بازدید 3175
آخرین وضعیت تخصیص ارز مسافرتی

متقاضیان ارزبرای جام جهانی چه کنند؟

متقاضیان ارز مسافرتی برای حضور در بازی‌های جام جهانی می‌توانند با ارایه مدارک و مستندات لازم به شعب بانکی منتخب ، نسبت به دریافت ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی مطابق با بخشنامه‌ها اقدام کنند.
کد خبر: ۷۹۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 13 May 2018

متقاضیان ارز مسافرتی برای حضور در بازی‌های جام جهانی می‌توانند با ارایه مدارک و مستندات لازم به شعب بانکی منتخب ، نسبت به دریافت ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی مطابق با بخشنامه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، از بیست و یکم فروردین ماه سال جاری که دولت ارز را تک‌نرخی کرده است تاکنون، برخی تغییرات در شیوه تخصیص ارز کشور صورت گرفته که از جمله آن، تغییر در شرایط پرداخت ارز مسافرتی و ارایه ارز مورد نیاز برای واردکنندگان است. بر این اساس بانک مرکزی تلاش کرده تا ارز دو گروه مذکور را با شرایط خاصی که وضع کرده است، تامین کند. بر این اساس، قرار بر این شده که واردات کالا تنها با ثبت سفارش صورت گیرد. ضمن اینکه دولت تضمین کرده که تمام نیازهای ارزی کشور را برای واردات تامین کند.

درباره ارز مسافرتی نیز، متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی، می‌توانند تنها یک بار در سال آن هم به میزان ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی دریافت کنند. بر این اساس، البته برخی از مسافران کثیرالسفر هنوز هم مشکلاتی دارند که دولت قول داده در دستورالعمل های آتی وضعیت آنها را مشخص کند.

در این میان، موضوعی که بیش از هر زمان دیگری برای متقاضیان ارز مسافرتی مساله ساز شده، سفر به روسیه برای مسابقات جام جهانی فوتبال است که تا این لحظه مطابق با دستورالعمل‌های دولت، آنها هم می‌توانند با ارایه بلیت و ویزای خود، هزار یورو ارز مسافرتی دریافت کنند. در واقع متقاضیان ارز مسافرتی باید قبل از مراجعه به شعب بانکهای عامل فروشنده ارز مسافرتی که از سوی بانک مرکزی تعیین شده است، روادید و بلیت سفر خود را تهیه کنند. سپس در فرودگاه، بعد از گیت خروج، می‌توانند به ازای ارایه مدارکی که به بانک های  عامل داده اند، ارز خود را دریافت نمایند.

متقاضیان ارز مسافرتی باید قبل از مراجعه به شعب بانک های عامل فروشنده ارز مسافرتی، بلیط سفر و روادید خود را تهیه کرده و همراه داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر