بازدید 3514

کاهش کم سابقه ارزش پول هند

هند در حالی با تمرکز بر روی اقتصاد وارد سال ۲۰۱۸ شده است که شواهدی نگران کننده ای از وضعیت در دماسنج اقتصادی این کشور یعنی روپیه نمایان شده است.
کد خبر: ۷۹۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲ 09 May 2018

هند در حالی با تمرکز بر روی اقتصاد وارد سال ۲۰۱۸ شده است که شواهدی نگران کننده ای از وضعیت در دماسنج اقتصادی این کشور یعنی روپیه نمایان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، روپیه هند که ارزش آن در برابر دلار، سال گذشته ۶.۷۵ درصد افزایش یافته بود از زمان آغاز سال ۲۰۱۸ روندی عموما نزولی داشته است. در معاملات دیروز هر دلار به ۶۷.۱۳ روپیه رسید تا روپیه در پایین ترین سطح ۱۵ ماه اخیر خود قرار گیرد و ۵.۱۵ درصد ارزش خود را از دست داده باشد.

طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بانک " ای ان زد" نیوزلند و " آی ان جی" آلمان، انتظار می رود تضعیف روپیه ادامه یابد. پراکاش ساکپال- کارشناس اقتصادی بخش آسیا در آی ان جی در یادداشتی نوشت: معتقدیم از آنجایی که عوامل داخلی و خارجی احتمالا باعث تضعیف روپیه در سال ۲۰۱۸ و فراتر از آن خواهد شد، راه دوری تا پایان یافتن مشکلات روپیه وجود دارد.

با معرفی مالیات بر کالا و خدمات و افزایش میزان بدهی های معوق بخش بانکی، رشد اقتصادی هند در سال گذشته کند شد و روپیه با سیگنال هایی از مشکلات احتمالی مواجه است که سومین اقتصاد بزرگ آسیا را تحت فشار خواهد گذاشت. هر چند که این مشکلات به عقب رانده شده بودند اما به نظر می رسد با افزایش بهای نفت، کسری این کشور بیشتر شود به ویژه در زمانی که مخارج دولتی نیز افزایش یافته است.

هند از واردکنندگان خالص نفت است و طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط موسسه " نامورا" هر ۱۰ دلار افزایش قیمت نفت در هر بشکه می تواند وضعیت حساب جاری و موازنه مالی این کشور را به میزان ۰.۴ درصد و ۰.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی بدتر کند.

همچنین " می بانک" مالزی اعلام کرده است روپیه دیگر در آن لحظات شیرین قرار ندارد.

تحلیل‌ها می‌گوید تضعیف روپیه و افزایش بهای نفت احتمالا منجر به شتاب گرفتن تورم خواهد شد که از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی هند جلوگیری می کند.

دولت الزامات سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه هند را تسهیل کرده است اما ریزش‌ها ادامه پیدا کرده اند. طبق آمار " نشنال سکیوریتیز دپازیتری"، هند تا پایان ماه آوریل با خروج خالص سرمایه ۲۴۴.۴۴ میلیون دلاری روبرو بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار