بازدید 8068

واکنش محتاطانه هند به اعمال تحریم علیه ایران

بر اساس گزارش های منتشر شده، وزیر اقتصاد هند ضمن اظهار نگرانی در مورد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفته که هنوز برای پیش بینی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر روی واردات نفت کشورش از ایران بسیار زود است.
کد خبر: ۷۹۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 13 May 2018

واکنش محتاطانه هند به اعمال تحریم علیه ایرانبر اساس گزارش های منتشر شده، وزیر اقتصاد هند ضمن اظهار نگرانی در مورد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفته که هنوز برای پیش بینی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر روی واردات نفت کشورش از ایران بسیار زود است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، در این رابطه دارمندرا پرادان وزیر اقتصاد هند طی سفری که به امارات داشته با رویکردی محتاطانه اذعان کرده است که '' این شکل از تنش ژئوپلیتیک بر روی کشورهای تولید کننده و مصرف کننده (نفت خام) تاثیر می گذارد. ما باید با واقعیت هایی که در نتیجه ی شرایط ژئوپلیتیک فعلی به وجود آمده خود را وفق دهیم''.

واکنش محتاطانه هند به اعمال تحریم علیه ایران

وی با اظهار نگرانی نسبت به تاثیر افزایش اخیر در قیمت نفت بر روی کشورهای مصرف کننده ی این محصول افزوده است که باید منتظر مانده و ''ببینیم که مسائل چگونه جلو خواهد رفت. الان خیلی زود است که بخواهیم به صورت یکطرفه پیش بینی ای داشته باشیم (اما) در عین حال مسائل را با دقت رصد می کنیم''. باید به این نکته اشاره گردد که پس از تعلیق تحریم ها علیه ایران، اواخر سال ۲۰۱۶، میزان واردات نفت خام از ایران توسط هند ۹۰۰،۰۰۰ بشکه در روز بود اما این کشور در سال ۲۰۱۸ با کاهشی ۴۰۰،۰۰۰ بشکه ای مجموع واردات نفت خود از ایران را به ۵۰۰،۰۰۰ بشکه در روز رساند.

لازم به ذکر است که پس از خروج آمریکا از برجام در سه شنبه ی هفته ی گذشته و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران به عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ نفت اوپک قیمت این محصول به بالاترین حد خود از سه سال گذشته تا کنون رسید. بر اساس پیش بینی ها، احتمال می رود که در روزهای آینده قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۲.۸ و ۱.۲ درصد افزایش داشته باشد. همچنین، لازم به ذکر است که پس از تعلیق تحریم های هسته ای ایران در سال ۲۰۱۶ این کشور توانسته بود که تا ماه مارچ سال ۲۰۱۸ میزان تولید نفت خود را به ۳.۸۱ میلیون بشکه در روز برساند. به گفته ی تحلیلگران اقتصادی، بسته به آنکه سایر کشورها تا چه حد حاضر به همکاری با آمریکا باشند میزان تولید نفت خام ایران بین ۲۰۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر