بازدید 6268
گزارش

55میلیاردتومان دیگر پرید؟/جنجال تازه شرکت سودجوی همیشه بدهکار

مبلغ قرارداد بین امین سیما و سازمان لیگ، ۶۶ میلیارد تومان است اما سازمان لیگ تا پایان لیگ حدود ۱۱ میلیارد تومان دریافتی داشته!! مبلغی که اواخر سال ۹۶ پرداخت شده و مشخص نیست چه تضمینی برای دریافت این رقم گرفته شده است.
کد خبر: ۷۹۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 12 May 2018

سازمان لیگ به عنوان مجری لیگ برتر، مسئول پیگیری درآمدهای باشگاه‌های فوتبال از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات دورزمین ورزشگاههاست اما در سال‌های اخیر با وجود برگزاری نسبتا منظم لیگ، این نهاد در پیگیری حقوق باشگاه‌ها منفعل بوده و باعث شده همیشه سر باشگاه‌ها بی‌کلاه بماند.

به گزارش تابناک ورزشی، سازمان لیگ همچنان پیگیر عقد قراردادی با صداوسیما است که هنوز به نتیجه نرسیده است. آن‌ها همچنین در وصول پول‌ باشگاه‌ها از شرکت امین سیما کیش - که در ابتدای فصل بدون برگزاری مزایده، حق تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را در اختیار گرفت - خودش را به عنوان یک ناکام بزرگ نشان داده است. گفته می‌شود مبلغ قرارداد بین امین سیما و سازمان لیگ، ۶۶ میلیارد تومان است اما سازمان لیگ تا پایان لیگ حدود ۱۱ میلیارد تومان دریافتی داشته است؛ مبلغی که اواخر سال ۹۶ پرداخت شده و این پرداختی تقریبا نصف قول و قرار دوطرف بوده و این شرکت باید ۲۰ میلیارد تومان تا آن زمان پرداخت می‌کرد.

55میلیاردتومان دیگر پرید؟/جنجال تازه شرکت سودجوی همیشه بدهکار

در این میان، مدیران باشگاه‌ها چندین بار به مماشات سازمان لیگ با امین سیما اعتراض کردند و حتی در سازمان لیگ با مدیران این سازمان جلسه‌ای داشتند اما با توجه به اتفاقاتی که تا پایان فصل رخ داد،‌ به نظر می‌رسد این جلسه‌ همانند خیلی از جلسات، بی‌ثمر بوده است. نکته‌ دیگری که وجود دارد این است که سازمان لیگ، پاداش تیم‌های لیگ برتری را از محل درآمدهایشان پرداخت می‌کند. به این صورت که ۵۰ درصد آن را به صورت مساوی و ۵۰ درصد دیگر را باتوجه به رتبه تیم‌ها به حساب باشگاه‌ها واریز کند اما باتوجه به ناتوانی سازمان لیگ در وصول حقوق باشگاه‌ها، حتی پرسپولیس که به عنوان قهرمانی‌اش رسیده نمی‌تواند پاداش واقعی‌اش را دریافت کند.

حالا و با تکرار بدقولی پیمانکار تبلیغات محیطی فوتبال، پرسش‌هایی اساسی به ذهن می‌رسد که نیازمند پاسخگویی صریح فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ است. از جمله این که در ابتدای فصل به چه علت بدون برگزاری مزایده تبلیغات محیطی به شرکت امین سیما کیش واگذار شده است؟ چه میزان از جزئیات قرارداد امین سیما با سازمان لیگ عملی شده و مبلغ کامل قرارداد با این شرکت چقدر بوده است؟

اقداماتی که سازمان لیگ برای وصول مطالباتش از شرکت‌هایی که در زمینه تبلیغات محیطی با آن‌ها همکاری داشت، انجام داده چیست؟ طرح در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها توسط سازمان لیگ به تصویب هیات رئیسه سازمان لیگ رسیده و این طرح به چه شکل اجرایی خواهد شد؟ باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس بدهی‌های خودشان را به محل درآمدهایشان در سازمان لیگ حواله می‌دهند. چه میزان از بدهی‌ها به این شکل توسط سازمان لیگ پرداخت شده است؟

55میلیاردتومان دیگر پرید؟/جنجال تازه شرکت سودجوی همیشه بدهکار

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار