بازدید 5026

آغاز دور جدید مذاکرات برجام بدون آمریکا

پس از خروج آمریکا از برجام، وزیر امور خارجه ایران دور جدیدی از مذاکرات فشرده درباره توافق هسته ای بدون آمریکا را با سفر به پکن، مسکو و بروکسل آغاز می کند.
کد خبر: ۷۹۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 11 May 2018

پس از خروج آمریکا از برجام، وزیر امور خارجه ایران دور جدیدی از مذاکرات فشرده درباره توافق هسته ای بدون آمریکا را با سفر به پکن، مسکو و بروکسل آغاز می کند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: وزیر امور خارجه به منظور رایزنی با اروپا و دیگر طرف های برجام و بررسی امکان تداوم برجام، فردا شب سفر فشرده ای را به چین ، روسیه و بلژیک (مقر اتحادیه اروپا) آغاز می کند. بهرام قاسمی جمعه شب با اعلام این خبر افزود: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در راستای دستور رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران، از فردا شب سفر فشرده ای را به چین، روسیه و بلژیک آغاز می کند و در ایستگاه اول، روز یکشنبه با مقامات چینی دیدار و گفت وگو خواهد کرد. قاسمی افزود: وزیر امور خارجه سپس از پکن راهی مسکو می شود و پس رایزنی با مقامات روسی، روز سه شنبه با حضور در بروکسل، در نشستی با حضور وزرای خارجه E3 (فرانسه، آلمان و انگلستان) و خانم فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت می کند.

به گزارش ایرنا در پی اعلام خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام شرکای این توافق، رایزنی ها برای ادامه برجام بدون آمریکا را در دستور کار قرار داده اند. در همین خصوص روز گذشته هم سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با حضور در تهران با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد. رییس جمهوری نیز در روزهای اخیر در تماس های تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار تضمین دقیق، صریح و مشخص منافع تهران در برجام شد و از اتحادیه اروپایی بویژه آلمان، فرانسه و انگلستان خواست در فرصت محدود، موضع قاطع خود را درباره چگونگی تامین و تضمین منافع ایران در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق، اعلام کنند.رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با فرهنگیان خواستار دریافت تضمین های قطعی از سوی شرکای اروپایی برجام برای تداوم این توافق شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها