بازدید 2093

خرید تضمینی ۵۰ هزارتن کلزا از کشاورزان

مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: تا کنون ۵۰ هزارتن کلزا، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.
کد خبر: ۷۹۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵ 10 May 2018

مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: تا کنون ۵۰ هزارتن کلزا، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

علیرضا مهاجر، مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید کلزا در سال جدید اظهار کرد: تاکنون 50 هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر 150 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که پرداخت وجه آن از این هفته بتدریج آغاز می شود.

وی با اشاره به تاثیر سرمازدگی دیررس بهاره بر میزان تولید افزود: اگرچه سرمای اخیر 10 درصد خسارت به مزارع کلزا وارد کرد،اما در مقایسه با سایر محصولات کمترین خسارت را داشته است.

به گفته مهاجر در سال زراعی 96-97 پیش بینی می شود که تولید کلزا به 320 تا 350 هزارتن و مجموع دانه های روغنی به 550 هزارتن برسد.

مجری طرح دانه های روغنی از افزایش دوبرابری تولید کلزا و 40 درصدی دانه های روغنی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه 96 درصد روغن مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود، بیان کرد: در صورت تحقق این میزان تولید، 16 تا 18 درصدروغن مورد نیاز از منابع داخلی تامین خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که افزایش 3 درصدی  نرخ خرید تضمینی کلزا تاثیری در میزان تولید خواهد داشت یا خیر، گفت: افزایش 3 درصدی نرخ خرید تضمینی کلزا و ثبات سایر دانه های روغنی نشان می دهد که دولت با تمام مشکلات مالی به خودکفایی این محصول اهمیت می دهد، ضمن آنکه با سایر حمایت هایی که از کشاورزان می شود اما رعایت نکردن قانون خرید تضمینی به منظور افزایش نرخ خرید بر مبنای تورم تاثیری در میزان تولید و واردات روغن در سال های آتی نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس