بازدید 3595

بیانیه نمایندگان در محکومیت خروج آمریکا از برجام

کد خبر: ۷۹۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 09 May 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داده و بیان کردند جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تاکید بر صیانت از حقوق هسته‌ای خود بر عنصر دیپلماسی و تعامل با دنیا تاکید کرده است و در این عرصه نیز یک بار دیگر حقانیت ملت ایران ثابت شد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه که توسط علی‌اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه قرائت شد، به شرح زیر است:

«ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی، رییس‌جمهور گستاخ ایالات متحده آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی از برجام خارج شد و نشان داد دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی مرتجعین عرب و منافقین در یک جبهه علیه ملت ایران قرار دارند. جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تاکید بر صیانت از حقوق هسته‌ای خود بر عنصر دیپلماسی و تعامل با دنیا تاکید کرده است و در این عرصه یک بار دیگر حقانیت ملت ایران و امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اثبات شد. آمریکا قابل اعتماد نیست. امروز این بی‌اعتمادی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و بر دیرباوران عرصه جهانی نیز ثابت شده است که ایالات متحده آمریکا حتی قواعد بین‌المللی را نیز بر نمی‌تابد. بی‌تردید امروز آزمون بزرگ برای جهانیان علی‌الخصوص کشورهای اروپایی امضاکننده برجام و روسیه و چین می‌باشد که آیا در مقابل زیاده‌خواهی رییس‌جمهور آمریکا خواهند ایستاد تا از این طریق راه مذاکره و تعامل در دنیا همچنان گشوده باشد و یا اینکه کفه به سمت انحصارطلبی و زورگویی خواهد چرخید.

ما به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران در کنار دولتمردان‌مان با دقت رفتار کشورها را رصد می‌کنیم و بی‌تردید مبتنی بر اصول حاکم بر سیاست خارجی یعنی عزت، حکمت و مصلحت و منافع ملی و قانون اقدام متقابل تصمیم خواهیم گرفت. بی‌تردید مسیر نجات‌بخش کشور با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در وحدت همه مسئولان کشور به اتحاد کشور می‌باشد و ظرفیت‌های ایران اسلامی با مدیریت منسجم در درون کشور و تغییر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد ملی و ترویج کالای ایرانی می‌تواند ما را از این بحران عبور دهد. آن روزی که پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت بردند و تلاش کردند ایران را از این مسیر منزوی کنند موفقیتی به دست نیاوردند تا برسد به روزی که همه عقلای دنیا و بسیاری از کشورها و حتی هم‌پیمانان سنتی آمریکا مسیر ترامپ را غلط می‌دانند و ملت ما یک بار دیگر همانند دوران دفاع مقدس خواهند گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند. آن روزی که به ناحق پرونده هسته‌ای ما را به شورای امنیت بردند و تلاش کردند ایران را از این مسیر منزوی کنند موفقیتی حاصل نکردند. این فرصت گشوده پیش‌روی ما جهت استفاده از ظرفیت‌ها و مقررات داخلی است که باید همه این فرصت را با وحدت محترم بشماریم.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای ماده ۳ برجام از دولت می‌خواهیم برنامه خود را برای اقدامات متناسب و متقابل با خروج آمریکا از برجام به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد و نسبت به اجرای آن اقدام نماید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر