بازدید 5081

پیش‌بینی بانک جهانی برای طلا و نقره

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن بالا رفت، اندکی افزایش پیدا کرد اما دلار قوی، رشد بیشتر بهای معاملات را محدود کرد.
کد خبر: ۷۹۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 15 May 2018

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن بالا رفت، اندکی افزایش پیدا کرد اما دلار قوی، رشد بیشتر بهای معاملات را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱۳.۵۴ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲.۵۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۳۱۸.۲۰ دلار بسته شد.

طلا هفته گذشته حدود ۰.۵ درصد رشد ثبت کرده بود که نخستین رشد هفتگی در حدود یک ماه اخیر بود.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، افزایش تنشها در غزه، در اوایل معاملات روز سه‌شنبه تا حدودی تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن ایجاد کرد. با این حال دانیل هاینس، تحلیلگر این بانک خاطرنشان کرد که بازار منتظر دور بعدی افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکاست و تصور می‌کنم قیمت طلا تا زمان تصویب دور بعدی افزایش نرخهای بهره، تحت فشار منفی می ماند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست‌گذاری خود در ژوئن، افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا لطمه می‌زند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و به ۸۵۶.۱۷ تن رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در محدوده ۱۳۰۲ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۶.۵۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۹۰۶.۵۰ دلار ایستاد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۹۴.۵۰ دلار رسید.

پیش‌بینی بانک جهانی برای طلا و نقره

طبق جدیدترین گزارش بانک جهانی، بازار طلا که سه ماهه نخست را پشت سر گذاشته، ممکن است بهترین عملکرد سالانه را نشان دهد اما سرمایه‌گذارانی که بدنبال قیمت‌های بالاتر برای نقره در سال جاری هستند، ممکن است مایوس شوند.

در گزارش نیم سالانه بانک جهانی آمده است شاخص قیمت فلزات ارزشمند در سه ماهه نخست چهار درصد رشد کرد، در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ رشد اندکی داشت. رشد سه ماهه این شاخص به دلیل افزایش چهار درصدی قیمت طلا و افزایش شش درصدی قیمت پلاتین بود.

به گفته تحلیلگران، این دو فلز به دلیل انتظارات برای بالا رفتن فشارهای تورمی، تنشهای ژئوپلیتیکی فزاینده و ضعیف شدن ارزش دلار افزایش قیمت پیدا کردند.

قیمت نقره در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با رشدی که در مدت مشابه سال گذشته داشت، اندکی رشد داشت. قیمت نقره به دلیل افت تولید معدنی و با وجود تقاضای سرمایه گذاری نسبتا ضعیف در مقایسه با دو فلز دیگر، بالا رفت.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت نقره در ادامه سال رشد چندانی نداشته باشد. قیمت هر اونس نقره فعلا در محدوده کوچکی حبس شده و ۲.۶ درصد از آغاز سال کاهش داشته است.

بانک جهانی پیش‌بینی کرد قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ سه درصد رشد کند که نشان می‌دهد بازار از قیمت‌های فعلی صعود چندانی نخواهد کرد. قیمت طلا نیز در بازه محدودی حبس شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان