بازدید 3382

تصمیمی برای تجمیع پیام‌رسان‌های داخلی نداریم

وزیر ارتباطات در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل کنسرسیومی برای ادغام و تجمیع پیام‌رسان‌های داخلی گفت : تجمیع پیام رسان ها معنی ندارد و تصمیمی هم برای این کار نداریم.
کد خبر: ۷۹۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۶ 15 May 2018

خراسان نوشت:  وزیر ارتباطات در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل کنسرسیومی برای ادغام و تجمیع پیام‌رسان‌های داخلی گفت : تجمیع پیام رسان ها معنی ندارد و تصمیمی هم برای این کار نداریم.
محمد جواد آذری جهرمی روز گذشته در حاشیه مراسم بهره برداری از مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران در گفت وگو با خراسان در پاسخ به این که برخی اخبار حاکی از تشکیل کنسرسیومی برای ادغام و تجمیع پیام‌رسان های داخلی است اظهار کرد: تجمیع پیام رسان ها معنی ندارد و تاکنون هم تصمیمی برای این کار گرفته نشده است . ما معتقدیم که پیام رسان ها باید با یکدیگر رقابت و مردم را جذب کنند تا در نهایت از بین آن ها چند پیام رسان محبوبیت لازم را در بین کاربران کسب کنند .طبیعتا پس از آن که یکی دو مورد از این پیام رسان ها توسط اکثریت مردم انتخاب شدند، انتظار این است که پیام رسان ها روی توسعه شبکه خود سرمایه گذاری کنند . ما باید بپذیریم که اساس موفقیت در این عرصه رقابت است بنابراین اگر بخواهیم این ها را باهم تجمیع کنیم یا از مردم بخواهیم سراغ یک پیام رسان بروند وسراغ دیگری نروند، اصل رقابت در این عرصه از بین خواهد رفت.
وی همچنین درباره تشکیل کنسرسیومی از اپراتورهای تلفن همراه برای ورود به عرصه پیام رسان ها نیز گفت : اطلاعی از تشکیل این کنسرسیوم ندارم وهیچ خبری هم در این زمینه که اپراتورهای تلفن همراه بخواهند به این عرصه ورود کنند نشنیده ام . اما آن چه مطرح شده، این بود که به ظاهر قرار بود اپراتور همراه اول وکنسرسیومی که مالک مخابرات هم هست روی یک پیام رسان سرمایه گذاری کنند که در مقطعی این تصمیم ملغی شد ولی گویا دوباره بحث آن مطرح شده است .

گلایه وزیر ارتباطات از عملیات روانی یک پیام‌رسان داخلی
وزیر ارتباطات همچنین درباره شائبه قطع خدمات زیرساختی به پیام رسان بومی سروش که مدیران این پیام رسان مدعی شده بودند نیز توضیح داد و گفت: اکنون پنج پیام‌رسان در کشور وجود دارد و تنها یک پیام‌رسان نداریم، یکی از پیام‌رسان‌ها به جای این که موضوعات مدنظر خود را در جلسات فنی مطرح کند روش عملیات روانی را در پیش گرفته که این روش نه به سود آن ها و نه به سود کشور است.این پیام رسان به جای حل فنی مشکل، موضوع را به عملیات روانی کشانده است. وی گفت: چگونه است که چهار پیام‌رسان دیگر به خوبی کار می کنند و تنها یکی که در گذشته ادعایی داشته و به آن نرسیده، بحث عملیات روانی را در پیش گرفته است. وزیرارتباطات افزود : همکاران ما در وزارت ارتباطات و اپراتورها بنا را بر همکاری کامل با پیام رسان های بومی گذاشته اند و این مصوبه را به عنوان یک تکلیف ملی پیگیری می کنند اما مدلی که این پیام رسان بومی در حال پیگیری مطالبات خود است، خیلی مرسوم نیست و ذهنیت منفی ایجاد می کند و تاثیر منفی دارد.اگر مشکلی وجود دارد باید به طور منطقی با استدلال و استناد به زیرمجموعه های وزارت ارتباطات منتقل شود. وی تاکید کرد: باید بدانند که وزارت ارتباطات حمایت کننده است و مشکل را پیگیری می کند اما این مدل اعلام مشکل شائبه مسائل دیگری را به ذهن می رساند. وی همچنین در مراسم افتتاح پروژه های مخابراتی با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطی در ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار گفت : در هفت ماه گذشته ۳۵ درصد روستاها به این ارتباطات مجهز شدند و اکنون این عدد به ۵۵ درصد رسیده است که ۳۵ درصد دیگر نیز باید رشد کند. طبیعتا ما از محل اعتبارات دولتی هزینه می‌کنیم.

رتبه ۱۰۱ایران در شاخص فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات همچنین با تأکید بر این که رتبه ایران در شاخص جهانی کاربردهای فناوری اطلاعات101 است، از بهبود ۳۰ رتبه ای این شاخص، طی برنامه ششم توسعه خبر داد.
برخی شاخص های فعلی شبکه مخابرات کمتر از استاندارد است
وزیر ارتباطات با انتقاد از برخی شاخص های فعلی شبکه مخابرات کشور گفت: شاهد هستیم که میزان شاخص تماس از دست رفته در شبکه مخابرات 3 درصد و میزان تأخیر شبکه چهار میلی ثانیه، معادل چهار برابر حد استاندارد است که این شاخص ها باید اصلاح شود.وی با بیان این که برخی کاربران از کیفیت سرویس اینترنت مخابرات ناراضی هستند، افزود: به سازمان تنظیم مقررات دستور داده ام که این موضوع را با جدیت پیگیری کند.به گزارش خبرنگار ما روز گذشته و در آستانه روز جهانی ارتباطات مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران با حضور وزیر ارتباطات وبرخی نمایندگان مجلس به بهره برداری رسید. این مرکز یک مکان تخصصی متمرکز مخابراتی است که مدیران و متخصصان شبکه از طریق آن، یک یا چند شبکه را مدیریت، کنترل و پایش می کنند. کیفیت سرویس پهنای باند، کیفیت سرویس صوت، سامانه مدیریت پهنای باند مصرفی استان ها و مانیتورینگ شبکه انتقال از جمله ویژگی های مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران است .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها