بازدید 2908

علی‌رغم اقدامات آمریکا شکاف تراز تجاری واشنگتن با پکن بیشتر شد

درحالی که قرار است آمریکا و چین طی هفته‌ آینده درباره اختلافات تجاری خود مذاکره کنند، آمارها نشان می‌دهد صادرات چین به آمریکا در ماه آوریل به شدت افزایش یافته و کسری تراز تجاری آمریکا با چین بیشتر شده است.
کد خبر: ۷۹۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 08 May 2018

درحالی که قرار است آمریکا و چین طی هفته‌ آینده درباره اختلافات تجاری خود مذاکره کنند، آمارها نشان می‌دهد صادرات چین به آمریکا در ماه آوریل به شدت افزایش یافته و کسری تراز تجاری آمریکا با چین بیشتر شده است.

به گزارش فارس به نقل از دویچه‌وله، آمارهای رسمی نشان می‌دهد صادرات چین به آمریکا در ماه آوریل به شدت افزایش یافته و به شکل غیرمنتظره‌ای کسری تراز تجاری آمریکا با این کشور آسیایی بیشتر شده است.

بنا به آمار رسمی ارائه‌شده از سوی دفتر گمرکات چین، در حالی کسری تراز تجاری آمریکا با چین افزایش یافته که قرار است مقامات عالی‌رتبه دو کشور در مورد اختلافات تجاری خود هفته آینده گفتگو کنند. در ماه آوریل کسری تراز تجاری آمریکا با چین ۴۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۲۲.۹ میلیارد دلار رسید.

این افزایش صادرات به افزایش شدید کسری تراز تجاری آمریکا و چین در ۴ ماه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل منجر شده است. کسری تراز تجاری چین با آمریکا در این مدت ۸۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به ۷۱ میلیارد دلار سال قبل در حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش داشته است.

این افزایش کسری تراز تجاری احتمالاً باعث می‌شود دولت ترامپ اقدامات خود در شعله‌ورتر کردن جنگ تجاری با چین را شدت ببخشد. 

ترامپ تا پیش از این اعلام کرده بود که روند تجارت بین آمریکا با چین ناعادلانه بوده و این روند در حال آسیب وارد کردن به اشتغال در این کشور و شرکت‌های آمریکایی است.

ترامپ تهدید کرده بود برای واردات ۱۵۰ میلیارد دلار کالا از چین تعرفه وارداتی اعمال خواهد کرد.

پکن نیز اعلام کرده است در مقابل این اقدام آمریکا سکوت نخواهد کرد و اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را اتخاذ می‌کند.

صادرات چین به آمریکا در ۴ ماه نخست سال جاری ۱۳.۹ درصد افزایش یافته و این در حالی است که واردات این کشور از آمریکا تنها ۱۱.۶ درصد رشد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل