بازدید 57736
واکنش های گسترده به خروج آمریکا از برجام؛

موگرینی خطاب به ایران: اجازه ندهید هیچ کس توافق هسته ای را از بین ببرد/اعلام حمایت اسرائیل و عربستان از تصمیم ترامپ/ اوباما: بدون برجام آمریکا بازنده خواهد بود

پس از سخنرانی ترامپ و اعلام خروج از برجام، واکنش های بین المللی به این تصمیم در سطح گسترده ای آغاز شده است.
کد خبر: ۷۹۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 08 May 2018

پس از سخنرانی ترامپ و اعلام خروج از برجام، واکنش های بین المللی به این تصمیم در سطح گسترده ای آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری خود پس از سخنرانی دونالد ترامپ درباره برجام گفت: برجام یکی از دستاوردهای بزرگ دیپلماسی بین‌المللی است.

 موگرینی در واکنش به خروج آمریکا از برجام خطاب به مقامات و مردم ایران گفت: اجازه ندهید کسی توافق هسته ای را از بین ببرد. توافق هسته ای متعلق به همه ماست. ما به تعهدات خود پایبند خواهیم بود و از مقامات ایرانی می خواهیم اجازه ندهند برجام فروبپاشد.

***

00:22

‏واکنش ⁧ باراك اوباما ⁩ به تصمیم ⁧ ترامپ: بدون برجام، آمریکا در نهایت بین گزینه‌های بازنده ایران اتمی و یا جنگ دیگری در خاورمیانه گیر خواهد کرد.

***

00:05

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد هم به تصمیم ترامپ واکنش نشان داده و ضمن ابراز نگرانی از تبعات این اقدام آمریکایی‌ها، از همه اعضای توافق ایران و ۱+۵ خواسته که به تعهدات خود پایبند باشند.

***

23:50

‏پل رایان،رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دربیانیه ای درباره تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام این طور اظهار نظر کرده که تا برقراری دوباره تحریم‌ها، فرصتی باقی است که او امیدوار است بتوانند درباره مسائل مورد توجه دو طرف هسته‌ای و غیر هسته‌ای، گفت‌وگو کنند.

***

23:46

«ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس بیانیه مشترک تروئیکای اروپا در حمایت از برجام خوانده است. در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از تصمیم ترامپ، بر متعهد ماندن این سه کشور به توافق هسته‌ای تأکید و به همه کشورهای جهان یادآوری شده که توافق هسته‌ای، پشتوانه‌ای حقوقی به نام قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دارد و به همین خاطر، مفاد آن کماکان برای جهانیان لازم‌الاجراست.

***

23:40

رژیم آل خلیفه هم بیانیه‌ای صادر کرده و گفته که بحرین از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران، حمایت می‌کند.

***

23:36

«اویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم با لفاظی در خصوص تصمیم ترامپ، گفت: این کار وی نشانگر «رهبری شجاعانه آمریکاست که نهایتاً به فروپاشی رژیم بد و ظالم ایران می‌انجامد.»

***

23:32

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ هم گفته که کار ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای «پیامی روشن به دیگران می‌فرستد که ایالات متحده توافقات ناقص را قبول ندارد.»

***

23:20

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز همان طور که انتظار می رفت، اقدام ترامپ در خروج از برجام را «اقدامی شجاعانه» خواند و از آن استقبال کرد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که تلاش زیادی برای تغییر نظر ترامپ به خرج داده بود، بلافاصله در توئیتر نوشت که «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده از تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام تأسف می‌خورند. رژیم منع اشاعه در خطر است.»

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم بیانیه داد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «همان طور که از توافق ایران خارج می‌شویم، با شرکایمان برای یافتن راه‌حلی واقعی، جامع و ماندگار برای تهدید ایران، همکاری می‌کنیم. ما منافع مشترکی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای داریم.»

عربستان سعودی هم بیانیه‌ای داد و گفت که از خروج آمریکا از برجام استقبال و این کار ترامپ را تأیید می‌کند.

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد، تصمیم ترامپ برای خروج از برجام را ستود و گفت: این تصمیمی تاریخی است که چشم اندازی برای عصری جدید از امنیت و ثبات در خاورمیانه ارائه می‌کند. یک جبهه متحد علیه رژیمی که ترور را ترویج می‌کند و بذر بی‌ثباتی می‌پراکند، می‌تواند پایانی برای تجاوز ایرانیان باشد که منطقه ما و کل جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند.

خبر تکمیل می شود...

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۴
درود بر تو نازنين
بهترین فرصت برای اروپایی ها جهت ماهی گرفتن از آب گل آلود.
اروپا بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خوره .

به اروپا به چشم موجود بی بخار می نگریم.
سلفی نمایندگان با این دلقک تضمینی برای ثبات وضعیت نشد.
اینم بازی جدید اروپا! یه اسباب بازی دادن دستمون آمریکا که خارج شده حالا اینا میگن محکم نگهش دارید سگ زرد برادر شغاله
اروپا همچنان خون ملت ايران رو ميمكد
این خانم موگرینی بزرگتر از موقعیتش حرف زده... کل اروپا. جیره خوار امریکاست. برجام تمام شد خواهشا این کلمه را مثل تلگرام فیلتر کنید.
الان وقت آزمایش موشکی هستش، باید تکلیف اروپا مشخص بشه که تو تیم کی هستش.
اجازه ندهید هیچ کس توافق هسته ای را از بین ببرد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این شما بودید که نباید اجازه میدادید که امریکا برجام رو از بین ببرد.

چقدر شما بی شرم هستید
انشاالله ملت از شر شرور جهان راحت شن
حالا توپ در زمین اروپاست.اگه میخاد از زیر دین امریکا در بیاین الان بهترین وقتشه.نشون بدن که امریکا هم مثل یک کشور دیگه است.نه قلدر دنیا.
واقعا براي اروپا روسيه چين خيلي زسته كه مجموع قدرتشون با آمريكا برابري نكنه
عربستان هم مگه جز جایی حساب میشه . سعودی اشغال
من فکر می کنم بیشتر مردم ایران هم از تصمیم ترامپ راضی هستند دلارهای آزاد شده از برجام هیچ منافعی برای مردم ایران نداشت .
عربستان هم بیانیه داد! اونوقت واسه این عربها مملکت رو به بدبختی کشوندید
نمابنده های سلفی بگیر ما هم جهت گرفتن سلفیهای بیشترم شده خواهند ماند.....
همانطورکه پیش بینی میشد آمریکا برخلاف تعهداتش عمل کردازبرجام خارج شد وتحریمهارابازگرداند
این نتیجه اعتمادبه شیطان بزرگ بود
عکس العمل ایران قبلاتوسط رهبرمعظم انقلاب مشخص شده است :
اگرآمریکاتوافق هسته ای راپاره کند ما آنراآتش خواهیم زد
چقدر بده که کشوری مثل ایران چه ازاز نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی، قدرت خارج شدن از برجام رو بدلیل عدم توانایی روبرو شدن با آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان نداره
تاسف می خورند گفتن ماکرون یعنی ما طرف آمریکا هستیم
موضع خانم موگريني نشان داد اقتدار و استقلال برخي از زنها از شيوخ سعودي بيشتر است. سعوديها دست گاوهاي هلندي كه در هر شبانه روز حدود ٢٠كيلو شير مي دهندرا از پشت بسته اند .اما بايد بدانند كه روزي شيرشان خشك مي شه.....
موگرینی بهتره بره عروسک بازی کنه فقط کافیه آمریکا تهدید کنه نیروهاش رو از اروپا میبره بیرون اونوقت ببین چجوری به غلط کردن میفتن. بیچاره شدیم های قبل این سو تفاهمی بیش نبود. خلاص
این اروپایی ها فکر کردند که هالو گیر آوردند ، موقعی که آمریکا توی برجام بود به گفته سفیر ایران توی انگلیس اجازه باز شدن حساب برای حقوق کارمندای سفارت رو توی انگلیس ندادند حالا که آمریکا رفته بیرون مثلا می خواند چیکار کنند که هی پیغام پسغام میدند ؟؟؟؟؟

این ها همون استعمار گرای قدیمی هستند که هنوز کشورهای جهان سوم رو برای خودشون مستعمره میدونند فقط شکلش عوض شده . همه میدوند که توی برجام بود که شرکتهای خودرو سازی فرانسه از قرار دادها و کارخانه های آلمانی از دریافت ارزان قیمت مواد پتروشیمی ایران سود سرشار گیرشون اومد . ای کاش می فهمیدیم .
سگ زرد برادر شغاله
معنای حرف موگرینی خطاب به ایران : اجازه دهید اروپا بدون حضور آمریکا به دوشیدن شما با برجام ادامه دهد!!؟
از همه مهم‌تر موضع ابر قدرت شکر شوکت قطب حکومتهای منطقه وجهان اعلی حضرت فرمانده قدرتمند حکومت دست نشانده وکشور اشغالی ومتاسفانه استان جدا شده از مام وطن شیخ خودفروش ولی شرف بحرین بود.نامردی اگه درج نکنی
سکوت چین و روسیه قابل توجه است!
بدبخت شدیم رفت دیگه چند وقتی دیگر مثل کره یونجه خوار هم میشیم
ژن های خوب هم میرن امریکا عشق و حال
ما مردم عادی بدبخت شدیم
دور زنندگان تحریم هم جیبشون پرتر و مدال قهرمانی هم میگیرن
جالب اینجاست که کشورهای مسلمان یعنی عربستان وبحرین از خارج شدن امریکا از برجام اظهارخرسندی میکنندوکشورهای غیرمسلمان مثل انگلستان وفرانسه ااظهارتاسف میکنند!!!
گور پدر همشون
جرزنی آمریکا کمکی به حل بحران های منطقه نخواهد کرد.کشور های عقب مانده ای چون بحرین و عربستان در صورت بروز جنگ نابود خواهند شد البته حکومت هایشان.این به معنی اینست که در دراز مدت آمریکا بنا دارد حکومت این کشور ها را نه مستقیم بلکه با دست کشوری مثل ایران به همراه تضعیف ساختارهای اقتصادی ، نظامی کلیه کشور های درگیر ،عوض کند و بدین شکل برای بازسازی خرابی ها و سرمایه گذاری های جدید و پرسود ، در نقش خیرخواهانه ای ثروت های منطقه را به یغما ببرند.ایران کشوری تاثیر گذار در سیاست بین الملل است و باید هوشمندانه به دور از احساسات هیجانی و انفجاری عمل نماید.تصمیم آقای روحانی انتخابی خردمندانه بود.شما در آینده اثبات این فرضیه را خواهید دید.
خانم مورگنی ،ماند و یا خروج ایران اکنون به اروپاییان بستگی دارد ؟ ترامپ در کارزار انتخاباتیش گفته بود از برجام کنار میرود ،واینکار را کرد ،شماها که بارها گفته اید به برجام پای بند هستید ،بدون ترس از امریکا ،به همهٔ شرایط برجام عمل کنید ؟ شما میدانید که ایران تروریست پرور نیست ،و برای مقابله با زیاده خواهی های اسراییل ،وعربستان ،وامارات عربی که با دلارهای نفتی منطقه ،وجهان را به آشوب کشیده اند ،این ایران لست که با تروریستهای تکفیری ،وداعش ‌،و طالبان ،والقاعده ،وتند روهای صهیونیستی مبارزه میکند ، آنهم نه برای فرقه گرایی بلک ایران در منطقه از همهٔ اقوام ،ومذاهب دفاع میکند ، امریکا ،که خود را کدخدای جهان میخواند ،چرا اینهمه سلاح را به منطقه میفروشد ؟ چرا سازمان ملل از برخورد با عربستان ناتوان است؟ آیا بهتر نیست در یمن ،وسوریه ،و فلسطین مانند لبنان یک انتخابات آزاد برگزار کنند ،و به خواست مردم منطقه احترام بگذارند ؟ در سوریه هم اول آرامش ،وسپس انتخابات ؟ پس اکنون بودن ،ویا خروج ایران ار برجام بستگی به استقلال کشورهای اروپایی دارد که میتوانند ،مستقل از امریکا به معاهدهٔ برجام عمل کنند ،ویا تسلیم زورگویی های ترامپ میشوند ؟
حالا نوبت اروپاست که بدانیم اروپا مانند آمریکا بی تعهد است , یا نسبت به قراردادهاش متعهده ! ولی آمریکا به جهان نشان داد که بی تعهد است و کره شمالی هم مطمئنن توی دام ترامپ و آمریکا نخواهد افتاد
امسال حج عمره وتمتع راپرشورتربرگزارکنیم تاجیب عربستان سپس آمریکاراکه قبلهاپرکرده بودیم اکنون بیشترپرکنیم تابرای حمله به ماپول کم نیاورند
حالا روحانی باز بگه منتظر اروپام
فیلم هندی که نیست
سیاست بی رحم و قهاره
شیخ حسن...!
موگرینی کباب یکمتری زدفرش ایرانی وگز اصفونو گرفت بایورو تو سواحل ایتالیا عکس فرستادواسه ایرانیا.حالا داره میگه لنگش کن.ظریف چقد ذوق زده بود.
بنظرم موگرینی قیافش یکمی شکسته شده
هر شرکتی که با ایران تجارت کنه دیگه نمیتونه با آمریکا تجارت کنه.
50%تجارت جهان با آمریکاست
پس اروپا هیچ کاره است
دلخوش نباشید اوضاع وخیم تر شد دیگه نمیدونم دلار تا چند هزار تومن بالا میره
ما مردم ایران باید همیشه با هم متحد بمانیم چه با برجام ها و چه بدون برجام ها اتحاد و وحدت ملی ، حلال بسیاری از معضلات است دست خداوند با جماعت است.
یه سیوال ؟ وقتی که آمریکا اینقدر قدرت داره که این همه مشکل اقتصادی واسه مردم ایران ( نه برای مسیولین محترم که ) ایجاد می کنه چرا بجنگش بریم . بابا ول کنید این سوریه و لبنان و عراق و یمن لعنتی رو
همین که بد عهدی آمریکا ثابت شد یه امتیاز،به امید فروپاشی سیستم دلار درجهان،وقدرت گرفتن ایران عزیزمون،تکبیر،الله اکبر
حیله گری اروپا کاملا آشکار هست.
مگر ایران از برجام خارج شده که ایشون بسیار مزورانه میخواهد توپ را در زمین ایران بیاندازد و با حیله جدید حمایت اروپا از برجام روند امتیاز دهی ایران را ادامه داده و حتی سرعت ببخشد تا به نتیجه دلخواه آنها که ایرانی منفعل و تحت سیطره آنها و در خدمت منافع غرب باشد تبدیل شویم.
ای مکار ه باز هم بدنبال این هستید که این جماعت غرب زده را فریب دهید
«ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس بیانیه مشترک تروئیکای اروپا در حمایت از برجام خوانده است. در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از تصمیم ترامپ، بر متعهد ماندن این سه کشور به توافق هسته‌ای تأکید و به همه کشورهای جهان یادآوری شده که توافق هسته‌ای، پشتوانه‌ای حقوقی به نام قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دارد و به همین خاطر، مفاد آن کماکان برای جهانیان لازم‌الاجرا است...

منظور ایشون از لازم الاجرا بودن این توافق بر جهانیان دقیقا چیه؟
احتمالا منظورش اینه که اگه ایران هم بخواد بره بیرون سر و کارش با شورای امنیت و تحریم و اینهاست دیگه؟!
خیلی جالبه... واقعا که جنگله و کار درست رو کره شمالی کرد که بمب ساخت
مرگ بر امریکا
این خودموگرینی است که باید با حمایت شرکتها وبانکهای اروپایی از گزند امریکا از برجام حمایت کند.البته این دراصل جنگ قدرت نمایی دلار در مقابل اروپا و دنیاست که در ان امریکا خودودیگران رامحک میزند.وزنه وابستگی شرکتهای اروپایی به امریکا یکطرف واحساس ووحشت در حال شکل گیری تسلط اقتصادی امریکا بر انها.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار