بازدید 8820

خسارت سنگین شرکت های بلژیکی پس از تحریم ایران

به گفته آژانس سرمایه گذاری منطقه ی والونیا (ناحیه ی جنوبی بلژیک که در آن اکثر مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند)، اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه تهران به احتمال قوی شرکت های بلژیکی را متحمل خسارات سنگینی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۹۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 10 May 2018

خسارت سنگین شرکت های بلژیکی پس از تحریم ایرانبه گفته آژانس سرمایه گذاری منطقه ی والونیا (ناحیه ی جنوبی بلژیک که در آن اکثر مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند)، اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه تهران به احتمال قوی شرکت های بلژیکی را متحمل خسارات سنگینی خواهد کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، پس از به نتیجه رسیدن توافق هسته بسیاری از شرکت های موجود در منطقه ی والونیا اقدام به از سرگیری روابط تجاری خود با ایران کرده بودند. در این خصوص، پاسکال دلکومینت یکی از مدیران کل موسسه ی صادرات و سرمایه گذاری والونیا اذعان کرده است که پس از رفع تحریم ها به طور متوسط ۳۰ شرکت در پروژه های تجاری در ایران شرکت داشته اند. 

خسارت سنگین شرکت های بلژیکی پس از تحریم ایران

دلکومینت افزوده است که ایران '' چشم انداز جالبی برای شرکت های واقع در والونیا ارائه می کند'' و علیرغم اینکه این کشور در رتبه ی ۹۹ بزرگترین بازارها برای صادرات محصولات شرکت های والونیا به شمار می رود، این منطقه در بلژیک دارای منافع گسترده ای برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، زیرساخت ها، مهندسی مکانیک، محیط زیست و صنعت انرژی ایران است. 

این در حالی است که به گفته ی این تحلیلگر اقتصادی تصمیم دولت ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای احتمالا یک ''تاثیر (منفی)‌ واقعی'' بر روی شرکت های بلژیکی معامله کننده با ایران خواهد گذاشت.

وی تحریم ها علیه شرکت های معامله کننده با ایران را به شمشیری تشبیه کرده که در صورت ادامه دادن روابط تجاری با این کشور بر سرشان فرود می آید. در این رابطه وی اذعان کرده است که این تحریم ها تاثیری روانی بر شرکت های معامله کننده با ایران خواهد گذاشت زیرا آن ها هراس این را دارند که به دلیل معامله با ایران از آنان انتقام گرفته شود. همچنین، به گفته ی دلکومینت، با اعمال مجدد تحریم ها بانک های بین المللی بیش از پیش نسبت به انجام نقل و انتقالات مالی به ایران بی میل خواهند شد. 

این تحلیلگر اقتصادی در پایان گفته است که اتحادیه ی اروپا باید علیه تحریم های اعمال شده توسط آمریکا از شرکت های متعلق به خود محافظت کند. بر اساس گزارش های منتشر شده، فدراسیون بنگاه های تجاری بلژیک (FEB) به دلیل تاثیر بد تصمیم دولت آمریکا بر روی صادرکنندگان بلژیک از رییس جمهور آمریکا انتقاد کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی