بازدید 22592
اظهارات نمایندگان آتش زننده پرچم آمریکا و مخالفان آنها؛

نماینده مرند: پرچم که سهل است، خودش را هم به آتش می کشیم/ نماینده اردکان: پرچم نماد حاکمیت هر کشور است/ نماینده تبریز: آتش زدن برجام، کار سخیفی بود

روز گذشته، در آغاز جلسه علنی مجلس نمایندگان در واکنش به خروج آمریکا از برجام و پیش از آغاز نطق رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی از نمایندگان با حضور در جایگاه هیأت رئیسه، شعار مرگ بر آمریکا را فریاد زدند.
کد خبر: ۷۹۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 13 May 2018

پرچم نماینده حاکمیت هر کشور است/ آتش زدن برجام، کار سخیفی بود/ کسی که منافع ملی ما، امضای ما، هواپیمای ما را در آسمان آتش بزند، ما پرچم که سهل است، خودش را به آتش می کشیمروز گذشته، برخی نمایندگان در آغاز جلسه علنی مجلس، در واکنش به خروج آمریکا از برجام و پیش از آغاز نطق رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه هیأت رئیسه، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین حین، حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان با فریاد مرگ بر آمریکا، پرچم این کشور و برجام را به آتش کشیدند. آنها فریاد می زدند، برجام را آتش زدید، ما هم پرچم شما را آتش می زنیم و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

البته این اقدام نمایندگان، واکنش های بسیاری در فضای مجازی به همراه داشت، در حالی که بسیاری از نمایندگان مجلس، اقدام آتش زنندگان را محکوم کردند، برخی دیگر نیز این کار را مناسب و در راستای اقدام متقابل دانستند.

محمدرضا تابش در این باره به تابناک گفت: پرچم نماینده حاکمیت هر کشور است. اگر ما به سیستم های دولت آمریکا اعتراض داریم، باید از راه آن وارد شد؛ کما اینکه ما این کار را کرده‌ایم و از طریق مجامع بین المللی، کار را پیگیری می کنیم.
ما با ملت آمریکا جنگ نداریم، حتی ترامپ که بسیار هتاکانه و بد با ما صحبت کرد؛ اما این نکته را هوشمندانه گفت و ابراز همراهی کرد، با مردم ایران هرچند او فهم و درک درستی از مردم ما ندارد و نمی داند، پای ارزش های خود شهید داده و ایستاده ایم، ولی به هر حال این را گفت.

وی ادامه داد: نباید پرچم را آتش بزنیم، چون مردم برای پرچم خودشان احترام خاصی قائل هستند. کسی این حرکات را نمی پسندند و نمایندگان بسیاری هم به این موضوع اعتراض دارند.

وی در خصوص برجام نیز گفت: با توجه به اینکه رهبری و رئیس جمهور سیاست های نظام را در خصوص برجام اعلام کردند و گفتند که حرکات اروپایی های و 5 کشور را رصد خواهند کرد و بعد از راستی آزمایی نتیجه را خواهند گفت و نیز بنا بر این شد که در برجام بمانند، دیگر نباید نماد برجام هم به آتش کشیده می شد. ما باید تابع سیاست های نظام باشیم.

وی راجع به رفتار نمایندگان در مجلس نیز گفت: به هر حال همیشه یک اقلیتی پیدا می شوند و کارهایی انجام می دهند، در هر صورت خیلی نباید این ها را جدی گرفت. همیشه آرای متناقض وجود دارد کما اینکه در آمریکا هم همین وضعیت وجود دارد، به گونه ای که ترامپ از برجام خارج می شود، ولی بیشتر سیاستمداران آن را نقد می کنند.

این نماینده گفت: باید این کار منطقی و دیپلماتیک باشد. ما نیز باید رفتارهای خود را این گونه ساماندهی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

همچنین شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز در این باره اظهار داشت: از آنجا که مجلس یک ارگان رسمی و نهاد تصمیم گیری در کشور است، به نظر من، کاری که برخی از نمایندگان به نمایش گذاشتند، درست نبود. نباید پرچم یک کشور را آتش می زدند و حتی به عقیده من، آتش زدن برجام هم با توجه به اعلام سیاست های نظام در خصوص برجام کار سخیفی بود.
با این کار، احتمال دارد کسانی را که در آمریکا با ترامپ همراه نبودند، نیز تحریک کرده و آنها را به صف موافقان ترامپ بکشاند. از سوی دیگر، روی این قضیه مانور می دهند و می توانند همین کار را بهانه ای برای کارهای تلافی جویانه خود قرار دهند.

بی مقدار گفت: من تعجب کردم که چرا رئیس مجلس اجازه این کار را دادند! البته آنقدر سریع اتفاق افتاد که کسی نتوانست کاری بکند. بدتر اینکه رسانه ها هم این موضوع را به سرعت منتشر کردند و تصاویر آن در فضای مجازی پخش شد.

با این حال این اقدام نمایندگان طرفدارانی نیز داشت، به طوری که سید محمدجواد ابطحی، اولین کسی بود که پشت تربون رفت و پرچم آمریکا را به آتش کشید. او اظهار خوشحالی می‌کند و بر این اعتقاد است، نماد کفر و ظلم را با این کار خود آتش زده است.

این نماینده مجلس در گفت و گو با تابناک می گوید: این تصوری که برخی می گویند، چون این رئیس جمهور ترامپ است پس بد است یا اینکه پرچم نماد یک ملت است، درست نیست. توصیه می کنم، کتاب رویارویی بزرگ را بخوانید، آن وقت متوجه حرف ما می شوید؛ نخوندین نمی دونید.

وی گفت: هنوز عده‌ای نفهمیده اند، پرچمی که نماد آمریکاست یعنی چه! آنان می گویند این پرچم نماد ظلم، کفر و شیطان بزرگ است، خود ملت آمریکا هم این پرچم را آتش می زنند، پس این نوع تفکر خیلی ساده اندیشی است.

همچنین محمد حسن نژاد درخصوص این اقدام خود به خبرنگار تابناک گفت: کسی که منافع ملی ما، معاهداتی که امضای ما زیر آن است و هواپیمای ما را در آسمان آتش بزند، ما پرچم که سهل است، خودش را هم به آتش می کشیم.

این نماینده در ادامه گفت: ترامپ خروجی این ملت است و ملت آمریکا هیچ فرقی با رئیس جمهور آن ندارد. رهبری در آن زمان گفتند، اگر ترامپ برجام را پاره کند، ما آن را آتش می زنیم، ما هم در اجرای فرمان رهبری و ولایت پذیری آن را آتش زدیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱۱
اکثر بچه های این آقایان در آمریکا هستند و درس می خوانند و کار می کنند خوب بهشون بر میخوره دیگه
عجب افرادی نماینده شدند
اينها نماينده نيستن
اگه تحقیق بشه معلوم میشه چند نفر از آقازاده های این حضرات مقیم آمریکا هستند؟
طرز تفکر نمایندگانی که مظهر یک ملت ۸۰ میلیونی هستند
من اگر بجای ترامپ بودم ورود تمامی شخصیت های سیاسی و نظامی ایرانی و همچنین خانواده و حتی فامیل درجه دو اونها رو به خاک آمریکا ممنوع میکردم ، به این حرکت میگن تحریم هوشمند که باعث تغییر رفتار میشه
باداشتن افرادي مثل ايشان نيازي به ترامپ نيست
کار بسیار اشتباه و زشتی بود. نباید بهانه ی بیشتر به دستشون بدیم. این کار مثل حمله به سفارت عربستان بود.
آقا اصلا شما بگو کار سخیفی بود، این که سر ما کلاه رفته رو کی باید جواب بده؟
اي خداااااااااا
تا كجا
باید به جناب ابطحی مدال هم بدهند
آ تش زدن پرچم در مجلس اسلا می کاریست اشتباه
بعضی از نمایندگان هنوز معتقند برجام ، بهشت قراردادهای ایران بوده
پرچم نماد و هویت هر ملتی است
فارق از درست یا غلط بودن یک عقیده و فارق از سود و زیان ابراز یک عقیده برای منافع ملی مملکت؛ به اعتقاد بنده اگر عملی از سر نیت و خواستگاه قلبی هر فرد سر بزند، قابل بخشش است.
به جای حل مشکلات کشور سرگرم آتش بازی هستند
انتظار داریم دیگران به پرچم و مقدسات ما احترام بگذارند اما ما نه
عصاره ها
اگر دی یک کشوری هر روز پرچم ما را آتش بزنند و علیه ما شعار دهند برخورد ما چگونه خواهد بود.
رسانه ها باید اسم افرادی ا که در تصویر پرچم را آتش می زنند را به روشنی برای ملت ایران مشخص کنند و نام ببرند تا مردم بدانند و بفهمند که چه کسانی برای آنها و از جانب آنها و به اسم آنها نمایندگی را یدک می کشند!!!!
واقعا وای بحال این مردم و این مملکت
خجالت آوره
کسانیکه پرچم آتیش زدن آیا تابعیت آمریکایی ندارند؟
به نظر من باید برای تعداد اندکی از نمایندگان کلاس گذاشت و به انها توضیح داد که پرچم نماینده هر ملت هست
استدلال نماینده ی مرند بسیار غیرمنطقی است. ترامپ خروجی ملت آمریکاست و ملت آمریکا هیچ فرقی با ترامپ ندارد؟؟!! عجب
تردیدی نیست که آمریکا دشمن درجه یک ماست و هرگز در فکر خیر و صلاح ملت ایران نیست و اگر بتواند ریشه ملت ایران را می سوزاند و اصلاً داعش را با کمک صهیونیست ها و آل سعود بوجود آوردند برای همین کار و قبلاً هم ملت ایران را به ریشه کن کردن با بمب اتم تهدید کرده بودند اما در عین حال باید بدانیم که کشور ما امروز نیازمند سیاستمدارانی پخته و سنجیده کار است
اگر دوست نداريم پرچم ما را به آتش بکشند پس بايستي به پرچم ساير ملتها و کشورها احترام گذاشت
اینها مثلاً نمایندگان ملت هستند !!!!
خوبه والا
آقایان نماینده موقع عمل ایت شعار کافی است
متاسفانه نماینده های ما میگن مرگ بر امریکا یقه پاره میکنند بعد که مثلا ماموریت میرن از فروشگاه های برند گاهی اوقات امریکایی میخرند.اونهایی که خانوادهاشون خارج از ایران هستند جدا.
واقعا"متاسفم برای نماینده مرند.
من وقتی حس آتش زدن پرچم یک کشور برای مردمش را فهمیدم که پرجم ایران را در افغانستان آتش زدند !
باید نام این آقایان را نوشت و دید چند نفر از خود این افراد و وابستگانشان دو تابعیتی نیستند؟
غير از آتش زدن هنر ديگه ايي ندارن
نماینده مرند چجوری میخوای امریکا رو به اتش بکشی? میشه یه توضیحی بدی
باید به این نماینده محترم گفت آقاجان! شما برو آمریکا ، اسرائیل و اصلا تمام دشمنان ایران و اسلام را آتش بزن ، چه کسی جلوی شما را گرفته؟
وقتی که بصیرت نباشد یعنی همین.
این چه بی خردی است؟ ترامپ با تصمیم های خودسرانه -- نه تنها در مورد برجام -- بلکه در امور دیگر از جمله اضافه نمودن تعرفه گمرکی به محصولات اروپایی , خارج شدن از برنامه حفظ محیط زیستی - توهین به کشورهای مختلف .... از نظر بین المللی و بخاطر سیاست هایی که در مورد بیمه بهداشت و پا یین آوردن مالیات ثروتمندان و برخی سیاست های داخلی اصلا محبوب نیست. هدف ایران باید در جهان نشان دادن این ظلم و زیر پیمان زدن ترامپ باشد نه اینکه با اینگونه حرف های بی حساب و کتاب که به منافع ملی هم کمک نمی نماید ولی در خارج از کشورانعکا س بدی می یابد آب به آسیاب ترامپ بریزد.
آمریکا اصلا مقصر نیست.
وقتی که شیطان بزرگ برجام را پاره می کند و بر ان تف می اندازد چه لزومی دارد که یک عده در ایران ادای با فرهنگی در بیاورند و احترام شیطان را نگه دارند ؟
اصلا چطوره در تمام ایام سال در تمام شهرها و روستاها مدارس و ادارات رو تعطیل کنبم و درذیک مکان و ساعت مشخص پرچم امریکا اسرائیل و....اتیش بزنیم و بعد از یک مدت بیاییم و فواید این کار برای ما و زیانهاش برای اونها رو محاسبه کنیم
پارلمان کشور نماد احترام باید باشد
پس اگر پرچم نماد حاکمیت است
اگر پرچم ما را آتش برنن ما ملت کاری نداشته باشیم و بگیم به ماچه
تب تند زود عرق می کند
باسلام
۱. الحمدلله به برکت برجامی که رهبری آن را _ در سخنرانی عید۹۵_ خسارت محض نامیدند اثر کار دیپلماتیک با آمریکا رو خوب فهمیدیم.
آخه بزرگوار با گرگ از راه دیپلماسی مذاکره می کنند.
۲. ترامپ و برخی سیاستمداران فعلی و گذشته آمریکا بدترین جنایت را بر علیه مردم ایران انجام دادند و بدترین توهین ها را نثار ملت ایران کردند_ نمونه اش توهین های اخیر ترامپ به ملت ایران _ حالا حضرات بر سرپوش گذاشتن به فضاحت برجام که میلاردها دلار خسارت مالی به ایران وارد کرده آروق فندقی می زنن و بحث از حب آمریکایی ها به پرچمشان و مردم آمریکا می زنند
اتش زدن پرچم رسم خوبي نيست و فايده اي هم نداشته و ندارد.
کاسبان تحریم به تکاپو افتاده اند .
متاسفم
آتش زدن برجام توهین به ایراان وپنج کشور دیگر بجز امریکاست
چه چیزهایی تمام شده است؟ این لیستی است که از میان صحبت‌های مردم کوچه و بازار بیرون کشیده شده است:

«مملکت آب ندارد»،
«دلار در بازار نیست»،
«کار نیست»،
«بیمه‌ها ورشکسته‌ شده‌اند ما آینده‌ای نداریم»
اقايون پرچم نماد هر كشوره نه حاكميتش آيا دوست داريد كسي ديگه پرچم ايران رو آتيش بزنه؟
مجلس جای عربده کشی وپرچم یک کشور نیست
بابا اگر شما بيل زني برو باغچه خودت رو بيل بزن .
به نظر من از فردا در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر آنقدر پرچم آتش بزنید تا آمریکا نابود شود! صنعت نساجی هم رونق خواهد گرفت ...
میخوام از این نماینده تندرو بپرسم اگه روزی پرچم شما رو آتیش بزنن و هرروز توهین کنند واکنش شما چه خواهد بود.
كار اتيش زدن پرچم يك كشوردور از عقل است
بسیار زننده بود وعواقبش مانند عواقب اتش زدن سفارت عربستان خواهد بود
چطور وقتی یه عده معترض پرچم ایران رو آتیش زدن همین شماها گفتین به ملت ایران توهین شده!!!
چرا پرچم کشورمون رو آتیش میزنن نماد ملتمونه اما پرچم اونها نشان حاکمیتشون؟!؟!
ما شاء الله ! ما شاء الله ! ما شاء الله ! چه شجاعتی ؟! چه جسارتی !
راست میگید بچه هاتون رو به سرزمین های کفر نفرستید.
شعار دادن که کاری نداره !
واقعا که طرز فکر نماینده مرند جای تاسف داره ...
رفتار هر کسی در هر زمانی در. برابر حوادث و اتفاقات بهترین تصمیم اون فرد خواهد بود چه ان فرد عاقل باشد یا عاقل نباشد
بدترین چیزی که ممکن است بدتر از تهدیدها و تحریم ها این کشور را آسیب پذیر کند غفلت است که الا ماشاالله از هر سویی در بین نمایندگان و مسولان شنیده میشود
خب برو آتیش بزن کشورشونو اگه راست میگی
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
در مقابل حریفی که هیچ قاعده ای را مراعات نمیکند و اصلا شما را به رسمیت نمیشناسد چه لزومی دارد اصول دیپلماتیک رعایت شود بلکه این امر نشانه ضعف و نیاز خواهد بود
نماينده هاي محترم لطفا بچه هاتون رو از آمريكا بكشيد بيرون
من یک سووال دارم . جناب حسن نژاد اگر پرچم مقدس کشورمان در مجلس سنای آمریکا به آتش کشیده شود چه احساسی پیدامی کنید.
تنوع دیدگاه بد نیست ولی نمایندگان یک ملت بایستی مصلحت ملی را فراتر از احساسات خود بدانند
با با پرچم امريكا دور افتخار ميزدن ... نه اينكه خيلي به ايرانيا احترام ميذارن ...
واقعا بعضی نماینده ها در تشخیص درست و نادرست و منافع ملی عاجزن
باسلام،من ازاین کارتعدادی ازنمایندگان،آن هم درصحن مجلس متاسف ومتعجب هستم!
آتش زدن پرچم آمریکا اشتباه بزرگی است.
نماینده محترم دیگه دوران شعار گذشته فکری به حال اقتصاد مملکت بکنین
معترضین به برجام با اصل برجام مخالف نیستند بلکه با خود امریکا مشکل دارند و تنها موضوعی که انها را نگران میکند باز شدن باب گفتگو است
احسنت
آفرین
امان از این اصلاح طلبان
اگر گفته میشه این کار سخیفی بود نمایندگان محترم بدانند این نه برای دفاع از آمریکاست بلکه در دفاع از شخصیت نمایندگان است
خدایا ما چه گناهی به درگاهت کردیم
چرا نظرات را چاپ نمیکنی؟
پشت چندين گيت بازرسي پشت درهاي بسته و در پستو مرگ بر امريكا گفتن و پرچم آتش زدن خيلي دل و جرات و از خود گذشتگي مي خواد .واقعا شاهكار است البته براي كساني كه قدرت فكر و تفكر و گفتگو را ندارند و بيشتر بسمت كاسبات تحريم غش مي كنند.
اینها فضائل ملت اند دیگه
ببین کیا رو فرستادیم مجلس ...
اینا پرچم ایرانم چندوقت دیگه آتش میزنن!این نماینده ها اگه دلسوز ایران و ایرانی بودن وضعمون این نبود الان.
بأيد ابتدا درس رفتار معقول و ديپلماسى
را به مجلسي اموخت
ما نمایندگانی نمی خواهیم که با هر مشکل و مسئله ای مثل نوجوان 15 ساله نمایش های احساسی و هیجانی از خودشون نشون بدن ما نمایندگانی تصمیم گیر و منطقی می خواهیم
ترامپ خروجی عدهای ازمردم است.پرچم هرکشور با ورود وخروج یک رئیس جمهور تغییر نمی کند
متاسفم برای مردم ایران
خوب ، حالا پرچم امریکا که نماد ظلم و شیطان است آتش زدید . که چی ؟؟؟ چیزی درست میشه ؟؟ الان مثلا ظلم و ستم از بین رفت ؟ از کارای شما تعجب می کنم !!
خدا بداد ایران وایرانی برسه !
قرآن کریم میفرماید : به مشرکین ناسزا نگوید و اهانت نکنید چون انها در پاسخ به شما ناخواسته به خداوند توهین میکنند .
دیگه ابرویی برامون نمونده.....
چقدر اسم برازنده ای
نماینده محترم مرند
لطفا جهت آتش زدن آمریکا میتوانید سریعا اقدام نمایید البته نه در پشت تریبون
بعنوان یک مرندی ایثارگر شرمکنده ام که در قرن 21 چنین نماینده داریم
اول هزینه های غیرقابل جبران ناشی ازبالارفتن دیوارسفارت عربستان را پرداخت نمایید وسپس به اینگونه اعمال روبیاورید
مرد حسابي اين چكار اشتبهاي بود كه انجام دادي
بهتر بود نمايندگان قبل از ورود بمجلس درس نمايندگي ياد مي گرفتيد .
از ماست که بر ماست .
تاوان این کارهای غیرعقلایی را باید یک ملت بدهد
در ایران اگر می خواهی به مقامات بالا برسی پرچم آتش بزن، سفرتخانه ها را آتش بزن، به سفارتخانه ها حمله کن،
فعلاكه خودمونو آتش زدين
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل