدیدنظر می کنند. اروپا باید تضمین های جدی درباره امنیت و ثبات حمل و نقل ایران به ویژه در حوزه هوایی و دریایی ارائه دهد.

 

بیمه نیز از مهم ترین محورهایی است که باید غرب درباره آن تضمین دهد، چرا که حمل و نقل به ویژه در حوزه دریایی متکی بر بیمه های است که عمدتا در اروپا متمرکز است و در دوران پیش از برجام، این حوزه به شدت چالش زا شده بود.

 

باید دید این دور از مذاکرات که آغاز یک ماراتون دیپلماتیک هشت هفته ای است، مقدمه ای امیدوارکننده ای برای ارائه تضمین های غرب به ایران برای حفظ برجام خواهد شد؟

گفتنی است، محمد جواد ظریف هدف از سفر خود را گرفتن تضمین هایی از دیگر اعضای توافق هسته ای اعلام کرده و گفته است، باید ببینیم چگونه کشور‌های اروپایی می‌خواهند تضمین کنند منافع ایران از برجام تأمین می‌شود

ظریف درباره سفرش به مسکو و بروکسل نیز گفت: سفرم به سه کشور مهم است. ما سفرمان را با چین و روسیه که همواره با مردم ایران قبل و بعد از تحریم‌ها بودند شروع کردیم و روابط‌مان با چین و روسیه حساس بوده و بعد از تحریم‌ها مهم خواهد بود. با اتحادیه اروپا با توجه به اینکه کشور‌های اتحادیه بیشترین درخواست را از ایران داشتند، با خارج شدن آمریکا از برجام در این توافق بمانند، از این روی، باید ببینیم چگونه کشور‌های اروپایی می‌خواهند تضمین کنند که منافع ایران از برجام با وجود خروج آمریکا از‌این توافق حفظ و تأمین می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامات ما گرفتن تضمین است و همان طور که رئیس جمهور گفتند برای همه انتخاب‌ها آمادگی داریم، اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع مردم ایران هم از برجام تضمین شود.

پیش از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی، محمدجواد ظریف به ساختمان شورای اروپا در بروکسل وارد شد تا نخستین جلسه خود را با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا، برگزار کند.

4 موردی که ایران برای ماندن در برجام از اروپا تضمین خواسته است

ظریف دیدار را «سازنده» توصیف کرده و گفته است: «در مسیر درستی قرار داریم برای این‌که مطمئن شویم منافع بقیه امضاکنندگان برجام، به‌ ویژه ایران تضمین شود.» ظریف در بدو ورود به ساختمان شورای اروپا نیز گفت: «از اروپا می‌خواهیم که منافع ایران را در نظر داشته باشد.»

ظریف پیش از دیدار با مقام های اروپایی در بروکسل، با نوشتن نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا، مواضع ایران در خصوص برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق بین المللی را تشریح کرد. وی پیش از این نیز در مورد آینده #برجام و مواضع ایران به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نامه‌ای نوشته بود.

دیدار اصلی ظریف با وزیران خارجه سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان همراه با موگرینی در بروکسل برای شامگاه سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است.

پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام، دیگر کشورهای امضا کننده این توافق، از کشورهای اروپایی تا چین و روسیه نسبت به این حرکت واشنگتن واکنش نشان داده و بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کردند.

اما مایک پومپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد، کشورش مایل به همکاری با شرکای اروپایی خود برای مقابله با تحرکات ایران در منطقه و مذاکره برای تنظیم توافقی جامع‌تر برای محدود کردن تهران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۸
این شش مورد ما خب


اونا چی خواستن؟

دوشیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
بورسیهای عزیزفعلا تامیتونید ازافزایش های کاذب روزهای اخیر شاخص بورس سرمست و خوشحال باشید تابعد !!!
البته یک شق دیگر هم برای جهان سوم هست. ابتدا حسابی همه امضا ها و قراردادها و امتیازهای قجری را از دولت مستقر می گیرند و بعد به مرحله تغییر می رسند. اطمینان دارند که از کیم یا دولت ایران همه جوره می شه امتیاز به نام ملت و کشور کره شمالی و ایران گرفت و بعد که حسابی امتیازهای قجری را گرفتند دیگر زیاد برای انها تفاوت نمی کند کیم باشد یا قیفی و این رمز ماندگاری کیمی ها و قیفی ها در قدرت در جهان سوم است.
مراودات بانکی ؟
بیمه ؟
حمل و نقل ؟
تصور نمیکنین که همه اینها توسط شرکتهای خصوصی انجام میشه و در اروپا شرکتهای دولتی وجود نداره !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
اونوقت هیئت مدیره اون شرکت بیاد سهام شرکت رو در برابر جرائم آمریکا به خطر بندازه
که ایران مشکلی براش
پیش نیاد ؟؟؟
بنظر شما مدیر عامل شرکت مذبور سهامداراش رو باید راضی کنه یا
ایران رو راضی کنه ؟
خزانه داری آمریکا چی میشه ؟
مثع بانک اچ اس بی سی که میلیارد ها دلار به خزانه داری آمریکا جریمه داد
یا بی ام و و یا .............
حالا اگه ایران از برجام خارج بشه چی میشه ؟چه مشکلی واسه اروپا پیش میاد؟ ی جوری میگن خارج میشه که انگار امریکاست؟ نه داداش دنیا هیچ نیازی به ایران نداره و هیچ منفعتی رو از دست نمیده ،جک واسه خودتون درست نکنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
درآمد داروهای هسته ای وبرق هسته ای در ایران چندین برابر فروش نفت است این دلال صفت ها نمی خواهند که از این سود سرشار خو دشان بگذرند
ظریف خودش هم از روح برجام فهم درستی نداره روح برجام سیاسیه اروپاییا میتونن هر چی شما میخوای بهت بدن اما همه اونا امتیازات اقتصادیه در مقابل از شما سنگین ترین تعهدات سیاسی رو میخوان برای همین هیچوقت این توافق به جایی نمیرسه
باید دید ایران در مقابل چه تضمینی داده است.
کدوم ۴ مورد؟؟؟
مبادلات بانکی، فروش نفت و حمل و نقل و بیمه همه همان تحریم های آمریکا هستند. آمریکا هرگز به اروپا اجازه نمی دهد که این موارد را بپذیرند. چون به معنی بی اثر کردن تحریم آمریکا است. نتیجه مذاکرات کاملا مشخصه.
خب 4 موردش کو؟!
ما که نفهمیدیم این چهار مورد چه بوده لطفا سردبیر محترم تابناک با زبان عامیانه بیان کنند
به به میبینم که روسیه هم داره از پشت خنجر میزنه، چشم دلواپسای روسیه پرست روشن، این همه هشدار دادیم که با طناب پوسیده ی پوتین زیر میز برجام نزنید و قلدری برای آمریکا نکنید اما نشنیدید، مبارکتان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
بابا سنگ پا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
عمو جون خوابي؟رب و ارباب شما امريكا ير ميز برجام زده،شماهم حاضريد بخاطر تطهير چهره اربابتون كشورتونو به سادگي نابود كنيد
چهار مورد تضمین یا ده تا تضمین .این تضمین باید از دو طرف باشد . لذا من فکر میکنم اگر سه کشور اروپایی هم از برجام خارج شوند ایران پایبند میماند چون برای رسیدن به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای . چون شعارهایی که چند سال پیش داده میشد که انرژی هسته حق مسلم ماست .
اگه نتونیم نفت بفروشیم چی میشه؟
جنگ؟
چیزی که تو تصویر مشخصه ظریف با فدریکا قهره
خسته نباشی دلاور!
عکسه خیلی جالبه، موگرینی یواشکی میگه :
جوات دلار چند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
10 تومن
اخه تضمین چی؟ شرکت های بزرگ اروپایی دولتی نیستن که منافع خودشون رو فدای منافع ایران کنن!! ایران رو در بد جور مخمصه ای انداختن چه دشمنان داخلی چه خارجی. این بازی دو سر باختی برای نظام ایرانه
ابي از اروپا گرم نميشه . بايد به توان داخلي تكيه كرد و يا علي گفت
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
!شما نفتمون رو بخر بی خیال اروپا بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
توان داخلی بگو چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
اروپا به نفت ایران نیاز داره
اروپا قدرت نداره برای خودش تضمین جور کنه.
پنجم،،سلفی با نمایندها محلس رو فراموش کرد اقای نویسنده،،از همه واجب تر فردا روزی به دردشان میخورد!!!!!
طبق گزارش خبرنگار اعزامی تابناک از محل مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل، مبادلات بانکی، فروش نفت و حمل و نقل و بیمه، از مهم ترین محورهایی است که مقامات مذاکره کننده ایرانی از اروپا خواسته اند تا در مورد آن ها به ایران تضمین های قابل اجرا را بدهند. یادم هست روسای جمهور ایران درمجمع عمومی سازمان ملل برای روبرونشدن بارئیس جمهور آمریکا بعضا به سرویس بهداشتی پناه میبردند واوبامای ننه مرده با هزارزحمت یک تماس باشیخ حسن گرفت باز صد رحمت به موگرینی سوسیالیست که سنگ صبور هیئت دیپلماتیک ایران شده سیاستمداران ایران بایستی حواسشان جمع باشد دنیا به سمت انرژیهای تجدید پذیر حرکت میکند واروپا هم به ایران تضمین نمیدهد هیچوقت نمیاد به قیمت درگیری اقتصادی با آمریکا به ما تضمین بدهد تا زمانی که سیاست مارا روزنامه کیهان و حسن عباسی وتحلیلگران صدا و سیما تعیین میکنند ما به سمت جام زهر حرکت میکنیم
ترامپ یک قدم عقب نخواهد رفت.کره با اتم نتونست خم به ابروش بیاره،ما چه اهرمی داریم؟فقط یک راه مونده:مرگ!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
مرگ بر آمریکا إن شاء الله
و من یتوکل علی الله فهو حسبه
اره اروپاییها عاشق چشم وابروی ویا خنده های بی مورد ظریف هستند که هرچه بخواهد به او بدهند. روسیه که امتیاز خواسته حالا ببینیم اینها چی می خواهند چین هم که شیر بی یال دم است
با نام خدا .

با سلام .

با توجه به اینکه اینجانب از روز اول مذاکرات برجام را دنبال میکردم و با در نظر گرفتن تمام موارد سالهای گذشته ، ایران

در زمینه برجام بازنده بود از اول هم هیچ تغییری رخ نداده بود .........حالا اروپا که خود دنباله رو آمریکا است چه

چه تضمینی میتواند بدون اجازه آمریکا بدهد ؟ هیچ تضمینی در کار نخواهد بود .

مواظب باشید که کار جمهوری اسلامی ایران را تمام نکنند .....خیلی ها منتظر فرصت هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران سقوط کند .

مواظب باشید ایران سوریه نشود .............داخل را تقویت کنید و به وضع معیشتی مردم رسیدگی کنید .......

اگر مشکلات اقتصادی مردم حل شود بیش از 90 درصد مردم کاری به اوضاع و احوال نخواهند داشت ....
احمدی نژاد رو میخاد
بهتر است كسانيكه خود را به اصطلاح مسول وحامي انقلاب مي دانند استعفاء داده وعبادت به پردازند وأجازه بدهند حد اقل فرزندان فرنگ رفته شان جايشان مديريت كنند شايد گره مشگلات حل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
همون اندازه كه مديران فرنگ رفته با اين آفتاب تابان چشم ملتو روشن كردن بسه
راه حل ساده خروج از برجام بسيار ساده و بكارگرفتن مكانيزم ماشه است:
متناسب با هر محدوديت يا تحريم جديد عليه ايران بطور گام به گام و متناسب آن % درصدي به غني سازي خود بيفزائيم.
بزرگترين ترس آمريكا همين است. اگر دنبال الحاقيه و ورود بحث هاي موشكي باشيم ذلتي شديدتر از پاره كردن برجام حاضر توسط ترامپ درانتظار ماست. بهيچ وجه نبايد خط مقدم مبارزه را از هسته اي به عقب تر مانند موشكي بكشانيم.
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
خب به فرض که اصلا غنی سازی رو رسوندیم به 99 درصد و اصلا بمب اتم ساختیم
با هشتاد میلیون ادم توی محاصره اقتصادی میخوای چیکار بکنی ؟!ا
طرفو تو ده راه نمیدن سراغ خونه کدخدا میگیره!
اروپا نه میتواند و نه میخواهد هزینه حمایت از حکومت ایران را از جیب شهروندانش بدهد
مطمئن باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
کاملا درس گفتی آمریکا تصمیم خودش رو گرفته تا جمهوری اسلامی رو خلع سلاح کنه برای همین از برجام خارج شده
مسخره بازی که نیست تضمین چیه ؟ اگه اونا راضی بودن ایران نفس بکشه چرا خارج شدن ؟
ترامپ برخلاف روحانی وسایرین مرد عمل است وهروعده ای داده تاکنون عمل نموده ولی روحانی باگذشت 5سال به هیچکدام ازوعده هایش عمل ننموده وفقط وعده توخالی وشعاروحرف درمانی کرده لذا هیچ قدرتی با ابرقدرت جهان نمی تواند دربیفتد
ظریف هم داره وقت خودشو تلف میکنه با اینا ، بابا برجام مرد خدا رحمتش کنه فاتحه مع الصلوات
روحانی و ظریف فقط دارن آب در هاون میکوبن و اتحادیه اروپا و روس و چین هم اینقدر ایران رو میپیچونن که ترامپ فرصت کافی رو بدست بیاره و تحریم های هسته ای رو مجددا احیاء کنه
راهکار:
1. مبارزه با قاچاق و ممنوعیت ورود کالاهای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه داخلی دارند.
2. دستور دولت مبنی بر اعطای وام های کم بهره جهت احیای صنایع
3. جلوگیری از خام فروشی
4. توسعه تجارت با شرق اسیا و خاورمیانه
5. توسعه صنایع موشکی و صنایع هوا فضا و ایجاد ماهواره اختصاصی جهت مقاصد فرهنگی و مخابراتی
6. برنامه ریزی جهت تصفیه و انتقال آب خلیج فارس جهت کشاورزی مدرن و علمی
7. چنانچه بنا به احیای دریاچه ارومیه باشد بجای انتقال آب از وان ترکیه میتوان از دریای خزر منتقل نمود.
8. انتقال صنایع به سایر نقاط کشور جهت جلوگیری از بحران آب و آلودگی هوا
9..........
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
داداچ تمام اینایی که گفتی پول میخواد
دولت از کجا بیاره ؟!ا

تجارت با شرق اسیا هم باحال بود ! بعد تحریم ها با کدومشون تجارت میکنی ؟!ا
دوستان توجه کنید آقای ظریف میفرمایند دوستانمان چین و روسیه که قبل و بعد تحریمها با ملت ایران همراه بودند میشه بفرمائید آقای ظریف چه همراهی کردن و از این همراهی چه چیز نسیب ملت شد روسیه هم که شرط گذاشت باید امتیاز بدین تا در برجام بمانم هر روز بدتر از دیروز
دوستان..بتون قول میدم اخرش همه خارج میشن.و ما میمونیم و یه برجام..و هروز میریم امضا میزنیم که پایبند برجام هستیم.به نوعی کارت دعوت واسه خودمون میفرستیم..عزیزان دوستان اروپاییا مث ایران خودرو و سایپا نیستن که چ بکنن یا نکنن..اونا سیاست اقتصادیشون از دولت جداست..چرا نمی خاییم بفهمیم...اونا که سیاست کاریشون رو با اقتصاد ما کوک نمیکنن..یه ابرقدرت اقتصادی هست بنام یو اس آ..حالا هی ما بریم به روس و چاینا بگیم اقا جون مامانتون بگین از برجام خارج نشن دوستان اروپایی...روس و چین خ نامردن و نا وقتی دول خلبج فارس رو دارن حتی حاضر نیستن بشون بگن بال چشتون ابروست.همه به نوعی نونشون رو به نرخ روز میخورن..میدونین روس از چی ترس داره و روز مرگش هست؟؟؟؟نزدیک شدن ایران به غرب...حالا هی داره با کارت ایران بازی میکنه...بنظر من ایران کمی نوک پیکانش رو از روسیه به طرف غب کج کنه خ بهتره..بزاربن روس کمی حساب دسش بیاد...
سلام
بخدا به دین به پیغمبر قسم خلاف می گویند شرکت ما در بانک ایران و اروپا برای صادراتاز ایران به ایتالیا حساب باز کرد ظولی بانکهای ایتالیایی یکسال بعد از برجام دیگر حاضر به حواله برای شرکت ایرانی نیستند تازه مانده پولمان را هم بانک نعامل در اسران نمیدهد تازگی 250 یورو برتی تسویه خواستیم ندادند پول خودمان را بعدش 3درصد کارمزد هم خواستند یعنی تحریم داخلی خارجی
بخدا دورغ هست سر کاریه تا کی بازی
به مردم راست بگید بیشتر همراهی می کنند تا وعده بیخودی
مسئولین عزیز و گرامی سرتون را از زیر برف بیرون بیارید.یه ذره به فکر مردمتون باشید بخدا مردم به ستوه آمدند
هرانسان منصفی که کوچکترین اطلاعی از سیاست و جهان داشته باشد میداند که شرکتهای بزرگ اروپایی و بانکهای بزرگ اروپا تحت فرمان آمریکا هستند روحانی فراموش کرده بهنگام گفتگو اعتراف نمود باید اول باکدخدا صحبت کنیم چون سایر کشورهای اروپا تحت نفوذ آمریکا هستند حال که وضعیت مالیش درپرتو دریافت حقوقهای آنچنانی بهبود یافته تصورمیکند میتواند با کشورهای اروپا بدون نظر آمریکا رابطه داشته باشد البته بهترین سود را ظریف میبرد که با مسافرتهای مارکوپلویی به گشت وسیاحت میپردازد
ایران از همین حالا هم روی قول اروپا حساب باز نمیکنه و کارت بازیشو روی چین و کمی روسیه بسته اما زهی خیال باطل
بهترین تضمین حذف دلار در معمله بااروپا و سرمایه گذاری اروپاییها در ایران و تاسیس چند بانک اروپایی در ایران است البته اگر منفع آقایان اجازه بدهد
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم.
ایران با اون همه مشکلات زمان جنگ اگر توانست نقشه دشمنان را خنثی کند اکنون با این همه پیشرفت مینواند جلوی ابر قدرت ها بیستد و لی شرطش فقط این است که از داخل متحد با شیم و به قوه ایمانی تکیه و بر خدا توکل کنیم
اگر متحد باشیم هیچ غلطی نمی توانند بکنند و الا این وعده خدا است که نا بود خواهیم شد
............واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو .............فتذهب ریحکم............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
مشکل این هست که برخی در داخل نمی خواهند قدرت را با بقیه شریک شوند و همین چند دستگی و نفرت میاورد حالا با کدام اتحاد می خواهند به جنگ امریکا بروند تو این چند سالی که ما هی عقب رفتیم اونا با سرعت جلو رفته اند چون جنگ و تحریم نداشته اند و نخبگان را از سراسر دنیا حتی همین ایران خودمون جمع کرده اند در کشور خودشون
ظریف الان هفت سال میگه سازنده بود سازنده هست سازنده خواهد بود نتیجه اش را دیدیم بیا خودش گول میزنه یا ما را
اگر راست میگید توافق ایران خودرو و پژو فرانسه را رو کنید ببینیم دوباره اینها چه گولی خوردن
مجلس باید در اسرع وقت تکلیف مردم را روشن کند ظریف و صالحی را احضارکند وبعد از رییس جمهورسوال کنند با شعار دادن وپرچم. آتش زدن مشکل مردم حل نمی شود ای مجلسیان برای یکبار هم شده مستقل وطبق قانون اساسی عمل کنید
آقای ظریف همیشه خندان. ملت گریانند. آب در هاون کوبیدن است اروپا مبادلات هزار ملیارد دلاری با آمریکا را با مبادلات پانزده میلیارد دلاری با ایران. را عوض نمی کند امیدوارم دوباره مجبور نشوید سراغ کدخدا بروید!!! یادتان باشد در مذاکرات قبلی اینگونه شد.
اروپا با امریکا 130هزارمیلیارد دلار در سال تبادلات تجاری دارند وبا ایران 3هزارمیلیارد دلار.با توجه به فعالیت بخش خصوصی در اروپا هیچ عاقلی نمیاد با ایران روابطشو ادامه بده.چون از اون طرف تحریم وجریمه میشه..مگر اینکه اروپا بخواد با امریکا وارد جنگ اقتصادی بشه..
ظریف جان دیگه روی ما حساب نکن داداش رای ما راپس بدهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل