بازدید 12867
قاسم میرزایی نکو در گفت وگو با «تابناک»؛

احتمالا رمضان شاهد رفع حصر باشیم؛ نه حکمی برای حصر صادر شده، نه حکمی برای رفع حصر نیاز است

اوایل هفته گذشته، موضوع رفع حصر زهرا رهنورد در فضای رسانه ای کشور خبرساز شد؛ هر چند فرزندان وی و برخی دیگر از مسئولان این موضوع را تأیید نکردند، تا کنون نیز این خبر از سوی هیچ مرجع رسمی، نه تأیید شده و نه تکذیب.
کد خبر: ۷۹۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 14 May 2018

اوایل هفته گذشته، موضوع رفع حصر زهرا رهنورد در فضای رسانه ای کشور خبرساز شد؛ هر چند فرزندان وی و برخی دیگر از مسئولان این موضوع را تأیید نکردند، تا کنون نیز این خبر از سوی هیچ مرجع رسمی، نه تأیید شده و نه تکذیب.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، تازه موضوع رفع حصر و بحث های پیرامون آن داغ شده بود که ماجرای خروج آمریکا از برجام به وجود آمد و تمام فضای رسانه ای را متوجه خود کرد، به گونه ای که به تنها اولویت کشور تبدیل و در عین حال، باعث شد تا شکاف‌های بین دو جناح سیاسی، بیش از هر زمان دیگر، خود را نشان دهد و همین عامل باعث فراموشی ماجرای حصر شد.

اما بحثی که تقریبا هر دو جناح سیاسی بر آن تأکید دارند، موضع ایجاد وحدت و انسجام در بین قشرهای مختلف جامعه است. همگان بر این که باید در اوضاع کنونی انسجام حفظ شود، اتفاق نظر دارند؛ هرچند گاهی برخی سیاسیون، ماجرای برجام را نقطه عطفی برای انتقام گیری‌های سیاسی نیز قرار می دهند.

در این بین، برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند، باید برای ایجاد وفاق در جامعه، هرچه زودتر فضای باز سیاسی ایجاد شود و یکی از مهم ترین عواملی که می تواند باعث شود تا انسجام در جامعه قابل لمس باشد، موضوع رفع حصر است.

قاسم میرزایی نکو در خصوص این موضوع به تابناک گفت: کسی در خصوص رفع حصر حرف خلافی نگفت. آن زمان ما گفتیم که رفع حصر شده، ولی به کسی حکم ندادند، ولی باید به این هم توجه داشت که در زمان حصر هم به کسی حکمی داده نشد و در واقع نه حکمی برای حصر صادر شده نه برای رفع حصر.

این نماینده مجلس در واکنش به اظهارات باهنر در خصوص رفع حصر نیز گفت: به نظر من، رفع معضلات داخلی کشور در زمره پارامترهایی است که خواست مردم است و یا بخش های عمده آن را نمایندگی می کند، و باید یکی پس از دیگری این موارد حل شود که راهکارهای مختلفی نیز برای آن وجود دارد، ولی برخی اعتقاد دارند که این مشکلات باید الان رفع شود و عده ای هم اعتقاد به این دارند که باید تدریجی حل شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه گفته می شود، برجام باعث شده تا موضوع حصر کمرنگ تر شود، گفت: نمی توان کامل گفت که این موضوع کمرنگ شده؛ اما به هر حال در شرایط فعلی، اولویت کشور مسأله برجام است و برای آن به بحث های دیپلماسی خارجی نیاز داریم و همان اندازه در داخل به انسجام و وحدت نیاز است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در ادامه گفت: برای ایجاد این انسجام و وحدت یکی از کارهایی که می شود انجام داد، همین موضوع بود و می توانست گره گشا نیز باشد.

این نماینده در پاسخ به این که آیا امکان رفع حصر وجود دارد، گفت: احتمال دارد این اتفاق رخ دهد و من فکر می کنم در ماه رمضان بهانه خیلی خوبی برای عفو همه چیز باشد.

وی در پاسخ به این که خبر خاصی در این باره به شما رسیده، گفت: نه امیدوارم و حسی به من می گوید که این اتفاق باید رخ دهد و همه همدیگر را می بخشیم و از هم می گذریم. تا ما از هم نگذریم خدا هم از ما نخواهد گذشت. اگر این کار رخ دهد، فکر می کنم که انسجام بزرگی در کشور شاهد خواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: هم اکنون دو تفکر در نوع اداره کشور وجود دارد؛ عده‌ای اعتقاد دارند با فضای بسته می توان مملکت را اداره کرد و عده ای هم بر این باور هستند که مردم آنقدر بلوغ فکری دارند که با فضای باز می توان با مردم صحبت کرد و مردم هم مسائل را می فهمند.

وی ادامه داد: برای نمونه، برخی در مورد این حرکت هایی که راجع به برجام رخ داد و ترامپ نیز این اقدام نسنجیده را از خود نشان داد، می گویند، ما این موضوع را کنترل کردیم و با بستن شبکه های مجازی جامعه را از هرج و مرج نجات دادیم، اما من اعتقاد دارم که اتفاقا این گونه نیست و برعکس این موضوع درباره ما صادق است، برای اینکه عملاً همه به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند و بعد از فیلترینگ اتفاق خاصی رخ نداده است.

این نماینده در پایان گفت: این دو تفکر همیشه با یکدیگر در تضاد هستند؛ اما بیشتر مردم طرفدار این تفکر نرم هستند و اعتقاد دارند که می توان با باز کردن فضا و آزاد گذاشتن خیلی از مسائل را جلو برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۶۷
امثال این ااقا چقدر درامد دارن؟

بیمار یا بیکار توی خونه دارند یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
مرغ رو خریدم کیلویی 15000 تومان میدونید یعنی چی حصر چیه بفکر مردم باشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
کارد بخوره به اون شیکمت. نمیگم بفکر شکمت نباش ولی به فکر اونی هم باش که واسه اعتراض به سیر نبودن شیکم تو رفت توی حصر!
حصر اولویت مردم نیست این حصر دعوای پسر عموهاست و همه به هم وصلند پس اینقدر مانور ندهید اگر واقعا دنبال حصرید تمام حصریها باید ازاد شوند نه اونهایی که ژن خوب دارن بجای حاشیه رفتن دنبال رفع مشکلات معیشت و رفاه مردم باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
اصلاح کن پسر دائی پسر عمه
فقط چند تا جوون بدبخت رو بیچاره کردن. خودشون چند روز رفتن حصر همراه با بهترین تفریحات و مسافرت های دسته جمعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
خدا قسمتتون کنه ان شاءالله
سوپاپهای اطمینان رو بزنید
وقتی کسی شب غذای سنگین بخورد ، شب خواب های ... می بیند و فردایش همان خواب را بیان می دارد !!! آقا خواب دیدی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
ادب مرد به ز دولت اوست .
فکر و ذکر نماینده های تهران شده حصر
حصر کیلویی چند؟ دیگه مهم نیست برامون
یعنی چی که حکمی برای حصر صادر نشده ؟ یعنی این همه مدت بدون حکم حصر بودند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
شیر تو شیره
چه مملکت...
میگه نه حکم حصر صادر شده نه حکم رفع حصر لازمه
پس بگو اینا رو برا چی 9 سال حصر کردی
ملت رو سرکار گذاشتین
اصلا به ما چه اینا رو اعدام کنید. خلاص
ولی دلار رو همون 3800 بیارین
هیچکدومو نمیخایم نه اصولگرا نه اصلاح طلب نه فتنه گر نه کروبی نه موسوی نه احمدی نژاد نه این خاتمی نه اون خاتمی

ما ایرانی وطن پرست میخایم....
گرانی، تورم، بیکاری، تبعیض , اختلاس، دزدی
اینها اولویت مردم هستند
والله تمام مشکل مملکت رفع حصره که انشالله اونم ماه رمضون حل میشه و دیگه مشکلی نمی مونه ، مملکت گل و بلبل میشه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
علی برکت الله
در واقع نه حکمی برای حصر صادر شده نه برای رفع حصر!!!!؟؟؟؟ پس موضوع چي بوده؟؟؟!؟!!
دیگه مهم نیس
به نظر میرسه الان ملت مشکلات مهمتری دارن
آقا رفع حصر چه سودی برای ما داره؟ اصلا آزادی یا زندانی بودن اینها چه فرقی برای جامعه داره؟ مثلا مردم فکر میکنن رفع حصر بشه از فردا دلار میشه هزار تومن و تحریمهارو بر میدارن و شغل مناسب برای همه پیدا میشه و تعرفه واردات خودرو روبرمیدارن و همه ایران به خوبی و خوشی زندگی میکنن؟ اگر راست میگید به جای درگیری ذهن مردم در مورد حصر و این چیزا اقتصاد کشور رو درست کنید که پدر و مادر تمام مشکلات از همین اقتصاد هست . وقتی فقر نباشه شغل وجود داشته باشه تورم نباشه و امنیت توی همه شهرها برقرار باشه و از ترس کیف قاپ و زورگیر همه مشکل نداشته باشن اون وقت میشه گفت مردم راضی هستن نه به خاطر آزادی دو سه نفر آدمی که بود و نبودشون هیچ فرقی نداره . البته یه قشری هم هستن که ایرانو با سوئیس اشتباه گرفتن و فکر میکنن قوانین اونجا اینجا جواب میده ولی گشنگی نکشیدن تا ببینن پیگیری اخبار رفع حصر مهم تره یا سیر کردن شکم حد اقل یک بار در روز ! این آقایون محصور هم همین الان دارن شکمشون رو چاق میکنن و واقعا فکر کردید مشکل مالی دارن و شب سر گرسنه به زمین میزارن و دغدغه درآوردن یک ریال پول رودارن؟ کارتون به جایی نرسیده تا موجودی حسابتون فقط هزار و ششصد تومن باشه و هیچ ایده ای نداشته باشید که چطور تا آخر هفته فقط زنده بمونید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
شرمنده، اشتباهی یه منفی دادم، چندتا اضافه شد!
وی در پاسخ به این که خبر خاصی در این باره به شما رسیده، گفت: نه امیدوارم و حسی به من می گوید که این اتفاق باید رخ دهد و همه همدیگر را می بخشیم و از هم می گذریم. تا ما از هم نگذریم خدا هم از ما نخواهد گذشت. اگر این کار رخ دهد، فکر می کنم که انسجام بزرگی در کشور شاهد خواهیم بود.

آخه برادر عزیز این چه حرفی ست
چرا حرفی بی پشتوانه و بی استدلال میزنید
واقعاًکه
حیف .....
حصر بشه یا نشه
رفع بشه یا نشه
اصلا اینها برای مردم ستمدیده ایران ارزش ندارن
مردم الانه به این می اندیشن که با همه کشورها صلح کنیم
و دلار بشه هزار تومن




ما نون میخاییم بخوریم نه محصورین رو
کاش همانقدر که دنبال رفع جصر بودید دنبال رفع فقر و بیکاری هم بودید ما هم مردم ایران هستیم شما با رای ما به مدیریت رسیدید نه رای کسانی که به رای مردم تامکین نمیکنند
ایـــــــــــــــــــــــــول قانــــــــــــــــــــــــــــون مـــــــــداری

نه حکمی برای حصر بوده نه حکمی برای رفع حصر نیاز است
ما در رمضان فقط شاهد گرانی های افسار گسیخته خواهیم بود این برای مردم مهم است
اخبار روز ما ایرانی ها: رفع حصر و برجام تلگرام فیلتر و سانسور و زنان و گشت ارشاد و دلار و جاسوس... بالا رفت و پایین اومد خبر بهتری نداریم
در حال حاضر با این قیمت دلار، دیگه اسمش رفع حصر نیست، رفع قصره. اینها اگه واقعا اعتقاد داشتند که در حقشان ظلم شده باید حداقل مثل بقایی تا پای جان سر اعتقادشان می ایستادند.
یعنی الان در مملکت همه چی درست شده و فقط مشکل حصرچند نفر فتنه است که دیگه همه چی گل و بلبل شود.
آقاي ميرزايي عزيز


دغدغه مردم نه رفع و نه ماندن حصر فتنه گران است

بلكه بي تدبيري و نااميدي كه سراسر كشور رو فرا گرفته دغدغه اصلي مردمه
كي گفته اين جز معضلات كشورهست؟بيكاري،تورم،فساد،دزدي،اختلاس ،ژن خوب،دخترمظلوم و... اينهاجزيي از مشكلات ومعضلات كشوره وگرنه رفع حصركروبي وموسوي براما شغل ميشه؟
امیدواریم چنین شود چون کشور در این شرایط نیاز به همبستگی ملی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
به تغییر سیاست و اولویت نیاز دارد
مردم گرفتار مشکل اقتصادی و تأمبن هزینه های اولیه زندگی هستند اوت وقت اقایون نگران رفع حصر....
متاسفانه مدتی است واژه رفع حصر لق لقه زبان انسانهای فرصت طلب و نان به نرخ روز خور شده است به نحوی که در میان مخاطبین این گونه قامداد می کنند که به شعور آنان توهین شده است.
گذشتی درکارنیست انشالله محاکمه عوامل فتنه
والا مشکل مردم رفع حصر نیست. مشکل مردم دلار و کار و ازدواج و بهداشت و ویزا و ایناست
خداروشکر این مشکلمون هم حل شد و دیگه مشکلی توی این دیار نداریم
ﻣﺎ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﺣﺼﺮ ﻧﺪاﺭﻳﻢ ﻭﻟﻲ ﺧﺪاﻳﻴﺶ اﻳﻨﻬﺎ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﻤﻴﺸﻮﻧﺪ ﻛﻪ اﻳﻨﻘﺪﺭ ﻭﻋﺪﻩ و ﻭﻋﻴﺪ ﻣﻴﺸﻨﻮﻧﺪ??!!
ﺭﻓﻊ ﺣﺼﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺑﻬﺎﺭ, ﺭﻓﻊ ﺣﺼﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻋﺎﺷﻮﺭا, ﺭﻓﻊ ﺣﺼﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺳﺎﻝ, ﺭﻓﻊ ﺣﺼﺮ ﺗﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺳﺎﻝ, اﺣﺘﻤﺎﻝ ﺭﻓﻊ ﺣﺼﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭ
ﺷﻤﺎ ﺑﺮﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﺨﻮﺩ ﺳﻴﺎﻱ ﺭﻓﻊﺣﺼﺮ.... ﺧﻮﺩﺗﻲ ﻋﻤﻮ!!
از آنجایی که این قضیه تبدیل به یک ابزار سیاسی جهت بازی با افکار عمومی شد، اهمیتش را نزد مردم از دست داد.
اشتباهی که از ابتدا تبدیل به یک غذه چرکین شد و فرآینده ساده آن به یک موضوع حل ناشدنی بدل گردید. این موضوع جای افسوس بسیار خواهد داشت.
برای مردم دیگر اخبار حصر حذابیتی ندارد ....بیخودی وقت مردم رو نگیرید
انشا الله چنین نخواهد شد****فتنه گر
ایا موسوی و کروبی اظهار ندامت کرده اند که رفع حصر شود در صورت عدم اظهار این دو بحرانهای جدیدی ایجاد می کند نماینده شما نماینده مردم هست به فکر رفع حصر مشکلات مردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
این خبر برای پرت کردن حواس من و شما از مسایل اصلی کشور است..
ناشناس
| Portugal |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
بله تا موسوی وکروبی بخاطر همه رفتارشان از 57 تا 88 از مردم عذر خواهی نکنن باید در حصر بمانند و بزدودی مابقی هم به آنها میپیوندن
ملت یه خواهش داره نمایندگان
لطفا
لطفا
مردم رو سر کار نذارین با این مسایل بی اهمیت و غیره ضروری
شما به فکر سیاسیت اقتصادی اصولی و قوی باشین تا این قدر جوونای بیکار نشینن پای مواد مخدر و ....
بفهمین دارین چیکار میکنین
رای مردم رو حروم نکنین
به فکر پر کردن جیب و شکم هم نباشید
مساله حصر حل میشه شما نگران نباش
مسخره کردید مردمو دارید حواسمونو از چی پرت میکنید؟ اون موقعی که مردم میخواستن رفع حصر شه گذشت
کسایی ام که تو حصرن عمرشون دیگه تموم شدس
سلام کاش نمایندگاه محترم کمی به فکر معیشت و هزینه سرسام آور بودند تا رفع حصر، بفکر اشتغال ، درآمد، اقضار ضعیف و ..... به نظرم بهتر آون که مثلا در حصرند همه جا می روند و همه امکاناتی دارند بعضی موقع ادم به حالش غبطه می خورد.
نه محاکمه ایی نه عقابی و محدودیتی، لیکن آن همه خرابکاری و مضکل آفرین برای جوانان و ملت
ایا واقعا مشکل اساسی امروز کشور رفع حصر از اقای کروبی است یعنی ایشان ازاد شود مشکلات مملکت حل می شود یا این حرفها برای ایجاد انحراف است تا مردم را از مشکل اقتصاد سرمایه بباد رفته کشور در جریان برجام و رفع شرمساری بعضی ها انجام می گیرد چرا بعضی از نمایندگان محترم خود را این مقدار کم خاصیت نشان می دهند بهتر است این اقایان فکر کنند چگونه می توانند ضعف مدیریت ر ا که کشور گرفتار ان است برطرف کنند فرض کنید اقای کروبی یا ان دیگری را ما روی سرمان بگذاریم کدام مشکل سیاسی فرهنگی اقتصادی کشور حل می شود به نظر می رسد بعضی می خواهند با طرح این موضوعات بگویند ما هم خاصیت داریم ولی مردم باور می کند ؟
اینجور بو میاد اوضاع عقرب در قمره تو فکر مامله با واونطرفی ها هستن که میگن اولویت جهت رفع حصر هست وگرنه بقول اون بادر بزرگوار اینا رو اعدام هم میکردن کسی حرفی مداشت اون همه به فنا رفتن مگه ادم نبودن
جالب اینکه افرادی بی ارتباط با موضوع ، آنهم از جناح مخالف سخنان خلاف واقع درباره رفع حصر می گویند که هربار هم تکذیب می شود ، یکی از دلایل حساس شدن افکار عمومی همین حرفهای بی ربط است ، اگر از روز اول از مسیر قانونی با آنها برخورد می شد امروز دچار پارادوکس فعلی نبودیم ،
اگر در حصر بمانند ، دلیلی برایش وجود ندارد ، اگر آزاد شوند پرسیده می شود که از اول چرا محصور بودند ، ولی در کل ، این رویه غلط هرچه زودتر تمام شود ، شر کمتری دامنگیر خواهد بود
اقا میخوان در حصر باشن ،میخوان ازادشون کنن،میخوان اعدامشون کنن به ما چه؟ به فکر تورم وبیکاری وفلاکت ملت باشید
اینها بیان بیرون چی میخواد بشه؟دارن تو ویلاهاشون عشق و حال میکنند بهترین دکترها رو دارن چی میخوان؟
دوستان کروبی را هم بندازید پیشش تا مشکل دوری شان حل شود مردم با حصر اینها راحت ترند
شما وقتی میگی حصر فکر آدم میره طرف یه اتاقک تنگ و تاریک با غذای کم و هوای بد و غل و زنجیر اصلا شما هفت روز یه نفر رو در حصر قرار بده اعتراض میکنه آیا دیدی اینا اعتراض کنن؟ اینا در حصر نیستند ویلا اسخر سونا چند ویلا در شمال سفر به کیش و مشهد و بدتر اینکه هزینه حصر طنزآمیز اینا رو از بیت المال دارن میدن یعنی حتی تغذیه عالی و چکاپ های پزشکی و مسافرت اینا رو مردم بیجاره دارن میدن میبینید که نسبت به حصر خودشون هیچ اعتراضی ندارن
این آقا اگه یه کل سواد حقوقی داشت باید می دونست که با حکم شورایعالی امنیت ملی اعلام جنگ و صلح میکنند این که دیگه خیلی پیش پا افتاده هست. لطفا ملت رو نگذارید سر کار. نون و آب و بیکاری جوانان ملت پی شد؟
درد مردم نان شب است
رفع حصر کیلو چنده مردم نون ندارند بخورند. دیگه گذشت مردم دیگه منتظر می مانند تا انشاا... ...... اون که نمیشه گفت و منتشر نمیشه کرد.!!!!
بجای رفع حصر بفکر شکم گرسنه مردم و فقر و دزدی و اختلاس باشید و به یاد بیاورید که پیامبر(ص) گفت که زمانیکه که فقر از در وارد شود، ایمان از پنجره خارج می شود، تا کی میخواهید با موج سواری روی احساسات دیگران به میزتان بچسبید آیا شما........... (بیشتر از این حرف دلم رو بزنم، میشه غیر قابل انتشار)
نه موسوی نه کروبی نه احمدی نژاد نه جهانگیری نه عارف نه مشایی نه بقایی هیچکدومشون مشکل و غمشون مشکل و غم مردم نیست و همه دل مشغولیشون واسه قدرته،
دست من بود اینارو میفرستادم گوانتنما
جناب اقای میرزایی نکو نماینده محترم دماوند وفیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ؛بجاست حضرتعالی به مشکلات ومعضلات روز افزون این مناطق رسیدگی کنید نه دخالت در این گونه مسائل
یواش یواش می خوان برجام رو با رفع حصر ماسمالی کنن!!!!!
سوپاپ هارو آزاد کنید اوضاع داره وخیم میشه
احتمالا اگر حکمی صادر میشد تبرئه میشدن ولی بدون حکم 9 سال در حصر بورن
آقای مثلا نماینده مردم! نظرات رو خوندی؟ خوانندگان تابناک اکثرا از طیف همون فضای باز سیاسی هستن. دیدی که اونقدر که رفع حصر برای شما مهمه، برای مردم نیست. مردم دارن به زحمت روزگار میگذرونن، رفع حصر دردی از کسی دوا نمیکنه. اتحاد ملی الان در گرو رفع حصر از دو نفر که مملکت رو به آشوب کشیدن نیست. اتحاد ملی رو الان در امور اقتصادی باید جست و جو کرد. جایی که شما چندان حسش نمیکنی!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر