بازدید 6112

ترکیه سفرای خود را از واشنگتن و تل‌آویو فراخواند

کد خبر: ۷۹۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸ 15 May 2018

دولت ترکیه متعاقب کشتار مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه، سفرای خود در واشنگتن و تل آویو را برای «مشاوره و رایزنی» فراخواند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، دولت ترکیه تأیید کرد که آنکارا سفرای خود را از واشنگتن و تل آویو «برای انجام مشاوره و رایزنی» فراخواند.

دولت ترکیه همچنین روز دوشنبه در واکنش به شهادت ۵۲ فلسطینی در نوار غزه، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

مقامات آنکارا کشتار مردم بی گناه فلسطین به دست نیروهای غاصب رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کردند که تا زمانی دستیابی به یک راه حل پایا و منصفانه برای مسئله فلسطین، صلح و ثبات منطقه ای و جهانی حکمفرما نخواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد: ما تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس را که ناقض قوانین بین الملل و تمام قطعنامه های مربوطه سازمان ملل است، به شدت محکوم می کنیم. ما تصریح می کنیم که این اقدام از نظر قانونی باطل و فاقد اعتبار است.

گفتنی است که روز دوشنبه صدها معترض در شهر استانبول گردهم آمدند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سردادند.

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که آنکارا برای رسیدگی به موضوع کشتار مردم بی گناه فلسطین در نوار غزه خواستار برگزاری نشست فوق العاده «سازمان همکاری اسلامی» در روز جمعه شده است.

وی همچنین در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و در حالی که تعداد شهدای فلسطینی در ادامه تظاهرات بازگشت به ۵۲ نفر رسید، در اظهاراتی اعلام کرد: دولت آمریکا همانند اسرائیل درقبال این قتل‌عام مسئول است.

سخنگوی دولت ترکیه در واکنش به تحولات اخیر فلسطین ادامه داد: قدس سرانجام آزاد خواهد شد. آمریکا و اسرائیل در نهایت ناچار خواهند بود این شهر را به صاحبان اصلی آن تحویل دهند.

وی در ادامه افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس تنش، خشونت، بی‌ثباتی، بحران و درگیری موجود را تشدید خواهد کرد. تصمیمات و اقدامات اسرائیل و آمریکا در این زمینه نزد ترکیه اعتباری ندارد.

شایان ذکر است که اوایل روز دوشنبه، دولت آفریقای جنوبی نیز متعاقب انتشار اخبار کشتار مردم فلسطین در نوار غزه، سفیر خود از اسرائیل را فراخواند.

افزون بر این، شماری از کشورهای جهان اقدامات سرکوبگرانه اسرائیل در نوار غزه و تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس را محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار