بازدید 4793

توضیح ترامپ درباره مذاکره پیش رو با کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی جمهوریخواهان در شهر «الکارت» ایالت ایندیانا، باز هم علیه توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد.
کد خبر: ۷۹۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲ 11 May 2018

دونالد ترامپ به همراه معاونش به شهر « الکارت» در ایالت ایندیانا در جمع هواداران جمهوریخواهان حاضر شدند.

به گزارش فارس، این تجمع برای حمایت از «مایک براون» نامزد جمهوریخواه برای انتخابات سنای آمریکا برگزار شد. ابتدا مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این تجمع سخنرانی کرد.

او از مواضع سیاست داخلی و خارجی دولت ترامپ دفاع همه جانبه‌ای کرد.

پس از او، ترامپ شروع به سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای این سخنرانی از مذاکرات آتی خود با کره شمالی صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که اتفاق‌های خوبی بیافتد.

او سپس با انتقاد دوباره از برجام گفت که قرار نیست مانند توافق جان کری با ایران، وارد مذاکرات با کره شمالی شویم و اگر توافق خوبی حاصل نشود، از میز مذاکره خارج خواهیم شد.

وی در بخش زیادی از این سخنرانی، از کارنامه دولت خود در زمینه‌های مختلف به ویژه بخش اقتصادی تمجید کرد و همزمان به دموکرات‌ها و «رسانه‌های اخبار جعلی» تاخت.

ترامپ همچنین از شعار انتخاباتی خود در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هم رونمایی کرد. به گفته او قرار است شعار «آمریکا را بزرگ نگهدارید» شعار انتخاباتی او باشد.

او با اشاره به آزادی سه شهروند آمریکایی از کره شمالی بدون پرداختن «باج»، باراک اوباما را به خاطر پرداختن «باج ۱.۸ میلیارد دلاری» به منظور آزادی زندانیان آمریکایی سرزنش کرد.

ترامپ پیش از این بارها از دولت سابق آمریکا به دلیل دادن مبالغ هنگفت از قبیل پول نقد به ایران برای توافق برجام و آزادی زندانیان آمریکایی انتقاد کرده بود.

او در بخش دیگری از این سخنرانی، به موضوع انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت «ما هفته بعد، سفارتمان را به اورشلیم (بیت‌المقدس) منتقل می‌کنیم». پیش از این مقام‌های آمریکایی اعلام کرده بودند ۱۴ می(۲۴ اردیبهشت) این اقدام انجام خواهد شد.

او در ادامه این سخنرانی مفصل خود باز هم به برجام اشاره کرد و آن را «توافق فاجعه‌بار» خواند.

ترامپ گفت که «ما سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهیم کرد». او همچنین تاکید کرد که خواهان رسیدن به یک توافق بهتر با ایران است؛ توافقی که در آن ما از سایت‌های نظامی آنها دیدن کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا، توافق برجام را «مایه خجالت آمریکا» آمریکا خواند و مواضع دولت قبلی این کشور را به باد انتقاد گرفت.

او در بخشی از سخنانش، به ماجرای بازداشت ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی در دی ماه ۱۳۹۴ توسط سپاه پاسداران اشاره کرد؛ نظامیانی که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند.

ترامپ در ادامه ادعاهای بی اساس خود درباره ایران، مدعی شد که توافق برجام نه تنها سبب ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی نمی‌شد بلکه باعث مسابقه تسلیحاتی اتمی در منطقه می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار