بازدید 20683

بار دیگر مطالبات صنفی سکوت معلمان را شکست و روانه خیابانشان کرد!

صبح امروز صدها تن از معلمان کشور با تجمع در برابر ساختمان برنامه و بودجه و نیز برخی شهرهای کشور، تلاش کردند تا صدای اعتراض خود را به آنچه حقوق صنفی و اولیه خود می دانند، نشان دهند؛ اعتراضاتی که البته با برخی درگیری ها به تنش کشیده شد و بی نتیجه پایان یافت.
کد خبر: ۷۹۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 10 May 2018

بار دیگر مطالبات صنفی سکوت معلمان را شکست و روانه خیابانشان کرد!صبح امروز صدها تن از معلمان کشور با تجمع در برابر ساختمان برنامه و بودجه و نیز برخی شهرهای کشور، تلاش کردند تا صدای اعتراض خود را به آنچه حقوق صنفی و اولیه خود می دانند، نشان دهند؛ اعتراضاتی که البته با برخی درگیری ها به تنش کشیده شد و بی نتیجه پایان یافت.

به گزارش «تابناک»؛ مدتی است شمار بسیاری از معلم ها در سراسر کشور در اعتراض به نادیده گرفته شدن حقوق صنفی و مادی خود، جسته و گریخته بیانیه صادر می کنند و تلاش دارند که اعتراضات خود را به گوش مسئولان کشور برسانند؛ تلاش هایی که در صبح روز پنجشنبه نیز به صورت جدی تر دنبال شد.

امروز آن دسته معلم هایی که با هماهنگی قبلی خود را به ساختمان برنامه و بودجه رسانده بودند تا در این تجمع صنفی مطالبات خود را مطرح و به گوش مسئولان برسانند، در میان شعارهای خود پیگیری حقوقی را مطرح کردند که خود حاوی پیام روشنی از روزهای تاریک آموزش و پرورش کشور بود.

یکی از مهم ترین مطالباتی که امروز در شعارهای معلمان وجود داشت موضوع آموزش رایگان، باکیفیت و عادلانه برای همه دانش آموزان ایرانی بود؛ موضوعی که بارها کارشناسان نسبت به عواقب آن هشدار داده اند و خسارات برآمده از افزایش تضادهای طبقاتی در حوزه آموزش را گوشزد کرده اند.

موضوعات مرتبط با بیمه یکی دیگر از دغدغه و شعارهای امروز معلمان بود. آنها در شعارهای خود موضوع بیمه‌ی کارآمد شاغل و بازنشسته را طرح کردند و مدعی شدند، بیمه های کنونی آنها کارایی چندانی در خدمات رسانی به آنها را ندارد.

معلمان امروز همچنین نسبت به حقوق و مزایای پایینشان به نسبت سایر مشاغل دولتی معترض بودند و تأکید داشتند که باید حقوق و دستمزد بالای خط فقر به آنها پرداخته شود؛ شرایطی که نشان می دهد در شرایط کنونی جمع زیادی از معلمان کشور از نظر حقوق و مزایا دچار محدودیت های فراوان هستند و این موضوع برای آن ها قابل تحمل نیست.

از جمله دیگر محورهای اعتراضی آنها می توان به موضوع خصوصی سازی آموزش و پولی سازی آن اشاره کرد. این معلمان در اعتراض خود، خواستار توقف موضوع خصوصی سازی آموزش در کشور بودند؛ موضوعی که به نظر می رسد چون منافع بسیاری به آن گره خورده تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد.

تبعیض و بی عدالتی در ساختار آموزش و پرورش و نیز تأخیر در پرداخت حقوق معلمان از دیگر موضوعات مهمی بود که امروز در اعتراض های صنفی شکل گرفته مورد تأکید قرار داشت.

هرچند افراد حاضر در تجمع را عمدتاً معلمان رسمی و بازنشسته آموزش و پرورش تشکیل می داد، این افراد در اعتراض های خود به حقوق مادی و معنوی نیروهای حق التدریسی نیز اشاره کردند و مطالبات آنها را نیز مد نظر قرار دادند. آنها تأکید داشتند ایجاد امنیت شغلی برای نیروهای حق التدریسی و نیز پوشش بیمه ای آنها یکی از موضوعات مهمی است که مسئولان آموزش و پرورش به آن توجه ندارند.

همه مطالبات معلم های معترض البته مادی نبود و آنها موضوعات دیگری چون برخورد جدی با خشونت در مدارس، حمایت از معلم ها در جامعه و رفع هر گونه تبعیض (جنسیتی، قومیتی، مذهبی و طبقاتی) از نظام آموشی را نیز بیان کردند و نسبت به بی توجهی مسئولان به این مسائل مهم هشدار دادند.

بر اساس اطاعات به دست آمده اعترضاتی که امروز شکل گرفت، علاوه بر تهران در شهرهایی مثل اصفهان، کرمانشاه، مشهد، رشت، بجنورد، شیراز، ساری، کازرون و بهبهان نیز دنبال شد؛ اعتراض هایی که در ادامه با ورود نیروهای انتظامی با تنش هایی نیز رو به رو شد و بر اساس گزارش ها تعدادی از معلم های حاضر در تجمعات نیز بازداشت شدند.

این اولین و آخرین اعتراض صنفی معلمان نبود و پیش از این نیز آنها بارها به مواردی که طرح شد، معترض بوده اند. روند موجود نشان می دهد، بهتر است به معلم ها بیش از این ها توجه کرد و تلاش ها را در مسیر بهبود وضعیت معیشت آنها متمرکز کرد.

هرچند اکنون نیز برخی گزارش ها حکایت از تلاش مناسب دولتمردان در مسیر بهبود وضعیت معیشت و مطالبات صنفی معلمان است اما این رود باید با شناب بیشتری دنبال شود.

بی عدالتی، اختلاف میان حقوق معلمان با سایر کارکنان دولتی، پولی سازی مدارس، خصوصی سازی و .... همه از جمله مسائلی است که باید در مورد آنها تجدید نظر شود و بهبود شرایط موجود در دستور کار قرار بگیرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۶۷
دست این معلمان رو باید بوسید
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
می بخشید اما بنطر میاید ما معلمان ناتوانی داریم!! اگر هم خواسته های صنفی دارند بیان ان درست دو روز بعد از زورگویی های آمریکا و تایید دنیا به حقوق ایران یک کج سلیقگی بزرگ، یا در بدترین حالت یک آمریکا دوستی است.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
تابناک عزیر دستت درد نکنه که اخبار مربوط به معلمان را تیتر میزنی سایتهای دیگر همه اش حرف های خارجی میزنن و از ایران خیلی خبر ندارند مثل برخی از سیاستمداران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
معلم ها هنیشه طلب کار که باعث بد بختی میلیون ها نفرن
معلم با فرهنگ و باسواد واقعا مظلوم است
این مملکت که درس خواندخ و با سواد نمیخواد پول نفتی میاد بین عدهای تقسیم میشه کدوم تولید کدوم اشتغال
ترابخداوخونپاک شهداسوگندتان میدم به حال وروزمعلمین بازنشسته برسید.این آتش زیرخاکستررانگذاریدبماند.تعدادمعلمین وافرادوابسته به آنان زیادهستندلذابیشترافرادجامعه بدبین کرده اندمخصوصابازنشستگان آموزش وپرورش رادریابید....خودشان رابادیگربازنشستگان مقایسه میکنندنمودبسیاربدی دارد....مسئولید....فکری کنیدماهم انسانیم
سلام تمام اصناف مشکل دارن از بازاری ها و تجار و معامله گران بگیر تا فرهنگیان و کارگران و سایرین..مشکلات بسیار زیاد و بزرگ که تا به حال جز وعده دادن هیچ کاری نکرده اید ..الان هم ترامپ خوب بهانه ای به مسولان داده...ای خدا خودت به داد ملت ایران برس
رخورد مامورین با تجمع صنفی(نه سیاسی) مسالمت آمیز فرهنگیان در تهران نگران کننده است.
آیا مسولین کوچکترین حق خواهی فرهنگیان را هم بر نمیتابند!
چطور حقوق و مزایای کمی میگیرن یک معلم نه خدمت سربازی میره از اولین روز تحصیل استخدام رسمی و حقوق میگیره و پنجشنبه و جمعه تعطیل هستن و تعطیلات عید و تابستان هم که جای خود حالا مقایسه کنید با من پرستار که چهار سال درس میخونم دو سال سربازی اگر بلافاصله استخدام بشم با معلم که همدوره من شش سال اختلاف سنوات دارم در ضمن موظفی ماهانه من 180 ساعت معلم 96 ساعت تقریبا دوبرابر معلم کار میکنم برای حقوق ثابت برابر حالی نداریم شب و روز نداریم همیشه در معرض توهین و تهدید بعضی بیماران هستیم پس معلمین محترم بهتره که یکم هم از مزایااون هم بگن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
تعطیلات پنج شنبه جمعه شامل بیشتر کارمندان میشه نه فقط معلمان . عیدهم بقیه کارمندان هفت روز تعطیل هستند. بقیه کارمندان هم یه ماه مرخصی استحقاقی دارند معلم هر ساعت با سی چهل نفسرو کار داره و در
تابناک عزیز اینجانب یکی از معلمین در بین حدود هزار و صد معلمی هستیم که در ماموریت خارج از کشور در بین سالهای 84 تا 87بنا بدلایلی که معلوم نیست هشتاد درصد حقوق مان پرداخت شده است شکایت متعدد به دیوان عدالت اداری منجر به رای دیوان و الزام آموزش و پرورش به صدور احکام اصلاحی شده است این احکام در بهمن ماه 95 صادر شده ولی هنوز پرداختی صورت نگرفته است .لطفا منعکس بفرمایید عده ای از تجمع کنندگان خواستار احقاق حقوق خود بودند امیدوارم جناب آقای نوبخت رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه ، بودجه ای مناسب برای احکام صادرشده ی این 1100نفر اختصاص دهند
از سال 91 با بخشنامه خروج از کلان شهر از تهران خارج شدیم قرار بود پاداش و مزایای بدهند تا کنون نداده اند بارها شکایت کردیم در سامانه رسیدگی به شکایات اما میگویند پول نداریم / در مقابل هزاران خرج برای خودشان میکنند و بعد هم در رسانه ها اعلام میکنند که معوقات فرهنگیان پرداخت شده و فقط سال 96 مانده / واقعا چرا کسی به داد معلم و مظلوم نمیرسد / چرا معوقات ما را نمی دهند / حتی این پولی که اکنون ارزش آن یه دهم شده را هم از من معلم دریغ میکنند ؟
اگر عدالت بود کار به اینجا نمی کشید هیچ ربطی هم به آمریکا نداره
کدوم قشر و صنفیه که نارضایتی نداشته باشه؟
من يه كار گر ساده ام صبح ساعت هفت صبح ميرم بنايي تا ساعت چهار يا پنج بعد از ظهر كلا روزي 40 تا 45 تومان مزد ميگريم بدون بيمه و ... تازه هميشه هم كار نيست .
حالا يه معلم صبح ساعت هفت و نيم شروع به كار ميكنه تا ساعت دوازده . پنجشنبه و جمعه و ايام تعطيل هم حقوق داره . بيمه و بازنشستگي و مزايا هم داره باز هم اعتراض ميكنه . قصد بي احترامي ندارم ولي معلمان نسبت به ميزان ساعاتي كه در طول سال كار ميكنم حقوق خوبي هم ميگيرند . حالا اين همه اعتراض نميدانم براي چيه . از اول خرداد هم مدارس تعطيل تا اول مهر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
اصل مقایسه اشتباه است و اگر هم هست چرا خودتان را با یک شرکت نفتی که 15 الی بیست میلیون در ماه حقوق می گیرد مقایسه نمی کنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
خودت گفتی یه کارگر ساده ای ، مطمین باش اگه کمی تو دوران کودکی به خودت زحمت میدادی میشدی یه پزشک و کارانه ۳۰۰ میلیونی میگرفت
اگر حقوق و سایر امکانات معلم با دیگر کارکنان یکسان نشود ادامه دارد اعتراضات
اعتراض حق مسلم نیست؟
خود دانید
چرا نگفتی چند نفر رو دستگیر کردن...
چرا راحت رسانه میلی اعتراضات اروپایی ها و آمریکایی ها را نشان میده ولی به مردم خودمون میرسه آب خشک میشه
اینها شاید تقصیری ندارند ولی بازیچه قرار گرفته اند.
این تجمعات باید مهرماه همراه با بازگشایی مدارس و فصل تقسیم بودجه از طرف مجلس، صورت گیرد و تا به ثمر نشستن آن ادامه یابد
شورشو درآوردن دیگه. سه ماه تعطیلات و عید و آلودگی هوا رو حساب کنی، می بینی خیلی هم شرایطشون خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
. خوبه کارمندان کارمفیدشان نیم ساعت در روزه اکنون یک معلم در بخش خصوصی دها برایر حقوق می گیرند به همین خاطر معلمان واقعی در این سیستم بی انگیزه می شوند وپدر ومادرهایی که به فکر بچه شان است انها در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام می کنند بعضی افراد هم مثل شما که انگیزهای برای درس خواندن ندارند فرقی نمی کند معلمش چگونه باشد به همین خاطر می گید سه ماه تعطیل هستند حقوشان زیاد است
آقا به دادمان برس ، ما قرار است سرباز برای انقلاب و نظام تربیت کنیم .اگر حالمان خوب نباشد سربازان خوبی تربیت نمی شود . آقا به دادمان برس ! به داد انقلاب ، ....
سوریه و یمن مهمتر از ساختن آینده آینده سازان این مرز و بوم هست
خیلی از ارگانهای دولتی کارانه وپرداختیهای گوناگون به کارکنانشون دارند .مثلا تامین اجتماعی به مناسبت اعیاد ومناسبتهای گوناگون مبالغی بین دویست تا چهارصد تومن پاداش پرداخت به کارکنانشون دارند .یا کارکنان وزارت بهداشت وبیمارستانهای علوم پزشکی کارانه های خیلی خوبی می گیرند که معادل چند برج حقوق هست اما این وسط معلمان گرامی فقط یک حقوق ثابت دارند واگر هم اضافه کاری بابت امتحانات نهایی داشته باشند بعد از ماهها تاخیر بهشون پرداخت میشه .حتی به مناسبت روز معلم هیچ مبلغی به این زحمتکشان داده نمیشه.از طرفی یک معلم ودبیر وقتی بازنشسته میشه حقوق دریافتیش از هم سنهای خودش تو نهادهای دیگر دولتی حداقل یک میلیون کمتر هست.بیمه تکمیلی هم که اصلا با بیمه تکمیلی جاهای دیگه مثل بانکها ووزارتخونه ها قابل مقایسه نیست .
آمریکا که دیگه مظهر سرمایه داری هست هم آموزش و پرورش دولتی هست تا همه دسترسی آسان داشته باشند به آموزش با کیفیت
متاسفانه جامعه معلمین هم شاغلین وهم بزنشته ها زیر خط فقر هستند واگر به همهین منوال باشد مملکت بهم خواهد خورد وفقر بیداد مکند ودولت مردان هم دروغ میگویند وآقازاده چیزی برای مملکت نگذاشتند وبه فریاد این قشر فرهنگی برسیدوگرنه درپیشگاه خدا مسول هستید ودر این دنیا وآخرت بایدجواب دهید
باز شما خوبه حداقل یه خبر رفتین . صدا و سیما که کلا معلمارو بایکوت کرده. یعنی چند ماه اخیر تنها خبر از آموزش و پرورش تو تلویزیون فقط گشتن دنبال تنبیه بدنی بین یک میلیون معلم بود
برادر امسال دستمزدها ۲۰ درصد اضافه شده دبگر چه انتظاری از مملکتی فلک زده با این وضع اقتصادی دارند؟تکند فکر می کنند اینجا سوییس است؟اموزش و پرورش باید تمام مدارس کشچور را خصوصی کند و بابت دانش امو زان کم بضاعت به جای والدین سرانه پرداخت کند و به کلی خود را از بحث حقوق و دستمزد بیرون بکشد و مدیریت ان را به بهره برداران و رقابت انها با یکدیگر واگزار کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
بد به اطلاعتون رسوندن من خودم معلمم 6 درصد اضافه شده اونم هنوز هیچ خبری نیست
معلمين نصف ساير كارمندان دولت كار مي كنند و اندازه ما حقوق مي گيرند و اما معلمان حق التدريسي كه عمده انها از اقوام مدير و ناظم ... بوده مدتي حق التدريس و بعد مدعي مي شوند براي استخدام رسمي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
معلومه اصلا از آموزش و پرورش اطلاعی نداری
اینان برای حل مشکلات خود به یکی از مسببان این مشکلات پناه برده اند..واقعا مسخره است
اکثر مدارس ایران دچار فقر آموزشی اند خبری از آموزش رایگان ، باکیفیت و عادلانه نیست کودکان فقیر تنها امیدشان برای رهایی از چرخه فقر و خشونت مدرسه است که این امید هم عملا به باد رفته است .برخی مدارس هم که وضع بهتری دارند دانش آموزان آن بعد از فارغ التحصیلی سر از کشورهایی اروپایی یا آمریکایی در می آورند . برای شادی روح آموزش و پرورش ایران الفاتحه
درد و سوزش اینهمه تبعیض بین معلم دانشگاه که اکثریت شان هیچ خاصیتی هم ندارند با معلم مدارس که اکثریت شان در اقصی نقاط کشور به واقع زحمت می کشند، بین پزشک و غیر پزشک و بین سازمانی و غیره، از رنج نداری به مراتب بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
واقعا برای شما متاسفم. هر چی که بشه و هر قدر که بهتون به شماها بدن باز چشمتتون تنگه و دایم از کسایی مایه میذارین که در صنف خودشون هزارتا مشکل دارن. معلم های دانشگاه مثل شما از 18 سالگی حقوق و بیمه نداشتن و زمانی که تو در 30 سالگی 12 سال بیمه داری اون بدبختا تازه استخدام میشن اونم با مدرک دکتری. تمام روزهایی که شما تعطیل هستین و تو خونه لم میدین اون بیچاره پای سیستم داره کار پژوهشی می کنه. میشه خواهش کنم صنف شما دست از سر هیت علمی های بیچاره بردارن. تازه شما امسال 20 درصد افزایش حقوق داری و برای هیت علمی اضافه حقوقی در کار نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
فقط یه پیشنهاد میدم به شما که معلم ها با اساتید دانشگاهها بررسی می کنید.الان معلم های با مدرک دکتری بخاطر نبود شغل وارد حرفه معلمی شدند. پس قیاس شما اشتباه است
من یک معلم رسمی هستم
در مناطق دورافتاده و روستایی اطراف زاهدان خدمت میکنم
با حقوق یک ملیون و دویست هزار تومن.

مردم قضاوت کنین
با این پول چجوری زندگی کنم؟
رعیت را چه به غلطهای زیادی
سپاس از شما تابی جون که این اعتراض صنفی ما را پوشش دادی . این اعتراضات ادامه خواهد داشت. چون سیستم ا.پ ما بیمار و مریض است. اگر درمان نشود. عواقب وخیمی خواهد د اشت که برخی آثارش ذر جامعه مشهود است.
اموزش پرورش مرده است...‌یک فرهنگی
ایا وقتش هنوز نرسیده بجای هزینه کردن های انچنانی برای عراق ،سوریه ،لبنان ویمن وافغانستان وجاهای دیگر ،از مال وسرمایه های خود مردم برای تامین مددومعاش طبقات محروم وکم درامد ودارای دستمزد ناچیز مثل کارگران ،کارمندان ،بازنشسته ها اقدام نمود واز عمق شکاف ونارضایتی های فاجعه بار طبقاتی کاست ،ایا این افراد ایرانی ومسلمان نیستند ،ایا همه اینها مرتد وضد انقلاب ونق زن هستند ؟اگر نیستند پس چرا کسی به این نداهای حق جویانه بدهکار نیست با این همه افت ارزش پول ملی وپس اندارهای مردم این طبقات چگونه بتوانند ابرومندانه زندگی کنند ورامدهای کشور صرف اختلاسها ویا در بانکهای خارجی در خارج کشور بدوراز دیدورصد مردم
این زیاده خواهان همیشه تعطیل دیگه شورش رو در آوردند
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
?سامان بی خاصیت کجاش همیشه تعطیل
با ۲۴سال سابقه و مدرم فوق لیسانس حقوقم بسیار پایینتر از بعضی دانش آموزانم هست که اونام کارمند دولت شدن. پرستار، نظامی، کارمند بانک و سایر ادارات هستن و بعضیا دوسه برابر من معلم حقوق و مزایا میگیرن. اضافه کارشون هم همراه حقوقشون پرداخت میشه. اضافه کار فروردین ۹۶ رو دوهفته پیش بهمون دادن.
پول های این کشور کجا هزینه می شود که حقوق معلمش زیر خط فقر است؟!
منهم بازنشسته وار خودی هانیستم همین حقوق هم برای هفت پشت ما بردگان وشکست خوردگان زیاد هم هست خودی ها باید حقوق نجومی بگیرند
من خودم یک معلمم با سابقه 15 ساله. به شخصه معتقدم که اولویت اصلی آموزش و پرورش، اصلاح ساختاریه نه افزایش حقوق و .... به این شکل که مهمترین اقدامی که باید صورت بگیره پالایش و تسویه معلمان و اصلاح ساختار اداری و تصمیم گیری مربوط به آموزش و پرورشه. باور کنید اکثر افراد شاغل در آموزش و پرورش را آدمهای بی سواد و از همه جا رونده تشکیل میدن. با این اوصاف، این افراد نه تنها استحقاق اضافه شدن حقوق و مزایا را ندارن، بلکه سزاوار همین حقوقی که الان دریافت میکنند هم نیستند. نهایتا ده درصد از این افراد لیاقت حرفه معلمی را دارند. معلمی که حتی بلد نیست یک جمله از خودش بنویسه، یک کار کوچیک با کامپیوتر انجام بده، یک جمله انگلیسی بیان کنه و هیچ دغدغه ای نسبت به بحث تعلیم و تربیت نداره، آیا استحقاق حقوق بالاتر از اینها را داره؟
پاسخ ها
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
اگه خودت هم مثل اون نود درصدی متاسفم برات
برو قوی شو اگر که راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
اگر اینها پزشک بودند و برای ناحق خود گرد هم میامدند نمایندگان مجلس سراسیمه به سراغشان میرفتند(مثل گرد همائی متخصصان بیهوشی و نیز پاتولوژیست ها). اما اینها معلمند و بی پول. پس باید متفرقشان کرد!!!
معلم جان زیاد خودتو به درو دیوار نزن . فعلا داریم تو عراق انتخابات انجام می دیم و دلار هایی رو که جهانگیری دنبالش می گشت ، به عراق فرستادیم . شما برو تو صف . بعد از لبنان و سوریه و غزه و عراق ، اگه تهش چیزی موند و اختلاسش نکردند ، ده درصد هم حقوق تو رو افزایش می دن .
خیال دولت راحت باشد معلم ها که از پاداش های چندصد میلیونی مدیران شرکت های ورشکسته خبر ندارند! معلم ها که از درآمدهای چند صد میلیونی شاگردهای زپرتی شان که الان اسم پزشک را یدک می کشند خبر ندارند! دولت یارانه ی معلم را قطع کرد به حلقوم پزشکان ریخت باز می تواند نصف همین حقوق معلمان را قطع کند به حلقومشان بریزد که در گشت و گذار های غربشان کم نیاورند چون بیچاره ها در دیار غربت می روند و نیاز دارند
خیلی بده چیزی برای مردم نباشه ولی کامیون ها پول برای عراقی ها
سلام
دوست عزیز پرستاری که به معلمان توپیده ای. این معلمان برای آموزش رایگان برای فرزند من و تو فریاد می زنند. برای بهبود آموزش بی کیفیت فریاد می زنند. برای آزادی و رفاه من و تو در معرض توهین قرار می گیرند.
البته این رسانه های میلی هستند که وانمود می کنند معلم فقط برای حقوق بیشتر فریاد می زند.
لطفا کمی منصف و آگاه باشیم و بدانیم که هیچ جامعه ای فراتر از معلمان خود نمی رود.
عجب اوضاعی ور مملکت داریم
این از فرهنگیان
اون از برجام
اون یکی طرف درگیری در سوریه

چه خبره این مملکت
بنده تا کنون 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان ساخته ام قشری پر مدعا و همیشه طلبکارند
ما کارمندان ادارات آموزش وپرورش که دقیقا اندازه کارمندان استانداری و دارایی کار میکنیم چی؟ چرا ده ماهه اضافه کار مارو نمیدن؟ نه حق ماموریتی نه رفاهی فرق ما از ما بهتران استانداری و فرمانداری ها چیست؟
مسیولین عزیز خودتون بهتر میدونید که طی شش ماه اخیر ارزش پول ملی به نصف کاهش پیدا کرده و برنج پاکستانی ۵۰ هزار تومانی شده ۹۰ هزار تومان این یعنی ۲ میلیونی که کارمند میدهید ارزشش یه میلیون شده ،ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی به ۱۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده که حتی کفاف پول گاز مردم رو نمیده ؟! اخه این شد وضع مملکت داری که یکی ۱۸ میلیون بگیره یکی یک میلیون ؟؟! ما رو بیچاره کردین به خدا قسم ،
وزیر بی کفایت آموزش و پرورش فقط به فکر پر کردن کیسه دوستان غیرانتفاعی دارشه .
هر چه این کشور ،ومردم میکشند از دست این معلمها است ،بیشتر مسولین وزارت کشور ،وسایر نهادها از سال ۵۸ به بعد تا سال ۶۹ در اختیار معلمها بود که با ندانم کاری ها فساد را در جامعه رواج دادند ،و بخش خصوصی آموزش پروش را هم اینها ایجاد کردند ،کدام معلم بجز معلم دبستانهای روستایی کلاس خصوصی ساعتی ( چهل هزار تومانی ندارن. ؟ ) همین معلمها باعث ویرانی ایران شدند ،قمپوز صدمن یک قاز با کمترین سواد ؟ هر کدام دهها شغل دارند ؟ بهتر است یک پژوهش بکنید تا مطمٔن شوید اکثرا دروغ میگویند ؟ مگر نظام هماهنگ ،وقانون خدمات مدیریت کشوری ،برای شاغلین یکی نیست پس اینها دروغ میگویند ؟ حقوق یک مهندس ،لییانس ،با معلم جغرافیای لیسانس برابر است ؟ تنها ظلمی که اکنون وجود دارد برای بازنشستگان قبل از سال ۸۸ میباشد که قانون ،خ،م،ک، در مورد آنان اجرا نگردیده است ؟ من این را به حقیقت میگویم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
بی عرضگی بعضی ادم ها را به پای معلم ننویسید. شما مخواستید طی سالهای گذشته بهشون مثل کشور المان و ... برسید بعد بگویید معلم ها مسئول این برعرضگی مسئولان است.معلم های طی سالها گذشته با تاکسی کار میکرده که بتونه زندگیش جبران کنه. بعد میگی کلاس خصوصی مثل اینکه معلم ها فقط تو کلاس خصوص هستند همه لیسانس ها و ... تو کار کلاس خصوصی هستند. شما نفراتی که الان تو کنکور شاخ اند ببینید شغلش چی بوده؟ حتما معلم نیستند چون معلم دغدغه های بزرگتر دارن.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
خدا شفا بده ان شالله
وزیر ناتوان دارند فرهنگیان . وزیر بهداشتو را نگاه کن کلی بودجه امت رو ب جیب پزشکلن سرازیر کرد راست راست میره تازه طلب کارم هست و هنوز بیشتر میخاد با طرح های شکست خوردش .
الان هر کس که بخوار فرزندش مختصر سوادی یاد بگیرد باید کلاس خصوصی و معلم خصوصی بگیرد و عالب معلمان محترم با دل و جون و مثل سالها دور درس نمیدهتد و بجه ها را به کلاس های پولی حواله میدهند.مضافا اگه مقایسه ای باشد با توجه به مدت زمان خدمت و تعطیلات طولانی و کشنده در حال حاضر وضع معلمان از سایر کارکنان دولت بهتر است و فقط کارکنان شرکت نفت تو این کشور تافته جدا بافته هستند و فقط نفت برا اونا ملی شده است نه برا مردم ایران.معلمان عزیز چرا برا حقوق کل ملت اعتراض نمی کنند چرا فقط هی مطالبات همکاران خودشون را مطرح می کنند مگر نه ابنکه معلم جامعه هستند پس بسم الله از حقوق کل ملت دفاع کنید
هموطنان عزیز بیخود خودتو درگیر نکنین . نه شرکتهای نفت بدبخت دست زنگنه رو خراب کنین و نه سایر ادارات البته شاید خیلی از ادارات بیشتر از حقشون بگیرن ولی یه چیزی انجام شد که پدر مملکتو سوزوند و اونم طرح تحول سلامت بود وجود چند هزار پزشک در بیمارستان ها که هر کدام ماهیانه کارانه چند صد میلیونی میگیرن باعث شده کل. بودجه مملکت بره تو جیب اینها طوری که درآمد نفت کفاف این همه هزینه رو نمیده مجبور شدن به دست اندازی به حقوق سایر کارمندان . حالا فساد و سایر چیزهای دیگر را هم اضافه کنید........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی