بازدید 5496

ترکیه: علیرغم تحریم‌ها در کنار ایران می‌مانیم

بر اساس گزارش های منتشر شده، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه گفته است که آنکارا و تهران علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته ای و بازگشت تحریم های اقتصادی علیه ایران روابط اقتصادی خود را ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۷۹۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷ 13 May 2018

ترکیه: علیرغم تحریم‌ها در کنار ایران می‌مانیمبر اساس گزارش های منتشر شده، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه گفته است که آنکارا و تهران علیرغم خروج آمریکا از توافق هسته ای و بازگشت تحریم های اقتصادی علیه ایران روابط اقتصادی خود را ادامه خواهند داد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، وزیر اقتصاد ترکیه با تاکید بر اینکه این کشور خواهان روابط اقتصادی گسترده تری با ایران است اذعان کرده که '' این یک فرصت برای ترکیه است. ما روابط تجاری خود با ایران را در حالی که پایبند به مقررات سازمان ملل متحد در رابطه با فعالیت های هسته ای هستیم ادامه خواهیم داد''. 

ترکیه: علیرغم تحریم‌ها در کنار ایران می‌مانیم

زیبکچی در ادامه افزوده است که ایران کشوری ''‌دوست و برادر'' برای ترکیه است و '' ما به این باور داریم که هر چقدر ایران در منطقه قوی تر باشد ترکیه قوی تر می شود و هر چقدر که ترکیه قوی تر باشد ایران نیز قوی تر می گردد''. 

لازم به ذکر است که تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران منجر به اعمال مجدد تحریم های اقتصادی (از جمله تحریم های مالی) این کشور علیه ایران شده است که پیش از این با به نتیجه رسیدن توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ میلادی تعلیق شده بود. 

افزون بر این، باید خاطر نشان گردد که بسیاری از کشورهای اروپایی تا کنون اذعان کرده اند که تصمیم بر دفاع از شرکت هایی اروپایی ای دارند که پس از توافق هسته ای و ظرف سه سال گذشته با ایران مراودات تجاری داشته اند. از سویی دیگر، دولت آمریکا تهدید کرده که شرکت های اروپایی یا باید ضمن خودداری از انعقاد قراردادهای جدید با ایران تکلیف امور مالی مربوط به روابط تجاری گذشته ی خود با این کشور را ظرف ۶ ماه معلوم کرده و یا خطر تحریم شدن توسط آمریکا را به جان بخرند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر